"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Great Galactic Bash - Ohi on.

Ilmoitukset tulevista turnauksista.
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Ja ekan päivän jälkeen Örkkien, Siskojen ja Necronien?! (Ja Dark Eldarien!!) Mustassa Aukossa tunnelma on korkealla...

Nekrumokut on täyttä terästä, myös kuvaannollisesti. Lähispetoja oikein. Battlesuitit sen kuin lakoaa.

Veteraaniskillit on super, ne pelasti mun toisen matsin. Moraalirerolli warrior mobille tuli juuri oikeaan paikkaan. Toiselle laumalle tuli Ankeriaat, vetoja ei oteta vastaan saako silläkin tehtyä jotain.

Tulen toisellekin päivälle.
Viimeksi muokannut Lassek, Su 08.04.2007 22:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

dreadnoughtini pystyy rerollaamaan dangerous terrain checkin, ROCK
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
migsula

Viesti Kirjoittaja migsula »

olipa kokemus, toinen peli tasaseks auratulla aavikolla. Vastassa Dark Eldar "kamppanja" armeijan 8 Dark Lancea ja 10 Disintegraattoria...

Peli oli 15minuutin vuorossa ohi ku hävis alotus heiton. Juuritällästä kokemusta sitä lähtee hakemaan. Deployment zonellani ei ollu yhtään kappaletta LOSia blokkaavaa maastoa. "Lohdutukseksi" naapuri pöydässä oli vähemmän maastoa.

Muuten ollu kyllä sika hauskaa ja tästähän huomenna noustaan, mutta ehkä keisarillinen maisema-arkkitehti kasvattaa yön aikana Fantasy Battle kentistä pelikelposia.

;)
☠️
mr.tp

Viesti Kirjoittaja mr.tp »

Turnaus ohi. Omat Warp Wind chapteri päätyi lähinnä tilastoiksi vastustajan "mun frägit" listaan. 2x Masa häviötä ja 2x Tasuria. Hypoteesi, älä ikinä mene turnaukseen hupilistalla. Kaaos termarit ja raptorit ovat turhan kalliita hyötyynsä nähden. Lisäksi armeija oli liian hidas ja tulivoima olematonta.

Maalauspojoja tuli oikein mukavasti. Piksoreja voi löytää täältä (vote 10 kthx) http://www.galtsu.net/galleria/70/
Lassek

Kiitos Royal Familylle ja pelaajille, turnauskonsepti oli tuore ja kiva, ja kaikki oli hyvällä hengellä mukana.

Kolmannen käden nurinoista päättelin muuten, että skarabit oli laskettu skoraaviksi viimeisessä pelissä kun itse lopussa unohdin koko neljännekset. Eiväthän ne sellaista tee. 375 pistettä lisää mun tappioksi, onneksi ei ratkaissut pokaaleja. Jotain lisätuumiakin kai välistä koetti puskea väliin kun rupesi olemaan kunto aika piipussa ja silmät haritti sen mukaisesti. Anteeksi, olen sillä tavalla vähän rasittava. :/ Toivottavasti ei jäänyt täysin paha mieli.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Kivaa oli, osin toinen päivä meni hyvin pulkkaan aivan tajuttomasta krapulasta kärsien, vähän häiritsee peliin keksittymistä kun mielessä on vain kuinka huono olo on.
Lassek

Mies näyttikin aika hajonneelta, ajattelin jo että noinko huonosti meni pelit... :)

Ei oikein mene kaaliin, että meni nekroneilla noinkin hyvin. Kai cleanse (joita pelasin kolme) on niille vahva skenu sitten, ja erikoiskomennuksellakin tuli tauta kiusattavaksi.
Viimeksi muokannut Lassek, Ma 09.04.2007 22:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyvönen

Viesti Kirjoittaja Hyvönen »

Kiitos isosti Royal Familylle viikonlopusta. Homma toimi hyvin ja kivaa oli.

Tällä kertaa ei sitten tullut yhtään huonoa peliä pelattua, vaikka pelotti viime viikonlopun jäljiltä. 17 pelipistettä ja neljänneksi(?) viimeinen sija. Eli heittopussina taas liikenteessä, mutta yllättävän tasaisen saa massacretappiostakin kun oikein tahtoo ja yrittää.
Kiitokset siis myös Migsulalle, Matiakselle, Ernolle ja Joonalle(?) mukavista väännöistä.

