Menothin Mahti
-
Mr. Tabasco
Arkkinoodin puute ehkä vähän kaivelee, mutta Feora taitaa kyllä osata poltella focuksensa ilmankin, eli tuskin on ongelma. Muutenhan lista on ihan vakaata perusmenothia, en näkisi mitään ongelmaa toimivuudessa. Kaikkea osataan 350p listaksi ihan tarpeeksi hyvin, eli kyllä tuolla ihan hyvin pääsee pelaamaan.
Oikeastaan ainoa ongelma on, että 350p listaksi tuo maksaa rahassa aika paljon, kun aloitusboxia ei saa hyödynnettyä. Mutta pitäähän figuilun maksaakin... :)
Oikeastaan ainoa ongelma on, että 350p listaksi tuo maksaa rahassa aika paljon, kun aloitusboxia ei saa hyödynnettyä. Mutta pitäähän figuilun maksaakin... :)
-
Mr. Tabasco
PP:n omilta foorumeilta.
Aika härskiä mielestäni.http://privateerpress.com/FAQ/faq.php?catagory=5#155
Q: Does Feora's Ignite add +2 or +4 to the Dervish's Combo Strike damage?
A: Ignite adds +2 POW to each weapon. Combo Strike adds the POW of the weapons twice, for a total of +4 from Ignite.
POW 23 for an Ignited, Infused Combo Strike. Add Severius or better yet, Amon in a 1000 point game for more silliness. Holy crap, that's sweet.
moi
Ja ennen kaikkea kun se lyö mokoma aikalailla riittävän lujaa kuoron Infusella ja tuolla Ignitella varustettuna. Itse en ainakaan löytänyt kertaakaan tarvetta lyödä tuota comboa tuolla jykylän turnauksessa, kun yllä oleva setti antoi jo niin reippaasti lyöntitehoa silloin kun päästiin paikalle. Ainut milloin ajattelen tuota voivani käyttää on silloin, kun osuminen on vaikeaa & vahinkoa pitäisi saada reippaasti läpi ja varaa ei ole boostata kahta osumaa.
Severiuksen kanssahan tuosta saa myösen melko mukavan mättäjän, kun Eye of Menoth ja Infuse on päällä, käy mättämässä kaveria naamaan ja tämän jälkeen viskaa Holy Vigiliä niskaan siihen asti kunnes on aika lähteä taas etenemään. Reach aseille tietty ollaan vieläkin haavoittuvainen sinällänsä.
Yrska
Severiuksen kanssahan tuosta saa myösen melko mukavan mättäjän, kun Eye of Menoth ja Infuse on päällä, käy mättämässä kaveria naamaan ja tämän jälkeen viskaa Holy Vigiliä niskaan siihen asti kunnes on aika lähteä taas etenemään. Reach aseille tietty ollaan vieläkin haavoittuvainen sinällänsä.
Yrska
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
Re: Menothin Mahti
Huvikseni fundeerasin tällaista miniversiota Menothin uudesta "God Mode" systeemistä. Toimisiko?
Ideahan hommassa on, että Harbinger jättelee kuolevia jalkamiehiä henkiin, ja Doc healii tästä aiheutavaa damagea koko ajan. Vaaraa Docin Knockdownista ei luonnollisesti ole. Zealottien Monolith Bearerin antaessa vuoron tuhoutumattomuuden voi kyvyn keskittää lähes täysin sooloihin ja Knights Exemplareihin sen "the infamous crucial turn" -aikana.
Harbinger of Menoth
^Devout
Paladin of the Order of the Wall
Knights Exemplar Seneschal
Knights Exemplar
High Paladin Dartan Vilmon
Choir of Menoth (4)
Reclaimer
Doc Killingsworth
Holy Zealots + Monolith Bearer (10)
Ideahan hommassa on, että Harbinger jättelee kuolevia jalkamiehiä henkiin, ja Doc healii tästä aiheutavaa damagea koko ajan. Vaaraa Docin Knockdownista ei luonnollisesti ole. Zealottien Monolith Bearerin antaessa vuoron tuhoutumattomuuden voi kyvyn keskittää lähes täysin sooloihin ja Knights Exemplareihin sen "the infamous crucial turn" -aikana.
