"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Dark Angels 1500p

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
minä

Dark Angels 1500p

Viesti Kirjoittaja minä »

Juupa juu, taas vaihteeksi tuli uusi lista suunniteltua. Necroneita ja IG:tä pitäisi piestä, ja terhot(luultavasti) sen homman osaa, joten ne ovat jälleen kerran aika suuressa roolissa. Ekaa kertaa ajattelin koittaa whirlwindejä, ja niitä onkin aika paljon(ainakin omasta mielestäni). Mutta sitten itse lista:

HQ 275p
Belial 130

Chaplain 120
-terminator armour, storm bolter +25
=145

Elite
tyhjää täynnä...

Troops 920p
Deathwing terminator squad 215
-kaikilla clawit
-cyclone missile launcher+20
=235

-kaikilla thunder hammer ja storm shield

-H-flamer+5
-chain fist+5
=225

-assault cannon+30
=245

Fast attack
taas tyhjää...

Heavy support 305p

whirlwind 85
-extra armour +15
-storm bolter+5
=105

whirlwind 85
-extra armour +15
=100

whirlwind 85
-extra armour +15
=100

Elikkä tällä lailla. Whirlwindit on piilossa ja pommittaa sitä sun tätä ja termikset pieksee sitä sun tätä mitä vastustajalta löytyy. (oli selventävää...)
Viimeksi muokannut minä, Ma 20.10.2008 15:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olipa kerran mutta ei sitten ollu toista kertaa.
Half-breed

Re: Dark Angels 1500p

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Tippuuko termokset kentälle vai aloittaako ne siltä. Nimittäin sulla on sen verta vähän tulitukea ja nopeita yksiköitä, että termokset voivat joutua helposti gängbängätyiksi. Vaihtaisin Vindit Predoihin, tai prätkiin ja potkisin myös kappalaisen pois. Tarvitset oikeasti tukiyksiköitä listaasi.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
minä

voihan ny nenä, saan taas vaihteeksi hakata päätäni pöytään(ei ole ensimmäinen eikä takuulla viimeinen kerta)! Suanat meni sekaisin, eihän nuo vindicatoreja ole vaan whirlwindejä... Näin siinä käy, kun on väsynyt, on puhunut puoli tuntia kaverin kanssa tämän liian vindicator painotteisesta armeijasta, ne tulee vielä uniinkin(ihan totta) pitäisikö käydä psykiatrilla??? Mutta joo, predoja voisi ehkä ottaa tilalle. Millaisella varustuksella niitä kannattaisi käyttää IG.tä ja necruja vastaan? Termikset lähinnä hyppii taivaalta tai osa menee kävellen lähellä oleville objektiiveille.
Fierysigil[FIN]

Viesti Kirjoittaja Fierysigil[FIN] »

Listassa on hyvää esim. se, että ole ottanut clawi porukalle cyclonen ja muutenkin käyttänyt kaikkia mahdollisia esinetä heille.

En pidä puhtaasta Dark Angel 1 companyn porukoista. Muutenkin, ne maksavat paljon pisteitä 1 ainoa porukka, ja 5 miestä ei paljoa pyristele isoja örkki laumoja vastaan (elleivät selviä taistelusta voittaen sen, ja elleivät pääse rynnäköimään itse). Suosittelen myös ottamaan 3 mopoa fistillä ja 2 flamer/melta riippuen mitä niillä haluat tehdä (anti-tank vai anti-infantry). Whirlat oli hyvä idea, mutta niitä on ehkä liikaa, kannattaa pyrkiä saamaan ainakin 1 Vindicator, jolla laitetaan raskaasti varustautuneet jalkaväet alas. Predatorin hankintaa kannattaa myös suunnitella, sekun tekee nättiä jälkeä vaikka Land Raiderista ;)
minä

kiitos vastauksista, muutan listaa tässä lähiaikoina.
minä

jepu jep, tässä olisi lista numero 2, vaikuttaa paremmalta, mutta onko sitten sitä tiedä en. Komenttia!

HQ
Belial 130

Elite
nothing...

Troops
-kaikilla clawit
-cyclone missile launcher+20
=235

-assault cannon+30
=245

-H-flamer+5
-chain fist+5
=225

Fast attack
Ravenwing squad 120
-+3 mopoo +100
-p-fist+25
-2X melta gun+20
=265

Heavy support
Vindicator 125
-Extra armour+15
=140

Predator 70
-twinlinked lasscannon+35
-H-bolter side sponsors+25
=130

Predator 70
-twinlinked lasscannon+35
-H-bolter side sponsors+25
=130

että tälläistä tällä kertaa.
Kurimus

Viesti Kirjoittaja Kurimus »