Kampanjapelaaminen oli alun epäselvyyden ja huolen jälkeen ihan mukavaa vaihtelua normaaliin turnauspelaamiseen. Kolmanneksi päästiin Ruinous Powersin kanssa, ei kiitos ainakaan minulle. Yhden pisteen toin joukkueelle, ja senkin verissäpäin ja itku kurkussa.

Eipä siinä, Kimblessäkään en illalla pärjännyt, olut ja vodka väsyttivät vanhan, mutta hyvät yöunet sain smökin akvaariossa, eikä tällä kertaa minuun edes fyysistä väkivaltaa kohdistettu. Kiitos siitäkin.

Millon seuraavan kerran?

-Hyvönen-
"Se on siis nyt todistettu, että minä vain en osaa pelata." -the Captain-
migsula

Viesti Kirjoittaja migsula »

Kiitoksia järjestäjille. Siisti eventti. Tuntuu vahvasti siltä, että jään eläkkeelle turnaamisesta. Ei vaan enää toimi/innosta, edes vuoden breikin jälkeen. Kaks päivää meni, kivaa oli frendejen kaa breikeillä.

Ruusuja:
+ aivan mahtavasta joukkueesta! Vaikka Kapteeni Kalkkilaiva oliki tänään vähä darras ;)
+ rennommista, parempi tuulisista ja sosiaalisimmista turnee järjestäjistä ku vanhat kurtut
+ ajatuksesta että ois kamppanja enemmän ku turnaus
+ SMÖKKI for evah!

Risuja:
- maasto - säälittävää pelata kaks matsia jossa omalla deployment zonella ei oo yhtään LOSia blokkaavaa maastokappaletta, varsinki 20n raskaan aseen DEtä ja IW obli+4HS säätöö vastaan.
- aika pintapuolisesta "kamppanja" säädöstä.
- maalaus arvostelusta - ei niinkään että haittais oma score, mutta ku Nico sai enemmän pisteitä! Miten tää nyt sitte arvioitiin??? ihan teknisestikki + mulla oli yksikkö ja armeija-merkit sillä ei, konversioita molemmilla, mulla saakelin display, weatheröinti, huolellisemmat ja monipuolisemmat beissaukset ja vielä aika kohtuu pro armeijalista. Siis onhan demoneteilla paljaat tissit, ymmärrän....(http://www.pbase.com/migsula/tau )
VÄHÄNKÖ saan kuulla vittuilua aiheesta... noin 70vuotta.
☠️
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

Joo, ihan hauska turnaus kaikenkaikkiaan. Henkilökohtaisena miinuksena meikäläiselle osui viikonlopuksi armoton flunssa jonka seurauksena aivoni valuivat jatkuvasti nenästä ja näkökenttä väreili kuumehouruissa...

Oma listani oli:
-Chaplain AArmourilla ja JP:llä
-Mopo Libra, Veil of Time, AArmour, IHalo, Squat Familiar :)
-kaksi lähistelevää scouttiryhmää fisteillä
-kaksi lasma/plasma tacticaalia
-kaksi sinko taktikaali
-kaksi tornadoa
-Baal bolttereilla

En ikävä kyllä muista kaikkien vastustajieni nimiä, joten jätän kaikki mainitsematta, kyllä te itsenne tuolta tunnistatte :)
Pahoittelen myös jos muistan armeijanne väärin

1 Peli - Take and Hold - Eldarit parilla Harlekiiniryhmällä, kahdella prismalla, vyperillä, falconilla, pari guardian ryhmää, dragoneita, Eldrad.
Mitäs tästä sanottavaa, vastassa yksi Suomen kovimmista pelaajista yhdellä kilpailukykyisemmistä listoista. Harlekiinit tulivat ja tappoivat, mutta kuolivat kyllä itsekkin pois. Saman teki Eldrad yhden guardian squadin kanssa ja toisetkin guardianit sain ammuttua pois. Tätä tehdessäni meikältä kuoli suurinpiirtein kaikki missä oli yleensä yhtään pisteitä, mutta sain suurinpiirtein kaiken ei-lentävän tapettua kaveriltakin. Kylmää kyytiä heti kättelyssä ja 4-16 lopputulos. Mutta reilumpaa ja mukavempaa vastusta saa etsiä joten hyvä maku jäi heti alusta.

