"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pelissä/sen jälkeen suuttuminen

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Lukittu
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Jos tiedät, että charge ei kanna (jää sen 3milliä vaikka lyhykäiseksi),niin miksi ihmeessä sen pitäisi sitten kantaa? Failded charge mikä failed charge.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Yleinen käytäntö itselläni on epäselvissä tapauksissa (millin-parin epäselvyys) mittaamisen jälkeen kysyä vastustajalta salliiko hän chargen vai ei - jos sallii, niin hyvä, jos ei salli, niin sitten molemmat pelaavat millin päälle. Molempien pitäisi tässä tapauksessa pyrkiä pelaamaan "yhteisen linjan" mukaan pyrkimättä synnyttämään riitoja. Jos tämä johtaa oman armeijan tappioon, niin sitten johtaa. Peliähän tämä on ja jos oikeasti pelin ratkaisu on parista millistä kiinni, niin silloin voi muutenkin katsoa omaa pelisuoritustaan silmiin. Hyvä taktikko ei jätä tärkeitä ratkaisuja parin millin mittavirheen varaan.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Chrono

Viesti Kirjoittaja Chrono »

En muista suuttuneeni vastustajalle. Kerran kyllä ryydyin aivan kokonaan omaan broadside unittiin, ja heitin yhden pois pöydältä, teki mieli tuhota niistä yksi, kun ne ei vaan osunu seinäänkään(ikinä). Tämä oli jo monta kuukautta vaivannut patoutuma, aina vaan railguneilla ohi, mitä tärkeempi laaki sen enemmän seinille.

Kerran onnistuin kyllä suututtamaan yhden kaverin pelissä, kun oli muutenkin tiukka peli, ja tuli vedettyä aika rajoilla.

Moi
Hope is a serum that never heals
Vile

Viesti Kirjoittaja Vile »

I Ride in a Dragon kirjoitti:
Vile kirjoitti:Muutama sentti sinne tai tänne - turnauksessa olis kivaa pelata niitä vuorossa chargeen juoksevia 100 kaamosmarinen listoja vastaan.

Vähän nyt järkeä näihin juttuihin pliis.
Järkeä tässä on ollutkin, ennen kuin joku tuli höpisemään senteistä, koska aiheena taisi olla ennemmin millit..
Anteeksi tyhmyyteni. Asiavirheeni muutti koko keskustelun suuntaa ja johti kaikkia Teitä ansaitsemattomasti harhaan. Pyydän anteeksi kaikilta foorumin käyttäjiltä ja erityisesti kaikilta kauhajokelaisilta.

Fiksumpi kaveri olisi ehkä voinut ajatella tuonkin tilanteen ihan omassa päänupissaan, ja sen jälkeen ajatella oliko kyse kirjoitusvirheestä vai puupäisyydestä. Ei sikäli, että sitä keltään voisi täällä enää vaatia.
Remington kirjoitti:Eli jos kantama noin silmiinnähden riittää, ei aleta sitä etäisyyttä mittailemaan. Oli se sitten se 0,1mm tai jopa se 3mm. Saitteko?
Saatiin. Muistuta, etten ikinä pelaa sua vastaan.
wanhan liiton örkki pomo
Mer'siles

Viesti Kirjoittaja Mer'siles »

Remington kirjoitti: Eli jos kantama noin silmiinnähden riittää, ei aleta sitä etäisyyttä mittailemaan. Oli se sitten se 0,1mm tai jopa se 3mm. Saitteko?
Asut näköjään samalla paikkakunnalla kuin minä enkä ole vielä sinua vastaan pelannut niin on pakko kysyä, että käytätkö sääntökirjaa pelatessa? Ei vaan. Kyllä joku 0,1mm pitäisi sallia koska sitä ei edes käytännössä näe, mutta 3mm on jo kyllä vähän...

Itselleni on kerran tullut vääntöä juurikin tällaisesta, faban puolella vaan. Oli pelin viimeinen vuoro ja khornen chosen ritarit olisivat päässeet rynnäköimään ison swordmasteri kasan selkään, mutta matkaa mitatessa tulikin kinaa, kun minun mielestäni charge yletti, mutta vastustajan mielestä ei. Heitimme sitten noppaa ja kaveri voitti. Peli päättyi sitten solid victoryksi vastustajalle, jos olisin saanut chargettaa olisin saanut pelin käännettyä ainakin tasapeliksi, ellen jopa voitoksi. Tästä lähtien on mitattu ainakin faban puolella kaikki erittäin tarkasti. Kytkoosta ei ole vielä kovin paljoa kokemusta.
Crisutan

Viesti Kirjoittaja Crisutan »

Eipä se silleen ota päähän mutta tulee aina mainittua jos jollakin unitilla on jotenkin hintahtava taktiikka a.k.a taun suitit, muuta ei tee mieli heitellä ku korkeintaan omia figuja kun ottaa päähän se kun ei oo rahaa rakentaa kunnolla tomivaa armeijaa, tosin heiteltyä ei ole tullut figuja kuin maalatessa kun menin sitten ostamaan vallejon pale skiniä joka on ihan paskaa litkua, siinä lensi muutamakin ukko kunnes parin päivän päästä hain ihan vanhaa kunnon paksua GW:n maalia.

E: typo
Kaikki WH:seen liittyvä tavara myynnissä!
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 42&t=69123
Remington

Viesti Kirjoittaja Remington »

Vile kirjoitti:
Remington kirjoitti:Eli jos kantama noin silmiinnähden riittää, ei aleta sitä etäisyyttä mittailemaan. Oli se sitten se 0,1mm tai jopa se 3mm. Saitteko?
Saatiin. Muistuta, etten ikinä pelaa sua vastaan.
Helppo homma. Älä pelaa mua vastaan. Ikinä. Selkiskö?
"You're right. The Devil has come. Look
at me. I am the Devil." -Charles Remington-
Remington

Mer'siles kirjoitti:Asut näköjään samalla paikkakunnalla kuin minä enkä ole vielä sinua vastaan pelannut niin on pakko kysyä, että käytätkö sääntökirjaa pelatessa? Ei vaan. Kyllä joku 0,1mm pitäisi sallia koska sitä ei edes käytännössä näe, mutta 3mm on jo kyllä vähän...
Näemmä asun. Käytän mutta itselleni ei ole sellaista siunaantunut. Hankintalistalla monen muun asian kanssa. Mutta kuten sanoin; Älkää laskelko noita millejä! Siis silmiinnähden noin (paljon sitten onkaan) vajaa.
Mer'siles kirjoitti:Itselleni on kerran tullut vääntöä juurikin tällaisesta, faban puolella vaan. Oli pelin viimeinen vuoro ja khornen chosen ritarit olisivat päässeet rynnäköimään ison swordmasteri kasan selkään, mutta matkaa mitatessa tulikin kinaa, kun minun mielestäni charge yletti, mutta vastustajan mielestä ei. Heitimme sitten noppaa ja kaveri voitti. Peli päättyi sitten solid victoryksi vastustajalle, jos olisin saanut chargettaa olisin saanut pelin käännettyä ainakin tasapeliksi, ellen jopa voitoksi. Tästä lähtien on mitattu ainakin faban puolella kaikki erittäin tarkasti. Kytkoosta ei ole vielä kovin paljoa kokemusta.
Näin..
Remington

Oberon_ kirjoitti:Jos tiedät, että charge ei kanna (jää sen 3milliä vaikka lyhykäiseksi),niin miksi ihmeessä sen pitäisi sitten kantaa? Failded charge mikä failed charge.
Hyppää! Hyppää!

Hyppäsitkö?
Aco

Viesti Kirjoittaja Aco »

Jos yksikkö ei yllä kohteeseensa, se ei sinne myöskään yllä. Oberon sanoi asian erittäin selkeästi, Remington voisi jo lopettaa tuon turhan vääntämisen.
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Eipä tässä tarvita edes peliä siihen suuttumiseen :)
Luumumehu on soturien juomaa
ajappat

Viesti Kirjoittaja ajappat »

Mutta jos ei milleistä pidettäis ni mistä sitte? Ne milit on alun perin keksitty sitä varten että voi mitata tarkasti! Tietenki suututtaa jos häviää millien takia, mutta sama voi käydä vastustajalle...
You can take me back to the place where I could watch the sky and see those signs!
You can show me their lies, show me the disbelief in their words. Oh, these burning times!
minisaarnaaja

Viesti Kirjoittaja minisaarnaaja »

Tämä millikeskustelu on mainio aihe jota on Sotavasarassakin käsitelty useampaan otteeseen vuosien kuluessa. Nytkin tuolla pari aihetta alempana on aihe tulilla. Suorastaan parasta viihdettä mitä verkkofoorumi voi tarjota!

Oma katsantokantani on, että on vähän surullista jos tullaan pelaamaan peliä ja sitten suututaan sen pelin säännöille. Varmaan kannattaisi silloin vaihtaa peliä tai sopia eri säännöistä. Leikkiminen on tietysti eri asia, mutta jos halutaan nimenomaan pelata (siis leikkiä jonkin sääntörakenteen puitteissa) niin asennoitumisen pitäisi olla vähän eri kuin: "En mä halua että toi sun hevonen voi syödä mun lähetin! Kyllä mä tiedän että se liikkuu noin sääntöjen mukaan, mutta ei kai niitä nyt tarvii niin tiukasti kattoa?"

Sitä tosin en ole ikinä tässä millikeskustelussa ymmärtänyt, että miksi se menee vain toiseen suuntaan eli pituutta vängätään lisää? Pelissä kun on kaksi osapuolta niin pituuden lisääminen aiheuttaa aina toiselle hyötyä ja toiselle haittaa. Samalla logiikalla pituutta voisi vähentää, sekin aiheuttaa samalla lailla toiselle hyötyä ja toiselle haittaa. Eli jos vastustajan varsijouset yltävät juuri naftisti omaan hauraaseen fast cavalryyni, niin sovittaisiin sovun vuoksi etteivät ne sittenkään yllä...
Suomenkielinen maalausopas ja maalaus- ja konvertointiaiheisia artikkeleita - http://www.wellofminiatures.wordpress.com
Remington

Viesti poistettu

-ankara halla
Pikku

Viesti Kirjoittaja Pikku »

Remington kirjoitti:Minä olen vapaaehtoinen.
Karsittavaksi vai? Kannatetaan.
Joensuun Pöytäpeliyhdistys
Remington

Ei se hyppää. Noh, ainakin yritin. Vieläkö joku jaksaa jauhaa?
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

Remington kirjoitti:Vieläkö joku jaksaa jauhaa?
Ei, tätä ei enää jatketa.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”