Lantikan käyttö
-
Hellbender
- Viesti:
Lantikan käyttö
Kuinka käytätte land raideria (myösCrusader)? Millä mausteilla, mitä sisällä ja niin pois päin...
"Miehet rakastavat pelejä, ja sota on raaka, tappava peli - mutta peli kuitenkin, ja paras mitä on" - William Broyles
Crusader oli viime pelissä huomattavan tehokas, kun sisälle laittoi 10 ukon assault squadin ja commanderin. Yleensä olen kuitenkin käyttänyt sitä terminaattreiden kuljettamiseen. Sillä putsaa kivasti vihollisen squadeja assaultattavan kohteen läheisyydestä. Estää näin vihulaisen lisävoimien saapumisen seuraavalla vuorolla lähitasiteluun, mikäli taistelu venyy.
Itse käytin normaalia lantikkaa ainoana hesan turnauksessa ja yllättävän hyvin toimi. Varusteeksi laitoin smoket ja extrat, että se kestää vähän rynnäkköä. Lantikka kun on kykenevä rynnäkköön ja tulitukeen niin se antoi huomattavaa liikkumavaraa vastassa olevan armeijan tyypin vaihdellessa hyvinkin voimakkaasti. Yleensä pyrin liikkumaan 6" jatkuvasti, jotta olisin säilyttänyt aloitteen ja ammuin sen jälkene molemmilla lascannoneilla vihollisen panssareita(toisen fire controlilla). Pidin sisällä blood claw squadia vielä kaiken lisäksi, joten en ollut ongelmissa silloinkaan kun vastustaja puski iholle.
Land raiderin hyvä passiivinen rooli on myös siinä, että se on kallis ja vaikea tuhota. Vastustajan on erittäin vaikea voittaa peliä, mikäli land raider pysyy ehjänä. Ehjänä pitämista pitää vähän harjoitella, mutta ei se mitenkään mahdotonta ole. Täytyy vain ottaa rauhallisesti ja pitää mielessä, että pelissä on 6 vuoroa(yleensä).
Land raiderin hyvä passiivinen rooli on myös siinä, että se on kallis ja vaikea tuhota. Vastustajan on erittäin vaikea voittaa peliä, mikäli land raider pysyy ehjänä. Ehjänä pitämista pitää vähän harjoitella, mutta ei se mitenkään mahdotonta ole. Täytyy vain ottaa rauhallisesti ja pitää mielessä, että pelissä on 6 vuoroa(yleensä).
Ei se oo niin justiinsa
-
Hellbender
- Viesti:
Itse olen miettinyt eri vaihtoehtoja, mitä kuljettaa omassa crusaderissani.
Terminaattorit tietty tulevat ensimmäisenä mieleen, salamanteille ne ovat hitusen verran huokeampiakin.
Tacticaali kaikilla herkuilla maksaa ainakin saman verran kun termiksetkin.
Assaultteja ilman JP:tä ei saa :?
Entäs scoutit BP&CCW combolla? No huono I tulis taas tossa eteen...
On tää Hellbenders komentajan elämä yhtä hel...
Terminaattorit tietty tulevat ensimmäisenä mieleen, salamanteille ne ovat hitusen verran huokeampiakin.
Tacticaali kaikilla herkuilla maksaa ainakin saman verran kun termiksetkin.
Assaultteja ilman JP:tä ei saa :?
Entäs scoutit BP&CCW combolla? No huono I tulis taas tossa eteen...
On tää Hellbenders komentajan elämä yhtä hel...
"Miehet rakastavat pelejä, ja sota on raaka, tappava peli - mutta peli kuitenkin, ja paras mitä on" - William Broyles
Minä olen usein käyttänyt crusaderia terminator assault squadin + pomon kuskaamiseen, mutta harvoja ovat ne kerrat, jolloin se olisi perille asti päässyt. Kävelyreissu odottaa pahimmillaan ensimmäisellä kieroksella, jonka jälkeen matkustajat ovatkin plasma cannonin ruokaa. Tuosta kombinaatiosta vastustaja saa aivan liian paljon pisteitä, liian helpolla. Kyllähän se saattaa imeä tulta itseensä hirmuisia määriä ja näin "ansaita" pisteensä, mutta se voi olla se yksi lassi joka sen kojauttaa ja näin käytännössä reilu kolmannes armeijan pisteistä on menetetty. Liian arveluttava hankinta jos minulta kysytään. Ja sitten kun niitä Lantikantappoaseita (Bright/Dark Lancet, Melta aseet jne.) on liikkeellä pilvin pimein... Joten olen päätynyt siihen tulokseen, että jätetään se lantikka sitten niihin isompiin taisteluihin, jossa sen menetys ei tunnu niin raskaalta. Ei sillä, että kyseinen värkki olisi huono hankinta. Joidenkin käsissä se vaan ei millään tunnu pysyvän koossa.
