"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

tasainen maalikerros

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
drazaw

tasainen maalikerros

Viesti Kirjoittaja drazaw »

Tulin tässä aloittaneeksi jetbiken tasaista etuosaa, josta en millään saanut tasaista, joten kysympä teiltä miten saada aikaan tasaista maalipintaa. olisin kiitollinen jos kertoisitte tarkoin alusta loppuun mitenkä se onnistuu huonommanpuoleiseltakin maalajalta.
Corgimaster

Re: tasainen maalikerros

Viesti Kirjoittaja Corgimaster »

drazaw kirjoitti:Tulin tässä aloittaneeksi jetbiken tasaista etuosaa, josta en millään saanut tasaista, joten kysympä teiltä miten saada aikaan tasaista maalipintaa. olisin kiitollinen jos kertoisitte tarkoin alusta loppuun mitenkä se onnistuu huonommanpuoleiseltakin maalajalta.
ohenna maaleja vedellä tarpeeksi niin nöy problemos :)
"vi vi ***** dry dry drybr brushaa gob gob goblin gg greenillä"
The Captain
Valvoja

Re: tasainen maalikerros

Viesti Kirjoittaja The Captain »

cousa kirjoitti: ohenna maaleja vedellä tarpeeksi niin nöy problemos :)
Avainsana on siis "tarpeeksi", ei liikaa. Liian laiha litku nimittäin valuu, jolloin lopputulos on taas vaihteeksi epätasainen.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

useissa maalausoppaissa puhutaan maalista, joka on ohennettu "kevytmaidon kaltaiseksi" - saattaa kuitenkin aloittelevalle turhankin ohutta tuolloin, joten suosittelen ehkä ennemminkin kermanpaksuista (kuohukerma, joskaan ei vatkattu ja ilman sokeria :P).

useita ohuita maalikerroksia spraypohjamaalatulle pinnalle (tarttuvuuden lisäämiseksi) on kuitenkin se peukalosääntö.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”