"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Minionit omana factiona

Palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin.
Crowmire
Viesti:

Minionit omana factiona

Viesti Kirjoittaja Crowmire »

olen tässä harkinnut kovasti Hordesin aloittamista, mutta mikään factio ei tunnu "omalta". ehkä eniten circle, mutta silti ei. samaten WM puolelta mikään "oikea" factio ei nappaa tarpeeksi. Kaikissa on jotain hienoa, mutta silti jotain, että ei kuitenkaan.

Kaikista eniten hordes figuista minuun on iskenyt farrow brigandit, bog trogit ym. minionit.
Eli, kuten tiedämme PPn suhtautumisen mercenary armeijoihin(se asenne on ehkä hieman parantunut tosin) niin uskaltaisiko sitä toivoa, että Hordesin minioneistakin vielä saadaan oma factio? mitä mieltä olette?
vastaavaa speculaatiota on käyty PPn forumilla, mutta kiinostaisi suomalaisten mielipiteet myös + täälä toivottavasti jää pois ne "OMG oispa siistii elffiwarlockkiYEAH!!!! WHOOO!!!!"

Itse toivoisin pääseväni pitämää hordesissakin palkkasoturi linjani, ja eniten toivoisin ihan ihmis warlockia. ehkä joku Woodoo-pappi. beasteina sellainen monsternomiconin suolohikärmes tms.
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

En usko, että minioneista jäisi tulematta oma faktionsa. Kysymys kuuluu saadaanko minion lokki escalationissa vai joutuuko sitä odottamaan pidempään.
Tuska

Viesti Kirjoittaja Tuska »

Murhe kirjoitti:En usko, että minioneista jäisi tulematta oma faktionsa. Kysymys kuuluu saadaanko minion lokki escalationissa vai joutuuko sitä odottamaan pidempään.
hmm....
eikös Escalation julkatu jo 2004?? :P
Itse en usko että hetkeen niistä omaa factionia olisi tulossa, en aikaan vielä EVOTlutionissa.

Edit: muokattu jotta vittulu tulisi runcikillekin selväksi :P
Viimeksi muokannut Tuska, Ti 13.03.2007 16:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pseudok kirjoitti:Dogmaattiset raamatullisenkuuloiset kärjistetyt mielipiteet ovat aika lol.
Draike

Viesti Kirjoittaja Draike »

En tiedä Escalationista tai Evotlutionista, mutta entä jos Evolutionissa?

Edit: Seliseli, Tuska. Se on muuten Runic eikä runick.
Viimeksi muokannut Draike, Ti 13.03.2007 16:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

mitä pienistä, eiväthän ne pienetkään meistä...
Olisihan se ihan mukavaa saada minionit mestoille evoluutiossa, mutta todella täynnä taitaa olla PP kalenteri tuon evoluution kanssa jo tällaisenään, joten...

Itse mielelläni näkisin sen hyvin tehdyn ja ajatellun linjan jatkuvan, ettei tule juosten kustua, kuten nimeltämainitsematongw on saattanut jossain välissä tehdä...
Aliquando Insanire Iucundum Est
Murhe
Valvoja

Tuska kirjoitti:
Murhe kirjoitti:En usko, että minioneista jäisi tulematta oma faktionsa. Kysymys kuuluu saadaanko minion lokki escalationissa vai joutuuko sitä odottamaan pidempään.
hmm....
Itse en usko että hetkeen niistä omaa factionia olisi tulossa, en aikaan vielä EVOTlutionissa.

Evolutioniahan minä tarkoitin, mutta kirjoitin mitä sattuu.
Tuska

Viesti Kirjoittaja Tuska »

Murhe kirjoitti:
Tuska kirjoitti:
hmm....