Predator kun on nykyään melkein pakosti liikkumaton tulipesäke, niin mielestäni se kannattaisi varustaa yhteen tehtävään. Joko täydet lascit, autocannon lasc-sponsoneilla (laaseria budjetilla -malli), tai AC+HB:t (+pintle Stormbolter?) massaa vastaan.
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
Remington

Viesti Kirjoittaja Remington »

Kurimus kirjoitti:Predator kun on nykyään melkein pakosti liikkumaton tulipesäke, niin mielestäni se kannattaisi varustaa yhteen tehtävään. Joko täydet lascit, autocannon lasc-sponsoneilla (laaseria budjetilla -malli), tai AC+HB:t (+pintle Stormbolter?) massaa vastaan.
Osin samaa mieltä. Itse en predalle sivulassoja hanki koska tulee liikaa hintaa, kyllä se twinlasso tekee tehtävänsä jos tekee (saa sen mononkin alas). Näin hintakin pysyy aisoissa. Tälle stormari kaveriksi (ei immoa jos tulee tupla wpn destroyed) ja extrat halutessaan. Jos lasso menee, tällä voi ajella poppoota yli tms. Toinen tapa on juurikin tämä autocannon, heviboltterit + stormari. Istuu ja ampuu piilosta/suojasta anti-infantryä.

Listasta muutoin, itse ulkoilutan melko puhdasta closisinfantryä, tämä pärjää hyvin juoksuoption myötä (pärjäsi aikaisemmin ilmankin) sekä woundien vaikuttaessa suoraan liippaan on tämä poppoo kuolettava. Mutta tosi on, termokset tarvii tulitukea ja ajokkien tuhoamiskykyä kauempaa, predat ovat parhaillaan tässä. Lassopreda on halvempi kuin lassodredi ja kestävämpi edestä (predan 13 pelti vs. dredin 12). Lisäksi ac+hb+sb preda ampuu enempi anti-ifantryä kuin dredi, sekä on taas halvempi.

Ryhmien kokoonpanosta, clawit ja missileyhdistelmä toimii, voi ampua sopivaa kohdetta ja lähiksessä pärjätään. Mutta mutta.. Itse suosisin puhtaasti jompaa kumpaa. Juokset ja lähistelet tai ammut ja laahaat. Juoksuoptio vie termoksia tehokkaasti eteenpäin eli en tuhlaisi tätä D6" liikettä ampumalla satunnaisen miss´o launtserin. Lisäksi poppoossa on hyvä olla yksi fistillinen, tälle sitten voi antaa sen hevifleikan. Juokset ampumishukin ja sitten template-etäisyydeltä liekität ennen kuin isket lähikseen.
"You're right. The Devil has come. Look
at me. I am the Devil." -Charles Remington-
Kurimus

Viesti Kirjoittaja Kurimus »

Remington kirjoitti:Itse en predalle sivulassoja hanki koska tulee liikaa hintaa, kyllä se twinlasso tekee tehtävänsä jos tekee (saa sen mononkin alas). Näin hintakin pysyy aisoissa.
Itse käyttäisin todennäköisesti juurikin AC+sivulassot -komboa. Hintaa tulee saman verran kuin TwinLasc+HB -versiolle, mutta saa kaksi laaseria yhden sijaan. Lisäksi autocannon toimii ainakin jotenkin lähes kaikkiin kohteisiin joihin lassoilla halutaan ampua, ainoana poikkeuksena AV14. Miksatun roolin predassa joko lasc tai HB:t menee melkeinpä aina hukkaan.
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
minä

Kiitos vastauksista, taidan itsekkin harkita pelkkää lähistelyä. Tarkoitatko siis että ottaisin ryhmän, jossa on 4 clawi termistä ja yksi h-fleikalla?
Ja predoihin taidan kyllä vaihtaa ac+lascannon sponsorit, ihme kun en itse älynnyt... Ja vielä tuosta vindicatorista:onko kannattava vai kannattaisiko vaihtaa johonkin muuhun (3 predaa)? Mopoistakaan ei ole kuin huonoa kokemusta, paperilla näyttää kyllä kivalta, mutta toimiiko? Mutta kiitos taas, ja lisää kommenttia saa kyllä antaa...
Fierysigil[FIN]

Viesti Kirjoittaja Fierysigil[FIN] »

Kannattaa ehkä vaihtaa ac+lasscannon predat ihan destructoriin ja annihilatoriin. Itse ainakin pidän selvästi vastaan vehicle tai infantry.

Vindicator on kyllä pisteiden veroinen, imee kyllä paljon tulta, mutta sijoittamalla sen hyvään paikkaan siitä on vaan hyötyä. Tekee tuhoa.

Whirla olisi toki kiva lelu kaikkia vastaan, sitä kun on paha ampua (sijoitat piiloon).

