"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

LA 17.marraskuuta

Hyvinkään ja Riihimäen peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Hedelmäpeli
Peliporukkavalvoja

Re: LA 17.marraskuuta

Viesti Kirjoittaja Hedelmäpeli »

Tässä jonkinlaista esimerkkiä.

Khaz:in tarina

Synnyin kaukaisilla vuorilla sijaitsevassa kääpiö yhteiskunnassa. saavutettuani tietoisuuden ikävuodet aloin kuitenkin kaivata tuulta hiuksissani, vastoin yleistä kääpiö ihannetta lymyillä pimeissä luolissa, vaikka en sitä ollutkaan koskaan tuntenut, paitsi kuvitelmissani. Kuulin kauppiailta ihmeellisiä tarinoita metsämailla sijaitsevista kukka kedoista joilla kuvittelin viettäväni öitä katsellen tähtitaivasta raikkaassa lounaistuulessa joka puhaltaa meren tuoksuja. ainaisen kaukomaille haaveiluni takia jouduinkin useasti vaikeuksiin muiden kääpiöiden kanssa jotka eivät ymmärtäneet kaipuutani, metsien kasvatiksi.
Tullessani siihen ikään kun lapsuus kääpiöillä on ohi ja siirrytään mestarien oppiin harjoittelemaan työtä joka oli kohtalomme lopun ikäämme. Klaanimme patriarkka Thor Kivipaasi antoi minulle mahdollisuuden ryhtyä kiven muovaajan oppilaaksi, tai jättää yhteiskunta taakseni lopullisesti, valitsin jälkimmäisen. keräsin vähät tavarani ja lähdin porteista jotka eivät minulle enää koskaan aukeaisi.
Löysinkin muutamien kuukausien vaeltelun jälkeen mukavan pikku yhteisön nimeltään Botham wood,
pienen joen ja suurten Bothamin metsämaiden laitamilta. aluksi minua katsottiin pahalla koska nämä ihmiset eivät koskaan olleet nähneet kaltaistani pientä lihaksikasta miestä. lunastin paikkani yhteisössä kuitenkin selvittämällä kylää piinanneiden susien mysteerin, jotka olivat siihen mennessä surmanneet lukemattoman määrän Dinglen sukutilan karjaa. Dinglet ovat jo sukupolvien ajan olleet vaikutusvaltaisessa asemassa alueella. Mutta minulle kävi tuuri kun sudet alkoivat piinata kylää, Dinglen omat silloin kylläkin pienimuotoiset turvallisuus joukot olivat lännessä selvittämässä huonon viljasadon jälkeisiä levottumukksia, ja säin näin mahdollisuuden olla pikku kylälle hyödyksi.
Tätä nykyä asustelen pienessä mökissä aivan kylän laidalla, usein teen kuitenkin päivien tai viikkojen mittaisia metsästysretkiä erämaahan. Metsästyksestä onkin tullut, no voisin sanoa ammattini ja sillä ansaitsen tarvittavat varat joilla voin hankkia varusteita ynnä muuta tavaraa.
Kyläläiset hoitavat minun poissa ollessani pikku puutarhaani jossa viljelen omiin tarpeisiini ruoka varantoja.
Aina kun tulen takaisin myllärin vaimo tuo minulle korillisen mahtavia sämpylöitään, hän onkin oikein mukava rouva ja mahtava kokki. Usein kun saavun kotiin vienkin mylläri Seamukselle ja hänen vaimolleen Tildalle jonkin saaliiksi saamani eläimen lihaa, josta Tilda aina valmistaa herkullista muhennosta. Auttelen kylän seppää Bastionia metallien muokkauksessa silloin tällöin koska onhan kyseinen taito minulla verissä, olenhan sentään kääpiö ja ylpeä siitä vaikka en vuoren sisällä asukkaan.
Pieni kylä johon saavuin oman kansani luopiona, onkin kasvanut niistä päivistä huomattavasti, eihän tämä vieläkään onneksi mikään suurkaupunki ole mutta kuitenkin kasvanut. Nykyisin täällä on temppeli, kylän oma kaarti, joitakin kauppoja, majatalo ja mitä nyt tällaisessa pikkukaupungissa ikinä onkaan. Vaikka kylässä onkin enenmän ihmisiä kun minun saapuessa oman majani lähiympäristö on pysynyt rauhallisena, johtuen varmaan siitä kun kylän laajeneminen suuntaa kohti jokea, joka onkin ihan eri suunnassa kuin oma taloni.