-
Hellbender
- Viesti:
Jaa'aVonCarstein kirjoitti:Onko salamanteri listassa kielletty jumppackien strippaaminen? Miksi ihmeessä?Hellbender kirjoitti: Assaultteja ilman JP:tä ei saa :?
Kyllähän sieltä on niin paljon muutakin kielletty ja suurimmassa osassa vielä huonompaan suuntaan. No, sehän vaan lisää haastetta
Oikea tapa käytää Crusaderia on laitaa sinne 13 Blood clawia(3 fistiä) + Wolfguard(1 fisti) + Characteri Frostbladella(5 attakkia S5 I5).Samsson kirjoitti:Se on oikea tapa käyttää Lantikkaa!
Ajetaan vihollisen viereen hurrigane boltterit soiden. Ukot ulos ja chargataan kimpuun. Tuloksena 6 attackia S5 I5 + 40 attackia S4 I4 + 16 attackia S8 I1.
"Tulispa ensi kierroksella vastaan joku nassikka jonka vois massacroida", conissa kuultua osa IV
-
bonesripper
Tuo lyö kyllä aika järjettömän kovaa. Tuossa on vaan sellanen miinuspuoli, että tossa siun ehottamassa squadissa on armeijan pisteistä kolmasosa kiinni. Jos vastustaja onnistuu tipauttamaan lantikan sen omalla lähtöviivalle, nii voi jätkiä vähän ketuttaa kävellä sieltä. Tuollanen squadi varmaan toimii isommissa peleissä aika loistavasti. Pienemmissä peleissä vähän riskaabeliä, mutta hauskaa siltiIso Susi kirjoitti:Ajetaan vihollisen viereen hurrigane boltterit soiden. Ukot ulos ja chargataan kimpuun. Tuloksena 6 attackia S5 I5 + 40 attackia S4 I4 + 16 attackia S8 I1.
Nii ja jos vastustajalla on jotain pieniä ranger squadeja, kuten alaitocilla yleensä, voi vähän ärsyttää hyökätä tuolla squadilla 4 jätkää vastaan. Sitten ku se consolidate ei ylety viholliseen voi varautua siihen, että vastustaja ampuu siuta koko armeijallaan.
Lantikka toimii ihan hyvin taxina. Jos joltain squadilta hajoaa rhino rushissa rhino alkumetreille voi lantikka mennä ja pelastaa tilanteen. Sitä paitsi lantikka antaa kumminkin aika hyvää tulitukea. Jos ajaa rhinolla sen edessä, niin lantikkaa saa ampua, mutta se on myös hull downissa.
Jos uskoo vastustajan hajottavan lantikan ja lantikan sisällä on squadi, kannattaa sillä ajaa väärin päin. Siis peruuttaa sillä. Silloin ulostulevat jätkät voi ulostaa sellaseen kohtaan, etteivät ne saa enempää tulta sen vuoron aika niskaansa.
-
bonesripper
Onhan tuo lantikka ihan mukava vehje..Tosin mulla on mielenkiintosia kokemuksia sen lantikan tuhoutumisesta.
esim. 3 pelissä lantikka hajos kun ammuin missile launcheril.
tai kaveri on hajottanut sen useasti venom cannonil
ja jopa spore minel
Tarinan opetus: antaa niiden lascannoneiden ja railgunien laulaa. kunhan varot strena 8 pyssyjä
Ja sinne crusaderii laitetaan 10 iniatee, 3 neophytee EC ja power fisti marshali. charges 15power fist attackia
niin ja 3+ osutaan.
Tosin vain templareil
Kilpenä sitä on hauska käyttää..
esim. 3 pelissä lantikka hajos kun ammuin missile launcheril.
tai kaveri on hajottanut sen useasti venom cannonil
ja jopa spore minel
Tarinan opetus: antaa niiden lascannoneiden ja railgunien laulaa. kunhan varot strena 8 pyssyjä
Ja sinne crusaderii laitetaan 10 iniatee, 3 neophytee EC ja power fisti marshali. charges 15power fist attackia
niin ja 3+ osutaan.
