Eldar 1750pts
Eldar 1750pts
Editoriaalia: Muokattu lista alempana threadissa
Viimeksi muokannut sortaja, Pe 14.03.2008 16:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Eldar 1750pts
Kyllä noilla pelata kelpaa. Pathfinderit onkin melkoista techiä kärkipöytiä kansoittavia nidzillazeja vastaan. Mun mielestä noi Warlockit ei tee juuri mitään muuta kuin olla möllöttää ja maksaa 60p kahdesta figusta jotka ei kestä mitään ilman fortunea. Myös Avengerien eksarkki on mielestäni turha, ei kai ne assaulttiiin halua ja halvemmalla sais 2 äijää lisää unittiin. Avatarin hyvyydestä olen kanssa vähän skeptinen, mutta ehkä parempi olla haukkumatta kun ei oo itse kokeillut.
Mun tekis kovasti mieli kokeilla Fire Dragoneilla eksarkkia heavy fkeikulla, etenkin jos turnauksissa alkaa näkyä örkkejä yhtä paljon kuin tällä foorumilla. Yhdet harlekiinit voisi myös olla hyvä vaihtoehto istuttaa autoon loharien sijaan tarvittaessa, mutta nämä ottaessa on jo pudotettava jotain (Avatar?).
Mun tekis kovasti mieli kokeilla Fire Dragoneilla eksarkkia heavy fkeikulla, etenkin jos turnauksissa alkaa näkyä örkkejä yhtä paljon kuin tällä foorumilla. Yhdet harlekiinit voisi myös olla hyvä vaihtoehto istuttaa autoon loharien sijaan tarvittaessa, mutta nämä ottaessa on jo pudotettava jotain (Avatar?).
Oberon kirjoitti:On ne RF-tiimin pojat kovia kyllä
Warlockeja pitää olla 3-10, 2 on liian vähän. Jättäisin kuitenkin itse kokonaan pois.
Ottaisin ehkä toiset Warppispiderit pois ja vaihtaisin toisen dragoniryhmän harlekiineihin, lopuilla pisteillä sitten vaikka vyperi kahdella shruricannonilla.
Ottaisin ehkä toiset Warppispiderit pois ja vaihtaisin toisen dragoniryhmän harlekiineihin, lopuilla pisteillä sitten vaikka vyperi kahdella shruricannonilla.
Muuten kaikki on aika perussettiä, mutta laittomina ottaisin Warlockit mieluummin pois kuin kuin ottaisin kolmannen. Ottamalla näiden lisäksi jotain pois voisit saada niitä himoittuja harlekiineja. Tai ottamalla vain velhot pois saat pari vyypperiä ainakin shurikeneilla, ehkä jollain muullakin? Dire avangerien Exarchin kamat on täysin turhat, harvoin näillä tekee mieli hyökätä mihinkään. Avatar ei välttämättä ole huono, riippuu pitkälti vastustajasta+ loppuarmeijan koostumuksesta. Kyllä kaikkea kannattaa ainakin kokeilla. :) Ainakin yhden Wraith Loordin tukemana varmasti pääseekin johonkin. ;) Path Findereista on pakko sanoa, että kunnolla ampuvaa vastustajaa vastaan ne kuolee yleensä ensimmäisenä, vaikka istuisivat 2+ koverissa, koska parilla ekalla vuorolla ne on yksi vastustajan harvoista ampumakohteista. Toisaalta jos niiden annetaan olla rauhassa, fexit tippuu ihan kiitettävästi. :) Sellasta.
Edit: Lisää muokkausta,
HQ
Eldrad Ulthran 210
Elites
6 Fire Dragons, exarch, flamer, crack shot 113
6 Harlequins, Shadowseer, Hkisses(6) 162
Troops
5 Pathfinders 120
5 Pathfinders 120
8 Dire avengers 96
Fast Attack
5 Warp Spiders 110
5 Warp Spiders 110
Heavy Support
Falcon 215
-Holo-field; Spirit stones; Vectored Engines; Scatterlaser; S.Cannon upgrade
Falcon 215
Wraithlord 120
-Shuriken Cannon; Scatterlaser
Totaalipisteet pari vajaa maksimista
HQ
Eldrad Ulthran 210
Elites
6 Fire Dragons, exarch, flamer, crack shot 113
6 Harlequins, Shadowseer, Hkisses(6) 162
Troops
5 Pathfinders 120
5 Pathfinders 120
8 Dire avengers 96
Fast Attack
5 Warp Spiders 110
5 Warp Spiders 110
Heavy Support
Falcon 215
Falcon 215
Wraithlord 120
-Shuriken Cannon; Scatterlaser
Totaalipisteet pari vajaa maksimista
Viimeksi muokannut sortaja, Ti 27.05.2008 01:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Hei.
