Kauhun hetket pelikentällä
Re: Kauhun hetket pelikentällä
Paniikki painaa päälle aina kun pitäisi ottaa Ld-testiä Sauruksilla ja Cold one ridereillä ja heroilla... Ilmiömäisellä noppatuurillani onnistun yleensä mokaamaan poikkeuksellisesti lähes joka pelissä 1-3 Ld-testiä cold-blooded Ld 8:lla. Skinkkien puolesta ei pelota niin paljon, olen jo pudonnut laskuista skinkkien heittämien tuplaykkösten määrässä. Sauruksille muistaakseni kerran tullut snake eyes. Eilenkin 20 Sauruksen blokki keihäillä ja Quetzlin spawningilla urhoollisesti hävisivät combatin 12 Dwarf warriorille (vaikkei niillä ollut edes lippua).
No kai sitä "kauhun hetkiä" tulee jos pelaa tyhmästi ;< Riippuen vähän oliko charge pitkältä vai lyeheltä matkalta GG:lle niin Maagi kyydissä on ottamassa lyhyeltä ennen wardeja 2 woundia ja pitkältäkin 1 woundia olisi tulossa noin keskimäärin. Eli olikohan ihan paras idea lähteä tekemään chargea, jossa ei nyt tarvita edes mitään älytöntä munkkia, että maagi päältä tipahtaa? Kai se oli sen 144 pisteen arvoinen charge sitten.HE-man kirjoitti:Itselläni huomannu hien valuvan kun vasustajan Glade Guardid stand & shoottas mun chargaavaa dragonmagea (joka oli kivasti tappanut Alter Kinderin Flaming Swordilla just äsken). No montakohan kutia 12 nuolesta osu Mageen...- MONTA... No lopulta vaan 2(!) onnistu woundaa ja ja sit kaksi 5+ wardsave heittoo tehtävänä. Magel oli 2 woundii jäljellä, joten ois riittäny et ees toisen seivaa... -Dead
Joensuun Pöytäpeliyhdistys
Jos rupeaisin kaikkia luettelemaan, menisi ikä ja terveys, mutta...
750 pts-peli (vanhan VC:n aikaan) helffejä vastaan (uuden kirjansa kanssa). Kenu miscastaa itsensä hengiltä vuorolla 2, zombiblokin kynsissä 2 chariottia ja keihäsmiehet kyljessä. Samaan aikaan GG-yksikkö röpötetään hengiltä.
Sitten toinen:
2000 pts peli (vanhan VC:n aikaan) liskoja vastaan. Vuorolla 2 scoutanneet skinkit ampuvat yksin jätettyä vampyyrikreiviä 24:llä kudillaan, 6 myrkytystä, 3 barding-savea, 4+ wardi jäljellä, kaikki 3 epäonnistuvat. Peli oli sitten siinä.
750 pts-peli (vanhan VC:n aikaan) helffejä vastaan (uuden kirjansa kanssa). Kenu miscastaa itsensä hengiltä vuorolla 2, zombiblokin kynsissä 2 chariottia ja keihäsmiehet kyljessä. Samaan aikaan GG-yksikkö röpötetään hengiltä.
Sitten toinen:
2000 pts peli (vanhan VC:n aikaan) liskoja vastaan. Vuorolla 2 scoutanneet skinkit ampuvat yksin jätettyä vampyyrikreiviä 24:llä kudillaan, 6 myrkytystä, 3 barding-savea, 4+ wardi jäljellä, kaikki 3 epäonnistuvat. Peli oli sitten siinä.
Ensin harmittelin liian vähäisiä figuja.
Sitten harmittelin liikoja maalaamattomia figuja.
Sitten harmittelin liikoja kokoamattomia figuja.
Nyt harmittelen liikoja muoveissa olevia laatikoita.
