"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Urcaen's Gaten päivitetty toiminta 3. sivulla

Palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin.
Aasimar

Urcaen's Gaten päivitetty toiminta 3. sivulla

Viesti Kirjoittaja Aasimar »

Ja kun uudesta vuodesta selvitään tavalla taikka toisella, niin alkaakin olla hyvä aika rutistaa metallia Urcaen's Gaten malliin. Mitä taas tarjotaankaan 13.1. lauantaina? Pelitilaa ja alustavasti 3-6+ pelipöytää (tarpeen mukaan siis) ja läpi päivän peluuttelua, aina yömyöhälle asti jos taistelutahtoa löytyy. Warmachine or Hordes, it matters not, kunhan vaan saadaan mukavaa pelittelyä aikaiseksi.

Elikkä paikkana on jo osalle tutuksi tulleessa Ymmerstassa, allekirjoittaneen (kutsutaan myös Padalandiaksi) asunnon alapuolella sijaitsevassa kerhohuoneessa 13.1.2007 lauantaina (kalenteriin jo muistutusta ;)). Vapaa muotoista pelittelyä siis on tarjolla ja haaste periaatteella. Itse sitten voitte sumplia mitä scenaariota haluaa pelata, ellei peräti halaja pistää megamättöä kasaan. Samassa myös minä (ja varmasti muutkin) olen valmiina perehdyttämään pelin saloihin vähemmän pelanneita, tai peräti esittelemään ilman omien figujen tarvetta (tarkoittaen luonollisesti Battlegroup boksi pelejä). Elikkä osoite on Ullanmäentie 13 joka sijaitsee Espoon Ymmerstassa. Paikallisjunalla (S, U, L, E junat) paikalle taitaa päästä kivuttommiten jäämällä pois Koivuhovin asemalla josta sitten onkin se n.300m matkaa paikalle. Autolla matkaaville sitten onkin noita karttapalveluita netti pullollaan, mutta heillekin pyrin antamaan mahdollisimman selkeät ohjeet erikseen jos haluaa. Aloitus olisi kaavailtuna klo.12:00 ja suotavaa olisi ettei paljoa aikaisemmin paikalla ilmaannu, mutta toki jos pitemmältä jaksaa vaivautua paikalle ja julkisilla liikkuu, niin siltä pohjalta ymmärrettävää jos aikaisemmin olisi suotavaa päästä paikalle.
Paikalla Urcaen's Gate tarjoaa kahvin(/tee) ja mikron lisäksi myös saunomista niille joita sellainen saattaisi kiinnostaa. Alkoholin nauttimistakaan en suorilta kiellä (sauna ei ole mitään ilman saunaolutta), mutta kohtuudella kumminkin alkuun, katsoo sitten tarkemmin mitä pitemmälle iltaa menee ;) Yöpaikkoja tarpeen tullen on, mutta rajallisesti niitäkin ja siten varaan pitemmältä tulleille. Naapuritalossa on kioski josta löytyy kaikkea sekavaa, mutta lompakkoanne ajatellen suosittelen käymään erikseen kaupassa ennen tänne tuloa... oikeasti. Samoin löytyy hyväksi todetun karvakäsi pizzerian numero, josta voi kimpalla kotiinkuljetusta harkita.

Mitäs taas tälläinen lysti olevinaan maksaisi? Tietty ei mitään. Yritetään vaan saada mahdollisimman hauskat pelit aikaan on se Urcaen's Gaten tavoite ja siten pyrin moista saamaan aikaan isommassa skaalassa. Alustavat ilmoitukset mielellään tänne taikka YV:llä minulle, niin laitan ne aloitus postiin kun jaksanen/ennätän. Tähän syynä ensinnäkin varautuminen noiden pöytien ja maastojen suhteen sekä muille nähtäväksi ketä olisi laahautumassa paikalle. Mitään Irc mutuiluja tyyliin "voisi tulla" en laske, vaan sellainen tekstipätkä mikä jää tänne bittiavaruuteen on paljon konkreettisempi.

