"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Inhottavat/huonot pelit

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Sipuli2

Inhottavat/huonot pelit

Viesti Kirjoittaja Sipuli2 »

Ajattelin vain pistaa kyselyyn onko teilla tullut arsyttavia peleja tai epamiellyttavia vastustajia? Nama kysely viestit ovat nykyaan aika yleisia, ja vastaavan lainen on varmasti tehty jo.
Tassa on esimerkki:
Itse pelasin GeeWees pari paivaa sitten pelin oman ikaist poikaa vastaan, jolla oli isa vieressa kannustamassa. Poika oli hiljainen ja pelannut aika vahan viela, kun taas mina olen pelannut jotain 3v vaikka en ole mikaan pro pelaaja. Peli oli necron vs necron.
Peli alkoi minun aloituksella, ja siirsin kaikkia unitteja ja en ampunut. Vastustaja pelasi aika oudosti, ja piti omat perus yksikot paikallaan. Han siirsi destroyereita ja scarabeja. Ei ampunut muulla kuin destroyereilla ja sitten assaultoi 3x scarabilla minun 9x scarab ryhman. Seuraavalla kierroksella han siirsi viela destroyerit minun lordin etaisyydelle. Tapoin destroyerit. Sitten peli muuttui taysin. Hanen isa alkoi joka vuorolla kuiskata hanelle neuvoja, ja kun oli liikumis vuoro han sanoi etta noi liikutat tonne, ja noi tonne. Sitten mina menin vastustajan poyta puolelle koska siella oli nopat ja suurin osa uniteista, (en ylettanyt omalta puoleltani) se kuitenkin esti pojan isaa neuvomasta hanta, ja hetken kuluttua han naytti minulle tule tanne. Menin muutaman metrin paahan laudasta, ja hanen isa kuiskasi minulle: Get off my sons side of the board, its really pissing me off... Eli suomeksi: Mene pois minun pojan lauta puolelta, koska se arsyttaa minua tosi paljon. No, sitte minun liikkumis vuorolla isa sanoo ns kuiskaten pojalleen, ala huoli vaikka olet aloittelija koska jopa tamakin pelaaja tekee paskoja liikkeita. (kylla tein, mutta minusta ei ole kuitenkaan sopivaa, etta aikuinen sanoo noin minun edessa.
Loppuen lopuksi havisin pojalle. (siis hanen isalle jos ollaan tarkkoja)
Havio ei haitannu, mutta vastustajan isa kylla. Anteeksi jos juttu oli pitka, mutta laittakaa omia peli tapahtumia tanne.
Aeronautica Imperialis on parasta lääkettä figueläkkeellä ;)
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Re: Inhottat/huonot pelit

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Itselläkin on tullut vuosien varrella otteluita, jotka olisi voinut jäädä käymättä.

Yksi Ähtäriläinen(?) kaveri, joka kiikutti vähän väliä Seinäjoelle nappinsa ja pelasi kaupan turnauksissa, jonne eksyin mukaan silloin tällöin. Ekalla kerralla kun sain vuoron pelata hänen kanssaan niin tuli siinä ihmeteltyä, että mikäs armeija tuo on? 20 kaaos warrua, 5 knihtiä, 2 lintupäistä charrua ja yksi disketillä. Silloin en oikein tiennyt, että Tzheensi on pieni kokoinen armeija, mutta en saattanut uskoa, että tuossa olisi 2k lista kun itsellä ei oikein meinannut olla riittävästi tilaa depoalueella viime pelissä kaikille joukoilleni. Sitten kun katsottiin missä olisi vapaa paikka kun oli samaan aikaan Pokeliiga pyörimässä ja se vei tilaa ja isot pöydät oli varattuja, joten saatiin pelata surkean pienellä pöydällä. Oliko se nyt jotain 23" leveä ja sitten todella pitkä. Eihän sellaisessa voi pelata herran jestas. Menin sitten valittamaan myyjälle, että eikö todellakaan ole mitään parempaa pöytää ta voitaisiinko edes odottaa, että joku vapautuu. Noh, ei se tietenkään sopinut kun piti pysyä aikataulussa, joten sinne sitten piti jäädä pelaamaan. Siinä sitten depotuksessa tuli ongelmia kun puolet joukoista mahtui kentälle ja niistäkin noun kolmas osa meni niin huonoon paikkaa, että ei ne mitään ehdi tehdä. Peli sitten alkoi ja ekalla vuorollani lähdin suoraan eteenpäin kaikilla ja sukilla sitten yritin saada pisteitä warruista. Mitäs vihu sitten tekee? Seisoo paikoillaan ja taikoo. Silloin kyllä tuli pyöreäksi silmät kun näin hänen power noppa pilon ja sitä oli todella mukava dispelloida 2 rullalla ja 4 dispel nopalla. Olisi kuitenkin ollut ihan sama kuinka monta dispelliä minulla olisi ollut kun kaveri heittää 5-7 irkkua vuorossa. Eipä tässä mitään ongelmia ole. En pääse maastojen taakse piiloon, ja jos jatkan eteenpäin niin kuolen. Mennääs pojat taaksepäin ja ulos kentältä. Näin kaveri ei ainakaan taio porukkaa alas. Jossain loppu puolella sitten aloin vähän miettimään, että huijaako kaverini vai onko se vain Hannu Hanhi. Noh, nyt se heittää jotain taikaa 4 nopalla ja arvatkaas vaan mitä hän heitti. 4 kutosta. Siinä vaiheessa päästin kunnon huudon ja aloin syyttämään kaveria painotetuista nopista. Ihan liikaa kaveri heittää kutosia. Siinä sitten otin kaikki kaverini nopat käteeni ja heitin. Mitäs sieltä tulikaan. Yli puolet oli 1-2 ja kaikki loput jotain muuta, mutta ei YHTÄÄN kutosta tullut. Peli kuitenkin päättyä onnekseni drawiksi, koska sain warruja 6 vuorossa karsittua juuri tarpeeksi, että sain puolet pisteistä ja ne riitti + knihtien puolet. Mikä hauskinta jouduin ottelemaan tätä kaveria uudelleen joskus pariinkin kertaan ja sama homma kävi uudelleen ja uudelleen.