Listasi näyttää mielenkiintoiselta ja eroaa mukavasti niistä listoista joita olen nähnyt.
Olen itse varmaankin ropeconiin maalailemassa vähän uusia eldareja kasaan ja koittanut nyt vähän miettiä listaa. Silloin tosin varmaan jo on vitosedikka ilmestynyt tai ainakin lähellä ilmestymistä joten henk. koht. jätän varmaan falconit listastani kokonaan pois. Lähinnä haluaisin kysyä sinulta wraithlordista. Miten tuo yksinäinen lordi on pelittänyt? Itse olen tuumaillut, että niitä tartteis sen kaksikon yhden hävitessä kentältä vähän turhan äkäseen. Miulla siis mielessä olisi noilla lähinnä semmoinen objectivejen kaappaaminen ja pitäminen, kun muilla eldareilla tuo ns "staying power" on vähän niin ja näin.
Nuo exarchittomat dire avengeritkin ovat mielenkiintoisia, etenkin defend ja shimmershield ovat osoittautuneet aika kivoiksi ominaisuuksiksi, toki noin nuo ovat aivan anurettavan halpoja.
Listasi näyttää mielenkiintoiselta ja eroaa mukavasti niistä listoista joita olen nähnyt.
Olen itse varmaankin ropeconiin maalailemassa vähän uusia eldareja kasaan ja koittanut nyt vähän miettiä listaa. Silloin tosin varmaan jo on vitosedikka ilmestynyt tai ainakin lähellä ilmestymistä joten henk. koht. jätän varmaan falconit listastani kokonaan pois. Lähinnä haluaisin kysyä sinulta wraithlordista. Miten tuo yksinäinen lordi on pelittänyt? Itse olen tuumaillut, että niitä tartteis sen kaksikon yhden hävitessä kentältä vähän turhan äkäseen. Miulla siis mielessä olisi noilla lähinnä semmoinen objectivejen kaappaaminen ja pitäminen, kun muilla eldareilla tuo ns "staying power" on vähän niin ja näin.
Nuo exarchittomat dire avengeritkin ovat mielenkiintoisia, etenkin defend ja shimmershield ovat osoittautuneet aika kivoiksi ominaisuuksiksi, toki noin nuo ovat aivan anurettavan halpoja.
Kaksi lordia olisi varmasti kova vaihtoehto sekin, mutta falconien pätevyys pyssyttäjinä ja iskuryhmäkuskeina(puhumattakaan lähes varmaa 430 pistettä objektiiveilla) pitää ne silti listassa. Onhan se fakta että yksinäinen lordi keräilee tulta mutta Eldradin kanssa sen saa pidettyä suht hyvin fortunessa, ja raunioissa kykkien kestää kiitettävästi eikä katsele kummituksia. Ampuu myös vihalla.jamopower kirjoitti:Hei.
Exarchittomat diret ovat vielä kokeiluasteella, mutta ovat päteviä siivoamaan kevyitä ryhmiä ja halpuudessaan uhrattaviakin. Avatar kun on mestoilla niin eivät kipitäkkään... Vaihtoehtona olisi yksi tuunattu ryhmä juurikin shimmershieldillä ja defendillä vastustajien sitomiseen, mutta pidän melkein enemmän niistä noin.
-
Easterling
Re:
Kyllä avatar löytyy ihan joka craftworldista jos yhtään fluffia oot lukenu :). Sehän on khainen inkarnaatio, ei mikään Biel-Tanin asukki.Easterling kirjoitti:Lista on siinä mielessä kohtalaisen erikoinen, koska listaa johtaa Ulthwen `seeri ja Biel-tanin Avatar, mutta trooppien osalta lista on Alaitoc tyylinen. Melkonen sekametelisoppa :S. Ja muutenkin, lista näyttää tehontavoittelulta Avataria lukuunottamatta.
Tehoahan tässä on tavoiteltu kyllä, ja avatar on osa sitä. Painelee pitkälti tuon Eldradin henkivartijana, T6 ja hyvät savet(re-rolleilla) pitää pätevästi elossa ja lähiksessähän tuo leikkaa vaikka mitä. onhan se tönkkö mutta minkäs teet.
Muutenkin tässä pelataan hyvin pitkälti kaapin sisällön puitteissa, mutta haluaisin silti kuulla mitä teen noilla ylimääräisillä pisteillä?
Warp Spidereille Exarchit ja Suprise Assault. Voit vielä pistää Exarcheille extra death-spinnerit, niin että tulee huomattavasti lisää tehoja. Tai sitten joku 7 Dire Avengeria Exarchilla, jolla Bladestorm.
Idleness is the pathway to damnation.
AT-osasto on hiukka heikoissa kantimissa, kun Dragonit ovat siinä hommassa suht kertakäyttöisiä, niinkuin harlekiinitkin jos niitä siihen käyttää. On tuossa tietty monta yksikköä joilla voi yrittää jonnekin kylkiin ja takapelteihin, mutta ne ovat kaikki sellaisia että olisivat tehokkaimmillaan tekemässä jotain muuta (mm. Spiderit ja Pathfinderit). Asiaa voisi vähän auttaa vaihtamalla Wraithlordin aseistusta lanceksi ja missileksi, kun siihen pisteitäkin olisi.
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
-Sörkan Sika-Harri-
No niin, muokkausta on tapahtunut ja tuolla listalla mikä nyt on esillä napsahti toinen sija Helsinki Fanaticista
Exarchin tupladeathspinnerista tulee vähän tehoja, mutta samaan hintaan saisi melkein uuden sällin... Päätin kuitenkin sisällyttää listaan kahdeksan dire avengeria ilman upgradeja, mutta eihän niillä tuolla turnauksessa mitään tehnyt. Eivätkä olisi tehneet bladestormillakaan.
Fanaticissa dragoonit lähinnä kykkivät vaunussa ja olivat pisteitä objektiivilla. Kyllä ne sitten pari kertaa pääsivät ampumaankin, kun lähelle eksyi joku vaunu, terminaattoreita tai yksinäinen autarch. ja niilläkin kerroilla pyrin pitämään huolen etteivät jääneet tulilinjoille.
En voisi, deep strikettävät warppikset on nähty, kokeiltu ja tuhottu. Hyvällä liikkeellä eivät tarvitse deeppausta päästäkseen hyviin paikkoihin, ja taivaalta tiputtuaan ovat avoimella kaikkien ammuttavana useimmiten(eivät voi hypätäkään pois), eivätkä edes siinä kohdassa mihin itse halusi ne. Lyhyt pyssyn kantama tappaa loputkin tehot deeppaamisesta. Maksavat lisäksi siitä kyvystä paljon. Pidän niistä tuommoisina suht järkevän hintaisina iskuryhminä.tylran kirjoitti:Warp Spidereille Exarchit ja Suprise Assault. Voit vielä pistää Exarcheille extra death-spinnerit, niin että tulee huomattavasti lisää tehoja. Tai sitten joku 7 Dire Avengeria Exarchilla, jolla Bladestorm.
Exarchin tupladeathspinnerista tulee vähän tehoja, mutta samaan hintaan saisi melkein uuden sällin... Päätin kuitenkin sisällyttää listaan kahdeksan dire avengeria ilman upgradeja, mutta eihän niillä tuolla turnauksessa mitään tehnyt. Eivätkä olisi tehneet bladestormillakaan.
Tällä listalla käydään panssareita, mikäli sellaisia ilmenee, nimenomaan naputtamassa kylkeen spidereilla ja falconeilla. Siihen hommaan pathfinderit ovat lisäksi täysin käyttökelvottomia(on yritetty tuloksetta monta kertaa...) ja usein ampumassa jotain tärkeämpää. Samalla tavalla harlekiinitkin ovat mielellään kiinni jossain lihaisammassa yksikössä suojassa ampumiselta. Olen kokeillut aiemmin wraithlordia Lancella mutta totesin että ammun mieluummin halvemmalla enemmän, sitäpaitsi pelikentillä harvinaisempia 13+ panssareita puhkotaan kuitenkin tässä listassa dragoneilla tai pulse laserilla, jos sitä ylipäätään vastaan tulee ja kylkiin ei vain pääse.Kurimus kirjoitti:AT-osasto on hiukka heikoissa kantimissa, kun Dragonit ovat siinä hommassa suht kertakäyttöisiä, niinkuin harlekiinitkin jos niitä siihen käyttää. On tuossa tietty monta yksikköä joilla voi yrittää jonnekin kylkiin ja takapelteihin, mutta ne ovat kaikki sellaisia että olisivat tehokkaimmillaan tekemässä jotain muuta (mm. Spiderit ja Pathfinderit). Asiaa voisi vähän auttaa vaihtamalla Wraithlordin aseistusta lanceksi ja missileksi, kun siihen pisteitäkin olisi.
Fanaticissa dragoonit lähinnä kykkivät vaunussa ja olivat pisteitä objektiivilla. Kyllä ne sitten pari kertaa pääsivät ampumaankin, kun lähelle eksyi joku vaunu, terminaattoreita tai yksinäinen autarch. ja niilläkin kerroilla pyrin pitämään huolen etteivät jääneet tulilinjoille.