Sotavasarastakin löytyy varmasti käyttäjiä, jotka ovat vuosien saatossa myyneet kokonaisia maalattuja armeijoita. Kyselisin teidän kokemuksianne ja vinkkejä kaupankäyntiin. Nyt puhutaan siis yli keskivertopelipöytätason maalatusta armeijasta josta olisi tarkoitus saada vähintäänkin uusien figujen hinta, eikä dumpata mihinkään maalinpoistoon puoli-ilmaiseksi.
Sen verran olen ymmärtänyt, että Suomeen on melko turha yrittää saada maalattua armeijaa myytyä, vai? Suomessa harrastajakunnalla on enemmän aikaa kuin rahaa, joten "valmiit" armeijat ostetaan pilkkahintaan ja upotetaan jarrunesteeseen?
Mitä nyt eBayta selailin niin näyttäisi myös siltä, että UK:n ebayssa kokonaista armeijaa on vaikeaa saada kaupaksi. Sen sijaan USA:n ebayssa kokonaisista armeijoista maksetaan kohtuullisia summia ja ne myös käyvät hyvin kaupaksi.
Onko ratkaisu siis ottaa armeijasta hyvät kuvat, lätkäistä se järkevällä lähtöhinnalla USA:n ebayhyn ja odotella?
Toivoisin siis kokeneemmilta omakohtaisia kokemuksia. Mutua voin harrastaa itsekin.
Kokonaisen Maalatun Armeijan Myyminen?
Kokonaisen Maalatun Armeijan Myyminen?
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
- Lord Assassin Morghoul
Re: Kokonaisen Maalatun Armeijan Myyminen?
USA:n ebayta suosittelisin. Kannattanee myös harkita unittien myymistä erikseen. Tosin kyllä briteissäkin hyvin maalatut armeijat tuntuvat myyvän kohtuuhinnoin.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Suomessakin on viime aikoina myyty maalattuja armeijoita siedettävään hintaan. Varhaiseläkkeelle ei kuitenkaan vielä niillä rahoilla pääse. Riippuu vähän mitä hakee. Jos riittää että saa suunnilleen omansa takaisin ja tykkää paikallisen kaupustelun helppoudesta, pari kierrosta voi yrittää täälläkin. Ulkomailta voi saada isommat rahat, mutta erilaisia lisäkuvioita tulee myös helposti lisää. Usein loppusumma riippuu myös ihan silkasta tuurista.
Kokeiluhan ei maksa mitään, joten molempia vaihtoehtoja voi testata. Edustavat kuvat nyt kannattaa ottaa joka tapauksessa. Siihen ovat useimmat "tosi hianosti maalattu, siksi 5x hyllyhinta" -armeijanmyyntiyritykset kaatuneet. Ei sillä että aina ne kuvatkaan auttaisivat asiaa...
Kokeiluhan ei maksa mitään, joten molempia vaihtoehtoja voi testata. Edustavat kuvat nyt kannattaa ottaa joka tapauksessa. Siihen ovat useimmat "tosi hianosti maalattu, siksi 5x hyllyhinta" -armeijanmyyntiyritykset kaatuneet. Ei sillä että aina ne kuvatkaan auttaisivat asiaa...
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Kyllä itse olen myynyt esim dippi-IG:ni ja therionin Kaamokset varsin mukavilla voitoilla ihan kotosuomeen. Täältä(kin) löytyy yllättävän paljon kiireistä vanhemmanpuoleista töissä käyvää väkeä jolla vain ei riitä aika maalailla itse figuja, mutta massia riittää ostella niitä valmiiksi maalattuina.
Ehdoton avain onneen on erittäin hyvin tehty myynti-ilmoitus. Tiedon pitää olla tarkkaa (muttei tuskallisen yksityiskohtaista), ja ehdottomasti jokainen yksikkö kuvattu hyvin kuvin. Myynti-ilmoon kun panostaa kunnolla, ja pistää selvän hintapyynnin ja ilmoittaa hinnan olevan kuitenkin keskusteltavissa. Näin on kädessä kaikki avaimet menestykseen.