uskokaa tai älkää että tämä kääpiö ei oo b-rapun poikia vaikka tarinasta saakin sellaisen kuvan, "kaveri on vaan tunteellinen":) eipä tää kirjotelma mikään kummon oo mutta saattepahan hiukan esimerkkiä minkäläinen hahmon historia kertomus voi olla tiivistettynä.
Viimeksi muokannut Hedelmäpeli, Ti 13.11.2007 18:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elämä on Peliä, koskaan ei tiedä mitä kohdalle pyörähtää.
Liskis

Viesti Kirjoittaja Liskis »

MORO!

mä olisin valmis apocalypse peliin,mikäli vain pystyn tulemaan.
voisin raahata taut ja space mariinit taas stompan GIGA SHOOTAN tykinruuaksi.
MTG-kortit otan mukaan MIKÄLI siis pääsen tulemaan paikanpäälle.
togottaja

Viesti Kirjoittaja togottaja »

Btw, Hedelmä, oliko mun ukko ihminen/warrior? Tarviiko peliin figua? Tollasseen tarinan rustaamiseen menee kyllä jonkin aikaa mutta yritän jotain keretä vääntää. :)
Hedelmäpeli
Peliporukkavalvoja

togottaja kirjoitti:Btw, Hedelmä, oliko mun ukko ihminen/warrior? Tarviiko peliin figua? Tollasseen tarinan rustaamiseen menee kyllä jonkin aikaa mutta yritän jotain keretä vääntää. :)
jeh human fighter. figu tarvitaa toki action tilanteisiin.ei sen tarvii olla mitenkään samanlainen taustan, mutta jotain tietoa hahmon meineisyydetä on kiva saaha. tiedoksi muuten että kaikki hahmot löytävät itsensä alussa tuolta botham wood:sta jos sitä tietoa tarvii tarinointiin.
Grimgor Jr

Viesti Kirjoittaja Grimgor Jr »

Mitkäs muuten tuossa D&D ovat nuo rodut/ hahmot ?
You ain´t leaving but two things right now... Jack and shit, and Jack left town.
Hedelmäpeli
Peliporukkavalvoja

noh laitetaan niitä nyt tähän.
mahdolliset rodut/suosikki ammatit:
Ihminen/mikä vaan
puolituinen/rogue
Gnomi/bardi
kääpiö/fighter
puol-haltia/mikä vaan
Haltia/wizard

Kaikki ammatit:
Barbaari[ei välttämättä mikään kannibaali vaan myös paimentolaiset]
bard[tarinan kertoja]
Cleric[haarniskoitu uskonmies]
Druid[metsä pappi]
Fighter[=ase]
Munkki[martial art`s mättäjä]
paladin[uskonmies toteuttaa jumalaansa miekan avulla ja herrasmies käytöksellä]
Ranger[metsämies]
Rogue[silmänkääntäjä/varas]
Sorcerer[synnynnäinen maagi]
Wizard[koulutettu maagi]
multiclass[2-useempi ammatti. jokainen ammatti kerää erikseen xp:tä eli levlit on aika hitaita nuosta.]

siinähän nuo mitä meillä on players handbookin myötä siunaantunu. ja jos joku joka on jo alottanu hahmonsa tulee toisiin aatoksiin että haluaa jonkin toisen rodun/ammatin, vaikka tarinansa sovittamiseksi tyylikkäästi maailmaan niin tämä käy kyllä
Hedelmäpeli
Peliporukkavalvoja

Hedelmäpeli kirjoitti:Tässä jonkinlaista esimerkkiä.
Löysinkin muutamien kuukausien vaeltelun jälkeen mukavan pikku yhteisön nimeltään Botham wood,
pienen joen ja suurten Bothamin metsämaiden laitamilta.
veistelin hieman karttaa porukan koti kylästä.
Kaato

Viesti Kirjoittaja Kaato »

Minkäs nimen olin rustannu siihen paperille? Ajattelin että vaihtasin sen nimeks Strog.
"I fought the law and i won! I fought the law and i won! I am the law so i won!"
Hedelmäpeli
Peliporukkavalvoja

Kaato kirjoitti:Minkäs nimen olin rustannu siihen paperille? Ajattelin että vaihtasin sen nimeks Strog.
ei tarvii muuttaa nimeä kun hahmollasi ei paperissa ole nimeä.
Grimgor Jr

