"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

3.-4.5.2008 WHFB Turnaus Kuopiossa - Kaaos Nousee Idässä

Ilmoitukset tulevista turnauksista.
Pesis

Re: 3.-4.5.2008 WHFB Turnaus Kuopiossa - Kaaos Nousee Idässä

Viesti Kirjoittaja Pesis »

Mitenkä usein tuota ilmottautuneiden listaa tullaan päivittämään? Olisi kiva seurata millaista porukkaa kummallekkin puolelle on tulossa.
patsy02 kirjoitti:Useless as they may be, the horses still need their knights for the extra armour save.
http://2011.piraattivaalit.fi/
MrBigMr

Viesti Kirjoittaja MrBigMr »

Kyllä tässä oli tarkoitus huomenna. Ei nyt viitsi ihan jokaisen ilmoittautumisen takia päivittää, mutta aina silloin sun tällöin.
Caboose, Red vs. Blue kirjoitti:Or it's a key all the time, and when you stick it in people, it unlocks their death.
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Moi

Skenaario 2 on ihan lol broken.

1999 pisteen koosta pointseja, vaikka se raiskaakin Tomb Kingit. Mä haluan testata jtn. hassua nyt. :)

Ei tosin kiinnosta mua pätkääkään, kunhan karsii pari armeijaa pois valinnoista. Se että pahojen on pakko aloittaa eka skenaario luo vitutusta ainoastaan jo muutenkin potkituille pimento haltioille, mutta muuten kaikki listatut pahis armeijat ottaa mielellään ensimmäisen vuoron ja ajaa siitä gunlinesta yli. Lähinnä tosta siis kärsivät muutamat hyvisarmeija konseptit ja dark elffit. En nyt sitten tiiä oliko Designer's Intent, mutta miun Kaaos armeija kiittää ja nauraa. ^^

Sitten Skenaario numero 2. lololol. Kaaos armeija raiskaa kaikki hyvikset sata-muna jollei muurit ole jtn. linnan muureja joista ei mennä yli millään. Obstaclet taas tekee kaikkien muiden hyvisten kuin kääpiöiden pelistä täyttä helvettiä kun vihu tulee joka suunnasta. Linnan muurit taas tappaa pahikset jotka ei ammu ihan kympillä. Toi voi kyllä olla mielenkiintoinen skenaario, jollei joudu sitä varten suunniteltuja kääpiöitä vastaan eikä joudu olemaan hyviksenä siellä sisällä.

Skenaario 3 on mielenkiintoinen, vaikkakin fakta että homman pitää olla jalkamiehillä tappaa ilon täysin. Jos jalkaväki yksikkö haluaa taittaa ton 36" matkan 6 vuoron aikana, niin se tarvitsee enemmän onnea kuin taitoa. Käytännössä skenaario on pahiksille mahdollisuus saada 5 lisäpistettä, hyvisten saadessa yhden combat resolutionin jollekin jalkaväki yksikölle. Pitää munkin ottaa mukaan 10 marauderia poimimaan toi prkleen markkeri. Onneks toi sentään suosii ogreja, jtn. hyvää siinäkin skenussa. Ne vaa ottaa ton objectiven ja vie perille. :d Ehk' mun minotaurit tekee saman. Jos hyvisten vaik' pitäis saada se markkeri vihollisen deployment zonelle niin homma ei olisi ylivoimainen useimmille armeijoille (Kääpiöt pystyvät normaalilla liikkeellä kävelemään yhden atomin päähän pöydän reunasta 48-x < 12). btw, sovitaanko ettei scouteille voi laittaa sitä kun chameleon skinkit ownaa tosi pahasti koko skenaarion. Tai Way watcherit, sille ei pahis voi ees tehdä mitään. Oikeastaan skirmishing yksikköjen ei imo. pitäs voida noukkia sitä, lyödään vaikka welffejä nyt kun ollaan päästy hassun hauskoihin skenuihin.

Skenaario 4 on hyvin balanssissa, testattu ja toimiva. Ei valittamista.