En vihaa ketään muuta faban pelaajaa yhtä paljon kuin tätä kaveria.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

El Capitan oliko se pelikaverin syy, jos pöytä oli pelikelvoton? Minusta tuo oli järjestäjien moka ja toisenlaisessa tilanteessa teidän peli olisi voinut olla paljon hauskempaa. Noppatuuri taas on ihan eri juttu.

Tuo Sipuli2:n tilanne oli tosi ikävä. Sellaisia vanhempia on olemassa, jotka käyttäytyvät tuollatavalla. Eivät anna lastensa itse suoriutua, vaan vaikka hiekkalaatikollakin leikkivät heidän puolestaan, että varmasti meidän lapsi voittaa :) Olen elämäni aikana törmännyt ilmiöön useinkin, mutta en näin voimakkaasti. Vaikka auttaminen harrastuksissa onkin ihan kiva juttu, niin sen pojan harrastushan sen kuuluisi olla, eikä isän. Pidemmän päälle poika ei opi paljoa, kun isä tekee asiat hänen puolestaan. Tavallaan Sipuli2 olit siinä mielessä paremmassa asemassa, että sait ainakin itse pelata ja se vastapuoli vain kuuliaisesti totteli isänsä neuvoja. Hän olisi ehkä halunnut pelata ihan toisella tavalla, kuin isänsä ja vaikka olisi hävinnyt, niin olisi ehkä oppinut jotain.
Luumumehu on soturien juomaa
Nazgúl

Viesti Kirjoittaja Nazgúl »

El Capitan kirjoitti:Itselläkin on tullut vuosien varrella otteluita, jotka olisi voinut jäädä käymättä.

Yksi Ähtäriläinen(?) kaveri, joka kiikutti vähän väliä Seinäjoelle nappinsa ja pelasi kaupan turnauksissa, jonne eksyin mukaan silloin tällöin. Ekalla kerralla kun sain vuoron pelata hänen kanssaan niin tuli siinä ihmeteltyä, että mikäs armeija tuo on? 20 kaaos warrua, 5 knihtiä, 2 lintupäistä charrua ja yksi disketillä. Silloin en oikein tiennyt, että Tzheensi on pieni kokoinen armeija, mutta en saattanut uskoa, että tuossa olisi 2k lista kun itsellä ei oikein meinannut olla riittävästi tilaa depoalueella viime pelissä kaikille joukoilleni. Sitten kun katsottiin missä olisi vapaa paikka kun oli samaan aikaan Pokeliiga pyörimässä ja se vei tilaa ja isot pöydät oli varattuja, joten saatiin pelata surkean pienellä pöydällä. Oliko se nyt jotain 23" leveä ja sitten todella pitkä. Eihän sellaisessa voi pelata herran jestas. Menin sitten valittamaan myyjälle, että eikö todellakaan ole mitään parempaa pöytää ta voitaisiinko edes odottaa, että joku vapautuu. Noh, ei se tietenkään sopinut kun piti pysyä aikataulussa, joten sinne sitten piti jäädä pelaamaan. Siinä sitten depotuksessa tuli ongelmia kun puolet joukoista mahtui kentälle ja niistäkin noun kolmas osa meni niin huonoon paikkaa, että ei ne mitään ehdi tehdä. Peli sitten alkoi ja ekalla vuorollani lähdin suoraan eteenpäin kaikilla ja sukilla sitten yritin saada pisteitä warruista. Mitäs vihu sitten tekee? Seisoo paikoillaan ja taikoo. Silloin kyllä tuli pyöreäksi silmät kun näin hänen power noppa pilon ja sitä oli todella mukava dispelloida 2 rullalla ja 4 dispel nopalla. Olisi kuitenkin ollut ihan sama kuinka monta dispelliä minulla olisi ollut kun kaveri heittää 5-7 irkkua vuorossa. Eipä tässä mitään ongelmia ole. En pääse maastojen taakse piiloon, ja jos jatkan eteenpäin niin kuolen. Mennääs pojat taaksepäin ja ulos kentältä. Näin kaveri ei ainakaan taio porukkaa alas. Jossain loppu puolella sitten aloin vähän miettimään, että huijaako kaverini vai onko se vain Hannu Hanhi. Noh, nyt se heittää jotain taikaa 4 nopalla ja arvatkaas vaan mitä hän heitti. 4 kutosta. Siinä vaiheessa päästin kunnon huudon ja aloin syyttämään kaveria painotetuista nopista. Ihan liikaa kaveri heittää kutosia. Siinä sitten otin kaikki kaverini nopat käteeni ja heitin. Mitäs sieltä tulikaan. Yli puolet oli 1-2 ja kaikki loput jotain muuta, mutta ei YHTÄÄN kutosta tullut. Peli kuitenkin päättyä onnekseni drawiksi, koska sain warruja 6 vuorossa karsittua juuri tarpeeksi, että sain puolet pisteistä ja ne riitti + knihtien puolet. Mikä hauskinta jouduin ottelemaan tätä kaveria uudelleen joskus pariinkin kertaan ja sama homma kävi uudelleen ja uudelleen.

