Tulipas väsättyä listaa, kun rupeaa olemaan tähän peliin nappuloita sen verran, että voi miettiä jo vaihtoehtoja:
upseeri:
Isha-Akshay = 50
omat:
2 x Retiarius (rétiaire) = 42
2 x Lizard warrior (guerrier squamate) = 34
Hellfang (croc des enfers) = 18
palkkasoturit:
Isaiah, cabbalist = 32
Golem = 0 (sidottu juutalaiseen)
2 x lizard nomad (nomade squamate) = 24
= 200 armeijapistettä; 7 komentopistettä; lähtöherruusarvo 18
Siinäpä mun ötökkäporukka... Huokea moniosaaja piällysmiehenä ja tuttu peruskaarti: liskot liikkuvine kähyvoimineen ja mahtavine vahinkotaulukoineen, koira käytännössä pakollisena lemurivakuutuksena ja retiariukset ihan tylyn ynseyttään, julmempia linjamiehiä saa hakea. Vierailevina tähtinä kaikkien yhteinen (v)ihastus, savimöykky AKA Murekemies sekä noita tulevia uutuuksia se parivaljakko...:
(pannaanpa nämä statit tähän, koska kellään muulla ei ole sitä kirjaa...)
liike 5(4), taistelu 3(2), puolustus 4(3), suojaus 2, elopisteet 7(5), usko 0. viiltoase, taulukko: 2-3-5-7-9.
First contact, all-terrain, scout. 12p / sierainpari. Vikkeliä ja kestävät moukua, mitä nyt haavoittuvat hurjan herkkään, jo 2 hopsun menetyksen jälkeen.
Peruslootaan nähden kapteeni vaihtui halvempaan, ja toukkalinko, niin messevä kuin onkin, sai väistyä staattisuutensa ja epävarmuutensa vuoksi. Tilalle tuo palkkiskööri. Pidin toukkalinkoa pitkään kutakuinkin korvaamattomana, mutta Matokasa (Le Grouillant) sen tilalla ei haitannut strategiaa varsinaisesti. (Lähinnä Matokasan uskomaton sisäänrakennettu törppöilykyky löi puun takaa...) Siispä korvaan senkin samanhintaisilla liskopalkkasotureilla.
Perimmäinen ajatus listassa on luottaa hyvään lähtöherruuteen, jolla ottaa aloite heti kättelyssä, ja puhtaalla paremmuudella lähitaistelussa mennä rytyyttää vastustajasta yli. Mitä nyt liskojen heittokiekoilla voi vähän nakella juttuja, sen verran, että auttavasti voi kaukotaistella. Strategiassa avainosassa ovat liskopalkkikset, joiden first contact -skillillä saa bonusta lähtöherruuteen.
Golemin tilalla voisi käyttää samanhintaista peltileijonaa, joka on sekä turvallisempi käyttää että suuren nopeutensa vuoksi lopulta tappavampi, mutta golem on niin mukava psykologinen uhka... niin kerrassaan järkyttävä tappo- ja kestopotentiaali. Siinäkin tapauksessa että se villiintyy, kaikki voittavat, kun saadaan hupia ja kaaosta kentälle... Että tällä mentäneen, ainakin toistaiseksi, kun lähtöherruuttakin tuottaa huomattavasti paremmin.
Jos tuosta 250p pitäisi saada, heittäisin suht varmasti lingon takaisin, ja Vorenuksen tukemaan sitä lähistä vielä lisää. Leijonaa tekisi mieli, mutta sen kaveriksi ei oikein tunnu mahtuvan mitään fiksua... (kaksi 9p moskapalkkista? Khamoon, mais voyons...)
Jos muilla kommenttia tai mitä vain ajatusta olisi, niin mielellään noita lukisi.
Hell Dorado: Égarés/The Lost armeijalistoo
Re: Hell Dorado: Égarés/The Lost armeijalistoo
miten ihmeessä spämmibotti pääsi läpi?
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
En tiedä, mutta hyvä maku sillä on pelien suhteen.
ehhehe
ehhehe
[necromancy]... ja nopeasti poistettiinkin.[/necromancy]
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!