Skenaario 5. Joo-o, Megabattlet on turnauksissa aina nihkeitä. Mä en vaan tykkää, varsinkaan koska se on viimeisenä, turnaus ratkeaa siihen että saat vääriä ihmisiä kavereiksi niin ei hyvä fiilis. Must tää ois hyvä siirtää Skenaarioksi 4 tai 1. Pitched battle ei välttämättä ole niin Glorious Ending, mutta paljon tasapainoisempi ratkaisu teknisesti.

Mul on kyl aika kiva plääni jo millä pelaan, mutta jääköön se ammattisalaisuudeksi turnaukseen asti.
Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

eipä tässä mitään hauskoja ja erilaisia skenuja vastaan ole, päinvastoin, mutta jos ja kun jaossa on lisäpisteitä, niin olisi ihan oikeasti mukavaa olla edes jonkinlainen mahdollisuus tavoittaa se, tai jotain.

ja kyllähän ne kääpiöt marssii, tiedetään, mutta entäpä kun naapuri seisoo tuuman päässä nenän edessä ja fleeaa?
sitten jo mahdotonta ehtiä.

itsepä nyt kuitenkaan ehdi paikalle, joten turhahan tuota valittaa on, hauskaa se vain on, kun voi valitella kuuluvaan ääneen...
Aliquando Insanire Iucundum Est
Mayhemia

Der Dexter kirjoitti: ja kyllähän ne kääpiöt marssii, tiedetään, mutta entäpä kun naapuri seisoo tuuman päässä nenän edessä ja fleeaa?
sitten jo mahdotonta ehtiä.
(48- x<12)>36 Ilman pursuit/overrun liikettä kääpiöt EIVÄT VOI ehtiä lähtemään kentältä naapurin puolelta.

Mikään jalkaväkiyksikköhän ei oikeasti ehdi tuonne pelin aikana, jos vastustaja on edes vähän hereillä, mutta se ettei ole edes teoreettisia mahdollisuuksia on aika LoL.
Liike spellit varmaan rokkaa, onneks joka armeija saa niitä.
Azog

Viesti Kirjoittaja Azog »

Skenu 3
Saako characteri kantaa markkeria?

Tai mitä käy jos kaikki paitsi characteri tapetaan yksiköstä?
Karlstrand

Viesti Kirjoittaja Karlstrand »

Nazreg kirjoitti: (48- x<12)>36 Ilman pursuit/overrun liikettä kääpiöt EIVÄT VOI ehtiä lähtemään kentältä naapurin puolelta.
Tässä vaiheessa jos saisin kommentoida. Tämä on erittäin ovelaa pelinjohdolta, sillä se pakottaa kääpiöitä käyttämään anvilia ja mahdollisesti Strollaz Runea (liikutus lippunen) joka käytännössa tarkoittaa sitä että kaikilla on vähintään se anvili. Tosin jotkut ehkä jo huomaavat että skenaariot haittaavat pahasti gunlineä joten olisi mukava nähdä pelilaudalla Täys-lähis-kääpiöt. Toimivuudesta en tiedä, mutta aina voi kokeilla.
Susi on ihmiselle susi.
MrBigMr

Palataan characteriasiaan ensi vuonna, mutta näin alustavasti voin uumoilla että ei, ei voi kuljettaa objectivea. Sanantarkka muotoilu tulee myöhemmin.

Ja kuten olen jo useaan kertaan sanonut, kolmosessa objectiven siirto on tarkoituksellinen riski. Voit joko yrittää hivuttaa sen rintamasta läpi, mikäli sinulla on yksiköitä jotka siihen pystyvät, mutta samalla riskeeraat sen että vihollisella käy munkki ja se vie sen sinulta. Vaihtoehtoisesti voit pelata skenaarion perinteisesnä pitched battlena ja pitää objectiven suojassa gunlinen takana.