Tosin vain templareil
Kilpenä sitä on hauska käyttää..
- Henri Ketonen
Sulla on sitten aika reippaasti parempi tuuri kuin mulla... Koetin ton eilisen turnauksen (oli mikä oli) aikana avata KaaosLantikkaa neljällä sinkolla ja yhdellä Twin Lascannonilla. Ei mitään viiden vuoron aikana yhtä Crew Shakenia lukuun ottamatta. Sen sisällä piilotteli vielä 75 pistettä kaaos mariineja. Äh.Servant kirjoitti:esim. 3 pelissä lantikka hajos kun ammuin missile launcheril.
zqmfgb
OIkeassa armeijassa jos on lantikoita niin niitä täytyy olla monta. Sitten vaan chargataan vihun kentänpuoliskolle ja ajetaan reunimmaisen ja sen vieressä olevan squadin väliin ja chargataan/ammutaan siltä reunasquadilta henki pois... omat ukot on suojassa vihulta kun lantikat on eessä. AV 14 myös mahdollstaa et se lantikka on myös toimintakuntoinen seuraavallakin vuorolla.
Mä oon haaveillu 1500 pojon lössistä mis on kolme lantikkaa ja koko lössi(HQ ja 2 trooppia) liikkuisi niissä. Aattelen vaan vastustajan parasta kun pelit etenee nopeesti kun liikutan kolmee figuu enkä ammu ollenkaan
hieman erilainen lähestyminen teemaan 40k in 40 min. (after that my troops are dead). Tällä taktiikalla mä en kyl kerkeisi tappaa ketään ja jos.. eikun kun mun lantikka hajoo oon jo hävinny.
Mä oon haaveillu 1500 pojon lössistä mis on kolme lantikkaa ja koko lössi(HQ ja 2 trooppia) liikkuisi niissä. Aattelen vaan vastustajan parasta kun pelit etenee nopeesti kun liikutan kolmee figuu enkä ammu ollenkaan
Re: Lantikan käyttö
Perus lantikkaa lähinnä käytän. Liikun sillä jatkuvasti 6" hakien ideaali ampumapaikkoja ja ammun kahta transporttia vuorossa. Sisälle pistän 10 marinea jos tarvitsee(esim IG:tä vastaan) tai yksittäisen characterin. Lisäksi käytän sitä LOS blokkina esim dreadnoughtini käyttää sitä turvana pahoilta tankin tappajilta ja rhinot myös mikäli katson pienen hitauden olevan pieni haitta verrattuna isoon screeniin ;-)Hellbender kirjoitti:Kuinka käytätte land raideria (myösCrusader)? Millä mausteilla, mitä sisällä ja niin pois päin...
Kaverini sitä Land Raideria täälläpäin heiluttelee. Kaaos-sellainen. Johon hän kaiken kukkuraksi tyrkkää Parasitic Possessionin. Arvatkaapa oliko kivaa, kun olin uhkarohkeealla Falóchü-rynnäköllä, Pulssitykki leiskuen ampunut Land Raiderilta (joka sisälsi Berzerker-squadin + "Svenin" *) telaketjut, ja seuraavalla vuorolla se jo vetelee itseään kasaaan... :?
Mutta niin, jossei kaveri sullo siihen Lordia + Chosen-kaartia, hän laittaa siihen sen Berzerker-squadin + Svenin. Jehnaa... Muttei mitään mitä eivät Skorpionini Haywire-pommeineen korjaa.
* "Sven" on kaverini Kaaosherra, jolla Terminator-haarniska, kahdet Mestaritaotut Salamakynnet, Demoninen Voima, Demoninen Kestävyys, sekä Piikikkääitä Osia.
Mutta niin, jossei kaveri sullo siihen Lordia + Chosen-kaartia, hän laittaa siihen sen Berzerker-squadin + Svenin. Jehnaa... Muttei mitään mitä eivät Skorpionini Haywire-pommeineen korjaa.
* "Sven" on kaverini Kaaosherra, jolla Terminator-haarniska, kahdet Mestaritaotut Salamakynnet, Demoninen Voima, Demoninen Kestävyys, sekä Piikikkääitä Osia.
and her hallway
moves
like the ocean
moves
moves
like the ocean
moves