metallisia figuja?
metallisia figuja?
kannattaako metallisia figuja maalata spray maalilla vai tavallisella miniatyyri maalilla?(tavallisella tarkoitan purkeissa olevia maaleja)
Elämä on kuin vessapaperia. Sitä käytetään pala palalta. Joskus sitä kuitenkin kuluu liian nopeasti, eikä sitä saa välttämättä uutta. Joskus pyyhkii hyvin, joskus ei.
- Half-breed
- Hands_of_blue
Pelkkä spray ei riitä pohjamaalauksessa hyvään tulokseen. Spray ei mene syvympiin kohtii figusta, missä sitä eniten tarvisi. Eli sprayn jälkeen pensselin kanssa vielä kaikki aukot mustalla läpi. Sinänsähän metallifiguunkin tarttuu maali myös suoraan pensselillä mutta helpommin ja tasaisemmin spraylla.
http://www.oyk.fi/rata-adressi/
Tukekaahan toverin kotimatkailua.... pliis
Tukekaahan toverin kotimatkailua.... pliis
Voihan sitä käyttää myös valkoista taikka harmaata pohjamaalia, ei sen mustaa tarvi olla.Diermes kirjoitti:...Eli sprayn jälkeen pensselin kanssa vielä kaikki aukot mustalla läpi.
"Onhan tälläkin harrastuksella puolensa. Rahat eivät riitä yhtäaikaa figuihin, viinaan eikä tupakkaan, joten niistä joutuu tinkimään."
-Teräratas
-Teräratas
Käytännössä metallimaaleihin kannattaa pistää se pohjamaali ennen muuta. Spraymaali on suositeltavin sen käytön helppouden vuoksi. On sitten maku ja mieltymysasiaa mitä väriä ja miltä valmistajalta (GW, Maston, Vallejo) sen hankkii.
Itse käytän nykyisellään Vallejon Harmaata spraypohjamaalia, joka sattumoisin taitaa olla kallein vaihtoehto noista.
Itse käytän nykyisellään Vallejon Harmaata spraypohjamaalia, joka sattumoisin taitaa olla kallein vaihtoehto noista.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
- The Captain
- Valvoja
Minulla on juuri päinvastainen ajattelutapa. Sprayn pääasiallinen tarkoitus minulle on tuottaa hipelöintiä kestävämpi pohja varsinaiselle maalille, ja kun omat sormeni eivät mene panssarinrakoihin tai hatun lipan alle, voin ihan hyvin paikkailla siveltävällä maalilla ne loput paikat, kunhan eniten koskettelua kokevat alueet tulevat sprayatuiksi.Diermes kirjoitti:Pelkkä spray ei riitä pohjamaalauksessa hyvään tulokseen. Spray ei mene syvympiin kohtii figusta, missä sitä eniten tarvisi.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
- Hands_of_blue
Kyllä minä ainakin käytän pohjamaalia saadakseni siveltäville maaleille kunnon tarttumapinnan. Niinpä näen sen vaivan, että pohjamaalaan käsin kaikki paljaat kohdat mielelläni ettei maalin tarttumisesta tarvitse huolehtia itse maalauksen aikana. Lakka on sitten se, joka pitää sen maalin siinä figussa ja lakkausta harvemmin viimeistelenkään käsin.The Captain kirjoitti:Minulla on juuri päinvastainen ajattelutapa. Sprayn pääasiallinen tarkoitus minulle on tuottaa hipelöintiä kestävämpi pohja varsinaiselle maalille, ja kun omat sormeni eivät mene panssarinrakoihin tai hatun lipan alle, voin ihan hyvin paikkailla siveltävällä maalilla ne loput paikat, kunhan eniten koskettelua kokevat alueet tulevat sprayatuiksi.Diermes kirjoitti:Pelkkä spray ei riitä pohjamaalauksessa hyvään tulokseen. Spray ei mene syvympiin kohtii figusta, missä sitä eniten tarvisi.