Samat pisteet sinä siitä saat kuin normipelistä, mutta se objective on sellainen 5 turnauspisteen jippu menossa mukana. Mitä sitten jos vastustaja saa sen, jos itse onnistut kuitenkin voittamaan massacrella? Viis sille, kakskyt sulle.
Caboose, Red vs. Blue kirjoitti:Or it's a key all the time, and when you stick it in people, it unlocks their death.
Mayhemia

Karlstrand kirjoitti:
Nazreg kirjoitti: (48- x<12)>36 Ilman pursuit/overrun liikettä kääpiöt EIVÄT VOI ehtiä lähtemään kentältä naapurin puolelta.
Tässä vaiheessa jos saisin kommentoida. Tämä on erittäin ovelaa pelinjohdolta, sillä se pakottaa kääpiöitä käyttämään anvilia ja mahdollisesti Strollaz Runea (liikutus lippunen) joka käytännössa tarkoittaa sitä että kaikilla on vähintään se anvili. Tosin jotkut ehkä jo huomaavat että skenaariot haittaavat pahasti gunlineä joten olisi mukava nähdä pelilaudalla Täys-lähis-kääpiöt. Toimivuudesta en tiedä, mutta aina voi kokeilla.
Mullaki on riimuherroja alle 2k pelissä ihan helvetisti.

Joo, noi haittaa gunlinea, joka on ihan lol muutenkin. Noi haittaa myös tasapainosia armeijoita ja kehottaa pelaamaan kaaoksella. Ei tosin haittaa mua, mutta kuitenkin. Tasapainonen peli ois varmaan kivaa, tai jos sit lyötäis niit oikeesti kovii listoja eikä mitään Dark elfejä.

Ja kuten olen jo useaan kertaan sanonut, kolmosessa objectiven siirto on tarkoituksellinen riski. Voit joko yrittää hivuttaa sen rintamasta läpi, mikäli sinulla on yksiköitä jotka siihen pystyvät, mutta samalla riskeeraat sen että vihollisella käy munkki ja se vie sen sinulta. Vaihtoehtoisesti voit pelata skenaarion perinteisesnä pitched battlena ja pitää objectiven suojassa gunlinen takana.
No siis annas kun väännän rautalangasta mikä on teknisesti vikana. A ja B pelaavat pokeria, kun A voittaa käden hän vain kahmii pöydältä chipit itselleen ja myhäilee tyytyväisesti, mutta aina kun B voittaa nostetaan pakasta kortti (chippien lisäksi) jos tämä kortti on yli 8 ilmestyy takahuoneesta yläosattomaan sonnustautunut tarjoilija tyttö ja tuo hänelle salkullisen rahaa.

Toi ei ole mikään riski, hyviksien on melkein mahdotonta täyttää objectivea, ja pahikset ottaa ilmasia turnauspisteitä. Must se ois tasapainosempi, jos ei pitäs päästä yli kentästä vaan deployment zonelle. Jalkaväki EI EHDI ylittää vihollisen kenttäpäädyn rajaa, jos vastustaja on vähänkin messissä. Mut sit taas pahikset voi vaan tulla ja raiskata hyvikset, sit vaikka viimesen 3 vuoron aikana liikkua objectivelle jollain ihan LoL infantry yksiköllä ja hurrata.

Toi kelpaa kyllä mulle pirun hyvin, kun olen lähdössä näillä näkymin pelaamaan kaaosta... ...mutta. \o/

Hyviksillä tulee olemaan nihkeää, mutta kai joku pitää niittenkin lippua korkealla. Mä kalpin pimeyteen.
Karlstrand

Nazreg kirjoitti:Mullaki on riimuherroja alle 2k pelissä ihan helvetisti.
Pahus unohdin, pahoittelen. Tulee silti olemaan mahdollista liikutuslipun avulla 42" pitäisi riittää, hankalaa tosin, mutta gunlinella (ja yhdellä 8 staatista resoa omaavalla IB-yksiköllä) täysin mahdollinen. Ja yhden yksikön hengissäpitäminen ei pitäisi olla mahdotonta jos osaa, mutta olen kyllä kanssasi samaa mieltä että vastustajan Deployment zone olisi paljon mieluisampi, ei muuta kritiikkiä tällä kertaa :)
Susi on ihmiselle susi.
Mithrandir

