"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Menikö emperorin ja horuksen taistelu näin?

Jos et tiedä, mitä C'tanit ovat tai kuka on Cypher ja ketkä olivat Primarkit, tieto löytyy tältä palstalta.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Muutama korjaus.
Ensinnäkin mun käsitykseni mukaan Horus oli epätoivoinen koska tiesi Space wolvesien ja Dark Angelsien olevan tulossa apuun. Mieti, kaksi täysivahvuista legioonaa. Lisäksi vaikka kaaos oli palatsin piirityksessä voitolla, olivat he kärsineet jo aika paljon tappioita eivätkä silti olleet päässeet vielä palatsiin. Horus siis tarkoituksella laski aluksensa suojakentät ja antoi keisarille mahdollisuuden teleportata sinne. Matkaan lähti keisarin lisäksi Sanquinius, Rogal Dorn (ei siis Roboute) ja muutama kymmenen imperial fist terminaattoria. Ei siis mitään blood angeleita (ne puollustivat palatsin sisäpihan aukiota).
And they wonder how he dealt with stress so well..
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

VJ kirjoitti:Muutama korjaus.
Ensinnäkin mun käsitykseni mukaan Horus oli epätoivoinen koska tiesi Space wolvesien ja Dark Angelsien olevan tulossa apuun. Mieti, kaksi täysivahvuista legioonaa. Lisäksi vaikka kaaos oli palatsin piirityksessä voitolla, olivat he kärsineet jo aika paljon tappioita eivätkä silti olleet päässeet vielä palatsiin. Horus siis tarkoituksella laski aluksensa suojakentät ja antoi keisarille mahdollisuuden teleportata sinne. Matkaan lähti keisarin lisäksi Sanquinius, Rogal Dorn (ei siis Roboute) ja muutama kymmenen imperial fist terminaattoria. Ei siis mitään blood angeleita (ne puollustivat palatsin sisäpihan aukiota).
Juuri näin lukee WD:ssä, jossa koko tapahtuma on kuvattu(en nyt muista numeroa). Lisäksi vielä Horus esti voimilaan Emperorin havaitsemasta lähestyviä lisävoimia, jotta Emperor ryhtyisi tähän epätoivoiseen yritykeen.
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Minusta se meni näin: Sanguinius, Keisari ja Rogal Dorn (Mahdollisesti myös joitakin termiksiä) Teleporttasivat sinne Horuksen alukselle koska tämä halusi heidät tappaa. He hajaantuivat, ja Horuksen mutatoitunut Demoninen alus taisteli heitä vastaan tms. Ensin saapui Sanguinius, jonka Horus kuristi. Sitten saapui keisari, joka tappoi Horuksen mutta haavoittui kuolettavasti. Sitten saapui Dorn, joka vei keisarin kotiin. Tämän jälkeen Abaddon saapui repimään Talon of Horuksen irti Horuksen panssarista. sitten aikanaan Keisari laitettiin Golden Throneen, ja Inkvisitio jakautui kahtia, toinen osapuoli haluaa herättää Keisarin henkiin ja toinen taas ei.
zqmfgb
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Vahvistetaan nyt neljän aikaisemman kirjoittajan näkemys: eli Sviox on oikeassa muuten, paitsi noissa VJ:n ystävällisesti korjaamissa kohdissa. Keisari on tosiaan aika ihme jätkä, Horushan repi siltä henkitorven auki ja sisuskalut ulos, mutta äijä senkun porskutti siihen asti, että se saatiin istutettua tuoliinsa (tosin kuvissakin se on aika nahistuneen näköinen).
Ei se Sanguinius tainnut Horukseen mitään vammaa saada, vaikka niin olisikin kiva uskoa.
Näin siis yhdessä WD:n novellissa, joka tosin on hyvin tarkka kuvaus noista tuon päivän tapahtumista. Totuuttahan ei tiedä kukaan muu kuin Keisari itse - ties vaikka joku edellä kirjoitelleista olisikin oikeassa...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Sviox

Viesti Kirjoittaja Sviox »

"Ei siis mitään blood angeleita (ne puollustivat palatsin sisäpihan aukiota)."

