"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

AP = ?

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Dark Masher
Viesti:

AP = ?

Viesti Kirjoittaja Dark Masher »

Tyhmin kysymys ikinä, mikä on AP, koska ei oo hajuakaan, eikä ole sääntistä lähimaillakaan. Ja kiitos jättäkää sääntis saarnaukset pois =)
Lyhyt ja ytimekäs vastaus saa kiitokseni sekä necronien siunauksen.
Ne tulevat pimeydestä, Ne tulivat tappamaan - kaiken joka joskus oli elollista.
DrPullasorsa

Re: AP = ?

Viesti Kirjoittaja DrPullasorsa »

Ap tarkoittaa armor piercingiä, eli: panssarin läpäisyä.
Tekijän oikeudellisistä syistä en voi selittää kovin tarkasti.
Jos aseella on tarpeeksi hyvä ap se ignoraa vastustajan armoursaven.
Näitä sattuu...
Dark Masher
Viesti:

Kiitos avustasi!
O'snobba

Viesti Kirjoittaja O'snobba »

Eikös mulle kerrottu mikä ap on joten miksi tuolle ei saisi kertoa? Ja älkää sanoko että älä käytä sotavasaraa sääntökirjana sillä itse kerroitte.
Oletko ajatellut ajattelevasi, että voisit ajatella niin, että ajattelisit miten muut ajattelevat ajattelevan sinua?!
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

Antti_94 kirjoitti:Eikös mulle kerrottu mikä ap on joten miksi tuolle ei saisi kertoa? Ja älkää sanoko että älä käytä sotavasaraa sääntökirjana sillä itse kerroitte.
Sotavasara koostuu yksilöistä. Toiset noudattavat sääntöjä kirjaimellisemmin kuin toiset ja jotkut eivät edes tiedä niitä.
O'snobba

Eli jos vain jaksaisin kirjoittaa mitä ap tarkoittaa niin saisin tehä niin?
Oletko ajatellut ajattelevasi, että voisit ajatella niin, että ajattelisit miten muut ajattelevat ajattelevan sinua?!
Dark Masher
Viesti:

Kiitokset vastaajille sain nyt tarvitsemani tiedon, eipä tässä kannata sen enempää jauheskella asiaa.
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Antti_94 kirjoitti:Eli jos vain jaksaisin kirjoittaa mitä ap tarkoittaa niin saisin tehä niin?
Tekijänoikeusnäkökulmasta voit tehdä lyhyen asiaan kuuluvan lainauksen ja toimit täysin luvallisesti. Tämä useimmissa tapauksissa helpottaisi varsinkin sääntökeskusteluissa, koska ihmisillä on taipumus vain vastata lyhyesti sekä yllättävän usein väärin. Moni täällä suhtautuu hyperkriittisesti lainauksiin. Edes sääntökirjan oikean kohdan erittely auttaisi muita, kun kyseisen kohdan voisi itse lukea sääntökirjasta. Kuitenkin käyttäisin lainauksia vain sääntökysymyksissä, enkä esimerkiksi kertoisi pistehintoja tai hahmojen/yksiköoiden profiileja, koska jokainen lukutaitoinen oleteeavasti osaa numerot itsekin.

Sotavasaran sääntönäkökulman puolesta ketjut, joissa on pelkkä oneliner-sääntökysymys ja siihen vastaus saavat usein moderaattoreiden huomion osakseen, koska kyseiset ketjut eivät edistä keskustelua ja Sotavasara ei ole sääntökirjan/codexin/armeijakirjan korvike. Tämän vuoksi olisi hyvä kysyttäessä osoittaa, että on edes yrittänyt lukea jonkin sääntökohdan ja ei vain tajuu. Kertomalla miten asian ymmärtää ja hakee ymmärrykselleen vahvistusta tai kieltämistä on jo paljon oma-aloitteisempi lähestymistapa.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
O'snobba

Eli sanokaapa onko tämä totta että mulla on dreagnought ja sillä on missile launcher ja assault cannon ja koska assault cannonissa on rending niin ja ammun sillä necron joukkoja ja 2 laukausta osuu kuutosella ja 2 lopuista osuu viitosella niin ne kuutosella osuneet niin tappaako ne necronit heti ilman woundia ja savea ja saako ne wbb:tä koska minulle on sanotti ettei saa niitä ja savea?
Griefbringer

Viesti Kirjoittaja Griefbringer »

Iceman kirjoitti: Tekijänoikeusnäkökulmasta voit tehdä lyhyen asiaan kuuluvan lainauksen ja toimit täysin luvallisesti.
Silloin kuin se on asiallista. Tekijänoikeuslaki sanoo aiheesta:

" Sitaatti (22 §): Julkistetusta teoksesta on lupa hyvän tavan mukaisesti ottaa lainauksia tarkoituksen edellyttämässä laajuudessa."

Huomautettakoon että tekijänoikeus suojaa vain itse sääntökirjan tekstiä, ei itse sääntömekanismeja. Eli jos ilmaiset jonkin sääntömekanismin täysin omin sanoin, niin kyseessä ei ole tekijänoikeuden loukkaus.

Se mitä Sotavasaran säännöt sanovat aiheesta on sitten asia erikseen.

Griefbringer
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Antti_94 kirjoitti:Eli sanokaapa onko tämä totta että mulla on dreagnought ja sillä on missile launcher ja assault cannon ja koska assault cannonissa on rending niin ja ammun sillä necron joukkoja ja 2 laukausta osuu kuutosella ja 2 lopuista osuu viitosella niin ne kuutosella osuneet niin tappaako ne necronit heti ilman woundia ja savea ja saako ne wbb:tä koska minulle on sanotti ettei saa niitä ja savea?
Rending LBB s.46.
Rending ei vaikuta WBB saamiseen mitenkään, paitsi lähärissä. WBB:n ei saa ampumista vastaan, jos osuma tulee aseesta jonka S on 2x Necronin T ja mikäs Arse cannonin S oli?
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
O'snobba

Assault cannonin on 6 mutta jos ammun missile launcherin krakin niin saako sitä ja onko totta että jos on peli pöytä ja siinä on 2 necron ryhmää ja toisessa on lordi ja vastassa on space marsuja ja ammun space marsuilla sitä ryhmää missä ei ole lordia ja kaikki kuolee ja se lordi ryhmä on yli 6 tuuman päässä siitä ryhmästä jonka ammuin niin voiko niitä enää wbb:tä kun eräs kaverini sanoi ettei voi?
Yliannos

Viesti Kirjoittaja Yliannos »

Antti_94 kirjoitti:Assault cannonin on 6 mutta jos ammun missile launcherin krakin niin saako sitä
Tietääkseni ei saa. Ellei kyseisen necronin T ole 5.
Rakkaudella, Yliannos

Bannia Sotavasarasta: 4 kertaa!
O'snobba

Necroneiden t on 4.
DrPullasorsa

Viesti Kirjoittaja DrPullasorsa »

Ja näitä asioita voi opetella myös sääntökirjan, codexin ja kokeneen pelaajan kanssa.
Tällöin ei sotavasara täyty turhista kysymyksistä.

Ja jos kaverisi sanoi että asia on näin ja et usko/tiedä, tarkistakaa kaksin sääntö/codex opuksesta.
Ja tää topicci tais olla alunperin: Mikä on AP? Ei 'necronien save' keskustelu.

Sainpahan purettua...
Näitä sattuu...
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

Antti_94 kirjoitti:Necroneiden t on 4.
Kyllä osan T on 4, mutta osan on myös 5 tai jopa 6.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”