2 Peli - Seek and Destroy??? - Slaanesh Kaaos lentävällä prinssillä, defilerillä, parilla ampuvalla ja yhdellä infiltroivalla ampuvalla ryhmällä, olisiko ollut kolme ryhmää daemonetteja...
Peli lähti käntiin aivan mielettömällä lentävällä hillomunkkipossulla kun yksi scouttiryhmäni ragetti ja pääsi defilerin iholle heti ensimmäisellä vuorolla, neljä nyrkinmuksautusta myöhemmin koko roska räjähtää ottaen mukaansa vielä muutaman kaaosmariinin joiden jämiin scoutit consolideittaavat. Alle 120 ryhmä teki heti vahinkoa monella sadalla pisteellä ja vielä tiputti Kaaoksen ampumisen melkein puoleen yhdessä vuorossa. Peli jatkui lähestulkoon samaan tahtiin kun kaverin prinssi kaatui yhden vuoron ampumiseen (tosin syötyään ensin toisen scout ryhmän...) ja muu armeija totteli pomonsa esimerkkiä.
20-0 minulle, mutta paljon paljon enemmän noppajumalien mielenoikuista kuin mistään teknisestä taituruudesta omalta osaltani. Täydet pisteen vastustajalleni, että piti pelin rentona ja mukavana loppuun asti vaikka noppatuuria ei hänellä ollutkaan.

3 Peli - Secure and Control - Taas Slaanesh Kaaosta, speed prinssillä, mopolutilla, kolmella ryhmällä normi deamonetteja, yksi ryhmä mounted daemonetteja, yksi rhino ryhmä ja kolme jalkaryhmää.
Taas aivan hullu alku, toisen vuoron lopussa oli kentällä jäljellä enää haavoittunut demoniprinssi (kynyssä DC:n ja yhden scouttiryhmän kanssa) sekä rhinoryhmä autossaan (jota en muuten saanut ammuttua rikki, en niin millään... käytännössä kaikki taktikaalini ampuivat tätä koko pelin, mutta ei niin mitään. En joko osunut tai sitten heitin ykköstä peneen...), mutta sitten daemonetit tulivat pöydälle söivät kappalaisen + DC:n ja scoutit ja yhden taktikaalin ja... alkoikin jo hetkeksi vähän hermostuttaa. Mutta ei sitäkään kestänyt, ammuin mokomat pois (kun ei neljä montedia saanut edes baalin peräpeltiin naarmuja aikaan) noin vuorossa ja viidennen vuoron alussa oli jäljellä enää se rikkoutumaton rhino ja demoniprinssi yhdellä woundilla, kun taas omat tappioni olivat vain em. Kappalainen+DC, yhdet scoutit ja yksi taktikaali. Päätettiin lopettaa peli siihen ja taas 20-0 minulle.
En oikein tiedä mitä tässä pelissä tapahtui, mutta dakkani toimi silloin kuin piti ja vaikkakin kaveri heitti ihan kohtalaisesti invuja niin ei tälllä kertaa kuitenkaan riittänyt. Mukava peli ja varsinkin pelikaveri, terveisiä Turkuun!