Harbinger of Menoth
^Devout
Knights Exemplar Seneschal
Knights Exemplar
Choir of Menoth (4)
Reclaimer
Doc Killingsworth
Holy Zealots + Monolith Bearer (10)
Oma versioni listasta :
Army: harbinger
Faction: Protectorate of Menoth
Army Points: 498/500
Victory Points: 18
Harbinger of Menoth
Knight Exemplar Seneschal
Wrack
Wrack
Wrack
Holy Zealots (9)
Monolith Bearer
Knights Exemplar
Temple Flameguard (8)
Temple Flameguard Officer and Standard Bearer
Rupert Carvolo, Piper of Ord
Figutkin on jo. Pyrin painottamaan koko armeijan täysin soolofestareiksi jonka selkärangan rakentaa tfg kovalla ua:llaan ja zealotit kuolemattomuudellaan. Devoutti on varmaan ihan hyvä vaihtoehto, mutta mielestäni sitä ei välttämättä tarvitse. Noin niinkuin näkökulmaksi sinun listaasi..
Listassa oli myös alunperin toinen Seneschal, mutta mietin piperin tuovan enemmän tehoa listaan... Ihan oman maun mukaan.
Army: harbinger
Faction: Protectorate of Menoth
Army Points: 498/500
Victory Points: 18
Harbinger of Menoth
Knight Exemplar Seneschal
Wrack
Wrack
Wrack
Holy Zealots (9)
Monolith Bearer
Knights Exemplar
Temple Flameguard (8)
Temple Flameguard Officer and Standard Bearer
Rupert Carvolo, Piper of Ord
Figutkin on jo. Pyrin painottamaan koko armeijan täysin soolofestareiksi jonka selkärangan rakentaa tfg kovalla ua:llaan ja zealotit kuolemattomuudellaan. Devoutti on varmaan ihan hyvä vaihtoehto, mutta mielestäni sitä ei välttämättä tarvitse. Noin niinkuin näkökulmaksi sinun listaasi..
Listassa oli myös alunperin toinen Seneschal, mutta mietin piperin tuovan enemmän tehoa listaan... Ihan oman maun mukaan.
Ensinnäkin, kumpi on parempi, heittää Protektoraattiin liittyvät kysymykset tähän threadiin vai tehdä niille uusi (threadomancy vs. uusien aiheitten spämmäily)?
Mutta, itse asiaan. Nyt alkaa olla kokemusta Protektoraatilla pelaamisesta jo jonkin verran, mutta rupesin semmosta pohtimaan, että onko kaksi kuoroa listassa liioittelua. Niitten efektit ei stackaa keskenään, joten sinänsä se on vähän turhaa, mutta yhden kuoron johtaja on melkoisen helppo pudottaa jollain Eiryssillä tai GMCAlla. Tai sitten koko kuoro rikki jonku lätyn alle. Kaks kuoroo mahdollistais viel senki, ett osa jaakoista saa eri laulua ku toiset. Mutta niin, kertokaas mielipiteitänne.
Mutta, itse asiaan. Nyt alkaa olla kokemusta Protektoraatilla pelaamisesta jo jonkin verran, mutta rupesin semmosta pohtimaan, että onko kaksi kuoroa listassa liioittelua. Niitten efektit ei stackaa keskenään, joten sinänsä se on vähän turhaa, mutta yhden kuoron johtaja on melkoisen helppo pudottaa jollain Eiryssillä tai GMCAlla. Tai sitten koko kuoro rikki jonku lätyn alle. Kaks kuoroo mahdollistais viel senki, ett osa jaakoista saa eri laulua ku toiset. Mutta niin, kertokaas mielipiteitänne.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Ihte olen ajatellut kahden kuoron peluuttamista jo ihan siitä syystä, että olisi lisää halpaa miustä niitettäväksi kumoon pelastuksen ja 80 neitsyen tavoittelemiseksi (lue: Soul tokenien)... Toisaalta olen myös pyöritellyt moisten käyttökelpoisuutta ihan jaakkolistassakin mielessäni... Avittaa kummasti kun ei tarvitse niitä kaikkia jaakkoja aina juoksuttaa siellä lähekkäin, vaan voi jakaa joukkoja muutenkin kuin jalkaväekeen ja battle grouppiin... Ja sinällänsä se parin eri effektin mahdollistuminenkaan ei ole mikään huono bonus, varsinkin kun muistaa, että niillä akolyyteillä ei ole pakko hoilata sitä lisäkantamaa niille buffeille...