Viesti Kirjoittaja Mithrandir »

Meh, pitää katsoa jos jaksaa nuo säännöt opetella turnaukseen mennessä, mutta pelaamaan tulen jokatapauksessa, Örkeillä & Goblineillani.. Ei se voittaminen nyt minua ainaskaan niin paljon kiinnosta kuin pelaaminen. Kohti tulen joka tapauksessa ja katson mitä tapahtuu, ei sitä jaksa alkaa mitään objektiiveja pitämään hallussa millään muulla kuin Snotlingeilla korkeintaan... :P

Yksi kysymys vain. Black Orceista, kun näillä tyypeillä tuleepi vaan neljä kilpeä paketissa, kymmentä tyyppiä kohden, niih eihän se haittaa kun on vaan kahdeksalle Borcille kilvekset 20 kappaleen ryhmässä? Muilta osin armeijani tulee olemaan 100% wysiwyg, en millään tahdo ostaa ylimääräisiä bokseja GW:n mieliksi, jollain tapaa pitää taistella valtaa vastaan...
Pesis

Viesti Kirjoittaja Pesis »

Nazreg kirjoitti: Mikään jalkaväkiyksikköhän ei oikeasti ehdi tuonne pelin aikana, jos vastustaja on edes vähän hereillä, mutta se ettei ole edes teoreettisia mahdollisuuksia on aika LoL.
Miten niin jalkaväki ei muka kerkeä tuonne? Monet armeijat omaavat movement vitosella tai kutosella varustettua jalkaväkeä, tai minä ainakin ;) . Skaven gutter runners, skaven giant rats, skaven... kaikki, elffit, liskot, jne. jne. mun laskujen mukaan move 5 jannut liikkuu pelissä sen 60 inchiä ja movement 6 jannut taasen 72, eh? Ja siks toisekseen, eikös kääpiöitä ja muita matelijoita potkita joka turnauksessa päähän jollain tapaa, nyt ne vaan saavat sen linnoitusskenaarion hyvityksenä tästä. Kaikesta tästä bashauksen neutralisoinnista huolimatta olen sitä mieltä että se deploymentille pääseminen riittäisi. Ps. Nazreg, katso turnauksen nimeä, niin huomaat miks missiot suosii kaaosta :) .
patsy02 kirjoitti:Useless as they may be, the horses still need their knights for the extra armour save.
http://2011.piraattivaalit.fi/
Mayhemia

Pesis kirjoitti: Miten niin jalkaväki ei muka kerkeä tuonne? Monet armeijat omaavat movement vitosella tai kutosella varustettua jalkaväkeä, tai minä ainakin ;)
Sun pitäs kantaa sitä objectivea yhdellä yksiköllä, joten 1 kotka, harpyija tai mikä tahansa halpa yksikkö tuhoaa koko pläänin sormea napsauttamalla.
Skaven gutter runners, skaven giant rats, skaven... kaikki, elffit, liskot, jne. jne. mun laskujen mukaan move 5 jannut liikkuu pelissä sen 60 inchiä ja movement 6 jannut taasen 72 eh?
Mun laskujen mukaan yksikkö jonka edessä on toinen yksikkö ei liiku 60-72 tuumaa pelissä. Muista nyt että vihollinen tietää missä yksikössä objective on joten sen ei tartte tehdä muuta kuin sanoa lol ja jalkaväki ei ehdi kentän reunaan. Deployment zonelle taasen ihmiset saanee jo jalkaväkeä, jos ovat voittamassa pelin. Mutta ylikentästä? Not a chance.
Ja siks toisekseen, eikös kääpiöitä ja muita matelijoita potkita joka turnauksessa päähän jollain tapaa, nyt ne vaan saavat sen linnoitusskenaarion hyvityksenä tästä. Kaikesta tästä bashauksen neutralisoinnista huolimatta olen sitä mieltä että se deploymentille pääseminen riittäisi. Ps. Nazreg, katso turnauksen nimeä, niin huomaat miks missiot suosii kaaosta :) .
Ei noita kääpiöitä hirveästi potkita muissa turnauksissa päähän, nehän on julmetun kova armeija. Mutta toi linnaskenaariokin on kääpiöille aivan mahdoton jollei mukana ole nimenomaan siihen suunniteltua yksikköä mikä sitten taas pilaa 3-4/5 peliä.

