Hiuskiehkuroiden tekeminen figulle
Hiuskiehkuroiden tekeminen figulle
Olen aikeissani tehdä eräälle naisfigulle muutaman hiuskiehkuran (kaiketi niille on joku virallisempikin termi) kasvoja kehystämään (googlasin tälläisen kuvan esimerkiksi). En oikein tiedä mikä olisi sitten viisain tapa lähteä niitä valmistamaan. Itse ajattelin kenties kiertää omia partajouhiani ohuen neulan ympäri ja sen jälkeen sivelisin päälle jotain hiuskiinnettä tai muuta vastaavaa ainetta, jolla kovettaa ne karvat muotoonsa, jonka jälkeen kiinnittäisin ne itse figuun. Jos joku muu on kyseisen hiustyylin figulleen tehnyt tai muuten olisi vain mainio idea miten niitä tehdä, niin olen valmis kuuntelemaan ehdotuksia.
Re: Hiuskiehkuroiden tekeminen figulle
Ainoat figut, jotka tulevat mieleen ja omaavat kiharat hiukset/parrat ovat chaos dwarffit. Varmasti on parempiakin malleja, mutta se on yksi tapa luoda kiharoita. Naisille ei välttämättä sovi juuri semmoinen tyyli, mutta suosittelen kokeilemaan GS:ia tms. valmistus materiaalina. En oikein pidä siitä, että figuihin luodaan esim. liekkiefektiä tunkemalla siihen pumpulia yms., mutta kokeile, jos vaikka toimisi. Jos pidät jäljestä, niin antaa mennä vaan.
Oikeat hiukset figussa eivät varmaankaan toimi. Kun maalaat niitä, ne menevät nopeasti mössöksi.
Yleensä figun hiukset sculptataan siten, että teet ensin hiustukkoja, joihin sitten viillät yksittäiset hiukset. Vaikka tuolla on yksi kuva aiheesta:http://www.miez.nl/putty-n-paint/tutes/ ... _tut01.pdf
Itse suosittelisin sitä, että teet suorien tukkojen sijaan käyriä tai mutkalla olevia tukkoja, joihin sitten sculptaat yksittäiset hiukset.
Yleensä figun hiukset sculptataan siten, että teet ensin hiustukkoja, joihin sitten viillät yksittäiset hiukset. Vaikka tuolla on yksi kuva aiheesta:http://www.miez.nl/putty-n-paint/tutes/ ... _tut01.pdf
Itse suosittelisin sitä, että teet suorien tukkojen sijaan käyriä tai mutkalla olevia tukkoja, joihin sitten sculptaat yksittäiset hiukset.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Tarkoituksenani ei ole siis tehdä koko hiuksista kiharaisia, vaan siten että hiukset ovat muuten suorat ja otsan ja ohimon hiusrajalta lähtisi sitten vain muutamia kiharaisia hiusuortuvia. Ajattelin myös että kyseiset suortuvat ehkä liehuisivat tuulessa, joka on skulptaten suht hankala luoda. Suorat hiukset tietenkin skulptaan.
JarvaEdit: Suhaisin tälläisen kuvan nopeasti siitä mitä tarkoitan, sillä en ilmeisesti selittänyt tarpeeksi selvästi ensimmäisessä viestissä, mitä hiuslookia hain. Punaisella piirrettyjen hiusten tekemisestä olen tässä koko ajan höpötellyt, en muun kuontalon:

JarvaEdit: Suhaisin tälläisen kuvan nopeasti siitä mitä tarkoitan, sillä en ilmeisesti selittänyt tarpeeksi selvästi ensimmäisessä viestissä, mitä hiuslookia hain. Punaisella piirrettyjen hiusten tekemisestä olen tässä koko ajan höpötellyt, en muun kuontalon:

Korkkiruuvikiharahan se olikin. Öh, kaikki varmaan olettivat että tarkoitin peruskiharoita ja pitävät minua nyt aivan tolvanana (jos käyttäisin hymiöitä, laittaisin tähän sellaisen hymyilevän pärstän). Pienen korkkiruuvimaisen objektin skulptaaminen figulle lienee melko haasteellinen projekti, jonka takia jo aikaisemmin pohdin luonnonkuitujen käyttöä. Johan on ollut tänään hajamielinen päivä.Jarva kirjoitti:...muutaman hiuskiehkuran (kaiketi niille on joku virallisempikin termi)