En vihaa ketään muuta faban pelaajaa yhtä paljon kuin tätä kaveria.
Ähtäriläinen? En olekaan ainoa miniatyyripelaaja täältä. Itse en ole pelannut kuin Mines of Moria skenaarioita MoM:in tavaroilla. Kaverin kanssa pelattiin joku päivä kaikkia skenaaroita. Noh, pelasin hyvillä koska kaveri ei suostunut itse käyttämään 9 napin joukkuetta. 1. skenaariossa liikuin kaikilla hahmoilla niin, että pystyin suojaamaan hobittejani (näitten skenejen minisännöillä kaikilla hobitelilla oli 1 wound). Kaveri otti ja siirsi jouskarinsa (4 kappaletta) pylväiden eteen, jolloin pääsin ampumaan näistä kahta Aragornilla ja Legolla. Ensin taisin sihdata Arskalla gobboa, joka olisi päässyt ampumaan hobottiani. Ja kuinkas kävikään: heitin ykkösen Aralla ja kakkosen legolla. Kaverin vuoro ampua... ja kutosia tulee (okei, toinen oli vitonen). Ensimmäinen erä hävitty.

2. erä
Nyt pelasin vain aragornilla, joka ei saanut ampua jouskarillaan, mutta eipä vastustajallakaan ollut niitä. Piti paeta ovesta 8 gobboa vastaan taistellen. Ensimmäisellä vuorolla ei tullut taistelua, mutta toinen kierros meni huonosti. Vastustajalla priority. Maksimimäärä gobboja saartaa Aragornin (trapped) ja heitän taistelussa parhaillan kolmosta. Kaverilla kun oli jotain 6 gobboa oli mahikset aika heikot (minulla). Heitti tietenkin parempia lukuja (4,5,6) ja taapoi Aran heti.

3. Erä
Vastutajalla joka gobboa ja ansa luukkua. Nyt pitäis selviytyä ilman 4:n tyypin menetystä. Vastustaja käy heti hobittien kimppuun ja tappaakin 2. Lyön itse tietenkin pari gobboa, mikä ei paljon lohduta. Tästä en paljoa muista, mutta vastustaja voitti jouskarien ansiosta heti seuraavalla kierroksella.

4. erä
Minun (Sormuksen Saattueen) piti lyödä vihollisen peikko, joka ilmestyisi peliin kun molemmat pelaajat heittäisivät samat noppaluvut priority heitossa. Peikko taisikin tulla jo 3. kierroksella peliin enkä ollut menettänyt kuin 1 hobitin. Kaveri lähti peikkolla Legon kimppuun, koska sillä oli 1 woundi jäljellä :'( . Menetin Legolasseni ja toisen hobitin (jouskarin takia). Peli päättyi, kun kaveri teki tyhmän siirron. Siirsi peikon Aragornin ja Gimlin kimppuun. Tietenkin sitten hävisin tämänkin taistelun ja peikko tappoi Aran, jolla oli 2 woundia jäljellä.

Pelasimme vielä 2 kertaa toisin päin ja kaveri voitti jokaisen erän. Huonoin päivä tähän mennessä. Ja tämä sitten oli vain huonon noppatuurin ansiota, eli ei mitenkään ikävä peli kuten sipulin kertomuksessa.
Viimeksi muokannut Nazgúl, Ma 10.09.2007 17:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni

Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa

Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
vompovompatti

Viesti Kirjoittaja vompovompatti »

En itse pelannut tätä kaveria vastaan, mutta selostan homman silti, koska seurasin peliä vierestä. Pelin koko taisi olla 500vs.500. En pelaajien nimiä tiedä (enkä varmaan paljastaisi jos tietäisin), mutta kutsutaan heitä pelaaja a:ksi ja pelaaja b:ksi.