Kääpiöillä kaikken nihkeintä viel tuon liikelipunkin kanssa, sillä kääpiöiden march blokkaaminen on liiankin helppoa, vaikka säännöt väittävät muuta. kts. Der Dexterin viesti.
Karlstrand

Nazreg kirjoitti: Kääpiöillä kaikken nihkeintä viel tuon liikelipunkin kanssa, sillä kääpiöiden march blokkaaminen on liiankin helppoa, vaikka säännöt väittävät muuta. kts. Der Dexterin viesti.
Pitää vain huomauttaa että yksiköt eivät kulje koko kentän pituutta, saahan omasta deplosta jo (kääpiöt ainakin) kaksi movement phasea pituutta joten en tiedä onko se nyt niin kauhean mahdotonta. Linnitusskenaario on vaan taidosta kiinni, hyvä suunnitelija saa sen olemaan itselleen hyödyksi, mikä on sen kivempaa että itse saat valita maastonsa ja asetella sen. Pahoittelen kriitiikkiäni, se oli aiheeton, ei se objektiivi skenaario ole niin hankala.
Susi on ihmiselle susi.
Mayhemia

Karlstrand kirjoitti: Pitää vain huomauttaa että yksiköt eivät kulje koko kentän pituutta, saahan omasta deplosta jo (kääpiöt ainakin) kaksi movement phasea pituutta joten en tiedä onko se nyt niin kauhean mahdotonta.
Juu, se etäisyys kentän reunan ja kääpiöiden linjan välillä on 36" +1 kvarkki minimissään. Kääpiöt ilman liike lippua eivät siis voi ilman pursuit/overrun ylittää sitä 6 vuoron aikana, ja kääpiöt liike lipun kanssakaan jos yksikkö vihollisyksikkö päättää fleeata pelin aikana.
Linnitusskenaario on vaan taidosta kiinni, hyvä suunnitelija saa sen olemaan itselleen hyödyksi, mikä on sen kivempaa että itse saat valita maastonsa ja asetella sen. Pahoittelen kriitiikkiäni, se oli aiheeton, ei se objektiivi skenaario ole niin hankala.
Toi riippuu linnoituksen koosta, joko se raiskaa pahikset tai sit se raiskaa hyvikset 100-0. Jos se on joku oikea kivilinnoitus niin hyvikset voittaa automaattisesti, jos se taas on maastoa + obstacleja tjsp. niin pahikset raiskaa vaikka kaksi hyvis armeijaa vasurilla. Suunnittelulla ei ole yhtään mitään väliä. Mä ajattelen jo parasta mahdollista tilannetta.

Hassu skenu se kyllä varmasti on, mutta hyvikset saa armotta turpaansa. ^^
Inouj

Viesti Kirjoittaja Inouj »

kun mä väistyin niin nasu otti mun roolin lol
Karlstrand

Nazreg kirjoitti:
Karlstrand kirjoitti: Pitää vain huomauttaa että yksiköt eivät kulje koko kentän pituutta, saahan omasta deplosta jo (kääpiöt ainakin) kaksi movement phasea pituutta joten en tiedä onko se nyt niin kauhean mahdotonta.
Juu, se etäisyys kentän reunan ja kääpiöiden linjan välillä on 36" +1 kvarkki minimissään. Kääpiöt ilman liike lippua eivät siis voi ilman pursuit/overrun ylittää sitä 6 vuoron aikana, ja kääpiöt liike lipun kanssakaan jos yksikkö vihollisyksikkö päättää fleeata pelin aikana.
Tottajoo, olin väärässä, pahoitteluni.
Susi on ihmiselle susi.
Mikke