Jotenkin aina, kun on tilanne, etää cold one nihtini hydra banner noblella näkevät vastustajan kalleimman blokin ja chargekin kantaa reilusti. Mutta sitten vuoroni alussa tulee mieleen stupidity! Se on aika monta kertaa tullu kämmättyä sille ld9:llä. Eli melkein jokainen tärkeä stupidity kun tulee, onnistumismahdollisuudet tippuvat siihen 35% kohdalle. Kärryt kyllä tietenkin onnistuu sillä ld8:llaan...
Praise Helix!
vedin kaverii vastaan 2k peliä ja meitsi alotti sain maageil alas ihan hyvin huomioituna et oli Dwarffeja vastas ja liikun lähemmäs vihollista kaikki maagit jäi turvaan omien taa sit tuli sen vuki organ gun ylsi js ylsi >___> vaikka olin ollu ihan varma ettei yllä nii justiin ja justiin se yls sit -.- 10 hitii kaikki dragon princet kuoli siin jeejeee sit stonetrowereir swordmastereita päin meni 6 tuumaa ohi ja suoraan maagiin se kuoli siihen sit se osu cannonilla chariotin paskaks ja sain ens roundil viel miscastin ja toinen maagi kuoli olin siin vaihees jo vähä -.- Goood game (not)
"Hiekka on kivestä" + Ropecon 2012 "Mennään sitte kännissä miekkailemaan"-zewe
Palvelu on syvältä
Hyvä Pertti2 olet selvästi itsekin Yitin miehiä, puhut täyttä katteetonta paskaa.
Palvelu on syvältä
Hyvä Pertti2 olet selvästi itsekin Yitin miehiä, puhut täyttä katteetonta paskaa.
No mun kaveri pelas mua vastaa helffeillä (itte pelaan VC) 2 vuoro ni sen lohari LORDI tuli mun kob ejen FLANKII !!!!!! No ei siin sit mitää ku sen lohari ja lordi sai tapettuu vaa yhen knightin. Mun äijjät ei ees pystyn iskee takasin (ei ollu klosiksess) ni voitin combat resot ja kaveri heitti 6 5 nopilla ja se juos pöyänn laidan yli :D:D:D:D:D
Viimeksi muokannut pyrse, Ti 15.04.2008 15:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kerran oli aika ikävä juttu pelasin kaverini kaa örkkei vastaa. Eka magig phase ja mun manfieldille tuli miscast. No tietenki siit sit tuli toiset tupla ykköset ja se kuoli. Se oli aika kiva ku ekal viúoroll kuoli manfield joka oli kenraali ja se oli koko pelin eka taika.
Kyllä empirellä pelaillessa jokainen leadership testi on kauhunhetki, ne yleensä kämmää juuri tilanteessa missä niiden ei pitäisi ja sitten koko loppu peli kusee niin että roiskuu.
Nyt minäkin muutan käsitystäni: Se Ainoa Suurin Kauhun Hetki pelikentällä on, kun kaikista viereisistä puskista löytyykin scouttaavia skinkkejä. Siinä kostuu niin silmät että puntitkin.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Hieman alkoi pelottamaan kun kääpiöwarrioriyksikköni joutui bretonnian ritareiden & BSB:n chargen kohteeksi (eteen), mutta he selvisivät siitä. Lisäpelkoa tuli kun samaisen yksikön kimppuun kävi sivusta myös toinen ritariyksikkö lordin kanssa, taakse chargesi pegasuksia ja eturiviin tuli viellä maajussejakin. Pidin kuitenkin perusrauhallisen asenteen, ja ajattelin hiljaa mielessäni että nyt tais käydä huonosti...
Lopputilanne oli kyllä se, että kääpiöistäni yli puolet selvisi, koska pitkäpartayksikkö pääsi kuin ihmeen kaupalla taaimmaisten ritareiden kimppuun Great Weaponeitten kanssa.
Lisäksi alkoi hieman pelottamaan kun trebutchet onnistui tappamaan tykistäni 2 tyyppiä, ja tykkini onnistui saamaan trebutchettiin 2 woundia pelin aikana.