4 Peli - Cleanse - Tau commanderilla, crisis ryhmällä, kaksilla stealtheilla, kolmella palomiesryhmällä, kahdella raigun hammerilla ja yhdellä kahden broadside ryhmällä. Heitettiin Omega joka eskalaation puolesta selvästi suosi minua. Peli meni kilpaa ampuessa ensimmäiset neljä vuoroa (vaikkakin käytännössä kaikki sotakoneeni hajosivat palasiksi kun niitä edes katsoi pahasti...), mutta sitten yksi taktikaali ragetti 6" ja pääsi stealthien iholle joka käytännössä känsi koko pelin. Heti tämän jälkeen pääsin DC:llä syömään tieni läpi broadsideistä, toisesta stealth ryhmästä ja pääsipä vielä muksimaan yhdeltä hammeriltakin aseet pois niin siinä sitten olikin yksi neljännes tyhjennetty. Toisessa neljänneksessä mopolibrani söi tiensä läpi kriisipuvuista, pomosta ja toisesta hammerista ja siinä se sitten olikin. Kun peli heitettiin loppuneeksi kuudennen kierroksen jälkeen, ei tausta ollut jäljellä kuin se aseeton hammerhead. Itse olin menettänyt speederit, baalin, kummatkin scoutit ja yksi taktikaali oli tapettu sinkoon ja boltteriin. Viimeinenkin peli 20-0 minulle. Tälläkin kertaa oli vastassa varsin mukava vaikkakin ehkä vähän Taulla kokematon vastustaja, jakamalla ampumistaan kahteen/kolmeen tulipesäkkeeseen ei oikein saanut kolhuja aikaan ja sitten kun ei vielä ehtinyt ottaa tarpeeksi takapakkia niin pääsin lyömään vastatajani kuoliaaksi melko nopeasti. Mutta kiitokset oikein viihdyttävästä pelistä hänellekkin!

Kun maalauspisteitä vielä herui 13 niin lopulliset pisteeni olivat 77/100 ja sijoitus kolmannes koko turnauksesta, henkilökohtainen ennätys.
Viimeksi muokannut ankara halla, Ti 10.04.2007 11:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

Roudaus ohitse ja isot kiitokset osallistujille, ynnä myös Chaosboyzeille jotka jälleen kerran antoivat maastonsa käyttöömme.

Onnea Örkit, Siskot ja Necronit?! -valtiolle ja sen pelaajille, jotka ounasivat ennakkosuosikki Galaxy Rangerit hiuksenhienosti. Onnittelut myös Slugille yksinpelipuolen voittopokaalin koppaamisesta (taas, vaikka yritin mä sitä 3. kierroksella kusta parhaani mukaan) ja Marko Parviaiselle maalauspalkinnosta, on ne Hrudit vaan ältsin mageita.

Maastosta: En henk. kohtaisesti ollut niitä tekemässä ja taisi sinne jotain bilispöytiä päästä, mutta sattuu sitä paremmissakin turnauksissa. Pelien väleillä kannattaa toki vetää tuomaria hihasta jos jossain pöydässä mättää, pelien aikana se tietty on myöhäistä. Taisit migsula onnistua vaan koppaamaan ne kehnoimmat pöydät kahteen peliisi.

Kampanjasta: Otettiin tietonen riski kun lähdettiin sotkemaan mitään kampanja-sanaan viittaavaa perusturnaukseen. Aateltiin nyt kuitenkin kokeilla jotain uutta, mikä olisi kuitenkin tarpeeksi yksinkertaista käsin tehtäväksi. Nytkin piti osallistujien piti venailla ja pikkuongelmia oli, mutta homma toimi. Ehkä ensi kerraksi saadaan aikaiseksi jotain monimutkaisempaa kampanja-härdelliä, ja samalla voitaisiin painottaa niitä ei-niin-tehokkaita -armeijoita :)

Maalauksesta: Hoidettiin niin että vähintään 2 järjestäjää löi (viisaat) päänsä yhteen jokaisen armeijan kohdalla. Olin itse arvostelemassa vaan edellämainittua mr. Anderssonin kaaosta. Mutta sitä vaan ettei ketjuja ja tissejä saa aliarvioida...

