The Captain kirjoitti:Jara- kirjoitti:Ward spell on "last one turn".
Okei, eli se siis on ihan käyttökelpoinen loitsu. Pitää vain yrittää runnoa läpi jollain ilvehellä. Jos se olisi ollut RiP, vastustaja olisi saanut dispellata sen ennen kuin yrittää vahingoittaa niitä kuuluisia Swordmastereita.
Kysymys kuuluukin, saako tuon loitsun läpi. Maagipatteristolla varmaankin saa, mutta entäpä jos ei halua täyttää sankaripaikkoja kanslialla? Pelasin aikanaan seer councilia kyllästymiseen saakka, nyt olisi kiva kokeilla mättösankareitakin. Tietysti jos velhojen vähyyttä voi yhä kompensoida taikaesineillä (Banner of Sorcery, Jewel of the Dusk), on joku taika helpompi saada läpi parillakin loihtijalla.
Myönnettäköön, että tuolla loitsulla on annetulla sanamuodolla jossain määrin lupausta, mutta kapu tuossa tiivistikin ongelman aika mallikkaasti. Ainakin omassa kokemuspiirissä mediummagickillä ei oikeastaan kuin tuhlaa pisteitään, jos magialla meinaa tehdä jotain, sitä on otettava pirusti, joka on muista herkuista pois. Yksikin rullakuski yleensä pidättelee sen vuoron, pahimmassa tapauksessa parinkin verran ennen kuin omat maagit alkavat dominoida peliä. Jos vastustaja pelaa nopeaa listaa se on yleensä käytännössä tuossa ajassa jo iholla. Toisaalta jos/kun vastustaja peluuttaa täysiä leveleitä, niin aika itku silmässä saa yrittää spellejään läpi parilla maagilla 7+ dispelnoppaa ja kääröläjää vastaan.
Ne kerrat joina olen itse seer councilia peluuttanut mahtuu yhden käden sormiin, sen verran tylsää, epävarmaa ja vastenmielistä puuha on ollut. Itse toivoisin näkeväni enemmän sellaisia pelisuunnittelullisia ratkaisuja, jotka mahdollistaisivat maagittoman/mahd. vähämagiallisen listan peluuttamisen, ilman että vastustajan offensiivinen magia sattuu aivan suhteettomasti, tai, vielä pahempi, omien yksiköiden maksimoitu toimintatehokkuus saavutetaan vasta magian avulla. Edellä mainittu ajattelumalli kun synnyttää muun muassa sellaisia pelisuunnittelullisia helmiä kuten nykyhelffien archerit, á 12 pts. Niille kun
voi saada re-rollit to-hit-heittoihin. Wau-wii.
No, aina saa haluta.