Molemmilla lähitaisteluun erikoistuneet armeijat. Pelaaja a hallitsee tilannetta selvästi voittamalla pelaaja b:n johtajan lähitaistelussa, mutta heittää massacrea huonosti ja jää avoimelle yhden ampuvan ryhmän ja ison lähitaisteluun erikoistuneen ryhmän rynnäkkö etäisyydelle (alle 6"). Tulee b:n vuoro ja hän kysyy "Onko ok jos siirrän lähitappelijani jo btb:hen ja ammun sitten?" johon a vastaa "Senkun siirrät". B siirtää tappelijansa kiinni ja ampuu, josta a nostaa kauhean älämölön, koska hänen ryhmänsä on lähitaistelussa juuri siirrettyjen joukkojen kanssa. A ei myöskään hyväksynyt sitä että b siirtäisi mättäjänsä irti ja suorittaisi rynnäkön uudestaan, jotta hän voisi ampua täysin sallitusti. Ampuminen sitten jäi ja b:n lähitaistelijat hävisivät voimakkaalle vastustajalleen. B:n peli oli tässä vaiheessa menetetty.

Itse katsoin aivan hämmentyneenä a:n käytöstä. Ensin sopii vastustajansa kanssa että hän voi tehdä asiat eritavalla ja sitten kun tämä on tapahtunut hän kieltääkin sen ja aloittaa inttämisen kun vastustaja vaatii oikeuksiaan. Voittaminen oli ilmeisesti a:lle niin tärkeää että reilupeli ei mahdu samaan peliin.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Huru-ukko kirjoitti:El Capitan oliko se pelikaverin syy, jos pöytä oli pelikelvoton? Minusta tuo oli järjestäjien moka ja toisenlaisessa tilanteessa teidän peli olisi voinut olla paljon hauskempaa. Noppatuuri taas on ihan eri juttu.
En mielestäni sanonut, mutta tarkoitus ei ollut väittää, että olisi ollut jotenkin kaverin vika, että jouduttiin pienelle pöydälle. Eipä sillä paljoa väliä olisi ollut, jos oltaisiin päästy isommalle pöydälle, koska tämä olisi vain linnottautunut johonkin nurkkaan ja itsellä oli sen verran massaa, että en saisi sinne viedyksi tarpeeksi paljon porukkaa, että voisin voittaa lähiksessä. 20 kaaos warrua kuitenkin on aika kova pala kun vieressä seisoo pari charrua. Sukilla nyt niitä saa hitusen harvennettua kun osuu ja magia taas kusee kantamaltaan. Se miksi tulin valittamaan pelistä on juuri tuo noppatuuri, joka teki pelistä niin rasittavan.

Niin ja Nazgul. En ole varma onko kaveri sieltä Ähtäristä, mutta jostain Seinäjoen lähistöltä tuli ja Ähtäri on vain hämärä muistikuva.
- Sinitähti
Nazgúl

Viesti Kirjoittaja Nazgúl »

vompovompatti kirjoitti:En itse pelannut tätä kaveria vastaan, mutta selostan homman silti, koska seurasin peliä vierestä. Pelin koko taisi olla 500vs.500. En pelaajien nimiä tiedä (enkä varmaan paljastaisi jos tietäisin), mutta kutsutaan heitä pelaaja a:ksi ja pelaaja b:ksi.

Molemmilla lähitaisteluun erikoistuneet armeijat. Pelaaja a hallitsee tilannetta selvästi voittamalla pelaaja b:n johtajan lähitaistelussa, mutta heittää massacrea huonosti ja jää avoimelle yhden ampuvan ryhmän ja ison lähitaisteluun erikoistuneen ryhmän rynnäkkö etäisyydelle (alle 6"). Tulee b:n vuoro ja hän kysyy "Onko ok jos siirrän lähitappelijani jo btb:hen ja ammun sitten?" johon a vastaa "Senkun siirrät". B siirtää tappelijansa kiinni ja ampuu, josta a nostaa kauhean älämölön, koska hänen ryhmänsä on lähitaistelussa juuri siirrettyjen joukkojen kanssa. A ei myöskään hyväksynyt sitä että b siirtäisi mättäjänsä irti ja suorittaisi rynnäkön uudestaan, jotta hän voisi ampua täysin sallitusti. Ampuminen sitten jäi ja b:n lähitaistelijat hävisivät voimakkaalle vastustajalleen. B:n peli oli tässä vaiheessa menetetty.