Tuloksia tulee tänään tai huomenna...
Viimeksi muokannut Abu, Ti 10.04.2007 10:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
mr.tp

Viesti Kirjoittaja mr.tp »

Abu kirjoitti:...saadaan aikaiseksi jotain monimutkaisempaa kampanja-härdelliä, ja samalla voitaisiin painottaa niitä ei-niin-tehokkaita -armeijoita :)
Ainoa kritiikki tuleekin tuosta, häviäjät joutuvat pelaamaan voittajia vastaan mikäli nyt ymmärsin järjestelmän oikein.
kuuasema

Viesti Kirjoittaja kuuasema »

iso kiitos Royal familylle kunnon turneesta. Järjestelyt olivat huipussaan, pikku-ukot, olut ja sauna toimii. Ja viileet taustamusiikit oli taas, se on oikein!
2nd edikan figuista tehty Tyranid-lista teki yllättävän kovaa tulosta ja tulin lopulta turnauksen neljänneksi! Jokainen kierros näytti vaikealta mutta jotenkin pelit kääntyivät edukseni. Kiitos vastustajille.
gurkmannen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gurkmannen »

Migsu älä nyt valita. Ihan oikeesti hei, mä nyt vaan oon parempi maalaaja kuin sinä, ei sille mahda mitään. Kyllä sinäkin joku päivä maalaat 19 pisteen armeijoita noiden surkeiden 18 pisteen armeijoiden sijaan. Mä voin joku päivä näyttää sulle pari perustekniikkaa joilla pääsee jo pitkälle, samalla voin tosiaan opettaa sulle pelaamistakin jos haluut.

Kiitos turnauksesta! Oli kaiken kaikkiaan tosi hauskaa!!! Ainoo downside tais olla se toinen matsi ankaraa hallaa vastaan, tosin noppa tuuri on välillä mitä on eikä sille mahda mitään. Ois kiva ottaa se matsi uudestaan joku kerta!!!

Ootellen seuraavaa pläjäystä, toivon mukaan enemmän kamppanja fiiliksellä.
JohnnyW

Viesti Kirjoittaja JohnnyW »

Järjestelyt olivat huipussaan, pikku-ukot, olut ja sauna toimii.
Paitsi että saunahan ei nimenomaan toiminut alkuun. Vähän harmitti se, mutta onneksi se siitä sitten huoltomiehen visiitin jälkeen saatiin päälle. Rankka viikonloppu ollut kyllä takana, mutta kyllä on kannattanut. Mutta kiitokset palautteesta sitä jo antaneille, sitä on aina hyvä kuulla! Antakaas muutkin vain paukkua niitä ruusuja ja risuja, niin saadaan ensi kerralla vieläkin parempi turnee duunattua.

Edit: Niin, ja suurin kiitos tietysti kaikille osallistuneille! Ilman teitä ei tätäkään turnausta olisi ollut... :P Toivottavasti Abu saa sitten kirjoitettua meille turnauksen hengen mukaisesti laajat jälkitarinat siitä millaiseksi paikaksi viikonlopun taistelut galaksin oikein muovasivat.
Viimeksi muokannut JohnnyW, Ti 10.04.2007 01:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ezekiel 25:17
Lassek

Jos mäkin naputtelisin raporttia.

Vyön alla kaksi peliä peltiheikeillä joista toinen vuosi sitten, lähdettiin sitten koettamaan kepillä jäätä, lähteekö kaikki tukka kun tulee niin turpaan. Ei sentään tullu.

Lista: Mr. Lordi (orbi&veili), 7 immortalia, 3x10 warrua, 4 swarmia, 3 destroa, 2 heavy destroa erillisinä, monoliitti (viiden euron tosi tyly korvike :))

Ekassa pelissä vastapuolella Juho Kriivarinmäki, rautasotureilla eli nekronien pahalla nakilla, jolla oli peloteltu minut edeltä kuoliaaksi. Vindis, bassi, dakkapera, neljä fistillistä lasplassia, 2x3 oblia ja prinssi. No. Cleanse oli homman nimi. Kenttä oli aika täynnä area terrainia ja sain valita aika mukavan bunkkeriaseman itselleni. Gamma heitettiin ja monoliitti meni odottamaan pöydänlaidalle. IW:t annoin aloittaa. Kestin lascannon-röykytystä 4+ coverissa ihan hyvin, kunnes alkoi tympiä ja koetin tulla aukealle ampumaan vastaan, mutta lascannonit voittivat yllättäen gauss flayerit, ja mun destroyerit ja immot räjähti. Warriorien jämät ja lordi mönkivät siis masentuneina terrainin taakse käkkimään heavydestrojen seuraksi. Demoniprinssi ei tullut tappamaan niitä, koska huolestui maurien selustaan pudonneesta pyramidista ja warruryhmästä, jotka pistivät jumalattomasti tavaraa lunastukseen. Kuolivat lopulta viimeisellä vuorolla ja phase out olisi odottanut seitsemännellä. Koppasin tasoittavalla sivuneljännykset heavydestroilla, joita obeliksit eivät uuraasta lyllerryksestä huolimatta ehtineet saada sihtiin, eli hävisin kuitenkin vain 9-11. Hiton jännä matsi, paljon kylmää hikeä kirposi.