No rustataampa sitten oman tyypin stoori:

Hugo Hellstorm:in tarina:

Elämäni alkoi hyvin pienestä torpasta kaukana nykyisestä olinpaikastani, nummella joka oli vuorten juurella. Etsin pitkään, ja hartaasti elämän työtä joka sopisi minulle, kunnes kerran saavuin kyläni kirkon portille pyytämään opetusta demonien tappoon, ja hiisien surmaamiseen. Oltuani vuosia pappien opissa, opin demonien heikot kohdat, ja hiisien taktiikat, joten saatoin alkaa demonin metsästäjäksi. Ensi töikseni jouduin puhdistamaan kylän noitakultista, joka oli pitkään riivannut kyläämme. Tapettuani monia kulttilaisia, he päättivät tappaa perheeni, ja niin kävi. Ei enään äidin piirakkaa, tai isän kiroilua "hienohelmoista". Vain nyljettyjä ruumiita hirtetty kotini kattoon. Olen nyt metsästänyt kulttia vuosikausia, ja nyt jäljet ovat johtaneet tänne, Botham wood:iin. Päätin viipuä tässä ihastuttavassa pikkukylässä hieman kauemmin ennen kultin jahtaamista. Pieni torppani on nyt virran vieressä, ja olen valmis tuhoamaan kultin hinnalla millä hyvänsä.
You ain´t leaving but two things right now... Jack and shit, and Jack left town.
Hedelmäpeli
Peliporukkavalvoja

hyvä tarina heti saa hahmosta kuvan minkälainen katkeroitunu fanaattinaen "metsästäjä" hän onkaan. mutta pikku kysymys onkos hahmosi cleric, paladiini vai joku muu?
EDIT: HAluatko että teen hahmon muuten valmiiks mutta saat ite valita skillit ja muut härpäkkeet.
Grimgor Jr

Hedelmäpeli kirjoitti:hyvä tarina heti saa hahmosta kuvan minkälainen katkeroitunu fanaattinaen "metsästäjä" hän onkaan. mutta pikku kysymys onkos hahmosi cleric, paladiini vai joku muu?
EDIT: HAluatko että teen hahmon muuten valmiiks mutta saat ite valita skillit ja muut härpäkkeet.

Juup, eli toi cleric kuullostaisi oivalta. Ja joo tee vaan hahmo valmiiksi.
Hedelmäpeli
Peliporukkavalvoja

Grimgor Jr kirjoitti:
Hedelmäpeli kirjoitti:hyvä tarina heti saa hahmosta kuvan minkälainen katkeroitunu fanaattinaen "metsästäjä" hän onkaan. mutta pikku kysymys onkos hahmosi cleric, paladiini vai joku muu?

Juup, eli toi cleric kuullostaisi oivalta. Ja joo tee vaan hahmo valmiiksi.
no minäpä teen sen voit huomenna viimestellä sen jos tuut kerholle.
Monolith

Viesti Kirjoittaja Monolith »

Vaikka ukkoa en ole edes aloittanut tekemään, niin uskon sen olevan puolituinen/rogue
ja ammatti Rogue[silmänkääntäjä/varas].

Tuossa olisi pientä tarinan poikasta ukolleni eli Cedric the Sneak:

Cedric Fox oli puolituinen, joka asui kauniissa laaksossa, muiden puolituisten kanssa.
Hänen vanhempansa, olivat kuolleet kärrykolarissa, ja hänet kasvatti hänen setänsä
herra Smith. Herra Smith kasvatti pojan talontavoille, eli tässä tapauksessa mestari varkaaksi.
Kyläläiset antoivat Cedricille lisänimen ”Sneak”, koska hän oli niin taitava silmänkääntäjä.
Täytettyään 19 vuotta Cedric halusi lähteä kiertelemään maailmaa ja kähveltämään arvotavaroita. Hyvästeltyään setänsä hän lähti matkaan mieli avoinna.
Ennen suurta taivalta Cedric päätti käväistä ensin Botham wood:issa, kähveltämässä vähän tavaroita matkaa varten.