Assault + Int. -Chaplain tekee nättiä jälkeä infatrystä ja Meltabombilla vielä Vehiclestäkin. Harkitse armeijasi pientä muuttamista tuosta 1. ja 2. kompanioista myös 3-5 kompaniaan.

Toki 2+ save voi toimia, mutta 1 Vindicator lätty päälle sattuu (samoin rending). Closessa tulee turpaan Ini 4+ power weaponeilta (uudet mariini vetet, chaos possessed [onnella], mosterous creaturet [liioittelua])

1-2 porukkaa 1. kompanian veljiä vielä menee ja mopo porukka kannattaa aina olla.

Jos Deathwing on asenne syyllä mukana, lantikka antaa aina kunnon suojan yksikköön kunnes pääset assaulttiin, missä ne kyllä näyttää osaamisensa melkein mitä tahansa vastaan.
Remington

minä kirjoitti:Kiitos vastauksista, taidan itsekkin harkita pelkkää lähistelyä. Tarkoitatko siis että ottaisin ryhmän, jossa on 4 clawi termistä ja yksi h-fleikalla?
Ja predoihin taidan kyllä vaihtaa ac+lascannon sponsorit, ihme kun en itse älynnyt... Ja vielä tuosta vindicatorista:onko kannattava vai kannattaisiko vaihtaa johonkin muuhun (3 predaa)? Mopoistakaan ei ole kuin huonoa kokemusta, paperilla näyttää kyllä kivalta, mutta toimiiko? Mutta kiitos taas, ja lisää kommenttia saa kyllä antaa...
Kyllä, 4 clawitermistä ja yksi (fistillinen) hevifleikalla. Tälle voisi antaa harkinnan mukaan myös chainfistin (mikäli useampi ajokki tai isommat kuin 10n takapelti), pystyy sitten ajokkeihinkin. Hevifleikka toimii hyvin massaclosisarmeijoita (genut, örkit, yms.) vastaan ja tappaa hyvällä mäihällä jopa kaikki (6 genua menee helposti) tai vähentää mukavasti takaisin tulevia hyökkäyksiä (genut tosin lyövät ensin, örkeistä ei juuri pelkoa kun sinä lyöt ensin mutta se klawinobi on iso uhka).
Vindicator ei ole huono mutta valtaosa laukauksista menee ohi kohteen. Tosin yksi oikeaan osunut ostanee hyvin vindiksen pisteet takaisin. Kuitenkin itse kallistuisin predan puoleen, u know what u get.
Ja et tarvitse mopoja enkä niitä termosten kanssa pistäisi. Eivät kestä isoja aseita (vielä huonommin kuin termokset), AT-tulta saa muutenkin (esim.land speeder) ja ne eivät nosta miesten määrää kun ovat kalliita eli ei senkään puolesta.
minä

Jahas, jahas, taas päivitys.

HQ
Belial 130

Elite
ei taaskaan mitään...

Troops
-4X clawit
-H-flamer ja chain fist+10
=225

-4X clawit
-H-flamer ja chain fist+10
=225

-assault cannon+30
=245

-assault cannon+30
=245

Fast attack
ei mitään tälläkään...

Heavy support
Predator 70
-lascannon sponsors+60
-extra armour+15
-storm bolter+5
=150

Predator 70
-lascannon sponsors+60
-extra armour+15
-storm bolter+5
=150

Predator 70
-lascannon sponsors+60
=130

lyhyesti: Predat pommittaa kaiken raskaan, termikset assaulteilla ampuu kaikkea muuta ja clawit hakkaa assaultissa.
Toimiiko vai ei?
Ja kommentit on aina tervetulleita!
Barnabas

Viesti Kirjoittaja Barnabas »

minä kirjoitti: Toimiiko vai ei?
Tuohon saa parhaimman vastauksen pelaamalla, mutta ainakin paperilla näyttäisivät oikein hyviltä, joskin armeija on jokseenkin hidas liikkeinen. Toisaalta taas alas putovat terminaattorit konpensoivat tätä.
Remington

Kyllä ne terminaattorit juoksee eli 6"+D6" vuorossa on aika nopeata etenemistä. Ja assaritermosten ei tarvitse, istuvat objektiivilla ja ampuvat, mitä nyt hätistelevät liian lähelle tulleita. Itsellä hieman vastaavanlainen lista (tosin edelleen sitä mieltä, että twinlasso riittää) ja nuo extrat ei nyt mikään must ole. Ja lista toimii jos on toimiakseen. En aina voita mutta en häviäkään ja eikös tärkeintä ole se, että on mukava peli molemmille/kaikille.
minä

Extrat on lähinnä pisteiden täytteenä kun en muuta keksinyt ja kyllä niistä joskus iloakin on. Termikset tippuu tähdistä/juoksee riippuen tilanteesta. Ja tärkeintä ei ole voitto vaan se että ruotsi häviää!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijalistat”