GW:n boikotointi
Re: GW:n boikotointi
korostan itsekin, että paremman vaikuttavuuden saa viemällä rahansa jonnekin muualle. GW:n "boikotointi" samalla pelaten ao firman pelejä ja ostaen figut käytettynä ei oikein pelitä. Jos minä ostan auton käytettynä, boikotoinko tällöin autoteollisuutta tai uusia autoja?
GW:n toimintaan ei saa muutosta kuin viemällä sankoin joukoin rahansa muualle (kuten nyt vaikka Hell Doradoon tai Warmachine/Hordesiin), mutta toisaalta tällöin GW:n teoriassa tekemät muutokset eivät kuitenkaan paljoa uusia "vaihtoehtopelaajia" kiinnosta.
GW:n toimintaan ei saa muutosta kuin viemällä sankoin joukoin rahansa muualle (kuten nyt vaikka Hell Doradoon tai Warmachine/Hordesiin), mutta toisaalta tällöin GW:n teoriassa tekemät muutokset eivät kuitenkaan paljoa uusia "vaihtoehtopelaajia" kiinnosta.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Joskus vuosi kaksi takaperin GW:n edellisten hinnannousujen aikaan netissä oli pyörimässä jokin adressi mihin sai oman nimensä käydä kirjoittamassa ja laittamassa kommentteja. Kyllä siihen aika paljon nimiä tuli. Tiedä sitten vaikuttiko millään lailla?
Dolmot kirjoitti:Tällä kertaa se on Bloodthirstor, Lordor of Mordor.
Ai vaikuttiko siten, että GW:n puolivuosittainen enemmän tai vähemmän inflaatiosta riippumaton holtiton hinnannostopolitiikka loppuisi? Jaa...
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Sitä sopii pohtia näin pari viikkoa viimeisimmän extraleveän hinnankorotuksen jälkeen.Silveri kirjoitti:Ai vaikuttiko siten, että GW:n puolivuosittainen enemmän tai vähemmän inflaatiosta riippumaton holtiton hinnannostopolitiikka loppuisi? Jaa...
Info: käytännössä jokaisen maailman firman asiakkaat epäilemättä tahtoisivat tavaransa halvemmalla. Myyjä puolestaan tahtoo myydä kalliimmalla jos vain suinkin voi. Pörssiyhtiö on suorastaan velvoitettu tekemään niin. Puhe (tai nimi listassa) ei paljon paina. Myyjä voi katsoa ihan suoraan omista luvuistaan, meneekö tavara kaupaksi. Ainoa tehokas tapa allekirjoittaa mielipiteensä on jättää pysyvästi ostamatta, koskien kaikkia tapoja ja reittejä.
Voi olla, että joku on joskus ennenkin maininnut tällä foorumilla jotain samantapaista.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Voi olla, että joku on joutunut toistelemaan tuota noin puolen vuoden välein.Dolmot kirjoitti: Voi olla, että joku on joskus ennenkin maininnut tällä foorumilla jotain samantapaista.
Nyt siis kaikki kuulolla: jos hinta kismittää, älkää ostako. Jos ostatte, älkää kitiskö hinnoista. Helppoa ja yksinkertaista (tm).
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Jos noin pahasti puristaa niin kannattaa jo lopettaa pikku-ukkoharrastus. Tilalle suosittelen Dolmotinkin ehdottamaa ukulelen soittoa. Helppo soitin opetella eikä stressikään vaivaa pina coladapäissään kun lurittelee haaveillen Polynesian saarten rauhasta.

^ Eiköhän tuo kuva kerrokin kaiken tarpeellisen asiasta. Oma suositus on, että ostatte mahdollisimman paljon käytettyjä figuja.
"Pain is an illusion of the senses, despair is an illusion of the mind."
Ja Empiren ritarit täältä, Empiren jalkaväen täältä ja täältä, sankarit ties mihin armeijoihin täältä...Roizo kirjoitti:^ Eiköhän tuo kuva kerrokin kaiken tarpeellisen asiasta. Oma suositus on, että ostatte mahdollisimman paljon käytettyjä figuja.
Itse ostin GW:n nappeja viimeksi vuosi sitten, kun halajasin paria uutta petomiessankaria, ja sitä ennen kaksi vuotta sitten tammikuussa kun Empire julkaistiin. Uusi kenraali oli tarpeen, vanhan höperön Altzheimer Krausin siirryttyä manan majoille. Jos haluaa vähän sotkea GW:n pakkaa, niin todellakin kannattaa jättää ostamatta ja hankkia nappinsa vaihtoehtovalmistajilta. Tässä ei ole mitään vikaa. Jos GW:n nappuloita tarvitsee, niin näen minä kuitenkin parempana vaihtoehtona käytettynä hankkimisen kuin uutena ostamisen. Yleensä ihminen, joka vanhansa pois myy, ei enää tarvitse niitä, ja ero siihen, ostaako kaupasta uutena ja jättää vanhat kaverin napit ullakolle pölyttymään vai jättääkö ostamatta itse kaupasta ja hyödyntää kierrätyskelpoiset miniatyyrit, on melkoinen.