Toivottavasti ei ollut, niin tylsä lukea :)

En pääse huomenna kerholle, mutta olisiko ukko mahdollista tehdä vielä perjantaina kerholla?
Chicken and corn!
Hedelmäpeli
Peliporukkavalvoja

Monolith kirjoitti: En pääse huomenna kerholle, mutta olisiko ukko mahdollista tehdä vielä perjantaina kerholla?
jokainen tekee hahmolleen sellaisen tarinan kuin haluaa. ja oli tämä sun kirjotelma tylsä tai ei saan heti hahmosta aika tarkankin kuvan pelkästään tämä lyhyen tekstin perusteella. joo kerkiät hyvinkin perjantaina veistelemään.
Crystania

Viesti Kirjoittaja Crystania »

Voinko käyttää väliaikaisesti jotain ihmistä kun etsin nais velhoa itselleni? Olisin ihminen nainen mieluiten ;) ja ammatti olisi Sorcerer ja jos voidaan nii huomenna jos on aikaa tehdä mulle taulukko ^^

Ja Tässä tulee sellanen stoori mikä on mun makuu kun kerran olen 10 aineen kirjoittaja ;)

En ole varma koska olen syntynyt tai ketkä ovat minun vanhempani. Tarinani on aika synkkä, mutta haluatko kuunnella sen poikaseni? Poika sanoo: Joo kuuntelen tarinoita mielelläni täällä Botham Woodissa ei ole oikein kunnon tarinan kertojia. No kaikki alkoi pienestä kylästä nimeltä Celt. Asuin hoidossa erään naisen ja miehen kanssa. He eivät pitäneet minusta ja tekivät kaikkensa omiensa tyttäreitten parhaakseen. Kului vuosia toisensa perään kunnes eräänä päivänä menin käymään joen varrella hakemassa vettä. Yhtäkkiä tuuli puhalsi rajusti ja ihan kuin vedestä olisi tullut hahmo eteeni. Ääni sanoi minulle: Ota tämä veden kristalli niin synnynnäiset voimasi pääsevät täyttämään tehtäväänsä joka on sinun hartteillesi saatettu. Silloin silmän räpäyksessä kaikki tämä katosi ja jäin tuijottamaan pientä sinistä kristallia joka oli kädessäni.

Silloin juoksin äkkiä ns. kotiini näytin sitä sijais äidilleni ja tämä katsoi silmät kiiltäen mistä olet tuon saanut. Kerroin hänelle miten kaikki tapahtui ja silloin, hän otti kristallini ja sanoi.: Tästä tulee kaunis koru minun pöydälleni. Yritin estää häntä ottamasta juuri saamaani kristalliani takaisin jolloin äitini löi minua. Silloin kristalli alkoi hehkua voimmakkaan sinisenä. Äiti kaatui lattialle ja pelko oli suurimmillaan hänen sydämessään kun sininen vesi ympyröi minua ja kristalli asettui kaulaani siniseksi koruksi. Isäni juoksi samaan aikaan paikalle ja huusi peloissaan.
Mene pois noita älä satuta meitä! En halua satuttaa teitä yritin sanoa heille. Koko perhe oli yhtäkkiä edessäni äiti, isä ja siskot kaikki pelkäsivät minua. Juoksin pois ovesta kauas kauas metsän uumeniin. Itkin kauan ja surin miksi minulle juuri kävi näin. Silloin sininen kotka tuli minua kohti ja sanoi: Älä itke tuo voima joka sinulla on, se on tarkoitettu hyvään. Mutta miksi he pelkäävät?:Sanoin. He eivät ymmärrä taikojen maailmaa siksi he pelkäsivät sinua. Minut on tarkoitettu sinun oppaaksi elämän tiellesi. Opetan sinulle taikojen salat ja miten käyttää niitä hyvään. Silloin lähin Elernan matkaan ja siitä lähtien olemme kulkeneet yhdessä joka päivä siitä päivästä asti. Wauh mikä tarina poika sanoi: Missä tuo sinun kaverisi nyt on? Hän on lento matkoilla tällä hetkellä. Kiitos tarinasta neiti...? Sano minua Crystaniaksi se riittää. Okei mitä muuten teet täällä oletko seikkailija? Ei etsin johtolankoja elämän tehtävääni.