Hmm.. muistaakseni siinä iänikuisessa dioraamassa ainakin näkyu kuolleita Blood Angeleita sekä kuolleita World Eatereita... Lisäksi muistan lukeneeni kuinka nämä sinne teleportanneet taistelivat tiensä kaiken maailman demoneiden läpi ja käytävät oli täynnä kuolleita Greater Deamoneita...
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Totta tosiaan. Sinne otettiin kai mukaan molemmista legioonista poikia ja jätettiin loput tappelemaan Maahan. (Imperial fistit kun ovat Keisarin oma legioona, joiden kotipaikkakin on Terra, eli olisi tyhmää jättää Maan puolustus joillekin baalilaisille ja lähteä itse huitelemaan avaruuteen.)

Se diodraamahan on taiteilijan (Mike McVey) oma näkemys tilanteesta; en muista nyt, miten siinä iänikuisessa novellissa kerrottiin, mutta jonkinlainen häivähdys on, että sinne olisi lähtenyt mukaan BA:ita ja IF:jä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
manmangler
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manmangler »

The Captain kirjoitti: Se diodraamahan on taiteilijan (Mike McVey) oma näkemys tilanteesta; en muista nyt, miten siinä iänikuisessa novellissa kerrottiin, mutta jonkinlainen häivähdys on, että sinne olisi lähtenyt mukaan BA:ita ja IF:jä.
Blood Angeleita ja Imperial Fistejä lähti. Kaivakaas se WD jossa tuli peli mukana kyseisestä tapahtumasta. Siinä lehdessä oli ihan hyvä kuvaus.
Waagh Whuuz teer
C'mon taste my Rot
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

s2pid kirjoitti:siis tollasen rakentamisessa luulis menevän satoja vuosia.. no mutta vaikka ne oliskin sen rakentanut, niin mihin tarkotukseen? Näkikö Keisari psyykkisillä voimillaan tulevaisuuden ja oli valmis uhraamaan itsensä Terran puolesta?
Keisarihan oli kykeneväinen näkemään tulevaisuuten PAITSI tuo ratkaisupäivä(ja sen jälkeinen aika) oli häneltä ilmeisesti pimennossa(lähteenä tarina jonka luin. Olikohan portentissa?).
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Simpi

Viesti Kirjoittaja Simpi »

Blood Angeleita ja Imperial Fistejä lähti. Kaivakaas se WD jossa tuli peli mukana kyseisestä tapahtumasta. Siinä lehdessä oli ihan hyvä kuvaus.[/quote]

Mukaan tuli myös Adeptus Custodes ja muutamia kaartilaisia joiden kohtalosta ei kuitenkaan ole sen kummempaa tarinoitu. Todennäköisesti se oli lyhyt ja surkea. (siis kaartin, Adeptus Custodes oli sentään todellista eliittiä.)

Yhden WD:n mukanahan muuten tuli mini-peli jossa Horuksen alukseen hyökättiin. Ihan mukava ja nopea peli joka käytti monesta muusta pelistä tuttua 1-1, 3-1, etc. ylivoima/alivoima taulukoita muutamilla erikoissäännöillä.

Löytyisiköhän vielä hyllystä.
Jazak

Viesti Kirjoittaja Jazak »

Olen aika uusi tässä wh40K:ssa , joten en tiedä paljoa(en mitään) sen historiasta , eli voisiko joku kertoa minulle vähän että mistä löytyy , juttua tosta kyseisestä tarinasta!(varmaankin rule bookista...)

Emperorin kyllä tiedän... :?
"Kill,kill!"
-Warlord Queek
Chrono

Viesti Kirjoittaja Chrono »

En jaksa oikaista tota fluffia, mutta en kyllä ole lukenut näin tragikoomista "mä luulen" fluffia ennen. Jospa kokeilisitte lukea tuon pätkän kunnolla, säästyis paljon vaivaa.
Hope is a serum that never heals
mk94

Viesti Kirjoittaja mk94 »

K:han luuli melkein loppuun asti, että Horus voidaan vielä pelastaa, mitä Hoorus oli nyt jo riepotellut K:ta ympäri ämpäri komentosiltaa. Muistaisin lukeneeni, että sinne tuli se termis, jonka Hoorus repi varaosiksi, ja siitä K olisi saanut käsityksen vasta, että "Eihän toi ookkaan kiva poika tuo Hoorus", ja survaissut sitä voimasapelillaan.
"Turpaan saa aina kun haluaa."
Lord TaCron

Viesti Kirjoittaja Lord TaCron »

varmuuden vuoksi sitä varten, että jos Yli-ihmisen geenieperimän omaava klooni kokoaa armottomat armeijat, lentää maahan ja tuohaa kaiken matkalla ja laskee suojakilpensä, jotta Yli-ihminen voisi mennä heittämään kloonia salamalla silmään ja ottaa itse samalla pahan haavan? no voihan tietenkin olla...