Toisella kertaa Jaakko Siitonen ja Tau. Kaksi suittipomoa, kahden suitin ryhmä, kolmet palomiehet, kaksi broadsideä, kaksi stealth-tiimiä droneilla ja kaksi railheadia. Jännä erikoisskenu, hidden setup, eskalaatio vain minulla, kaks Dark Eldar Portaalia mun puolella puolustettavana, toinen avoimella (arvaahan mitä sille kävi jo kakkosvuorolla) ja toinen mukavasti suojassa.
Taukit ampuvat ekat vuorot portaalia, kykin turvassa ja vaihdan räjähtäneen railheadin immujen turmaan. Mulla oli reservirerollit kampanjaresursseista, eli sain lähes koko armeijan kentälle pikimmiten. Monoliitti ja warrut tappoivat toisen railheadin ja kalapäitä. Mono kosahti broadsideihin ja warrut kuolivat ja melkein panikoivat, mutta veteran skillin moraalirerolli pelasti! Tulin vetämään yhdet palomiehet läjään nyrkillä ja konsolidoin broadsideihin. Toisaalla nekroniarmeija eteni tappavasti saartaen suitit bunkkeriinsa, ja tappoi ne väkivaltaisesti portaaleista tulleiden delluliittolaisten avulla. Stealth-tiimit (jotka jäivät ainoana eloon) hannasivat paitsiossa ensimmäisen portaalin tuhottuaan, toinen portaali oli saanut maaliin lohkeamia yhdestä palomiesryhmästä. Päälle päätteeksi broadsidet ottivat warruilta dunkkuun ja jäivät jalkoihin! 11-9. Vähän pelotti kun eka portaali kosahti, mutta toista ei toisaalta päästy lähellekään. Skenun tasapuolisuus oli ehkä vähän kyseenalainen, tai rotumatchupin vähintään.

Kolmas vastustaja teki oharit kai kapulan takia, siis minut paritettiin Jarkko Kallion eldarien kanssa. Farseer, fire dragonit falcconiin menossa, dire avengerit serpentissä, scorpionti toisessa, iso läjä mopoja, iso swooppariryhmä. Taas Cleanse. Pyöritettiin omega ja eskalaatio, eli kentälle tulivat dragonit ja farseer ja minulta 42 figua. Eldarit aloittivat. Ammuin edelliset ja scarabit kävivät jälkimmäiseen. Farseeri viskeli doomia warruihin ennen menehtymistään. Laivat tulivat kakkosvuorolla ampumaan vähän warrioreja nurin, oma armeijani tuli seuraavaksi ja shakesin tai immosin ellupaatit, ja homma rupesi menemään avaruushaltioille alamäkeen. Swoopparit tulivat yrittämään monoliittia kranuilla, mutta heittivät penkin alle. Ammuin ne ja pikku hiljaa kaiken muunkin. Metsästin laivoja kahdeksanteen vuoroon asti, falconi tapettiin weapon destroyedeilla pikku hiljaa, yksi serpentti yhdellä aseilla jäi pörräämään. 20-0:ksihan se meni, kun skenu oli niin hyvin puolella ja heitti tasaisen hyvin.

