"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Maalinpoisto-ongelma

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
Ratovaari

Maalinpoisto-ongelma

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Elikkä, minulle tuli pienoinen ongelma maalinpoiston kanssa, johon en pyhällä Hakunappulalla, joten päätin pistää tähän tän erikseen.

Eli, voiko kylmyys vaikuttaa maalinpoistoon?
Itse olen pitänyt pihalla pakkasessa noita figuja, jotka ovat maalinpoistossa Jarrunesteessä. Ne ovat olleet siellä nyt jo yli vuorokauden, eikä maalit meinaa irrota viellä. Aikaisemmin olen samalla tökötillä poistanut ~40:stä figusta maalit, jolloin on pelkästään päivän liuottaminen riittänyt, mutta nyt maalit eivät tunnu irtoavan. Voisiko kylmyydellä olla jotain tekemistä asian kanssa, vai voisiko tämä johtua siitä, että jarrunestettä on käytetty monien figujen poistoon, ja se on yli puoli vuotta vanhaa?
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Rogue

Viesti Kirjoittaja Rogue »

Miksi yleensäkin haluat yrittää poistaa maaleja ulkosalla?

Noh, spekuloin tässä asiaa huvikseni, ja tulin tulokseen että kylmyys on suurin syy toimimattomuuteen. Toki jarrunesteen laatu laskee sen vanhetessa, mutten uskoisi puolen vuoden olevan edes lähellä vanhenemispistettä.
Ratovaari

Rogue kirjoitti:Miksi yleensäkin haluat yrittää poistaa maaleja ulkosalla?
Itseasiassa en tiedä. Minulle vaan on tullut jokin sellainen hirveä into tehdä kaikkea tuon tapaista pihalla.

Pitääkin hakea tuo sisälle lämpimään, niin saa ne sitten sieltä joskus poiskin (edelliset figut oli kuta kuinkin puoli vuotta siellä).
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Swarmp

Viesti Kirjoittaja Swarmp »

No olen kyllä kuulut että spreijatessa pakanen voi olla haitaksi.
Itse en ole koskaan ostanut jarru nestettä, ja nyt kysynkin että lukeeko siinä tölkin/pöntön takan mitään pakkasrajaa.
Oma käsitykseni voisi olla se että huoneen lämmössä sen pitäisi irrottaa. :|

No kertokaa te muut. :D
Minä kun en tiedä. :)
Et Imperator Invocato Diabolus Daemonica Exorcism !

viewtopic.php?f=4&t=107359
Relic

Viesti Kirjoittaja Relic »

Pakkanen sen tekee. Liuota suosiolla sisätiloissa. Ja spreiatessa pakkanen estää tehokkaasti maalin kiinnittymisen samoin liiallinen kosteus sisätiloissa
Cython

Viesti Kirjoittaja Cython »

Jos on tullut niistä purkin kyljistä tavailtua jotain varoituksia tyyliin "Käytä vain ilmastoidussa tilassa" aka ulkona, niin siitä voi syntyä kiinnostus totella ohjeita. :P
Ei hätää, niistä mitään aivovauriota saa.

Nimim. käyttänyt liuottimia ja spraymaaleja aina suljetussa kellaritilassa.
TK-armeijani blogi Toistaiseksi jäissä...
I.C. Wiener
Viesti:

Viesti Kirjoittaja I.C. Wiener »

Jarruneste menee huonoksi kun se on ilman kanssa kosketuksissa, imee itseensä ilmasta kosteutta. Jarrunestettähän ei sitten kaadeta viemäriin vaan viedään jäteasemalle.

Niin ja Dot 4 on laatu merkintä, eikä valmistaja kuin osa näyttää luulevan.
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
Ratovaari

Relic kirjoitti:Pakkanen sen tekee. Liuota suosiolla sisätiloissa. Ja spreiatessa pakkanen estää tehokkaasti maalin kiinnittymisen samoin liiallinen kosteus sisätiloissa
Joo, no ei minua ainakaan ole pakkasessa sprayaaminen mitenkään hidastanut, sprayaan nopeasti pihalla ja tuon sisälle.
I.C. Wiener kirjoitti:Jarruneste menee huonoksi kun se on ilman kanssa kosketuksissa, imee itseensä ilmasta kosteutta
No, omani ei ole onneksi ilman kanssa kosketuksissa, kiitos kuitenkin varoituksesta.

Hain figut pihalta sisälle, ja hyvin lähti maalit.
Kiitos kaikista neuvoista.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”