Ihan todellisessa maailmassa sodat on todella pienestä kiinni ja tositilanteessa satttu paljon dramaattis/humoristisia juttuja... ihan uskomattomia tarinoita sodista olen lukenut viimeisen viidentoista vuoden aikana kun olen todellisen maailman sotahistoriaa tutkinut. Joten en pidä tuotakaan mitenkään ihmeellisenä tapahtumana. :o

Lord TaCron
Ruler of Zical
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Lord TaCron kirjoitti: Ihan todellisessa maailmassa sodat on todella pienestä kiinni ja tositilanteessa satttu paljon dramaattis/humoristisia juttuja... ihan uskomattomia tarinoita sodista olen lukenut viimeisen viidentoista vuoden aikana kun olen todellisen maailman sotahistoriaa tutkinut. Joten en pidä tuotakaan mitenkään ihmeellisenä tapahtumana. :o

Lord TaCron
Ruler of Zical
Varsinkin kun Horus laski ne kilvet nimenomaan siksi että saisi keisarin alukselle jotta hänet voisi tappaa nopeasti. Aika oli loppumassa kesken ja Horus tiesi sen(ja Keisari ei kiitos Horuksen psyykkisten voimien) joten otti riskin. Jos hän EI olisi laskenut kilpiä taistelu maasta olisi päättynyt lähes satavarmasti Horuksen häviöön dark angelien ja space wolffien syöksyessä tappeluun(kaksi uutta legioonaa peliin kun ainoastaan Sons of Horus oli kaaoksen reserveissä jäljellä sinetöisi taistelun kulun).
denied one

oikeat tapahtumat

Viesti Kirjoittaja denied one »

oikeesti se oli silleen että horus laski suojan koska hän halusi johdattaa emperorin sinne ja haastaa hänet kaksin taisteluun.ja kun emperor huomasi suojien laskeutuneen hän tiesi mitä piti tehdä.hän johdatti adeptus custodessit,sanquiniuksen,rogal dornin ja joitain blood angel ja imperial fist terminaattoreita horuksen lippulaivalle vengeful spiritille.siellä horus käytti hänen psyykkisiä voimia ja eksytti heidät hänen laivaansa.jokaisen piti taistella yksin lukemattomia määriä demoneita ja pettureita vastaan.ensimmäinen joka löysi horuksen oli sanquinius,aluksi horus yritti käännyttää sanquiniusta mutta hän ei suostunut joten horus hyökkäsi sanquiniuksen kimppuun. sanquinius joka oli jo haavoittunut piirityksen aikana ei mahtanut mitään horukselle joka tappoi hänet helposti.sitten emperor saapui huoneeseen horus sanoi hänelle että hän oli tymhä kun hän ei suostunut hiinin voimiin joita kaaos jumalat antoivatvoimia jolla hän oli ottanut heidät alaisikseenhän säästtäisi hänen hengen jos hän polvistuisi hänen edessään
sitten emperor vastasi että hän ei ole heidän johtajansaan vaan alaiseensa.sitten horus lähetti salamoita emperoria päin mutta emperor neutralisoi ne sitten taistelu alkoi.he taistelivat sekä fyysisesti että psyyykkisesti.vaikka emperorin psyykkiset että taistelu taidot olivat vastuttamattomat hän ei halunnut käyttää kaikkia voimiaan hänen ensimmäistä lasta vastaan.hän kärsi monia vaurioita.jonkin ajan kulttua horus katkaisi emperoorin oikean käden pois.samaan aikaan yksinäinen adeptus custodes saapui huoneeseen.horus näytti hänelle emperoorin ruumiin ja nauroi pilkaten custodekselle.hän karjui ja ryntäsi horuksen kimppuun ja loppujen lopuksi horus räjäytti hänet psyykkisillä voimillaan(viime versiossa kerrottiin että se oli imperial fist terminaattori ja vielä vanhemmassa versiossa se oli imperial guardi nimeltään ollanious pious.)nähdessään tämän vasta emperor ymmärsi että horus oli joutunut kaaoksen valtaan.käyttäen hänen kaikkia voimiaan hän teki keihään puhtaasta warp energiasta joka mursi horuksen puollustuksen.hyökkäys oli niin vahva että jopa kaaos jumalat pelästyivät niin suuresta voiman määrästä jolloin he jättivät horuksen.juuri ennen kuin hän kuoli hän katsoi hänen isäänsä silmiin josta valui kyynel.emperor näki katumusta hänen silmissään ja sitten hän lopullisesti tuhosi horuksen.sitten rogal dorn saapui sillalle jossa hän näki kaatuneen veljensä ja emperor melkein kuolleenna.emperor sanoi hänelle että vie minut golden thronelle.henkissä olevat joukot teleporttasivat takaisille terralle jossa malcador oli emperorin paikalla golden thronilla pitäen warp gatettiä kiinni sillä aikaa kun emperor oli horuksen aluksella.kun emperor istui golden thronelle hän sanoi viimeiset sanat että he jatkavat taistelua kaaosta vastaan,näitten sanojen jälken hän ei sanonut enää mitään.
Darkmage7280