Neljänteen Marko Haatio ja mariinit, lassihöböperapariskunta, töpövanhus podissa, kaksi tornadoa, naattorit ja libra podissa, mopokappalainen ja pari satasta, whirla taustalla masentamassa kaikkia muita. Cleanse ja gamma. Piti aloittaa. Shakettelin peroja ja valmistauduin podaukseen henkisesti. Mopomies tuli sotkemaan kuvioita oikealle. Sain skarabit nakertamaan toisia mariineja loppupelin ajaksi. Jatkoin perojen ampumista, mutta toinen vain kosahti. Podit tulivat taakseni. Immortalit etenivät rohkeasti keskelle kenttää. Ammuin mopoilijaan haavan ja tulin rohkeana loordilla haastamaan unohtaen rosariuksen. Porasin naattoreita ja libraa menestyksellisesti, weebeebeettelin loordin ja veilasin sen ja sen kärsineet warrut speederin päälle. Monoliitti ampui vähän jotain ja mariiniarmeija yhteen hiileen puhaltaen ampui immortalit kahteen. Nauratti kun podin stormboltteri hoiteli ne viimeiset. "Kattokaa nyt, tämmöseen ne sitten kuolee" ja käärmeensilmät. Savesin sentään ihan kaiken mitä whirla koskaan teki. Scoring unitteja ei mulle kuitenkaan jäänyt kuin kaksi neljää vastaan, eli kyllä neljännyksissä ja vähän tapoissakin hävittiin, noin kuudellasadalla yhteensä. Selustassa riehuvat voima-aseäijät olivat ikäviä. Tasainen reilu rähinä ja hyvä matsi.

Hieno pokaalikin tuli.

//edit:
Abu kirjoitti:Kampanjasta: Otettiin tietonen riski kun lähdettiin sotkemaan mitään kampanja-sanaan viittaavaa perusturnaukseen. Aateltiin nyt kuitenkin kokeilla jotain uutta, mikä olisi kuitenkin tarpeeksi yksinkertaista käsin tehtäväksi. Nytkin piti osallistujien piti venailla ja pikkuongelmia oli, mutta homma toimi. Ehkä ensi kerraksi saadaan aikaiseksi jotain monimutkaisempaa kampanja-härdelliä, ja samalla voitaisiin painottaa niitä ei-niin-tehokkaita -armeijoita
Tykkään, että homma todellakin toimi lukuunottamatta parituksen epäilyttävyyttä ja että suht maltillinen uuden kokeilu on paras tapa pitää homma raikkaana, eli jatkakaa samaan malliin. Pitäkää ihmeessä useammin kuin kerran vuodessa näitä, olette niin hyviä.
Viimeksi muokannut Lassek, Ti 10.04.2007 11:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

Muutamia kuvia laitettu tänne.
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
Chrono

Viesti Kirjoittaja Chrono »

Hassu turnaus, ja hassuja pelejä. Nekkuun tuli niin että tukka meinas lähtee, mut näinkin päin sitten välillä. Vastustajille plussaa hyvästä pelihengestä, enpä muista yhtään pelin aikaista kiistaa säännöistä. Itse lähden tästä 40k lomalle.

Moi
Hope is a serum that never heals
Hammer

Viesti Kirjoittaja Hammer »

Vähän outo oli tosiaankin tuo "kampanja" turnaus.

Normaali "sveitsin juusto" turneessa voittajat tappelee voittajia vastaan ja häviäjät häviäjiä vastaan. Tämä yleensä merkkaa sitä, että sinulla on vastassa "oman tasoisesi" pelaaja...

Tässä "kampanjassa" taas voittajat saivat valita skenun ja kävivät armotta häviäjiä vastaan. Kun osalla tyypeistä oli mukana kymppiin väännetyt teholistat ja osalla taas (ilmeisesti kampanja sanan houkuttelemina) ns. fluffilistat, niin teholistat pääsi hakkaamaan kierros toisensa jälkeen fluffilistoja sen sijaan, että olisivat mitelleet toisia teholistoja vastaan kärkipään sijoituksista. Ymmärrettävästi teholistailijat olivat tyytyväisiä tähän systeemiin.

Itselläni oli fluffilista, jota heikensi vielä edelleen Eldar kodeksin uudet muutokset (figukokoelmani pakotti pelaamaan Alaitoc tyylisellä jalkaväkilistalla, jota uusi kodeksi ei kauhean hyvin enään tue... no, pakko kaiketi rakentaa jotakin uutta Hrudeille korjatakseni tämän heikkouden.)