Ongelmaksi on vain toistaiseksi 500 pinnan peleissä muodostunut se, että pinnat eivät koskaan tunnu riittävän sekä riittävään määrään jalkaväkeä ja jackeja, eli ne toisen kuoron vähäisetkin pisteet tulee sijoitettua ns. parempaan talteen... Isommissa peleissä sitten asia alkaakin olla jo toisin... Vielä kun moisia pääsisi pelaamaankin
Yrska
Ongelmaksi on vain toistaiseksi 500 pinnan peleissä muodostunut se, että pinnat eivät koskaan tunnu riittävän sekä riittävään määrään jalkaväkeä ja jackeja, eli ne toisen kuoron vähäisetkin pisteet tulee sijoitettua ns. parempaan talteen... Isommissa peleissä sitten asia alkaakin olla jo toisin... Vielä kun moisia pääsisi pelaamaankin
Yrska
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
Itse, jos jaakkoja käyttäisin (ja joo, on mulla niitäkin hyllyssä), näkisin että sillä minimikuoron pistehinnalla ei saa mitään parempaa (jaskalistaan siis). Riippuu casterista, jollain High Reclalla ehdottomasti ottaisin, samoin Amonilla. Muilla? Kolme wrackiä tuntuu paremmalta ja sen muutaman pisteen halvemmalta. Mutta piste/laatusuhteeltaan kuoro on aina aika varma valinta, eli ei jaskalistalla metsään mene kahden kanssa.
Hyvin olen yhdellä kuorolla pärjännyt ja melkeen aina se on ollut hengissä pelin lopussa, mutta kuten Diogenes sanoi, riippuu toki hiukan casterista ja toisaalta myös jacki valinnoista. Esim. High Reclaimer osaa varmasti arvostaa pelin halvinta jalkaväkeä (tai halvimpia sieluja
). Jos taas peluuttaa redeemeriä sekä melee jaakkoja toinen kuoro voisi olla harkitsemisen arvoinen, jotta saa redeemerille infusen vuorolta 1 lähtien, kun samalla suojaa muut ampumiselta/magialta.
Itse en edes harkitse toista, kun en jaksa sellaista maalata
.
Itse en edes harkitse toista, kun en jaksa sellaista maalata
moi
Kuoropoikien ongelma näin sivusta katsoen on seuraava:
1. Kun huudetaan armahdusta ampumiselta tai taikomiselta, kohdistetaan vihollisen ampuminen ja taikominen muihin modeleihin - jalkaväkeen ja sooloihin. Jos todella halutaan tästä hyötyä, pitäisi pelata pelkästään jaakkolistaa tai niin äkäisillä jaakoille, että niillä sitten voitetaan peli. Muuten menetetään usein varsinainen hyöty.
2. Menothin ampuvat jaakot eivät ole kovin kummoisia lukuunottamatta redeemereitä, jotka ovat aneemisia lähitaistelussa. Kuitenkin infuse virsi vastaa melkein kahta pistettä focusta per hyökkäys (laskettuna keskiarvoa pessimistisesti). Jalkaväkeä ja jaakkoja hyödyntävässä listassa tästä pitäisi repiä tehoa irti sen sijaan, että vastustajan huomio keskitettäisiin jalkaväkeen. Jaakkolistassa tällä sitten revitään iloa, kun kunnossa olevat jaakot ovat meleessä.
3. Menoth pelaajat unohtavat järjestään mitä muuta kuorolla voidaan tehdä. Sitä suojataan, sitä varjellaan, mutta sen sijaan sillä voitaisiin toteuttaa myös muuta kuin virren veisuuta. Kuoro muuttuu usein tehokkaaksi soolonmetsästäjäksi vasta kuoron johtajan kuoltua. Kuitenkin halpaa jalkaväkeä voisi saada pöydälle sitomaan ja tappamaan itseään kalliimpaa jalkaväkeä.
1. Kun huudetaan armahdusta ampumiselta tai taikomiselta, kohdistetaan vihollisen ampuminen ja taikominen muihin modeleihin - jalkaväkeen ja sooloihin. Jos todella halutaan tästä hyötyä, pitäisi pelata pelkästään jaakkolistaa tai niin äkäisillä jaakoille, että niillä sitten voitetaan peli. Muuten menetetään usein varsinainen hyöty.
