"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Figun kasaaminen ennen maalaamista

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
Jauli

Figun kasaaminen ennen maalaamista

Viesti Kirjoittaja Jauli »

Mitä hyötyö on jos kasaa figut ennen maalaamista?
Eikö olisi paljon helpompaa maalata tussari ja keho erikseen ja liimata vasta sitten?

Toinen kavereista sanoo että maalaa ennen kuin kasaat mutta toinen taas sanoo että kasaa ensin. En osaa oikein päättää.

Auttakaa aloitteliaa!!!
Viimeksi muokannut Jauli, To 05.04.2007 09:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pelikavereita etitään.
Faban keräiliöitä Oulusta
Adun

Viesti Kirjoittaja Adun »

Kokonaisena maalaamisen huono puoli on se, että joka paikkaan ei pakolti pensselillä yllä. Tosin, ei tarvitse turhaan näprätä figua, kun voi beissistä pitää kiinni maalatessa. Jälkeenpäin liimaamisessa jää myös liimasta jälkiä, mikä on erityisen huono asia varsinkin muovifigujen suhteen, jolloin liimauskohdan maalit saattavat levitä. pikaliimasta taasen jää kiiltävä jälki. Blacklinining toimii myös paremmin yhteen koodussa figussa.
Itse maalaan kokonaisena.
tp-master
Paikkakunta: Porin markku... et kuitenkaan tuntisi, vaikka kertoisin...

Viesti Kirjoittaja tp-master »

itse laitan figun kiinni niin että saan kuitenkin maalattua joka kohdan. Eli laitan vain osan osista kiinni, jolloin saa pitää kiinni basesta ja maalaaminen helppoa...
Flying is simple. You just throw yourself at the ground and miss.
Kerppu

Viesti Kirjoittaja Kerppu »

esim ihmisillä kannattaa liimata bodi ja kädet yhteen ja jättää kilvet sunmuut "härpsäkkeet" pois myöhempiä vaiheita varten. (IMO jos ei muuten :P)
waloks

Viesti Kirjoittaja waloks »

minä liimaan vaan ruumiin ja en käsiä siten maalaan
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Itse katson kasaamisen tarpeen figukohtaisesti. Esimerkiksi kääpiöt kasaan osittain ja maalaan sitten ja kasaan sit loppuun, kun taas Space Marinet ja Mordheimin Mercenaryjen miekkamiehet (samat figut kuin Free Companyllä) kasaan ensin kokonaan ja maalaan sitten.
Metalliset pyrin aina kasaamaan ennen maalausta.

ps:
Haku on asia jota kannattaisi joskus kokeilla varauksetta.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Rausku

Viesti Kirjoittaja Rausku »

Ja jos ei jaksa maalata heti armeijaa niin se ensin kokoaminen on helpompaa ja pääsee suoraan itse peliin. Minä kun olen vähän laiska maalaamisessa niin puolet armeijasta on vielä koottuna ja pohjamaalissa.
Ostetaan Vostroyan Firstborneja ja Rough Ridereita! Pistä YV:tä!!!
Asdfghj

Viesti Kirjoittaja Asdfghj »

Jos ekana kokoaa, niin maalatessa näkee paremmin värien yhteensopivuuden jne...
(\__/)
(='.'=)
('.') ('.')
This is Bunny. Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination!
TeleMakkara

Viesti Kirjoittaja TeleMakkara »

Tämä on kyllä ihan figukohtaista. Itse maalaan kokoamisen jälkeen. Mielestäni hahmon yleisilme hahmottuu paremmin jos maalauksen hoitaa kasaamisen jälkeen.
Loope

Viesti Kirjoittaja Loope »

Suosittelen kokoamista ennen maalaamista. Tosin esimerkiksi kilvet kannattaa maalata erikseen. Pohjamaalaus sujuu liukkaammin, kun figut ovat koottuja. Koottaessa jotkin kohdat jäävät pensselin ulottumattomiin, mutta toisaalta harva näkeekään sinne. Itsekkin jätän joskus hahmon liimamatta alustaan, jotta minun olisi helpompi maalata sekä figu että alusta. Tällöin toki poraan esimerkiksi figun jalkaan kolon, jonne liimaan hammastikun. Näin ei itse napista tarvitse pitää kiinni.
wat
Stubetsu

Re: Figun kasaaminen ennen maalaamista

Viesti Kirjoittaja Stubetsu »

Itse maalaan ne jo kehikoissa, sitten leikkaan irti, maalaan maalaamattomat kohdat ja liimaan kasaan =)
(\__/)
(='.'=)
('.') ('.')
This is Bunny. Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination!
Terahin

Re:

Viesti Kirjoittaja Terahin »

tp-master kirjoitti:itse laitan figun kiinni niin että saan kuitenkin maalattua joka kohdan. Eli laitan vain osan osista kiinni, jolloin saa pitää kiinni basesta ja maalaaminen helppoa...
Minäkin maalaan DElffini yllä mainitulla tavalla, liimaan alaosan, keskiosan ja pään, maalaan ne, sitten maalaan kädet ja liimaan ne. Dwarffini maalaan kuitenkin ihan osa osalata. Se riippuu vähän millä armeijalla pelaat, itse ainakin koen Dwarffien maalaamisen melko vaikeaksi jos ne on jo valmiiksi koottu. Mutta jos pelaat esim. haltijoilla tai ihmisillä niin suosittelisin että liimaat jotkut osat ja maalaat ne, sitten vasta toiset. Toivottavasti tästä oli apua!
-Terahin
92% of teens have moved on to rap. If you are part of the 8% who still listen to real music, copy and paste this into your signature.

Metal is what we love.
pikkumies

Re: Figun kasaaminen ennen maalaamista

Viesti Kirjoittaja pikkumies »

Kokoa figusi lähes kokonaan, mutta ÄLÄ liimaa alueita, jotka peittävät helposti figun (kilpi on hyvä esimerkki). Itse liimaan vartalon, jalat ja pään, maalaan, sitten maalaan kädet ja kiinnitän.
Anaheim kirjoitti:hulluja tarvitaan että evoluutio jatkuu ;)
Paina tätä auttaakseni sademetsääni!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”