Ja kannattaa muistaa ettei tuollaista päivän aikana myytyä saa (paitsi minä.. heh), vaan aikaa kannattaa varata se pari viikkoa ainakin.
Ehdoton avain onneen on erittäin hyvin tehty myynti-ilmoitus. Tiedon pitää olla tarkkaa (muttei tuskallisen yksityiskohtaista), ja ehdottomasti jokainen yksikkö kuvattu hyvin kuvin. Myynti-ilmoon kun panostaa kunnolla, ja pistää selvän hintapyynnin ja ilmoittaa hinnan olevan kuitenkin keskusteltavissa. Näin on kädessä kaikki avaimet menestykseen.
Ja kannattaa muistaa ettei tuollaista päivän aikana myytyä saa (paitsi minä.. heh), vaan aikaa kannattaa varata se pari viikkoa ainakin.
Ihan hyviä pointteja edellisillä. Itse parit maalatut armeijat kotisuomesta ja eBaysta ostaneena sanoisin että hyvät kuvat, selkeä armylista ja avoin hintapyyntö ovat omasta mielestäni A ja O. Foorumista riippumatta. Ja huutokauppoissa järkevä lähtöhinta. Niillä saa kiinnostuneiden yhteydenottoja ja viestinnän alkuun. Sitten voi aina neuvotella hintaa, toimittaaa lisäkuvia/infoa ja hehkuttaa pyytäneille. Neuvottelu on jees ja mitään myyntipakkoa ei ole. En minä ainakaan ottaisi nokkiin jos joku mailailun päälle sanoo että ei nyt tullut tavoitehinta täyteen, jätetään tämä tähän. Tiukalla kiinteällä hinnalla ja suttukuvilla ei saa kun pitkän myyntiprosessin ja figut voivat jäädä käteen.
Itse ostaisin aina mielummin kotisuomesta niin ei tarvitse miettiä miten tullien ja postin kanssa käy. Tosin vastapainoksi eBaysta (esim. UK kuten mainitsit) voi maalatun armeija saada järkihintaan, jolloin voi vähän riskiä ottaakin. eBayssa myymisestä sanoisin että siellä myynti-ilmoituksestakin pitää maksaa hieman enemmän jos haluaa käyttää reilun määrän hyviä kuvia, mutta se tulee varmana takaisin huutojen määrässä.
Lisävinkiksi: Ropeconista olen ostanut maalatun armeijan ja sitä sun tätä, kun siellä on jo valmiiksi fiiliksessä ja pääse hypistelemään livenä. Vaikka lähtiessä ei ostotarkoitusta ole ollut. Kannattaa askarrella mukaan niin selkeästi näkyvä 'myynnissä' kyltti että hölmötkin tajuavat. Olen myös huomannut että siellä on armeijat mennyt palasissakin myytynä hyvin. Vaihtokauppakin toimii.
-mv40k2
Itse ostaisin aina mielummin kotisuomesta niin ei tarvitse miettiä miten tullien ja postin kanssa käy. Tosin vastapainoksi eBaysta (esim. UK kuten mainitsit) voi maalatun armeija saada järkihintaan, jolloin voi vähän riskiä ottaakin. eBayssa myymisestä sanoisin että siellä myynti-ilmoituksestakin pitää maksaa hieman enemmän jos haluaa käyttää reilun määrän hyviä kuvia, mutta se tulee varmana takaisin huutojen määrässä.
Lisävinkiksi: Ropeconista olen ostanut maalatun armeijan ja sitä sun tätä, kun siellä on jo valmiiksi fiiliksessä ja pääse hypistelemään livenä. Vaikka lähtiessä ei ostotarkoitusta ole ollut. Kannattaa askarrella mukaan niin selkeästi näkyvä 'myynnissä' kyltti että hölmötkin tajuavat. Olen myös huomannut että siellä on armeijat mennyt palasissakin myytynä hyvin. Vaihtokauppakin toimii.
-mv40k2