Ja mikäköhän se mahtaa olla? Hihihi... Et sinä ymmärrä, mutta etsin mirandan sielujen kiveä. Mikä se on? En oikein tiedä itsekkään, mutta sydämeni sanoo, että se tulee olemaan elämäni tarkoitus. No taidankin tästä mennä majataloon yöksi rupee tulemaan myöhäkin. Ei ei tule meidän luokse. Me ymmärrämme taikojen päälle voit olla meillä yötä ja kertoa lisää tarinoita. No jos kerran vaadit. Eiköhän mennä Elernan on aika myöhä. Huomenna lähdemme pyhälle lähteelle jossa......
Viimeksi muokannut Crystania, Pe 16.11.2007 15:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hedelmäpeli
Peliporukkavalvoja

jesh tästä saadaan hyvä ryhmä vieläkun saadaan loput stoorit ja hahmot luotua loppuun, niin kyllä kelpaa pelailla.

@crystania
voin lainata sulle dark elf female sorcer:ia jos tahot.
Crystania

Viesti Kirjoittaja Crystania »

@crystania
voin lainata sulle dark elf female sorcer:ia jos tahot.
Kyllä se sopii siihen asti kun löytäisin sen bretonnian uuden nais velhon ku se on nii hieno
Kaato

Viesti Kirjoittaja Kaato »

Tännekkös sitä tarinaa voi pistää? Noh tässä olisi Strog Wraithnerin tarina.

Synnyin kääpiö kylässä maan alla kaukana vuoristossa. Asuin perheeni kanssa pienessä talossa jossa isäni hoiti asesepän virkaa.
Elämäni poikkesi isäni omasta, koska perheessäni oli kulkenut metalli teko taito jo satoja vuosia, mutta minä aloin veistelemään kiviä. Jo nuorena aloitin tekemään valtakuntamme portteja. Olin vain yksi sadasta työntekijästä.
Eräänä päivänä jona olin jäänyt yli töihin portin teko hommissa, kuului iso räjähdys ja lensin alas portin huipulta suoraan lumihankeen. Nousin ylös ja menin katsomaan mitä oli tapahtunut. Ennen kuin ehdin mitään sanoa huomasin koko vuoren sortuneen. Tiesin heti että se ei voinut olla normaalia, vaan sabotaasia! En jäänyt suremaan menetettyä vaan lähdin etsimään uutta elantoa itselleni. Tiesin kylämme olevan syrjäisessä paikassa ja tiesin että seuraavaan kylään kestäisi kuukausia kävellä.
Olin matkannut jo kaksi viikkoa vain luonnosta löytämieni "ruokien" varassa, kun tapasin ohi menevän karavaanin johon liityin miettimättä hetkeäkään. Melkein perillä määrän päätämme jouduimme rosvojen väijyttämäksi. Kaikki karavaanista kuolivat, paitsi minä. Otin vaunusta ensimmäisen aseen jonka löysin. Omaksi epäonneksi ja myös onnekseni käteen joutui demoni kirves. Menin suoraan rosvo joukon keskellä mahtavalla hypyllä ja tapoin kaikki ilman mitään sääliö heitä kohtaan. Heidät tapettuaan huomasin nauttivani tappamisesta ja tiesin mikä oli kohtaloni. Tästä edes omistaisin elämäni niille jotka minulle maksaisivat ja teurastuksen jumalalle!
Vuosia vaelsin ties kenen palkkaamana ja kenen armeijassa tappaen kaikki jotka tielleni tulivat.
Nyt kuitenkin huomasin että jos jatkan tähän malliin hulluus valtaa mieleni. Elämäni tuntui riivatulta! Löytyisikö mistään minulle apua? Näihin aikoihin tapasin haltian joka auttoi minua hallitsemaan raivoni. En ollut hänen opeissaan kauan.
Lähdin etsimään kotia jostain missä minun oikeaa minää ei tunnettaisi. Hieman vaellettuani löysin kylän, Botham wood tullessani se oli pieni kylä jumalan selän takana. Mutta koska olin palkka soturina ollesani tienannut hyvin, niin perustin sinne kapakan eli majatalon keskustaan. Tässä tulisis olemaan minun kyläni jota puollustaisin kuolemaani asti.

Hahmoni on melko tunteeton tappaja kuten jotkut huomasivat.
"I fought the law and i won! I fought the law and i won! I am the law so i won!"
Hedelmäpeli
Peliporukkavalvoja

kiitos kaato osallistumisesta. muutamissa tarinoissa on joitakin epäkohtia joista kerron lisää kerholla, tänään,perjantaina ja lauantaina jos pelataan silloin. toivottavasti ihmiset pääsevät kuulemaan jonain päivänä ja korjaavat "virheet". ei mitään massiivista mutta liittyen hahmojen ikään ja leveliin ja sen semmoiseen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hyvinkää ja Riihimäki”