Toiveitakin toki saa heitellä, mitä olisi suotavaa huomioida tälläisen pelipäivän järjestämisessä. Varsinkin heiltä jotka viime kerralla oli, voivat nyt tuoda esille jos oli jotain mitä olisi voinut olla. Kritiikki ei ole ikinä pahasta, vain sen seuraamus voi olla...

Edit viestiä vielä modulaattoreille: Sen aikaisemman "Åbo cooldownin" voi hävittää. Tällä viestillä ajattelin alkaa pyörittämään pelipäivä tiedotuksia tästä lähtien, niin ei joka kuukausi sitten tule samankaltaista viestiä tehtyä. Tai sitten vaan lukitsette ja annatte vajota tuonne unholaan ;)

Edit mk2: Kerran olen sen verran laiska ja sitä rataa, niin pistän jo nyt ennakko ilmottautuneet.

1. Allekirjoittanut: Menoth
2. Thelacan: Khador
3. Ironman: Cygnar
4. Osku: Cygnar tai jotain
5. Der Dexter: Khador
6. Iceman: Cygnar
7. Celebdae: Cygnar
8. The Captain: Khador
9. Benj: Menoth
10. Maatsi: Khador
11. Chukie: Khador
12. herr Dahlman: Cryx

Tutustumaan kunniavieraaksi: Tybraal, herr Kokkonen

Viimeinen edit tähän ketjuun: Viimeinen osallistuja määrä on nyt esillä. Saattaa tietty vielä tulla lisää haastajia mukaan, mutta nyt ilmottautuneiden mukaan varaan pöydät. Ugh olen puhunut, ugh täten on oleva. 6 pöytää, 12 osallistujaa, 2 tutustujaa... katsotaan mitä tapahtuu. Itse tosin taidan olla enemmän tutustuttamassa demonstraatio pelien muodossa kunniavieraille ja pyrin haastamaan siinä ohessa ketä ehdin.
Jakauma onkin: Khador 5, Cygnar 4, Menoth 2 ja Cryx 1. Mercenaryja ei näköjään taida omana possena näkyä, kerran ei vielä allekirjoittaneenkaan ole saapunut postissa :( Uskoisi kumminkin sen muutaman Eiryssin siellä pusikoissa hyppivän...
Viimeksi muokannut Aasimar, Ma 22.01.2007 18:22. Yhteensä muokattu 15 kertaa.
Siinä vaiheessa kun the Captain lopettaa asian puhumisen, tiedän lähteväni varhaiseläkkeelle.
Thelacan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thelacan »

Jälleen kerran ilmoittaudun mukaan touhuun mukavaan.

Todennäköisesti tuolloin voi vielä hyvällä tuurilla olla Cryx-lista kasassa.
- Kynä-ääliö
Ironman

Viesti Kirjoittaja Ironman »

Ilmoittaudun myös mukaan. Cygnarilla luonnollisesti :)
Osku
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Osku »

Mää kans! Cyggei ja jotain.
Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

hiphophiphop peli on pop.

ja niin alkoi pelittely...
Aliquando Insanire Iucundum Est
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Mukana ollaan ja epävirallisena mode-kommenttina, tehdään vaan joka kerta omaa ketjua. Ei täällä PP-alueella kuitenkaan liian paljon ketjuja ole etc. ja onhan wanhat ketjut hyvää mainosta, että PP-yhteisö elää ja voi hyvin Ymmerstassa.

Josko tuohon mennessä Roolipelit.net olisi saanut jalkaväkeäkin minulle toimitettua.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

Oh, ei petorasista pelittelyä. Jos rp.net ei täysin kuse käsille, niin eiköhän tuonne peikkosilla selviä. Ikävä kyllä kaikki eivät pääse maaleihin saakka, paitti jos vietän 18-vuotisvaihdospäiväni ja sen jälkeisen viikon maalatessa (eli turha luulo).
Thelacan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thelacan »

hyytelöperuna kirjoitti:paitti jos vietän 18-vuotisvaihdospäiväni ja sen jälkeisen viikon maalatessa (eli turha luulo).
Kapulaisena parasta puuhaa onkin olla maalihuurujen keskellä melkein pimeässä sutien pikku-ukkoja. Varmasti tulee koettua mielenkiintoisia visioita.
- Kynä-ääliö
Aasimar