Ja tuli muuten voitto!
Lopputilanne oli kyllä se, että kääpiöistäni yli puolet selvisi, koska pitkäpartayksikkö pääsi kuin ihmeen kaupalla taaimmaisten ritareiden kimppuun Great Weaponeitten kanssa.
Lisäksi alkoi hieman pelottamaan kun trebutchet onnistui tappamaan tykistäni 2 tyyppiä, ja tykkini onnistui saamaan trebutchettiin 2 woundia pelin aikana.
Ja tuli muuten voitto!
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
kaverini peljästyi viime pelissä, ensimmäisellä vuorollani, kun olin taikomassa comet of cassandoraa kaverin VC armeijan keskustaan. Miscastihän siinä tuli ensin heitettyä, mutta itse tablessa kaksi kutosta, jolloin loitsu tuli siis irresistiblellä läpi. Siinä vaiheessa kaverilla oli vähän kalpeahkot kasvot, mutta se olikin sitten hetkellistä, kun komeetta levisikin sen 1 tuuman ja tappoi about muutaman wraithin...
"Quod scripsi, scripsi"
-Minkä kirjoitin, sen kirjoitin-
-Minkä kirjoitin, sen kirjoitin-
- Eltharrion
Armeijat: High elvit (vanha edikka) vastaan örkit (vanha edikka).
Tilanne: örkkien chariotti lordin kera curse of arrow attractionin alaisena sellaisen 4 bolt throwerin tulilinjalla ja oman tiranocin hyökkäysalalla.
Tapahtui: Kaikki, toistan KAIKKI, boltit ampuivat huti cursesta huolimatta. Tämän jälkeen sitten Charru chargasi, teki yhden impactin ja mokasi kaikki hyökkäyksensä. Sitten se lordi hutmi takaisin ja lahtasi Chariotin yhdessä vuorossa. Ja sitten sattui huomaamaan että "katsos, tuolla on tuollainen vartioimaton sword masterien kylki täysin chargealalla!"
Tilanne: örkkien chariotti lordin kera curse of arrow attractionin alaisena sellaisen 4 bolt throwerin tulilinjalla ja oman tiranocin hyökkäysalalla.
Tapahtui: Kaikki, toistan KAIKKI, boltit ampuivat huti cursesta huolimatta. Tämän jälkeen sitten Charru chargasi, teki yhden impactin ja mokasi kaikki hyökkäyksensä. Sitten se lordi hutmi takaisin ja lahtasi Chariotin yhdessä vuorossa. Ja sitten sattui huomaamaan että "katsos, tuolla on tuollainen vartioimaton sword masterien kylki täysin chargealalla!"
"if a plan does not plan for problems outside the plan, then it isn't a plan at all"
- Prince Ansom
- Prince Ansom
JA jatkuuu...
Fanaticissa viimeinen peli, suurin piirtein ensimmäinen omantasoista pelaajaa vastaan. Kaveri ei ole mikään taktiikan mestari ja antaa 10 ghoulin yksikön graaliritareiden ja ison, lordilla varustetun kotriblokin chargettavaksi, mahdollistaen vielä kotrien overrunin ison Grave guard-yksikön kylkeen. Ghoulit raiskataan 25-0, graalit rynnivät minne menevät. Kotrit puolestaan heittävät 8 tuumaa yhdeksästä, mikä olisi tarvittu kylkichargeen. Seuraavalla vuorolla kaarti ryssii kylkeen, sitä seuraavalla graalien kylkeen. Pelin hävisin 16-4.
Fanaticissa viimeinen peli, suurin piirtein ensimmäinen omantasoista pelaajaa vastaan. Kaveri ei ole mikään taktiikan mestari ja antaa 10 ghoulin yksikön graaliritareiden ja ison, lordilla varustetun kotriblokin chargettavaksi, mahdollistaen vielä kotrien overrunin ison Grave guard-yksikön kylkeen. Ghoulit raiskataan 25-0, graalit rynnivät minne menevät. Kotrit puolestaan heittävät 8 tuumaa yhdeksästä, mikä olisi tarvittu kylkichargeen. Seuraavalla vuorolla kaarti ryssii kylkeen, sitä seuraavalla graalien kylkeen. Pelin hävisin 16-4.