Itse katsoin aivan hämmentyneenä a:n käytöstä. Ensin sopii vastustajansa kanssa että hän voi tehdä asiat eritavalla ja sitten kun tämä on tapahtunut hän kieltääkin sen ja aloittaa inttämisen kun vastustaja vaatii oikeuksiaan. Voittaminen oli ilmeisesti a:lle niin tärkeää että reilupeli ei mahdu samaan peliin.
Nämä tällaiset pelaajat ovat todella säälittyviä. Jos joskus tällainen tapaus tulisi vastaan, niin kyllä jäisi peli kesken, eikä uutta tulisi (eri asia kaveripiireissä).
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni

Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa

Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
Sipuli2

Aika arsyttavia pelaajie on aina, mutta joskus tuntuu olevan enemman. Omasta mielestani inhottova peli on yleensa vastustajan syy, ja huono peli noppatuurin syy, kuitenkin molemmat on joskus yht arsyttavia. Tassa on viela toinen juttu minulta:

Kaveri oli ostanut battle for macraggen ja molemmat halusi pelata yli kaiken Marsuilla. (itse oli 100% ampuja enka assaultti henkilo) Kuitenkin havisin nopan heiton, ja sitten pelasin macragen tyranideilla. Tuosta on kuitenkin niin paljon aikaa etta en voi kirjoittaa scenario kohtaisia tapahtumia, joten kerron yksinkertaisesti mita tapahtu suurinpiirtein.
Eka kentta oli tylsa kun piti vain yrittaa scatteril osuu yhteen tyyppiin. Havisin. Sitten kaikki muut pelit jotka pystyttiin pelaa startti ukoilla havisin taysin boltter tulitukseen. En paassyt kertaakaan perus ukkojen assault tai ampumis rangeen. Se sitte arsytti. Mutta en syyttanyt mitaan muuta kuin omaa tuuriani.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Sipuli2 kirjoitti: ja huono peli noppatuurin syy
En tiedä teistä, mutta kun kummallakaan ei oikein nopat pyöri ja toisin päin niin minusta se on aika jännää katseltavaa.
- Sinitähti
Jamo

Viesti Kirjoittaja Jamo »

El Capitan kirjoitti:
Sipuli2 kirjoitti: ja huono peli noppatuurin syy
En tiedä teistä, mutta kun kummallakaan ei oikein nopat pyöri ja toisin päin niin minusta se on aika jännää katseltavaa.
Joo, lähtee jänniä ääniä ja mielenkiintoisia ärräpäitä, vaikkei tosissaan saisi ottaa :D
...
Rizky

Viesti Kirjoittaja Rizky »

no joo voisin tähän väliin kertoa järkyttävän pelikokemukseni tuossa 1,5 vuotta sitten. Olin pelaamassa eräässä turnaustyylisessä paikassa ,fantasybattlea örkeillä. Pelejä pelattiin kaksi. Ensimmäisen hävisin massacrella. Pelasin brettejä vastaan ja pelasin ensimmäisen vuoron, magic phasella tein lvl 4 orc wizardlla onnistuneen gork's warpathin seuraavaksi heitin waaghia 4 nopalla(en tiedä miksi) tuli miscast, heitin 1 ja maagi kuoli. Mutta tämä ei ollut se huono kokemus vaan toinen pelini. Vastustaja oli samanikäinen (olin silloin 14v) ja pelasi empirellä. Pelien alettuja vastustajani olikin mennyt pelipaikan viereiseen heseen ja reissussa kesti puoli tuntia. Vastustajan palattua hän söi jälleen puoli tuntia. Sen jälkeen hänen oli tarkoitus purkaa joukkonsa pöydälle, mutta pomppikin edestakaisin katsomassa muiden pelejä!!! Vastustajalla kesti vähän yli tunti joukkojen purkamisessa (omat joukkoni olivat yli tunnin olleet valmiina). Kun peli alkoi, voitin aloitusheiton ja päätin ottaa ensimmäisen vuoron. Aloitin taikomiseni gork warpathilla ja päätin tehdä vain kolmella nopalla, mutta silti tuli miscast ja heitin jälleen 1:sen miscast chartista ja kenraalini poksahti. Pääsin hyvin taisteluihin ja sain paljon tapettua, vastustaja ei saanut mitään tapettua minulta. Jouduimme lopettamaan jo minun toisella vuorolla ajan takia.. Pelin tulokseksi laskettiin draw ja myöhemmin sain tietää että vastustaja oli huijannu pisteissä, olin oikeasti voittanut minorilla.. No mitä mieltä olette? Pelaisitteko itse kyseistä henkilöä vastaan? Itse en MIELELLÄNI!
Vesihiisi

Re: Inhottavat/huonot pelit

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

Itse en pelaisi huijaria vastaan, tai en ainakaan ellei antaisi tarkistaa listaansa. Ehkäpä sitten joitakin kertoja kun olisi tarkistanut kaverin listan ja antanut omansa näytille, voisi sitä taas alkaa ihan tavallisesti pelaamaan olettaen että kaikki on kunnossa.