Iceman kirjoitti:Josko tuohon mennessä Roolipelit.net olisi saanut jalkaväkeäkin minulle toimitettua.
Pahimpaan nälkään saa meikältä ainenkin Trenchereitä sekä Long Gunnereita lainaan. Kumminkin uskon juoksuttavani noita Menothilaisia ja ehken Mercenaryja, niin oma Cygnar posse odottaa parempia päiviä (eli konvailu intoa).
Siinä vaiheessa kun the Captain lopettaa asian puhumisen, tiedän lähteväni varhaiseläkkeelle.
Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

Valitettavasti en pääse =(

Pitää olla pelaamassa curlingin I-divaria, mut ehkä sit ens kerralla!

EDIT: Ja tosiaan tuolla menee koko viikonloppu perjantaista lähtien...
Viimeksi muokannut Celebdae, Ma 18.12.2006 00:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Aasimar

Celebdae kirjoitti:Valitettavasti en pääse =(

Pitää olla pelaamassa curlingin I-divaria, mut ehkä sit ens kerralla!
Eihän siellä koko päivää mene? Eli sitten kun voitokkaana pääsette poies, niin suunta vaan kohti Ymmerstata. Tietty jos jossain kauempana käytte haastamassa, niin silloin on asia erikseen...
Der Dexter

Eenkä ole edes töissä... Uskomatonta, pääsen alusta asti olemaan mukana.

eiköhän tuohon mennessä ole itse kullakin jouluna saadut tarvikkeet kasassa, jossei väreissä, niin pelittelyn uskoisin olevan astetta monipuolisempaa kuin viimeksi, kai.
Mukavaa, että osallistujia on taas mukavasti, ja ehkäpä joku kaunis päivä voisi alkaa turnausta/kampanjaakin pyörittämään näiden raamien sisällä.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Kammetahan punakone käyntiin ja hiiliä pannuun. 500 pistettä söpöjä kommareita saadaan helposti liikkeelle, enemmänkin ehkä, jos aikaa jää muilta maalausprojekteilta. Katsotaan, josko tuo oikorata nyt vihdoin lunastaisi lupauksensa ja osoittautuisi siunaukseksi itäsuomalaiselle.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Tuska

Viesti Kirjoittaja Tuska »

Jos kyytiä saa JKL:stä ja takasin niin voisin voisin lähetä 13-14päivä jopa vapaata!
eli jos joku on täältä ohi menossa niin ilmoitelkaapi...
Pseudok kirjoitti:Dogmaattiset raamatullisenkuuloiset kärjistetyt mielipiteet ovat aika lol.
Draike

Viesti Kirjoittaja Draike »

Voisinpa minä ja eräs ystävänikin tulla, jos joku Jyväskylän kautta karauttaa.
Aasimar

Der Dexter kirjoitti:Mukavaa, että osallistujia on taas mukavasti, ja ehkäpä joku kaunis päivä voisi alkaa turnausta/kampanjaakin pyörittämään näiden raamien sisällä.
Tämä olisi pidemmällä tähtäimellä kaavailuissa. Kumminkin vielä on jonkin verran vauvan jaloissa tämä peli näin Suomen maassa, että vielä pitää totuttaa ihmisiä pelin kiehtovaan maailmaan. Samalla myös tietty on pyrkimys vähän kalastella muitakin (mahdollisia) pelaajia esille näin lähitienoolta. Kampanjaa kovasti tuossa olen yrittänyt alkaa suunittelemaan ja kovasti tuo Escalationin vallan mittaavaa kampanja osuutta olenkin yrittänyt opiskella aina kuin vaan olen ennättänyt. Katsoo mitä tulevaisuus tuo mukanaan... Turnausta myöskin olen ajatellut, mutta jälleen pitää vähän tunnustella miten lähtee liikkeelle. Tosin monista syistä turnausta varmaankin olen järjestämässä toisalla.