Viesti Kirjoittaja Mikke »

Itse mietin kanssa tuota jalkaväellä objectiven viemistä reunan yli heti kun kuulin skenaariosta. Kyllähän se teoriassa jollain haltiajalkaväellä on mahdollista, mutta käytännössä skenaario puoltaa todella pahasti pahiksia. Ehkäpä vihollisen depolle kantaminen voisi olla riittävää? Ehkäpä Joni ja Juuso muuttavat skenaariota aavistuksen verran? Osaan kuvitella, että jos Hannu on tulossa kääpiöillään, niin se trashaa koko pelipaikan, jos se kuulee tuollaisesta skenaariosta. Muistan joskun jonkun breakthroughista aiheutuneen winen kestäneen ikuisuuksia.

Muutoin skenaariot vaikuttavat ihan mielenkiintoisilta. Neljän pelaajaan turnauspeleistä on huonoja kokemuksia entuudestaan, mutta luotetaan nyt, että tällä kertaa toimivat. Ja onhan siinäkin skenaariossa hupaisia lisäjippoja.
"Concrete is heavy ; iron is hard - but the grass will prevail."
-Edward Abbey
Morhgoz
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Morhgoz »

Onko DoW:t sallittuja turnauksessa? *evil grin* Siinä tapauksessa voisi harkita tulevansa ogreilla...>:D

Truthsayer...
Warbands of Wastelands

Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....

I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
MrBigMr

Harkitsimme että jos objective pitäisi viedä vihollisen deployment zonelle ja pitää siellä pelin loppuun asti, mutta voin kuvitella aiheesta nousevan whine-vyöryn kun vihollisten tarvii vain seisoo ja odottaa et hyvikset tuo objectiven niille.

Ja jos mikä tahansa yksikkö saa sitä kuljettaa, niin mikäs siinä kun pakkaa sen johonkin boostattuun ratsurykmenttiin ja puskee parissa vuorossa linjoista läpi. Varsin reilua sekin.

Sitäpaitsi, en tiedä mistä ihmiset ovat napanneet maagisen 36" matkan pöydän laidalle, kun paikalla olevat pöydät mahdollistavat vain 7.5" deployment zonet. Joten kääpiöiden pitää tallustaa 31.5" coopperi saavuttaakseen pöydän toisen laidan.

Ja skene on paljon parempi kuin breakthrough, sillä sen voi pelata normaalina pitched battlena jos haluaa. Erona on vain että on se objective. Ei ole pakko tehdä koko härpäkkeellä mitään. Pieksät vain kaikki vihollisen jalkaväkiyksiköt, niin ei se sitä objectivea saa vaikka hakkaisi sinut maan rakoon.

Mitä tulee Hannun repsahduksiin, niin siksi kaikki nämä tiedon on netissä, että ihmiset voi lukea etukäteen kaiken tarvittavan tiedon, jotta ei tule näitä "Ei kerrottu, mistä mä olisin tiennyt? Whine-whine-whine" itkua, jota on itsekin joutunut pari kertaa tuhertamaan kun ollaan oltu nokkelii.

Nyt on kaikki asiat tiedossa, niin ei tule yllätyksiä. Voit muokata armeijaa ihan miten haluu. Jos valittaa että "mut sitten ei pärjää skenussa X ja Y", niin voi miettiä että eiköhän ne kaikki muutkin ole muokannut listojaan, joten tuskin tulet kohtaamaan montakaan perus pitched battleen suunniteltua armeijaa. Mutta eihän sitä aina tiedä.

Elkäämme myöskään unohtako että jos pahiksia tulee ylivoimaisesti enemmän, niin voi olla että ne kaksi tappoarmeijaa hyviksiä vastaan joutuvatkin taistelemaan noissa skenuissa toisiaan vastaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Turnaukset”