Evolutioniahan minä tarkoitin, mutta kirjoitin mitä sattuu.
näin vähän ajattelinkin, mutta tosiaan olen aikas varma että Evossa Minonit saavat varsin vähän matskua, ehkä joku 2 unittia 1-2 sooloa, ei sen enenpää, se mikä arvelutaa että minonit tulisivat pelattavaksi factionisi on yksinkertainen, miten Fluffilisesti teet minon Beasteja? ja miten ne toimisivat 2+ casteri peleissä (toisaalta Skorene ja Leigonalle on helpoiten Fluffiliseti seliettävissä Minon beastit)
Pseudok kirjoitti:Dogmaattiset raamatullisenkuuloiset kärjistetyt mielipiteet ovat aika lol.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Tuska kirjoitti:näin vähän ajattelinkin, mutta tosiaan olen aikas varma että Evossa Minonit saavat varsin vähän matskua, ehkä joku 2 unittia 1-2 sooloa, ei sen enenpää, se mikä arvelutaa että minonit tulisivat pelattavaksi factionisi on yksinkertainen, miten Fluffilisesti teet minon Beasteja? ja miten ne toimisivat 2+ casteri peleissä (toisaalta Skorene ja Leigonalle on helpoiten Fluffiliseti seliettävissä Minon beastit)
Minua homma taasen epäilyttää siltä kantilta, että jos Evolutioniin meinataan pakata optioita Escalationin ja Superiorityn edestä neljälle factionille, voi olla ettei hirveän mielellään mukaan mahduteta kauheasti minioneja, koska niiden pelitestaus kaikkien uusien optioiden kanssa voi olla aika rankkaa puuhaa. Sitten taas tuntuu melko nihkeälle esitellä minion warlock, jos sille ei ole petoja tarjota matkaan.

Toinen mahdollinen lähestymistapa tosin olisi, että evo pitää sisällään hullun määrän minion yksiköitä, ja lähinnä vain petoja ja lokkeja pääfaktioille. Silläkin keinoa saisi runsaasti valinnanvaraa kaikille, mutta kohtuu inhimillisellä määrällä uusia yksiköitä. Epäilen kuitenkin että näin ei tule käymään.

Jotta valikoimassa päästäisiin samalle viivalle masiinan kanssa, pitäisi jokaiselle factionille tulla karkeasti seuraava valikoima uusia joukkoja:
- 3-6 casteria
- 3-4 raskasta petoa
- 2 kevyttä petoa
- 2 sooloa
- 3 yksikköä
- 4 unit attachmenttiä
- 1 ratsuväki

Epäilen, ettei tulla ihan tuommoista satoa näkemään. Jos saisin arvata, niin lista olisi jotakuinkin seuraava:
- 2 casteria
- 2 raskasta petoa, toinen on alpha versio vanhasta.
- 2 kevytpetoa
- 1-2 sooloa
- 2 yksikköä
- 1 ratsuväki
- 0-2 unit attachmenttiä

minion osastolle siis mahtuisi noiden lisäksi ehkä se
- 1-2 yksikköä
- 1-2 sooloa

Uskottavan minion lokin kaveriksi pitäisikuitenkin esitellä se 2-3 petoa, joten pitäisin aika epätodennäköisenä, että moista enää ylläolevien päälle mukaan heitettäisiin.

Mutta mutuilua kaikki. En minä asiasta tiedä sen enempää kuin muutkaan.
Benj

Viesti Kirjoittaja Benj »

NQ11 listaa Evolutionin sisältöä ainakin tämän verran (suoraa edessä olevasta lehdestä):

2 New Warlocks for every faction
New Warbeasts, including an Alpha Warbeast, for each faction
Cavalry, including new extremely maneuverable Light Cavalry
Unit Attachments to improve your existing units
Special Weapon Attachments allowing new tactical options
New Units and Solos providing new tactical options
New Theater of War designed specifically for Hordes
Warbeast Bonding Rules
New Minions that work for every faction

Huomionarvoistahan tuossa on ainakin se, että ainoastaan warlockeista ja warbeasteista todetaan "for each faction". Eli mahdollisesti tullaan näkemään lievää vaihtelua eri factioiden välillä samaan tyyliin kuin Superiorityssä.
Der Dexter

positiivista, ehdottoman, mutta toivottavasti kaikki saavat osansa rakkaudesta, eli monipuolisesti kaikille, ellei suunnitelmana ole juuri kiistää esim. skornelta ratsuväkeä yms.