2. Menothin ampuvat jaakot eivät ole kovin kummoisia lukuunottamatta redeemereitä, jotka ovat aneemisia lähitaistelussa. Kuitenkin infuse virsi vastaa melkein kahta pistettä focusta per hyökkäys (laskettuna keskiarvoa pessimistisesti). Jalkaväkeä ja jaakkoja hyödyntävässä listassa tästä pitäisi repiä tehoa irti sen sijaan, että vastustajan huomio keskitettäisiin jalkaväkeen. Jaakkolistassa tällä sitten revitään iloa, kun kunnossa olevat jaakot ovat meleessä.
3. Menoth pelaajat unohtavat järjestään mitä muuta kuorolla voidaan tehdä. Sitä suojataan, sitä varjellaan, mutta sen sijaan sillä voitaisiin toteuttaa myös muuta kuin virren veisuuta. Kuoro muuttuu usein tehokkaaksi soolonmetsästäjäksi vasta kuoron johtajan kuoltua. Kuitenkin halpaa jalkaväkeä voisi saada pöydälle sitomaan ja tappamaan itseään kalliimpaa jalkaväkeä.
Kummallisen pessimistinen näkemys sulla kuorosta.
En oikein hahmota mitä sanot kohdassa 2, mutta pakko olla eri mieltä tuosta redeemerin lähitaistelukyvystä. Infusettuna mat 7 pow 15 ja kun vielä dumppaa 3 fokusta päälle, niin jo alkaa pelti kolisemaan ja läski tummumaan. Ennemmin tuntuvat vastustajat aliarvioivan tuon.
Minä näen ampumis/taikomis suojauksen erittäin hyödyllisenä. Sitä ei ole pakko käyttää jos siltä tuntuu, eli käytännössä voit valita mihin vihollinen ampumisen kohdistaa. Esim. kun pelaan Severiuksella ainoan nodeni suojaaminen on varsin oleellista. En ymmärrä miten tässä menetetään hyöty, paitsi huonolla pelaamisella.Murhe kirjoitti:Kuoropoikien ongelma näin sivusta katsoen on seuraava:
Hassua, musta tuntuu, että muut kuin menoth pelaajat unohtavat mitä muuta kuorolla voi tehdä, kuin veisata viisuja. Usein niiden charge yllättää vastustajan. Kyllä minä ainakin käytän kuoroa tarvittaessa chargeen, lihamuurina tms. Mainitsemasi ongelma on muuten taas lähinnä pelaajien ongelma, ei itse kuoron.3. Menoth pelaajat unohtavat järjestään mitä muuta kuorolla voidaan tehdä. Sitä suojataan, sitä varjellaan, mutta sen sijaan sillä voitaisiin toteuttaa myös muuta kuin virren veisuuta. Kuoro muuttuu usein tehokkaaksi soolonmetsästäjäksi vasta kuoron johtajan kuoltua. Kuitenkin halpaa jalkaväkeä voisi saada pöydälle sitomaan ja tappamaan itseään kalliimpaa jalkaväkeä.
En oikein hahmota mitä sanot kohdassa 2, mutta pakko olla eri mieltä tuosta redeemerin lähitaistelukyvystä. Infusettuna mat 7 pow 15 ja kun vielä dumppaa 3 fokusta päälle, niin jo alkaa pelti kolisemaan ja läski tummumaan. Ennemmin tuntuvat vastustajat aliarvioivan tuon.
moi
Arkkinoodit taitavat olla niitä keskeisiä jaakkoja suojeltavaksi, etenkin Severiuksella. Tietysti myös knockdown efektien välttely voi olla hyvä syy suojata jaakot. Kuitenkin virren veisuu ilman harkintaa mielestäni johtaa helposti siihen, että jalkaväki ammutaan päreiksi, kun vaihtoehtoisesti vastustaja voisi jopa tuhlata ruutiaan jaakkojen naarmutteluun. Yleensä vastaan tullut hoosiannan veisuu on patologista ilman vaihtoehtojen miettimistä tai ainakin näyttänyt siltä.