Pelitulos (7, 0, 0, 10) ei siis mikään ihme. Maastoakin oli harvanlaisesti parissa pelissä. Vastapelaajia en voi haukkua, he tekivät sen mitä pelissä kuuluukin tehdä. Huono lista ja pelillisten lahjojen puute ovat omia mokiani. Kiitos siis vastustajilleni peleistä.

Paras armeija palkinto tuli sentään Hrudeille, että jotakin sentään tännekkin päin!

Huolimatta turnauksen oudohkosta pelaajajaosta, oli kivaa. Sai pelata pitkästä aikaa, vaikka ruosteessa olinkin.

Vastaisuuden varalle toivoisin, että turnaus olisi ihan turnaus tai sitten se olisi kampanja. Tämä oli vähän outo velipuoli molemmista. No kokeilla tietysti pitää että saa asiat luistamaan.
If knowledge can create problems, it is not through ignorance that we can solve them.
- Isaac Asimov
Ishmael
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ishmael »

Kiitoksia kaikille osallistumisesta ja palautteesta, sitä toivottavasti tulee vielä lisääkin!

Näin järjestäjän näkökulmasta haluttiin lähteä tekemään jotain toisenlaista kuin re-makea edellisen viikonlopun Helsinki Fanaticista, ja päädyttiin ottamaan kampanjaelementtiä mukaan normaaliin turnaukseen. Koko systeemi pistettiin kasaan aika kiireellä, jonka vuoksi säännöissä oli muutama selkeä puute (esim. Alpha-skenaarioiden pisteytys) ja paritussysteemi olisi kaivannut vielä pientä hiomista.

Jälkikäteen, miten olisi toiminut jos myös toisella kierroksella olisi pelattu viimeisen kierroksen tapaan sotaa laajalla rintamalla (mikä muuten oli swissiä niin pitkälle kuin valtiojako sen mahdollisti), ja kolmannelle kierrokselle palattu takaisin hyökkäyskohteiden valintaan. Toinen vaihtoehto olisi ollut siirtää skenaariovalinta puolustajille. Se jälkiviisaudesta. Kuitenkin aika moni pelaaja tuntui myös nauttivan edes siitä interaktiivisuudesta mitä peleihin sai.

Maasto-ongelma olisi ollut kaikkein helpoimmin ratkaistavissa, omasta puolestani anteeksi kun sitä ei otettu tarpeeksi vakavasti. Inkvisitio kävi kuitenkin asettamassa kolme autiointa aavikkopöytää karanteeniin yön aikana.
migsula kirjoitti:- maalaus arvostelusta - ei niinkään että haittais oma score, mutta ku Nico sai enemmän pisteitä! Miten tää nyt sitte arvioitiin??? ihan teknisestikki + mulla oli yksikkö ja armeija-merkit sillä ei, konversioita molemmilla, mulla saakelin display, weatheröinti, huolellisemmat ja monipuolisemmat beissaukset ja vielä aika kohtuu pro armeijalista. Siis onhan demoneteilla paljaat tissit, ymmärrän....(
Tässä täytyy asettua itse teloitusryhmän eteen (gulp!). Koska me ei ymmärretä maalauksen teoriaa ja tekniikkkaa ihan niin täydellisesti, on meidän tyytyminen arvostelussa siihen, mikä näyttää meidän mielestä hyvältä. Ja nyt me tykättiin mr. Anderssonin armeijasta vähän enemmän. Ehkä lopputulokseen vaikutti liikaa se, että me tiedetään sun pystyvän vielä parempaan.

Siinä tarpeeksi jäyhää jököttämistä, sillä yleisesti olen sitä mieltä että homma toimi ihan hyvin näin toiseksi meidän järjestäksi turnaukseksi. Järjestäjiä oli käytössä vähemmän kuin viime vuonna, ja kokonaisuus oli paljon kunnianhimoisempi kuin viimekertainen hyvin vedetty perusturnaus. Annetussa väljässä aikataulussa kyllä pysyttiin ja esiin nousseet yksittäiset ongelmatapaukset saatiin heti ratkottua. Jatketaan viimeistään vuoden päästä!

-Pekka-
Oberon kirjoitti:On ne RF-tiimin pojat kovia kyllä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Turnaukset”