Ensin harmittelin liian vähäisiä figuja.
Viimekertaisessa pelissä peli liskoilla VC.tä vastaan näytti menevän loistavasti. Roskakorit hakkasi Black Knightit maahan, Saurus Riderit pääsi yhden lurkkiboxin kylkeen ja sitä kautta overrunilla Grave guardin kylkeen. Myös lordin yksikön sain kiinnetettyä combattiin saurusunitilla onnistuneella pursuitilla, ennen kuin taistelu mihin kypärä toi wespa seiskan käytiin. 2 salamanteria tulitti täysillä (20 laakia) grave guardia ennen kuin riderit overrunnasi sinne. Kaikki siis kävi loistavasti.
Kombatissa kuitenkaa ei vielä ollut 2. saurusunittia, johon olin laittanut piiloon skinnki papin. Samalla kokeilin pelityyliä että Slanni majailee keskellä blokkia. No kaverin vuorolla sitten ainoa yksikkö joka ei vielä ollut kombatissa oli joku 30 zompia. Hän päätti rynnistää niillä saurusblokkiini. Ilosilmällä katsoin kuin zompit tuli itse päälle päättämään päivänsä saurusten käsiin, samalla tottakai heitin Ld9 testin cold-bloodilla fearia vastaan. Tulos oli 5, 6, ja 6. Koko perhanan unitti sammakkoineen juoksi 6" pois päin zompeista, eli alle 6" päähän pöydän laudasta. Sitten tuli jännä magiavuoro kun kahdella dispelillä (kaikki maagit oli pakenemassa, samoin rullat) piti torjua kaikki tanssitustaiat, lordilla se ja aimokasa noppia. Jo eka castaus meni läpi ja mokasin dispelloinnin, siinä meni joku 800-900 pistettä zompien takia. Seuraava taika mikä castattiin oli miscasti ja päätti magia phasen, mutta se tuli liian myöhään. Masahäviöhän siitä tuli, kun linjat ei pysynyt enää kasassa.
Kombatissa kuitenkaa ei vielä ollut 2. saurusunittia, johon olin laittanut piiloon skinnki papin. Samalla kokeilin pelityyliä että Slanni majailee keskellä blokkia. No kaverin vuorolla sitten ainoa yksikkö joka ei vielä ollut kombatissa oli joku 30 zompia. Hän päätti rynnistää niillä saurusblokkiini. Ilosilmällä katsoin kuin zompit tuli itse päälle päättämään päivänsä saurusten käsiin, samalla tottakai heitin Ld9 testin cold-bloodilla fearia vastaan. Tulos oli 5, 6, ja 6. Koko perhanan unitti sammakkoineen juoksi 6" pois päin zompeista, eli alle 6" päähän pöydän laudasta. Sitten tuli jännä magiavuoro kun kahdella dispelillä (kaikki maagit oli pakenemassa, samoin rullat) piti torjua kaikki tanssitustaiat, lordilla se ja aimokasa noppia. Jo eka castaus meni läpi ja mokasin dispelloinnin, siinä meni joku 800-900 pistettä zompien takia. Seuraava taika mikä castattiin oli miscasti ja päätti magia phasen, mutta se tuli liian myöhään. Masahäviöhän siitä tuli, kun linjat ei pysynyt enää kasassa.
Mitä todennäköisemmin nopista pyörii mitä epätodennäköisempiä lukuja.
