Kaupunki base
Kaupunki base
Miten sais kapunki baseista hyvän näkösiä kun ne on vaan harmaata hiekkaa, että kannattaako siihen lisätä mitään esim. ruohoa?
Live with the best, die like a rest.
Re: Kaupunki base
Laittaa rautalankaa, romua (tankeista usein jää yli osia, joita voi vähän kustomoida, tai käyttää plasticardia), ja vaikka sitä ruohoa (jota en itse käyttäisi).
Ruohoa jos käyttää niin sitä kannattaa tummentaa esim. orkhide shadella ja kannattaa käyttää erittäin harvakseen. Harvassa rauniokaupungissa kuitenkaan kaikki kasvillisuus on kuollut. Rikkaruohot ovat sitkeitä.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
- Lord Assassin Morghoul
Itse lähtisin tekemään baseen vaikka pieniä laattoja Green Stuffista.
Itse käytän omassa Mordheim warbandissani juurikin tätä taktiikkaa.
Se ei ole edes vaikeaa, sen kuin länttää Green Stuffia baseen, tasoittaa sen ja veitsellä viiltää aluksi pitkittäiset vedot, ja sitten randomisti poikittaisia.
Itse käytän omassa Mordheim warbandissani juurikin tätä taktiikkaa.
Se ei ole edes vaikeaa, sen kuin länttää Green Stuffia baseen, tasoittaa sen ja veitsellä viiltää aluksi pitkittäiset vedot, ja sitten randomisti poikittaisia.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Hyvänä nyrkkisääntönä baseille on miettiä mitä sen teeman maassa on.
Kaupunki jossa on sodittu paljon..okei
Kaupunki on alunperin siisti. Jos siellä soditaan rakennukset hajoavat-> rublea-> harmaa hiekka.. Tämä on sitä mikä leviää kaikkialle kun on pientä ja kevyttä seinän/kadun/muun rakennelman kappaletta-> hyvä pohja.
Muuta? Isompia kappaleita rajoitetusti.. Tämä on sitä jota ei ole kaikkialla mutta kaiken tuhoutuneen/ vaurioituneen rakennelman lähellä.
Muuta? Mitä rakennelmat ovat muuta kuin betonia tai kiveä?
Vesiputkia, viemäriputkia, sähköjohtoja, huonekaluja ja rakennetta vahvistavia terästankoja = randomia metalliroinaa.
Muuta? No niitä pirun rikkaruohoja, missä niitä ei olisi?
Realistista fiiistä jos hakee niin tämä voisi olla jotakuinkin se kaava.
Sanotaan että jos baset lyö yhteen niin 70% rublea, 15% isompia kökköjä,10% tölkkejä, puusälää, muovia ja kaikkea ihme roskaa(katso roskapönttöön niin saat inspiraatiota) ja 5% rikkaruohoja(static grass, turf, tms).
Jotenkin tuollain itse lähtisin tekemään. Ja sama kaava maaston kanssa.
Kaupunki jossa on sodittu paljon..okei
Kaupunki on alunperin siisti. Jos siellä soditaan rakennukset hajoavat-> rublea-> harmaa hiekka.. Tämä on sitä mikä leviää kaikkialle kun on pientä ja kevyttä seinän/kadun/muun rakennelman kappaletta-> hyvä pohja.
Muuta? Isompia kappaleita rajoitetusti.. Tämä on sitä jota ei ole kaikkialla mutta kaiken tuhoutuneen/ vaurioituneen rakennelman lähellä.
Muuta? Mitä rakennelmat ovat muuta kuin betonia tai kiveä?
Vesiputkia, viemäriputkia, sähköjohtoja, huonekaluja ja rakennetta vahvistavia terästankoja = randomia metalliroinaa.
Muuta? No niitä pirun rikkaruohoja, missä niitä ei olisi?
Realistista fiiistä jos hakee niin tämä voisi olla jotakuinkin se kaava.
Sanotaan että jos baset lyö yhteen niin 70% rublea, 15% isompia kökköjä,10% tölkkejä, puusälää, muovia ja kaikkea ihme roskaa(katso roskapönttöön niin saat inspiraatiota) ja 5% rikkaruohoja(static grass, turf, tms).
Jotenkin tuollain itse lähtisin tekemään. Ja sama kaava maaston kanssa.
Wh40k 2nd edition rulebook kirjoitti:Remember that you're playing to enjoy a challenging battle with friends, where the spirit of the game is more important than winning at any cost.
Meikäläisen krooteilla on juurikin tuollaiset cityfight-teemaiset baset. Voin joskus läntätä kuvia tännekin, kunhan saan kameran ja inspistä armeijan jatkamiseen.
Ja niitä ohjeita; Itse käytän tuota rubblea, jota ilmeisesti tulee 40k basing kitissä. Mulla on joku vanhempi purnukka. Ennen kuin sitä levittelen alustaan, lisäilen siihen spruenpätkiä, jotain levyjä esim. plasticardista, ylimääräisistä baseista tai CoD-bitsejä. Lisäksi, on parempi, jos osa ukoista on astetta korkeammalla maanpinnasta kuin muut. Tuppaahan se tiekin hieman kumpuilemaan, jos siihen kaatuu talo tahi kaks.
Maalaan nuo yleensä muutamalla kuivaharjauksella, harmaata pari sävyä. Sitten, jos basessa on jotain erikoisempaa, kuten vaikkapa tuollainen levy, saatan vaikkapa sutia siihen jotain keltamustaa varoitusraitaa. Riittää mulle.
Ja niitä ohjeita; Itse käytän tuota rubblea, jota ilmeisesti tulee 40k basing kitissä. Mulla on joku vanhempi purnukka. Ennen kuin sitä levittelen alustaan, lisäilen siihen spruenpätkiä, jotain levyjä esim. plasticardista, ylimääräisistä baseista tai CoD-bitsejä. Lisäksi, on parempi, jos osa ukoista on astetta korkeammalla maanpinnasta kuin muut. Tuppaahan se tiekin hieman kumpuilemaan, jos siihen kaatuu talo tahi kaks.
Maalaan nuo yleensä muutamalla kuivaharjauksella, harmaata pari sävyä. Sitten, jos basessa on jotain erikoisempaa, kuten vaikkapa tuollainen levy, saatan vaikkapa sutia siihen jotain keltamustaa varoitusraitaa. Riittää mulle.
- P. Ruuhijärvi
Voithan tehdä vaihtoehtoisesti pienen aavikkokaupungin/Lumikylän. Vaihda vaan harmaa väri vaikka Graveyard earthiksi/Skull whiteksi. Voi pistää raunioitten seinän viereen hiekkadyynejä/Kinoksia hiekka+erikeeperistä/Leivinjauhe+hiekka+erikeeperistä. Jos alueella on sodittu paljon, niin voisit änkeä katkaistuja ruumiita/Reikiä taloihin. Pommikuoppia käyttäisin hyvällä maulla rajoitetusti.
Ilfierno kirjoitti: Sun pelkästä viestistä tietää kuka sen kirjottaa, ei tarvi nimeä katsoa. Sen verran omaperäisellä tavalla kommentoit.![]()