"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

break tests ???

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
jankuta

break tests ???

Viesti Kirjoittaja jankuta »

Viime viestissä menin sanomaan että kaikki fb:n mysteerit ovat ratkenneet, mutta ei.
Olin tossa pari päivää sitten kaverin kanssa joka aloittaa keräämään helfejä. No siinä se sitten innostu selaamaan mun rule bookia ja kuseli vähän väliä mitä mikäkin meinaa. Mutta sitten se päätti kysyä miten break tests toimii. No siinä mä sit selittelin sille jotain en tarkalleen muista mitä. Illalla mä päätin ottaa selvää eikä siitä tullut mitään. Aamulla räjähti pää. Iltapäivällä menin ottaa selvää koneen sana kirjan avulla, mutta sekin aina vain sepitti että " olette löytäneet uuden sanan."
Illalla mä ajattelin että ei se mikään tärkeä ole. Viimeinen vaihto ehto oli kysyä sitä sotavasarassa.
(Rule bookin sivulla 39 lukee siinä vinolla painetussa tekstissä jotain .Blaa blaa blaa... This gives him 3+3+1=7 points against the elves` score of 4. toi se sekottaa päätä sillä mistä noi luvut olaan tohon saatu?)
(TAAS MÄ SYYTÄN HUONOA KIELI PÄÄTÄ JA TODELLA SURKEASSTI TEHTYÄ SANA KIRJAA)

Elikä kysymy kuuluu milloin break tests heitetään, mitä se meinaa ja mistä noi luvut tulee ???
Jubee

Re: break tests ???

Viesti Kirjoittaja Jubee »

Ei ne ongelmat vielä vähään aikaan lopu, niitä ilmenee vielä vuosienkin kuluttua ;)

Break testi heitetään, kun yksikkö on hävinnyt lähitaistelun. Tulos vaikuttaa siihen, lähteekö yksikkö karkuun vai ei. Numerot meinaavat modifierejä jotka vaikuttavat break testiin. Esimerkiksi taistelun tulos (kuinka paljolla yksikkö hävisi taistelun.)

Break testi heitetään yksikön leadershippiä vastaan. Esimerkiksi Kääpiöiden leadership on 9 ja he häviävät combatin kahdella, joten heidän täytyy heittää break testissä alle 7 että eivät karkaa.

Selkesikö?
jankuta

Viesti Kirjoittaja jankuta »

joten kuten
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Jubee unohti ne luvut, joten selitetääs nekin sitten ettei se ei jää kummittelemaan päähän.

Sääntökirjassahan nämä kaikki ovat mainittuna, mutta aina molempien osapuolten iskujen jälkeen lasketaan combat reso. Reso on tärkeää haalia mahdollisimman paljon sillä se jolla on enemmän on voittanut sen kierroksen. Resoa saa jokaisesta aiheutetusta haavasta, rankista (max 3), lipusta, ylivoimasta jne, sääntiksestä löytyy. Laskujen jälkeen sitten katsotaan kummalla on tätä enemmän ja se sitten on voittanut. Ylimääräiset luvut sitten vähentävät ld:tä kuten Jubee mainitsikin.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

El Kapu ei maininnut, mutta sääntiksen s. 38 löytyy lista kaikesta mistä saa Combat Resoa (Armeijakirjoista löytyy tosin lisää kamaa joista saa resoa.)
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Perusteet”