Jokainen vuoro laulettua infusea, on todennäköisesti runtua viholliseen ja siksi minä pyrkisin sen jatkuvaan veisuuseen etupäässä (ottaisin redeemereitä). Redeemerillä yhdistelmä focusta laukausiin ja boostia kuorolle kuulostaa varmalta nakilta. Kovin monesti olen minä lätkinyt kuoron hengiltä ennen kuin infusea on keretty lainkaan jammata ja kyseenalaiseksi on jäänyt ilo kuorosta.
Redeemer ilman infusea on aneeminen mätössä. Infusen ja fokuksen kanssa on ihan asiansa osaava, mutta niin on mikä tahansa muukin jaakko. Siksipä infuse onkin oiva efekti. Tosin harvoin voi luottaa kuoron johtajan eliinikään mättöön asti, etenkin jos tulivoima keskitetään jalkaväkeen.
Villiintyneitä kuoroja en ole tainnut koskaan nähdä ennen solistin kuolemaa. Varmaan minut yllättäisikin, mutta sehän olisi vain hienoa!
Ehkäpä ongelmat ovatkin enemmän näkemiäni "virheitä" kuoron peluussa, kuin yksikön itsensä rajoitteita. Nämä ovat vain mietteitä, joita on tullut Menothia vastaan pelatessa ja joskus miettiessä miten hauska olisi redeemer tykistö.
Jokainen vuoro laulettua infusea, on todennäköisesti runtua viholliseen ja siksi minä pyrkisin sen jatkuvaan veisuuseen etupäässä (ottaisin redeemereitä). Redeemerillä yhdistelmä focusta laukausiin ja boostia kuorolle kuulostaa varmalta nakilta. Kovin monesti olen minä lätkinyt kuoron hengiltä ennen kuin infusea on keretty lainkaan jammata ja kyseenalaiseksi on jäänyt ilo kuorosta.
Redeemer ilman infusea on aneeminen mätössä. Infusen ja fokuksen kanssa on ihan asiansa osaava, mutta niin on mikä tahansa muukin jaakko. Siksipä infuse onkin oiva efekti. Tosin harvoin voi luottaa kuoron johtajan eliinikään mättöön asti, etenkin jos tulivoima keskitetään jalkaväkeen.
Villiintyneitä kuoroja en ole tainnut koskaan nähdä ennen solistin kuolemaa. Varmaan minut yllättäisikin, mutta sehän olisi vain hienoa!
Ehkäpä ongelmat ovatkin enemmän näkemiäni "virheitä" kuoron peluussa, kuin yksikön itsensä rajoitteita. Nämä ovat vain mietteitä, joita on tullut Menothia vastaan pelatessa ja joskus miettiessä miten hauska olisi redeemer tykistö.
Onkos kokemuksia Servath Reznikistä? Tänään sain omani ja sääntöjen puitteissa tuo vaikuttaisi semmoiselta mukavalta noidanmetsästäjä `casterilta. Melko jämerän oloinen figu ja melkoinen astalo jätkällä.
"Beibi, sulla on focusta, tekis mieli slammata sua. Haluisitsä marshalloida mun 'jackia?"
Tavallaan ihan kiva ja kova, mutta se että puolet loitsuvalikoimasta pakottaa ottamaan ne jaakot mukaan tekee tuosta minusta huonon - toki peli on warMACHINE, mutta meniiteillä juuri ei ole ollut paljoa syytä (jollei turnausjärjestäjät pakota) raahata niitä pelin paskimpia jaakkoja mukana kun saa abiut pelin parasta sooloa/jalkaväkeä.
-
Der Dexter
olen kuullut että devoutit ja dervishit ovat aika tunkkeja tuotteita.
ja eikös buffien ideana ole juuri parantaa sitä kuraa, mitä ei yleensä oteta.
itse pelailin juuri 4 peliä montenegraa vastaan, ja ihan päteväksi ainakin hän nuo cryxin jaakot sai...
ja eikös buffien ideana ole juuri parantaa sitä kuraa, mitä ei yleensä oteta.
itse pelailin juuri 4 peliä montenegraa vastaan, ja ihan päteväksi ainakin hän nuo cryxin jaakot sai...
Aliquando Insanire Iucundum Est
Ei ne huonoja ole, en mie sitä. Mutta jos X on hyvä kun/jos saa buffin, Y on halvempi ja on hyvä saamatta buffia, niin tälleen mulle se Y tuntuu paremmalta :).Der Dexter kirjoitti:olen kuullut että devoutit ja dervishit ovat aika tunkkeja tuotteita.