En ota pelejä liian vakavasti. Pelaaminen voi olla hauskaa, vaikka häviäisi massacrella, kunhan vain tapahtuu puolin ja toisin asioita. Toisinaan voi tosin olla hieman tylsää jos ei saa mitään aikaan, mutta usein syy saattaa olla myös omassa armeijalistassa, ainakin omalla kohdallani. Pelaan useimmiten Fantasyä örkeillä ja animosityllä on tapana tulla juuri silloin, kun joukkoja tarvittaisiin, mutta ennemminkin olen huvittunut näin sattuessa, kuin että alkaisin ajattelemaan pahoja lausumaan väkeviä kirouksia. Täytyy vielä mainita, että omistan 48 muovista Arrer boyzia ja joku päivä olisi tarkoitus lähteä rankaisemaan maailmaa näiden voimin, kunhan saisin örkkini maaleihin. Pitkään aikaan en ole pelannut yhtäkään peliä ilman yhtä joukkoa Arrereita, sattuu olemaan lempiyksikköni örkeillä.

//Edit. Meni hieman aiheen sivusta, anteeksi siitä. Huonoja pelejä ei tosiaankaan ole muistissa, joskus jotain vähän tylsemmänpuoleisia kylläkin, mutta en niistä paljoa muista.
Miau.
Scoundrel

Viesti Kirjoittaja Scoundrel »

Sipuli2 kirjoitti:Hanen isa alkoi joka vuorolla kuiskata hanelle neuvoja, ja kun oli liikumis vuoro han sanoi etta noi liikutat tonne, ja noi tonne.
Luultavasti itsekkin neuvoisin poikaani, jos minulla sellainen olisi, ja jos hän pelaisi huonosti.
Sipuli2 kirjoitti:Menin muutaman metrin paahan laudasta, ja hanen isa kuiskasi minulle: Get off my sons side of the board, its really pissing me off... Eli suomeksi: Mene pois minun pojan lauta puolelta, koska se arsyttaa minua tosi paljon. No, sitte minun liikkumis vuorolla isa sanoo ns kuiskaten pojalleen, ala huoli vaikka olet aloittelija koska jopa tamakin pelaaja tekee paskoja liikkeita.
Luultavasti itsekkin tekisin näin, mutta ei se tarkoita ettäkö se olisi jotenkin fiksua käytöstä.

Kyllä tuollainen "salaa" neuvominen alkaa helposti ärsyttää, mutta kai kyllä sitä pitää johonkin rajaan asti sietää. Varsinkin jos vastustaja on selkeästi aloittelija. Mikäli vastustaja tekee jonkin selkeästi typerän liikkeen tai ratkaisun ja itse huomaan sen, saatan jopa mainita asiasta hänelle. Tyyliin: "itse en välttämättä tekisi noin, mutta omapa on pelisi".
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

En näe mitään pahaa siinä, että isä neuvoo poikaansa joskin se voi pilata hieman pojan peli-iloa. Minulle on aika sama kumpaa vastaan pelaisin varsinkin kun isää vastaan saisi varmaan aikaan mielenkiintoisemman pelin, mutta tuo omalta pöydänpuolelta pois ajaminen on kyllä aika törkeää. Ainakin jos käytetty sanamuoto oli tuo tekstissä esiintynyt.

Itse olen aika pitkälti onnistunut välttämään ikäviä pelikokemuksia ehkä sen takia, että en ole käynyt turnauksissa ja kaveripelitkin tulee nimensä mukaisesti pelattua kavereita vastaan.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Kohtuullisen törkeätä käytöstä tuo ensimmäisen viestin esimerkki. Ehkä kypsin tapa olisi tuossa vaiheessa ollut henkäistä syvään, kätellä vastustajaa (poikaa), kiittää pelistä, todeta että poika oli ok, mutta isän käytöksen vuoksi pelistä meni maku ja kerätä kaikessa hiljaisuudessaan figut kuljetuslaatikkoon. Voit vaikka sopia, että vastustaja voitti massacrella. Jos isä tästä nostaisi mekkalan, ota yhteyttä GW:n myyjiin.

Eri asia sitten kuinka moni tuohon pystyy.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Sipuli2

Juu tiedan ett olin vastustajan lautapuolella, mutta jos en omalta puolelta yleta siirtamaan ja nopat oli silla hetkella kaikki pojan puolella. Ja neuvoa saa, mutta kun poika siirtaa, sen isa sanoo siirrat ne tuonne ja kun ammut, ammut noilla noita. En vain pitanyt siit ett poika ei viimesel 3mel kierroksella tehnyt muutakuin odottanut isan merkkia tai kaskya. Jos sanoo toista pas2si niin ainakin voi sanoa sen sillein, etta han ei varmasti kuule tai ole paikalle nakemassa vaikka asia olisi lahellakin totuutta.
Remington

Viesti Kirjoittaja Remington »

