Matti kirjoitti:Kun Runic tuolla totesit, noista mielipidesidonnaisista seikoista ja maalauksen tasosta, niin eikö ole selvää, että jos maalaa yksinkertaisesti, niin siinä ei taidot sitten näy? Enkä mä maalarin tasoja arvostele, vaan töiden tasoja. Kaksi eri asiaa.
Taidettiin puhua vaan kahdesta eri asiasta, itse meinasin lähinnä että jos jonkun mieleen on nyt vaikkapa juuri tumma ja pelkistetty teema, niin ettei sillä olisi merkitystä maalauksen tason kanssa. Uskon että voisi olla esim. tummalla ja pelkistetyllä teemalla maalattu mariini, ja joku monimutkaisemmalla ja mielikuvituksellisemmalla teemalla tehty mutta voisivat silti olla yhtä hienoja. Mutta onhan se ihan totta, että mitä monipuolisempi teema niin sen paremminhan niitä eri kikkoja voi tuoda esille ja saada siitä paremman näköisen, periaatteessa. Eli ite puhuin enempi juuri teemasta, enkä muuten yksinkertaisesta maalauksesta. Onhan se päivänselvää että jos koko figu on drybrushittu ja blendaus jää siihen yhden vaaleamman layerin tasolle joka on pohjamaalin päälle lätkästy että maalarin tasosta ei voi jäädä kovin hyvää kuvaa.
Matti kirjoitti:Mutta jooh... ilmeisesti et tällaista kommenttia kaipaile, joten lopetan. *taputtaa selkää*
Päinvastoin, olin oikeen mielissäni kun tuli yksityiskohtaisia mielipiteitä ja mun mielestä näistä maalauksen eri aspekteista on hauska keskustella. Minä ainakin näen mielipiteitä saadessani, että joku on oikeesti vilassutkin sitä figua enemmän kuin 5 sekuntia ennen palautteenantoa, ja se on hyvä juttu. Mutta joo, mitenhän sen sanoisi. Jos jokin työ olisi semmonen monen viikon väkerrys, niin näinkin yksityiskohtainen kritiikki olisi enemmän paikallaan, kuin tällaisella jossa mainitsin että maalasin ihan oman pääni mukaan huvinvuoksi pitkästä aikaa, ja että kuhan pöydälle passaa. Ei tässä figussa mennyt kuin yksi ilta, (Eikä paljon enempää ollut suunnitelmissakaan.) ja siitä olenkin oikeastaan innoissani että näin nopsalla vauhdilla ja ainakin itseäni tyydyttävällä tasolla se kokonaisen armeijankaan maalaaminen NMMllä ei olisi niin mahdoton ajatus. Olen lopullisesti luopunut siitä aatteesta, että pistän jokaisen figuurin kulmakarvassa ja saappaansoljessa ( Oman tasoni, oli se nyt sitten mikä tahansa.) parasta mihin pystyn, ja vältän täten jo Ravenouksenkin komppaamat harmaat hiukset ja oikeasti olohuoneessa lentämään oppivat lohikäärmeet. Toi sun signature on itseasiassa aika hyvä kiteytys, lisätään vaan vielä että kun huomasin sen oleva liikkuva kohde, päätin että tyydyn siihen että itellä on mukavaa. Ehkä hakisin semmosta vähän yleispätevämpää palautetta, mutta siis ok, kuvassa on 1 figuuri niin väkisinhän siinä keskitytään yksityiskohtiin. Pitää lätkäistä koko armeija kerralla, niin saa sitten sitä keskustelua aikaan yleisilmeestä, eikä siitä että Archerilla toisesta rankista kolmas vasemmalta on tuo nuoliviinin koristenauhan blendi vähän epätasainen. Oma moka. :) Toivottavasti nyt ymmärsit mitä tarkoitan.
Inkit ois voinu olla itseasiassa ihan jees, en edes ajatellu moista. Mutta toisaalta jos pitää mainita joku osa-alue missä tunnen olevani erittäin sietämättömän surkea, niin se olisi varmaan juuri toi inkkaus että tiedä sitten uskaltaako. Jes, luento loppui vihdoin, tulikin kirjotettua senkin edestä mitä on ollu tauon aikana kirjottamatta, lol.