"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Wood Elfien ykkösloitsun "säde"

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Samsson
Valvoja

Wood Elfien ykkösloitsun "säde"

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Tuli tällainen sääntökysymys vastaan tässä edellisellä liigaillalla että onkohan woodien ykkösloitsulla, Tree Singingin, toisella ominaisuudella joku toimintasäde vai ei?

Eli kirjassa lukee seuraavasti:
Tree Singing
The spell may be cast on any wood within 18" of the caster, provided there are no enemy models within it. The spell makes the chosen wood move Dx+1" in a direction nominated...

Alternatively, the spell can be used to inflict Dx Strength x hits on a single enemy unit that is even partially within a wood or similar terrain feature.

x-t minun ettei "sääntöjä paljastettais liikaa" ;)

Kysymys siis on että saako näitä x määrä hittejä ainoastaan targetoida unittiin joka on 18" casterista JA (osittain) metsän sisällä, vai mihin tahansa unittiin joka on (osittain) metsän sisällä?
Omalla englannintaidolla olen aina luullut että tämä 18" pätee ainoastaan metsänsiirtelyyn, koska samassa lauseessa kyseisen säden kanssa mainnitaan että metsässä EI SAA OLLA VIHOLLISUNITTIA. Sen lisäksi "alternatively" kertoo minulle että ko. loitsu toimii kahdella eri tavalla ja että kaikki mitä ollaan tähän asti mainittu (ennen sanaa alternatively siis) ei päde toiseen toimintatapaan.

Mielipiteitä? Varmaa tietoa?
Rizky

Re: Wood Elfien ykkösloitsun "säde"

Viesti Kirjoittaja Rizky »

Ei tarvitse rangea tuo hittien tekeminen metsään jos siellä jokin vastustajayksikkö on.
Leoniidi

Viesti Kirjoittaja Leoniidi »

Meidän peliporukassa on aina pelattu metsien siirtely 18" päässä oleviin puskiin ja dmg unlimited rangella. Oletettavasti tämä on sitten se oikea tapa.

Pakko kyllä sanoa, että taika on melko ylivoimainen. Welfejä vastaan ei ole mitään ideaa astua metsään. :S
abcdefg

Viesti Kirjoittaja abcdefg »

Jos metsään haluat mennä nyt niin takuulla yllätyt...

Itsekkin pelaan sitä tuolla tavalla ja Direwolf FAQ on siitä samaa mieltä!
2
Gilaelin
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Gilaelin »

Loitsun säännössä sanotaan, että ainoastaan jos haluat liikuttaa metsää, täytyy velhon olla 18" kohteesta. Hittejä tehtäessä sanotaan ainoastaan, että vihollisyksikön pitää olla jossain puskassa pelikentällä. Ihan selvältä tuo ainakin minun korvaani kuulostaa.
Eyes that fire and sword have seen
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”