"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

metallisia figuja?

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
veteraani

metallisia figuja?

Viesti Kirjoittaja veteraani »

kannattaako metallisia figuja maalata spray maalilla vai tavallisella miniatyyri maalilla?(tavallisella tarkoitan purkeissa olevia maaleja)
Elämä on kuin vessapaperia. Sitä käytetään pala palalta. Joskus sitä kuitenkin kuluu liian nopeasti, eikä sitä saa välttämättä uutta. Joskus pyyhkii hyvin, joskus ei.
Kerppu

Viesti Kirjoittaja Kerppu »

Joo...

Eli eka spreijaat vikun ja sitten maalaat purkkimaaleilla (itse ainakin teen näin päin :D )
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Jos pohjaväritystä tarkoitat, niin se on ihan sama teetkö sen sprayllä, vai käsin. Spray on tietysti se nopeampi vaihtoehto, mutta käsin saat levitettyä maalin ohuemmaksi kerrokseksi.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

Half-breed kirjoitti:mutta käsin saat levitettyä maalin ohuemmaksi kerrokseksi.
No joo, mutta väittäisin ainakin aloittelijan saavan spraylla aikaan siistimmän ja ohuemman pohjan kunhan vähän perehtyy spray maalauksen perusteisiin.
Diermes

Viesti Kirjoittaja Diermes »

Pelkkä spray ei riitä pohjamaalauksessa hyvään tulokseen. Spray ei mene syvympiin kohtii figusta, missä sitä eniten tarvisi. Eli sprayn jälkeen pensselin kanssa vielä kaikki aukot mustalla läpi. Sinänsähän metallifiguunkin tarttuu maali myös suoraan pensselillä mutta helpommin ja tasaisemmin spraylla.
http://www.oyk.fi/rata-adressi/
Tukekaahan toverin kotimatkailua.... pliis
Ashtafash

Viesti Kirjoittaja Ashtafash »

Diermes kirjoitti:...Eli sprayn jälkeen pensselin kanssa vielä kaikki aukot mustalla läpi.
Voihan sitä käyttää myös valkoista taikka harmaata pohjamaalia, ei sen mustaa tarvi olla. ;)
"Onhan tälläkin harrastuksella puolensa. Rahat eivät riitä yhtäaikaa figuihin, viinaan eikä tupakkaan, joten niistä joutuu tinkimään."
-Teräratas
Paladine

Viesti Kirjoittaja Paladine »

Musta vaan on yleisesti paras! (vähän imo)
veteraani

Viesti Kirjoittaja veteraani »

ok! täällä on läjä foguja,niin että eikun sprayamaan=)
Elämä on kuin vessapaperia. Sitä käytetään pala palalta. Joskus sitä kuitenkin kuluu liian nopeasti, eikä sitä saa välttämättä uutta. Joskus pyyhkii hyvin, joskus ei.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Käytännössä metallimaaleihin kannattaa pistää se pohjamaali ennen muuta. Spraymaali on suositeltavin sen käytön helppouden vuoksi. On sitten maku ja mieltymysasiaa mitä väriä ja miltä valmistajalta (GW, Maston, Vallejo) sen hankkii.

Itse käytän nykyisellään Vallejon Harmaata spraypohjamaalia, joka sattumoisin taitaa olla kallein vaihtoehto noista.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Diermes kirjoitti:Pelkkä spray ei riitä pohjamaalauksessa hyvään tulokseen. Spray ei mene syvympiin kohtii figusta, missä sitä eniten tarvisi.
Minulla on juuri päinvastainen ajattelutapa. Sprayn pääasiallinen tarkoitus minulle on tuottaa hipelöintiä kestävämpi pohja varsinaiselle maalille, ja kun omat sormeni eivät mene panssarinrakoihin tai hatun lipan alle, voin ihan hyvin paikkailla siveltävällä maalilla ne loput paikat, kunhan eniten koskettelua kokevat alueet tulevat sprayatuiksi.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

The Captain kirjoitti:
Diermes kirjoitti:Pelkkä spray ei riitä pohjamaalauksessa hyvään tulokseen. Spray ei mene syvympiin kohtii figusta, missä sitä eniten tarvisi.
Minulla on juuri päinvastainen ajattelutapa. Sprayn pääasiallinen tarkoitus minulle on tuottaa hipelöintiä kestävämpi pohja varsinaiselle maalille, ja kun omat sormeni eivät mene panssarinrakoihin tai hatun lipan alle, voin ihan hyvin paikkailla siveltävällä maalilla ne loput paikat, kunhan eniten koskettelua kokevat alueet tulevat sprayatuiksi.
Kyllä minä ainakin käytän pohjamaalia saadakseni siveltäville maaleille kunnon tarttumapinnan. Niinpä näen sen vaivan, että pohjamaalaan käsin kaikki paljaat kohdat mielelläni ettei maalin tarttumisesta tarvitse huolehtia itse maalauksen aikana. Lakka on sitten se, joka pitää sen maalin siinä figussa ja lakkausta harvemmin viimeistelenkään käsin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”