"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Omakeksimä armeeja sallittu kavereiden kanssa yms. ?

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Anttu The Great

Omakeksimä armeeja sallittu kavereiden kanssa yms. ?

Viesti Kirjoittaja Anttu The Great »

En tiedä, onko tämä nyt sitten sallittua, mutta suunnittelin oman FB armeejan, jonka sain tasapainoitettua melko hyvin. Kaverini suostuivat siihen, että pelitestaavat sen ja ihan hyviä tuloksia (niin häviöitä kuin voittojakin). Vaikka armeejan idean sainkin Nintendo Wii-pelistä nimeltään The Legend of Zelda; Twilight Princess, niin en ole (tietenkään) suoraan kopioinut sitä.

Olen tehnyt Microsoft Word:ille jonkinlaisen listan, jota voisi ehkä juuri ja juri kutsua "army bookiksi" . Kuvia siinä ei ole (olen surkea piirtäjä) ja tähän mennessä olen proxuttanu kaikki sen yksiköt (olen kyllä suunnitellu, miten converttaamalla saan niitä modattua Chaosista, Delffeistä ja Vampire Counteist). Omat erikoissäännöt, yksikkölistan, Magic Loren ja itemit suunnittelin itse. Tein tämän ajan kuluksi, kun olin Floridassa

Kysymykseni kuuluvat:
1) En tietenkään voi/aio/saa nillä pelata oikeissa peleissä, mutta onko sallittua pelata niillä kavereita vastaan (jotka itse hyväksyvät tämän oman tiimini)
2) Olen varma, että muutkin ovat saaneet idean kehittää oman armeejansa. Oliko tämä siis täysin idioottimainen ajatus/idea kehittää sellainen lisää?
3) Jos ei, kannattaako sitä esitellä useiden pelaamisten jälkeen kokeneemmille pelaajille tms.?
Barnabas

Re: Omakeksimä armeeja sallittu kavereiden kanssa yms. ?

Viesti Kirjoittaja Barnabas »

1) Periaatteessa voin tehdä taunpiikkikengät-armeijan paperi paloista kaveripeleihin.
2) Se on hyvä idea jos olet jaksanut miettiä asian loppuun, eli et ole tehnyt sitä puolessa tunnissa.
3) Kyllä, jos saat sen toimivaksi ja saat havainnollistavat figut.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Jees. siis kavereittesi kanssa voit tehdä kaikkea juuri sitä, minkä kaverisi sallivat (ja joka ei ole Suomen lakien vastaista). Tähänhän ei mitään lupaa suurelta yleisöltä tarvitakaan.

Jos ideasi on hyvän oloinen, loppuun asti mietitty ja suht' laadukkaasti kirjoitettukin, niin mikäs siinä muillekin esitellessä. Kuitenkin suurin osa tällaisista "omista armeijoista" on pelitasapainoa tai peliä ylipäätään huonosti tuntevien aloittelijoiden "lol mun armeija tappaa kaikki!" -tasoisia viritelmiä, jotka eivät saa lukijassa aikaan muuta tunnetta kuin ehkä lievää myötähäpeää.

Jos tuotoksesi on oikeasti pelitestattukin ja sitä kautta toimivaksi todettu, niin aplodit siitä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Anttu The Great

Kiitos, ja kommentoisin tohon äskeiseen "Jee, mul o superarmeeja, joka voittaa kaikki", niin ööh, se mun kehittelemä armeeja on pikemminkin liian kehno. (Ite pelaan TK:lla) Jos yrittää ees tasapelii, se o vaikeempi hommata ku TK:illa ees Marginalm Defeat :P

Korjasin sen kehnouden niin, et lähes kaikil uniteil o "Dark Mark of Twilight", joka antaa 6+ Wardin. Sillä se sit tasoittu. Ja se mun armeejaani oon kehitelly ja testannu jostai marraskuusta asti :), vaikka kirjasin lopullisen version vast viikko sitte. Jatkuvasti oon tehny pikku lisäyksiä/vähennyksiä, vaikeint on ollu Lordien ja Special Charactereiden pisteytys :7. Ja sit se ei oo mikään klooni muist armeejoist, et sil o melkein yhtä uniikki pelityyli ku vaik VC:llä ja TK:lla. Et lisäsääntöi oon kehittäny.

Viel yks lisäkysymys, kannattaisko se näyttää esim. jollekki GW:n Crewille?
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Ehkä se kannattaa riittävän pelitestin jälkeen postailla vaikka tänne sotavasaraan ensin. Porukka sitten haukkuu sen, antaa asiallista ja asiatonta kritiikkiä, huutelee lol noob ja tekee muuta nettimäisen typerää. Siitä sitten koetat päätellä millainen se yleinen mielipide on. Ne joilla on eniten sanottavaa, omaavat yleensä sen vahvimman mielipiteenkin aiheesta, eli kannattaa suhtautua niihin kommentteihin sen mukaan. Toiminee kuitenkin selvien porsaanreikien ja muiden sääntöongelmien etsimisessä ihan hyvin.

Jos ja kun lopputulos on itseäsi miellyttävä ja itseluottamus riittää siihen että ei lähde jokaisen vaatimia älyttömyyksiä tekemään, niin mikäpä sitä sitten estää esittelemästä vaikka GW:lle. Tuskin niitä kiinnostaa, mutta mistäpä sen varmaksi tietää ennen kuin yrittää. Tekiväthän ne armeijan pelkistä ogreistakin.
Anttu The Great

Kiitos vastauksesta, kirjoitan ylös koneelle (se o paperil) ja sit postaan tänne. :) Saas nähä mitä käy :D
Jarva

Viesti Kirjoittaja Jarva »

Anttu The Great kirjoitti:Viel yks lisäkysymys, kannattaisko se näyttää esim. jollekki GW:n Crewille?
Onhan ne harrastelijat sinne GW:eelle niitä listojaan lähetellyt ("Oh bloody shit. Not these darn armylists again"), ja jos Brittilästä on jaksettu vastailla niin parhaimmassa tapauksessa se on ollut pelkkä selkään taputus ja siunaus armeijallesi, joka meinaa sitä että voit vapaasti jakaa "army bookkiasi" netissä. Itse en ole siis mitään sinne päin lähetellyt, kunhan vain muistelin joitain aikaisempia tapauksia.
Anttu The Great

Pidetään mielessä :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”