Erittäin nopeaa kevyttä ratsukkoa? kuulostaa kovasti circleltä, minulle kelpaa, toivottavasti toimivia ja nättejä nappeja...

Solo-osastolla ainakin olisi mukava nähdä sen 2 sooloa lisää per faktio, niiden tuottaminen ja kehittämisen ei luulisi niin vaikeaa olevan.
Todellisuutta on sitten vähän haikea miettiä, että milloin nämä napit sitten tulevat kaupan hyllylle, kun evokaan ei ennen elokuuta saavu... Ehkäpä vuoden päästä ovat maalatut ja valinnanvaraltaan melko tasapuoliset Horde ja Wm karkelot pystyssä...
Crowmire
Viesti:

jep, voisihan se olla, ettei evoon mahdu, mutta myyntiä ajatellen, olisi PPltä typerää jättää minion-factio tekemättä. kuitenkin veikkaan että merkkarit factiona on lisännyt mercenary mdoellien myyntiä melko reilusti. Monella on kuitenkin se asenne, että ei mitään merkkareita ei-merkkari armeijoihin.

ja toisaalta esim farrow brigandit on melko kehnossa maineessa tällähetkellä, toisin ehkä olisi, jos olisivat minion lokin johdossa.

ja fluffi nyt ei voi olla onglema, kun vähän mielikuvitusta käyttää, ja warbeasteja on monsternomicon tulvillaan ja siihenkin on tulossa kakkos osa. että sillätavalla.

Niin ja onhan NoQuarter julkaisutkin mahdollisia.
Damon

Viesti Kirjoittaja Damon »

Itse en näe kummosta tarvetta minion factionille. PP tulisi keskittyä nyt näihin mitä on, sekä Hordes että Warmachine puolelta, vaikken WM kerääkkään. Minusta firman ei kannata revetä liian moneen factioniin. Siitä seuraa monesti ongelmia joita on monen firman toimissa nähtävissä kun factioiden määrä kasvaa(esim. Rackham). Varsinkaan Evolution ei ole paikka Minion factiolle ja näinhän PP on julkistanutkin.

Eihän farroweissakaan mitään vikaa ole. Eivät ehkä vaan sovi minmaxaajien listoille kun factioneiden omista löytyy pikkasen parempaa hinta-laatusuhteella olevaa joukkoa.
Mutta miniatyyripelit ovatkin tyyli ja herrasmiesurheilua joten jos miniatyyreistä tykkää ja omaan tyyliin sopivat, niin silloinhan ne listoille mahtuu. Farrowitkin voisi parantua Unit Attachmenttien myötä joita tulee varmasti (noh varmasti ja varmasti, näin minä uskoisin :D ) myös minioneille Evolutionin myötä
Der Dexter

onneksi Wm ja horde ovat oikeasti lajeja, joissa minmaxaaminen ei ole niinkän ongelma.
voin aina ottaa paljon halpaa, mutta se ei takaa voittoa, mikä on ehdottoman hienoa.
Tai enpä nyt keksi, että millä ja miten minmaxaisit tämän lajin turmiolle. tuo on enemmänkin GW:n lajeille tyypillistä voiton tavoittelua, synergia ja casterien kyvyt ovat pidemmälle tämän lajin avut ja aseet...