Tällä kertaa kumminkin vielä vapaa muotoisia pelejä olisi tarkoitus peluuttaa ja toki voi pistää isommankin pelin pystyyn (pingispöytää silloin pidetään tämän varalle) jos siltä tuntuu. Jos lopullinen määrä pysyy vielä tuossa 10 henkilössä, niin pitäisi meikäläisen pöytäpinta-alat vielä riittää (tosin pelikenttänä lieneen 3'x4', joka kyllä riittää ja muutenkin voi olla siinä ja siinä se viideskin) ja maastoa nyt ei ikinä voi olla liikaa, eli sitä voi tuoda mukana. Jos kiinnostuneita tulee vaikkapa neljä lisää ja kaikki jo ilmottautuneet saapuu paikalle, niin sitten jo pitäisi saada pelipöytiä lisää. Jos joku osaa sanoa mistä moisia voi/kannattaa hommailla (ORCA? CB?), niin minulle vaan ilmoa.

Samassa tässä kovasti olen pyöritellyt mahdollisia tapahtuma/pelipäivä/yhteisö nimiäkin mielessä, mutta ei vaan oikein ole päässyt keksimään. Eiköhän sitä sitten jossain kohin tule sellainenkin kehiteltyä.

Niin ja aloitus viestiin olenkin lisännyt jo alustavasti paikalle laahustavia. Tietty kaikki ei välttämättä pääsekkään, mutta onpa nyt laitettu ylös.
hotsauceteddy

Viesti Kirjoittaja hotsauceteddy »

kaipa sitä vois mahdollisesti tonne koittaa vääntäytyä, ei salosta tonne nyt niin kauheesti matkaa oo (vähemmän kuin esim. turusta), joten jos cygeillä tai merceillä tonne tulis jottain säätämään. kattoo jos lähtis toi toinenkin salon masiinapätijä mukaan
Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

Aasimar kirjoitti:niin sitten jo pitäisi saada pelipöytiä lisää. Jos joku osaa sanoa mistä moisia voi/kannattaa hommailla (ORCA? CB?), niin minulle vaan ilmoa.
Multa löytyy kellarikomerosta ensi hätään kolme 180x120cm pelipöytää ja näille rakennetut tuet. Pelipöydät ovat Finnfoamia ja 120*60cm paloissa. Tuet osittain kokoontaitettavia ja puuta. Näitä voi hyödyntää, jos tarve yllättää...

Lastulevypöytien järjestäminen (tukineen) onnistuu myös, mutta niitä on ikävämpi kuskata ilman peräkärryä.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Aasimar

Celebdae kirjoitti:Multa löytyy kellarikomerosta ensi hätään kolme 180x120cm pelipöytää ja näille rakennetut tuet. Pelipöydät ovat Finnfoamia ja 120*60cm paloissa. Tuet osittain kokoontaitettavia ja puuta. Näitä voi hyödyntää, jos tarve yllättää...

Lastulevypöytien järjestäminen (tukineen) onnistuu myös, mutta niitä on ikävämpi kuskata ilman peräkärryä.
Kompaktimpaa olisi hakusessa, sillä pahasti näyttää henkilöauto kuljetukselta. Toisekseen pahimmassa tapauksessa tuollaiset palathan kuskaa junassakin, kerran ei kumminkaan niin pitkää matkaa teikältä taida olla. Kumminkin noista saisi hyvin sen neljä ~4'x4' pöytää. pahimmassa tilanteessa. Mutta kiskoilen paremmalla ajalla (Joulun jälkeen) YV:tä asian tiimoilta.
Der Dexter

Meidän joukkue osaa sen 3kpl 60x120 eli melko lailla starndardikokoista päytää toimittaa paikalle. tämä pelihän toimii pitkälti 4'x4' pöydillä, joten se hieman auttaa meitä.

Eiköhän sillä pöytäalalla saada katettua isompikin määrä, etenkin kun ne toisen huoneen pöydät ovat ehdottoman pelattavia jos jostain löytää lakanan siihen päälle, muutenkin menee...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Yleiset keskustelut”