Tiedostamattomia virheitä tekee jokainen ja jos pelin aikana huomaa (tai iskee katumapäälle) näin tehneensä, niin koettaa jotenkin kompensoida tai rohkeasti ilmoittaa jahka asian huomaa. Tarina, erään turnauksen yhdessä skenaariossa sai yhden pelin aikana kuolleen unitin tuoda reservinä takaisin, poislukien HQn. Itse pelailin marsuilla ja vastustajani lokki johtoisella kaaosarmeijalla. Yksi scout ryhmäni pyyhittiin olemattomiin jo pelin alkupuolella (infiltroin hiukka huonoon kohtaan) ja tämän sitten reservinä takaisin toin, muutoin pärjäsin aika hyvin sillä toinen scout-tiimini oli hyvissä voimissa puhumattakaan kahdesta terminaattoritiimistäni ja chaplainista. Itse onnistuin ampumaan vastustajaltani screamerit veke ja kunnioitettavan määrän kaaoksen marsuja sekä onnistuin haavoittamaan lokkia snipu & missiletulella, jonka sitten viimeistelin chappiksellani. Asiat alkoivat näyttämään hyvältä ja terminaattorini olivatkin jo lähellä loppuja joukkoja. Vastustajani päätti tuoda lokin takaisin skenun erikoisääntöön nojaten. Pelin hurmoksessa unohtui, että HQ ei kuulunut takaisin tuotaviin joukkoihin. Noh, siirsin terminaattorini kohtamaan lokin uudestaan, sillä tämähän oli isompi uhka kuin marsut (ja paljon hienompi trofee). Peli päättyi siihen kuinka lokille jäi yksi woundi ja chaplainilta oli häipynyt komentoryhmä. Sain minor victoryä vastaavat pisteet. Pian pelin jälkeen vastustajani tulee pyytämään anteeksi ja ilmoitti että eihän HQ:ta olisi saanut takaisin tuoda. Kirosin sillä olisinhan voinut saada murskavoiton (tai kuka tietää), sillä n.10 termistä ja chaplain vs. n.10 marsua joilla ei ollut lassoja eikä fistejä. Plasmaa taisi olla kuiten..? Anyway, olin otettu tästä kun mies tuli suoraselkäisesti ilmoittamaan ja kertoi olevansa pahoillaan. Samassa turnauksessa kävi kaksi muuta vastaavaa tapahtumaa, joissa vastustajan mokan/epärehellisyyden takia hävisin pisteitä. Sijoituin turnauksessa 12. eli jäin tavoitellusta 10:n joukosta muutamalla pisteellä, jotka olisin hyvinkin voinut saada kyseisistä matseista. Hatuttamaan jäi..
Itsekin jos mokaan pyrin kertomaan ja jotenkin korvaamaan eli reilu pelaaja pitää olla.
Sitten noista neuvojista.. Itse en pidä yhtään oli isä, kummi tai kaima, joka tulee neuvomaan, että mitä pitää tehdä. Hatuttaa kyllä suuresti jos peli ei muutenkaan suju tai alkaisi sujumaan mutta kun joku paikalla oleva neuvoo vastustajaani kuinka ne terminaattorit pitää tuhota. Kerrassaan inhottavaa. Tosin joskus niitä neuvoja tulee minulle ja minä kun pyrin sanomaan, että osaan itsekin, toisinaan on toki mukavaa jos joku muistuttaa, että en ehtinyt liikuttaa jtn yksikköä ja jos vastustajakaan ei huomauta tai ei halua huomauttaa. Tosin vastustajani tuskin haluaa alkaa pelaamaan kahta vastustajaa vastaan, minä en ainakaan. Hattua nostan niille herroille, joita vastaan pelaan jos nämä muistuttavat, että en ampunut vielä tuolla yksiköllä tai liikkunut tms. Sekä neuvovat jos tiukka paikka tulee. Tämä tekee pelistä mieluisan ja tasaväkisemmän, vaikka useimmiten häviänkin noin tasokkaille vastustajille. Tosin, itse saatan joskus tarjota neuvojani vaikka niitä ei pyydettäisi eli itsekin syyllistyn "neuvomiseen". Tosin pyrin auttamaan molempia osapuolia.
Pari muuta tarinaa josta itselle jäi paha maku suuhun kun olin tarinan roisto.
Olin turnauksessa ekaa kertaa DW:llä ja hyvää alkua seurasi huono jatko. Sitten vastustajakseni tuli tuore 40K pelaaja, joka about 12wee pelaten IG:llä. Lista oli aloittelijan, samoin kuin pelaaminen. Itse pelailin tapani mukaan ja pelin sujuessa eläydyin hieman liikaa. Voitin murskavoitolla ja onnistuin kuuleman mukaan pelottaa vastustajani ulos turnauksesta. Jep, jep, iso ruma mies kiusi pikkulapsia.
Jälleen turnaus, vastustajanani oli about 14 kesäinen jonkin verran kokenut pelaaja mutta pelaili kait nekroneilla ensimmäistä kertaa. Minulla puolestaan oli lähistelevät nidit. Eka vuoro sattui minulle ja ei aikaakaan kun olin lähes kaikki warrut (listan ainoat nekronit) nitistänyt lähes ilman omia menetyksiä ja kysyin että mitenkäs phase outin laita oli? Itse kun en kirjaa omista mutta muistelin, että eikös ollut niin, että jos jäljellä on noin alle 20% nekroneista, pojat lähtöö kotiansa. Sillä pelipöydällä ei enää warruja näkynyt. Poju lukee kirjaansa ja käy kysymässä kokeneemmalta pelaajalta. Sitten tulee takaisin alkaen siivoamaan figujaan pöydältä. Oliko se phase out? Yritin kysyä jo enemmänkin todeten, että voitto taisi tulla. Juu-u, sanoi. Minä tuulettelin. Jälkeen päin kuulin, että poju oli häipynyt kait itkeskellen kotio kun lista oli huono ja muut vastustajat eivät olleet huomauttaneet phase outista. Noh, olin jälleen paha setä mutta se meni kuitenkin sääntöjen mukaan. Samainen poju rökitti minun termokset eldareilla toisessa turnauksessa joka tosin ei mennyt sääntöjen mukaan. Hän kun sepitti maastoille omat säännöt vaikka oltiin aluksi muuta sovittu.
"You're right. The Devil has come. Look
at me. I am the Devil." -Charles Remington-
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Senkin ilkeä lasten itkettäjä :) Tuttu tunne tyranidejä vastaan pelattaessa minullekin. Miltähän se näyttäisi, jos tällainen melkein nelikymppinen karvanaama rupeaisi itkemään, kun häviää jonkun nassikan tyrkyille? Ei niille voi mitään eldarien 12" rangella :) (pientä vitsiä) Sattuuhan niitä mokia kaikille. Minä yleensä unohdan kaikki skenaariotavoitteet pelin tiimellyksessä. Eräs Sotavasaralainen unohti tuoda mariini landspeederin reservistä. Se olisi kai deepannut. No juuri sen matsin voitin oikein hirmuisella erolla. Tappioni olivat mitättömät ja tuhosin kaverilta muistaakseni lähes kaiken. Pelin jälkeen juttelimme ja kerroin, että speederit yleensä tekevät armeijalleni erityisen pipiä. Silloin molemmat muistimme sen reservissä vartoneen vehkeen. Se olisi varmaan tasoittanut tilannetta melkoisesti, jos olisi päässyt ampumaan firedragonit hengiltä. Voitto ei tuntunut sen jälkeen enää paljon miltään. Ensin luulin voittaneeni reilussa ottelussa ja sitten selvisi, että minulla oli käytännössä melkoinen ylivoima. Ottelun pistemäärä ei ollut kovin suuri.