Kannattaa todellakin olla miettimättä joskus sitä 'suurempaa kuvaa', tai ainakin olla masentumatta jos todellisuus näyttää siltä, ettei itse voi vaikuttaa. Yhden yksittäisen ihmisen vaikutusmahdollisuudet ovat kuitenkin suuremmat kuin mitä moni uskaltaa ajatella, ja se, että muut eivät lähde mukaan omaan tempaukseen tai saa kritiikkiä, ei tarkoita todellakaan sitä että pitäisi jättää asia vain unohduksiin verukkeella 'ei tää kuitenkaan toimi'. Boikotti voi olla ostamattomuudelle ja kapinoimiselle joskus väärä sana, mutta kapinaa voi todellakin harrastaa. Ja pitääkin. Kunhan pitää pään kylmänä ja jatkaa siitä mihin jäi, ja pitää vähän ääntä itsestään. :)
Mutta conclusionina, ostakaa vaihtoehtoisia ja pitäkää kiinni siitä mitä teette. Minua ei lämmitä GW:n meininki yhtään, ei ole lämmittänyt aikaan, mutta peliä on kuitenkin ihan kiva pelailla. Uuden harrastajan elämä ei ehkä ole näin ruusuista, mutta jos saataisiin ihmisten mieliin se tosiasia vakiinnutettua, että monesta monituisesta paikasta voi ja kannattaa hankkia tavaraa, ei harrastuksen aloittamisestakaan vaihtoehtoisin menetelmin tulisi niin hankalaa.
Vaikka koko Suomi lopettaisi GW:n tuotteiden oston, on turha odottaa mitään muutosta hinnoissa. Figuihin menee rahaa, mutta olen valmis maksamaan laadusta. Nappulat hankin siis sieltä, mistä saan kohtuulliseen hintaan tyylikkäimmät ukot.
Tietenkin 5€ nousu kyrpii jo ihan periaatteesta, mutta käytännössä tämä tarkoittaa kuitenkin a) yhtä kebabia b) yhtä leffanvuokrausta c) yhtä oluttuoppia vähemmän/kk, riippuen siitä mihin nyt kenenkin rahat kuluvat.
Tietenkin 5€ nousu kyrpii jo ihan periaatteesta, mutta käytännössä tämä tarkoittaa kuitenkin a) yhtä kebabia b) yhtä leffanvuokrausta c) yhtä oluttuoppia vähemmän/kk, riippuen siitä mihin nyt kenenkin rahat kuluvat.
- Stormtrooper
Figuihin menee rahaa kyllä, mutta vain kerran. Oikein käytettyinä ja varastoituina hammerit pysyvät pelikunnossa pidempään kuin itse pelaaja.Lateksimajava kirjoitti:Figuihin menee rahaa, mutta olen valmis maksamaan laadusta.
Kun olet kerran törsännyt pari sataa euroa armeijaan se palvelee sinua vuosi toisensa jälkeen. Samaa ei voi sanoa monestakaan muusta harrastuksesta jotka nielevät tietyin väliajoin rahaa. Hammereissa riittää ensimmäisen armeijan jälkeen kun hankit sen uuden sääntökirja (joka ei edes ole kallis) muutaman vuoden välein.
Why the hell my auspex looks like it's playing tetris?
Paitsi jos on tullut investoitua armeijaan joka on joko hävitetty tai pilkottu osiin kuten squatit, sekakaaokset tai undeadit, vai mitä? ;)
-
burning demon
tekisi muuten mieli muistuttaa että vaikka GW on nostanut hintoja aika reilulla kädellä niin figutus on vielä omasta mielestäni aika halpa harrastus verrattuna vaikka jääkiekkoon, jalkapalloiluun tai vaikkapa koripalloon jotka voivat olla useikin paljon fugutusta kalliimpi harrastus.
Toikiha se harmittaa että joidenkien rykmenttien hinnat ovat nousseet noin viidellä eurolla, (esim, skeletonit tai empire state troopit) mutta ajattelin silti hinntojen noususta huolimatta jatkaa tätä harrastusta toistaistaiseksi.
Toikiha se harmittaa että joidenkien rykmenttien hinnat ovat nousseet noin viidellä eurolla, (esim, skeletonit tai empire state troopit) mutta ajattelin silti hinntojen noususta huolimatta jatkaa tätä harrastusta toistaistaiseksi.
Tämä on juuri sellainen armeija jossa keraalit valitaan huutoäänetyksellä!