Minua nyt eivät oikein pahkasikamiehet lämmitä, vaikka miltä kantilta katsotaan, vaikka 3 pts maksaisivatkin kappaleelta. Myös tykkään pitää listat "puhtaina", siinä on aina kummasti enemmän tunnelmaa...
Damon

Lähinnä tarkoitin tuolla MinMaxaamisella (offtopic: onpa muuten tyhmä sana) sitä että jokaisella factiolla on jotain joka hoitaa tehtävänsä paremmin kuin farrow brigand ja ihmisillä ei siten ole välttämätöntä ottaa farrow brigandia. Varsinkin jos haluaa pitää listat "puhtaina". Joten ehkä termi on väärä tässä yhteydessä.

Itsekkään en tykkää tästä ilmiöstä jossa haetaan pisteelle mahdollisimman suurta hyötyä mistään muusta välittämättä. Pilaa minun mielestä pelin kuin pelin. Peliä pelataan tyylin mukaan ja jos siihen Farrow Brigand sopii niin eikun vaan listaan mukaan. Omassakaan listassa noita ei ole, mutta syynä on että ainakaan vielä en ole lämmennyt figujen ulkonäölle. Muuta syytä ei ole.

Sopivalla UAlla tilanne voisi hyvinkin muuttua päälaelleen.
Damon

Lähinnä tarkoitin tuolla MinMaxaamisella (offtopic: onpa muuten tyhmä sana) sitä että jokaisella factiolla on jotain joka hoitaa jonkin tehtävän paremmin kuin farrow brigand ja ihmisillä ei siten ole välttämätöntä ottaa farrow brigandia. Varsinkin jos haluaa pitää listat "puhtaina". Joten ehkä termi on väärä tässä yhteydessä.

Itsekkään en tykkää tästä ilmiöstä jossa haetaan pisteelle mahdollisimman suurta hyötyä mistään muusta välittämättä. Pilaa minun mielestä pelin kuin pelin. Peliä pelataan tyylin mukaan ja jos siihen Farrow Brigand sopii niin eikun vaan listaan mukaan. Omassakaan listassa noita ei ole, mutta syynä on että ainakaan vielä en ole lämmennyt figujen ulkonäölle. Muuta syytä ei ole.

Sopivalla UAlla tilanne voisi hyvinkin muuttua päälaelleen.
Crowmire
Viesti:

mietin, että jos Evossa sattuisi tulemaan jotain minioneja, jotka toimii myös merkkareilla/WMssä. itse esim olen kauan odotellut mercenary cavalrya. olisi melko mukava yllätys.

minulle noi sikapossut toimii. tulee jo diorama ideoita, circlen iso-paha-susi, ja kolme pientä porsasta haulikoilla...
Murhe
Valvoja

Minmaksaamisen dilemma on siinä, että onko tyyli hyvä syy pelata huonolla listalla? Jos listastaan voi tehdä paremman niin miksi ottaa jotain, joka ei toimi tai toimii puolittain? Pätevää ja tyhjentävää vastausta ei tuohon saada, ainoastaan mielipiteitä. Monessa (GW:n) pelissä ongelma on suurempi, kun suurinpiirtein kaikki toimii masiinassa ja laumassa.
Damon

Murhe kirjoitti:Minmaksaamisen dilemma on siinä, että onko tyyli hyvä syy pelata huonolla listalla? Jos listastaan voi tehdä paremman niin miksi ottaa jotain, joka ei toimi tai toimii puolittain? Pätevää ja tyhjentävää vastausta ei tuohon saada, ainoastaan mielipiteitä. Monessa (GW:n) pelissä ongelma on suurempi, kun suurinpiirtein kaikki toimii masiinassa ja laumassa.
Siksi että tykkää figuista/fluffista/taidoista jotka sopivat omaan tyyliin??
Murhe
Valvoja

Masiina ja lauma ovatkin siitä hyviä, että polveensa ei potki kovin kovaa tehdessään tyylivalintoja - ellei jotain hyvin dramaattista ole tekemässä.
Damon

Niinpä. Se hyvä puoli PPn tuotteissa on.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Yleiset keskustelut”