Joo kyllähän sitä on aina vähän varovaisempana, kun pelaa lapsia vastaan. Koskaan ei oikein tiedä, millainen reaktio tulee, jos tappion karvas kalkki tarjotaan. Vaikka eipä sillä. Itse häviän melkein aina. Saavatpahan lapsoset onnistumisen tunnetta.

edit. Sekin on muuten jännä juttu, että yleisön spontaanit kannustukset tulevat yleensä minulle. Jos saan tuhottua vaikka jotain , niin joku saattaa kehua. "Hyvä." Tai jos minulta tuhotaan jotain, niin yleisö harmittelee :) Kerran ainakin huomasin, että tämä asia harmitti kovasti pelikaveriani, mutta peli sujui silti ihan mukavasti molemmin puolin. Keräävätkö harvinaiset klassikkofigut sitten enemmän katselijoiden kiinnostusta osakseen?
Luumumehu on soturien juomaa
Sipuli2

Itseani yleensa kiinnostaa eniten ryhma joka on konffattu tai en tiia mika se on :D
Joskus hieman mietityttaa mita sanoo vaikka onkin voittanut pelin, koska ei haluu loukata vastustajaa.
Shireh

Viesti Kirjoittaja Shireh »

Itselläni ei näitä pelejä ole siunaantunut kuin parisenkymmentä ja suurin osa saman vastustajan kanssa.

Inhottavimmat pelit ovat olleet niitä vastaan jotka elävät vielä Warhammer 40k:n kolmannessa edikassa ja sekoittavat välillä ihmesääntöjä mukaan. Kerran eksyi heidän pelissään FaBa-sääntöjä mukaan, mutta se korjattiin pian. Varsinkin Barrage-aseen kanssa on ollut hirveätä säätöä. Eivät usko, että Barraget eivät toimi samalla tavalla kuin kolmosedikassa ja eikä voida tarkistaa sääntökirjasta vaikka se on käsillä.

Muuten pelit on kyllä ollu nautintoa. :)

EDIT:
Sipuli2 kirjoitti:Itseani yleensa kiinnostaa eniten ryhma joka on konffattu tai en tiia mika se on :D
Joskus hieman mietityttaa mita sanoo vaikka onkin voittanut pelin, koska ei haluu loukata vastustajaa.
Varmaan helpoin tapa on todeta, että hyvin pelasit tai kiitokset hyvästä pelistä. Ja äläkä unohda kädenpuristusta lopuksi. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”