-
NuuNuuWarrior
Kaveri luuli Boarchariottinsa tuhoavan Marauder -yksikköni rippeet(9perus + Undivided champion) Ja käänsi lopuilla joukoillaan selkänsä mulle. No yksikköni pieksi kärryn helposti ja heti ensi vuorolla gobbojen selkään kiinni, sitten trollien. Huutokin oli sen mukainen kun se kärry tuhoutui. "Eii miten siinä nyt näin kävi". :D
Jos ei possut ja örkit sitä exaltea/aspiringiä tapa heti kättelyssä niin aika rikkoutuneelta kärryn tulevaisuus näyttää. Jos on vielä Exalted niin neuvoisin kaveriasi jättämään sen yksikön rauhaan jos ei pääse kohtaan missä S7 ei iske takaisin. Aika pienet todennäköisyydet että tappaisi 4 iskulla sen, kun impactit menee suoraan lihamuuriin.Dwarfmies kirjoitti:Kaveri luuli Boarchariottinsa tuhoavan Marauder -yksikköni rippeet(9perus + Undivided champion) Ja käänsi lopuilla joukoillaan selkänsä mulle. No yksikköni pieksi kärryn helposti ja heti ensi vuorolla gobbojen selkään kiinni, sitten trollien. Huutokin oli sen mukainen kun se kärry tuhoutui. "Eii miten siinä nyt näin kävi". :D
Mitä todennäköisemmin nopista pyörii mitä epätodennäköisempiä lukuja.
-
NuuNuuWarrior
No siksipä se olikin kaverin "kauhun hetki" kun se huomasi karun totuuden... Ja aloittelijoitahan tässä ollaan ja hauskanpito meille tärkeintä peleissä. ;)
-
Bronzebeard
Juu oma kauhun hetki olin kun pelasin Skaveneita vastaan ja päätin ampua Thorekilla Ancienttiä. Aluksi tulee ykkönen. Huh, onneksi saa rerollia 2. Eikä. Sitten 2. Kenu kuollut. Seuraava peli jossa häntä käytin ensimmäisellä vuorolla luvut 1,1,2 kenu tuhoutuu. Kolmas peli eka attempti luvut 1,2,3 välttää täpärästi tuhoutumisen.
Että tälleen.
Että tälleen.
"There, now ye can go to battle knowing you have slaked your thirst on Bugman's original brew."
- Josef Bugman
- Josef Bugman
-
Noppa Jumala
sanompa sen vain tähän että on sekin taktiikka että antaa 10 ghoulien tulla ruoaksi ”kalleille” knighteille, (sillä olin laskenut että siinä olisi 50/50 että "pissaisit" sen ”overrunnin” jonka seurauksena pääsisin knightien kylkeen, ja niin pääsinkin...)Bartholen kirjoitti:JA jatkuuu...
no joo mutta itselläni kerran kävi näin yhdessä pelissä että vihollisella oli 3 n.goblin jousi-ampujaa jotka ampuivat minun alter noblen... ja se otti päähän, hyvin pitkälti…
No, pelasin tässä pari viikonloppua sitten erään matsin VC:llä viime edikan Helffejä vastaan. Kaverilla on teclis, ja castaamassa sillä Drain Magicia kolmostasolle (discard 4s 5s and 6s ). No miscast sieltä tulee, jonka jälkeen tietenkin tulee kaverin heitettyä 12, ja vetää sen irkulla läpi.. Siinä Count Mannfredia vähän itketti, kun ei voinutkaan castailla kunnolla.
Peli kyllä loppuen lopuksi kääntyi suosiolleni huomattavasti, ja tuli ihan massacre minulle. Ikävänä "mokana" kun bösbi miscastasi blood knight- yksikössä ja tappoi 2 niistä, ja itselleenkin aiheutti yhden woundin.. EI näin.
Peli kyllä loppuen lopuksi kääntyi suosiolleni huomattavasti, ja tuli ihan massacre minulle. Ikävänä "mokana" kun bösbi miscastasi blood knight- yksikössä ja tappoi 2 niistä, ja itselleenkin aiheutti yhden woundin.. EI näin.
Sellasta se on.