Viesti Kirjoittaja Darkmage7280 »

*Anteeksi, modet*

Uusi ennätys, neljä vuotta vanhan ketjun nosto. Ja millaisella viestillä.
Kumpi tulee ensin? Chinese Democracy -plata vai Codex: SieL? Lyö vetoa osoitteessa--
Juupeli, Axl Rose voitti sittenkin. No, uusi veto! Sin City 2 vs. Codex: SieL!
Anaheim

Viesti Kirjoittaja Anaheim »

Darkmage7280 kirjoitti:*Anteeksi, modet*

Uusi ennätys, neljä vuotta vanhan ketjun nosto. Ja millaisella viestillä.
no,hyvän ketjun nostit.Itse olisin jossain vaiheessa tehnyt turhaan täysin samanlaisen,mutta nyt selvisi itseäni vaivanneet kysymykset D-Daysta.
ankara halla
Valvoja

Re: oikeat tapahtumat

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

denied one kirjoitti:...kirjoitusta...

Uh... sen lisäksi, että nostit ylös neljä vuotta vanhan keskustelun (mikä ei siis ole mitenkään automaattisesti hyvä juttu, itseasiassa yleensä aika huono juttu...) niin et tuonut esiin mitään uutta mitä ei näillä foorumeilla olisi jo keskusteltu kuolemaan asti.

Tämän sanottuani, mikä on lähteesi tälle? Olen mielestäni melko hyvin tutustunut lähdemateriaaliin ja vaikkakin tulkitsit ja käänsit sitä melko vapaamielisesti (Kaaosjumalat pelästyivät Keisarin voimia... yms.), niin on tuossa tekstissäsi myös muutamia minulle uusia juttuja.
Mikäli lähteesi on yksi tai useampia GW:n julkaisuja (Sabertoothin löpinät ei meikäläistä henkilökohtaisesti kiinnosta) niin voisitko kertoa mistä olet lukenut?
Viimeksi muokannut ankara halla, La 13.01.2007 23:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

Paitsi että tuokin viesti sisälsi (myös) asiavirheitä ja epäselviä asioita.

1) Emperor kavereineen hajaantui jo teleportaatiovaiheessa.

2) Täysin terveenäkään Sanquinius tuskin olisi pärjännyt Horukselle taistelussa.

3) Horus ei missään vaiheessa väittänyt alistaneensa Kaaosjumalia.

4) Missä on sanottu huoneeseen rynnänneen sotilaan olleen Custodesin jäsen?

5) Kuka on Malcador ja miksi hän istui Golden Thronella ja mitä warp gatea hän piti kiinni ja miksi?
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

daider kirjoitti:Paitsi että tuokin viesti sisälsi (myös) asiavirheitä ja epäselviä asioita.

<SNIP>
Paha sanoa asiavirheiksi ennenkuin on lähde tiedossa... ;)
Mikäli kaveri on lukenut Sabertoothin HH:ta niin ei ole mikään ihme, että menee ristiin GW:n kanssa.

Karu totuus on, että Sabertoothin julkaisut ovat monelle täyttä canonia (kun eivät muustakaan tiedä) toisin kuin GW:n itse julkaisema harvinaisempi materiaali ajan tapahtumista, vaikka näillä ei olekkaan käytännössä muuta yhteistä kuin henkilöiden ja tapahtumapaikkojen nimet.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Lukittu

Palaa sivulle “40k: Historia”