KuoLan Ropekerho.
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Re: KuoLan Ropekerho.
Tuonko siis ensi kerraksi DM säännöt, yksi kahden pelaajan pelialusta (Onko tämä tarpeellinen?) ja 3-5 pakkaa. Haluatte että tuo jotain enemmän jotta voimme pelata Duel Mastersia?
Ja aiommeko pelata Mordenheimia? Vai ovatko kerhonpitäjät sillä väsymystasolla turnauksen jälkeen että pelaamme DM:ää jolloin minä pidän huolta säännöistä suurimmilta osin varmaankin.
Luulisin, että teen pakan jokaiselle sivilisaatiolle (Valo, Pimeys, Tuli, Vesi ja Luonto (Ikäänkuin Magicin värit)) jotta jokainen pelaaja saa pelata sillä millä haluaa.
Eihän siellä tiloissa voi hävitä kortteja jos on noin 200 korttia mukana?
Jos kuitenkin en jaksa tehdä jokaiselle sivilisaatiolle pakkaa, voisitte sanoa pari noista (Valon lisäksi, pelaan nimittäin sillä luultavasti) yllä olevista joita haluaisitte kokeilla. Voin aloittaa DM selityksen jo nyt.
OFFTOPIC (Taas kerran, sanokaa vaan jos tämä massa off häiritsee, vaikka kyllä tämä jotenkin liittyy ropekerhoon):
Duel mastersissa on jotenkin samanlaiset säännöt kuin Magicissa, mutta niitä en nyt jaksa selittää. Ne voitte opetella sitten ropekerhossa.
DM:ässä kuitenkin käytetään Magicin maan sijasta manaa. Manaa voi lisätä kaikilla korteilla.
Sivilisaatiot.
Valon hyvä puoli on hyvä puolustus. Sen huono puoli on että sillä on suurimmilta osin sitten puolustukseen tarkoitettuja juttuja (Tietysti hyviä hyökkääjiä on, mutta harvemmassa kuin muilla).
Pimeys sitten keskittyy "jekkuiluun", ja hyökkäysvoimakin on suhteellisen hyvä hinta laatu suhteessa.
Pimeys kuitenkin voi olla itse-tuhoista ja monet halvat olennot yleensä tuhoavat itsensä hyökättyään/puolustettuaan.
Tuli on sitten raakaa voimaa, suuria määriä pikkuolentoja, ja nopeaa hyökkäystä, mutta ei mitään muuta, puolustusta ei ole ollenkaan, ja taktisia sääntöjä ei ole paljonkaan. Jos yhtään.
Vesi on sitten kohtalaisen hyvä kaikessa, sillä myöskin on helppo saada tarvittaessa kortteja käteen koska suurimmilla osalla korteilla jotain kortin nosto mahdollisuus sääntöjä. Vesi olennot ovat kuitenkin hitusen kalliimpia kuin muut, joten tästä voi koitua ongelmia. Eikä ihan yhtä mahtavia olentoja ole kuin muilla.
Luonto on sitten todella mainio manan hankkimisessa, ja juuri oikean hirviön saamisesta pakasta.
Hyökkäys voimakin on hyvä ja taktisia kortteja löytyy paljon. Puollustusta on vähän, mutta ainakaan sekään ei sitten puutu. Huono puoli on kuitenkin se että strategian monipuolisuutta ei ole ihan yhtä paljon kuin muilla, vaikka sitäkin on.
Nonih, toivottavasti jotakuta auttoi... Jotakin täällä tietysti voi olla väärin (Peliguru kun en ole, toisin kun Mr Cartier) mutta kyllä tässä on suurimmiltaosin kaikki oikein. Loppu sitten ropekerhossa.
Ja aiommeko pelata Mordenheimia? Vai ovatko kerhonpitäjät sillä väsymystasolla turnauksen jälkeen että pelaamme DM:ää jolloin minä pidän huolta säännöistä suurimmilta osin varmaankin.
Luulisin, että teen pakan jokaiselle sivilisaatiolle (Valo, Pimeys, Tuli, Vesi ja Luonto (Ikäänkuin Magicin värit)) jotta jokainen pelaaja saa pelata sillä millä haluaa.
Eihän siellä tiloissa voi hävitä kortteja jos on noin 200 korttia mukana?
Jos kuitenkin en jaksa tehdä jokaiselle sivilisaatiolle pakkaa, voisitte sanoa pari noista (Valon lisäksi, pelaan nimittäin sillä luultavasti) yllä olevista joita haluaisitte kokeilla. Voin aloittaa DM selityksen jo nyt.
OFFTOPIC (Taas kerran, sanokaa vaan jos tämä massa off häiritsee, vaikka kyllä tämä jotenkin liittyy ropekerhoon):
Duel mastersissa on jotenkin samanlaiset säännöt kuin Magicissa, mutta niitä en nyt jaksa selittää. Ne voitte opetella sitten ropekerhossa.
DM:ässä kuitenkin käytetään Magicin maan sijasta manaa. Manaa voi lisätä kaikilla korteilla.
Sivilisaatiot.
Valon hyvä puoli on hyvä puolustus. Sen huono puoli on että sillä on suurimmilta osin sitten puolustukseen tarkoitettuja juttuja (Tietysti hyviä hyökkääjiä on, mutta harvemmassa kuin muilla).
Pimeys sitten keskittyy "jekkuiluun", ja hyökkäysvoimakin on suhteellisen hyvä hinta laatu suhteessa.
Pimeys kuitenkin voi olla itse-tuhoista ja monet halvat olennot yleensä tuhoavat itsensä hyökättyään/puolustettuaan.
Tuli on sitten raakaa voimaa, suuria määriä pikkuolentoja, ja nopeaa hyökkäystä, mutta ei mitään muuta, puolustusta ei ole ollenkaan, ja taktisia sääntöjä ei ole paljonkaan. Jos yhtään.
Vesi on sitten kohtalaisen hyvä kaikessa, sillä myöskin on helppo saada tarvittaessa kortteja käteen koska suurimmilla osalla korteilla jotain kortin nosto mahdollisuus sääntöjä. Vesi olennot ovat kuitenkin hitusen kalliimpia kuin muut, joten tästä voi koitua ongelmia. Eikä ihan yhtä mahtavia olentoja ole kuin muilla.
Luonto on sitten todella mainio manan hankkimisessa, ja juuri oikean hirviön saamisesta pakasta.
Hyökkäys voimakin on hyvä ja taktisia kortteja löytyy paljon. Puollustusta on vähän, mutta ainakaan sekään ei sitten puutu. Huono puoli on kuitenkin se että strategian monipuolisuutta ei ole ihan yhtä paljon kuin muilla, vaikka sitäkin on.
Nonih, toivottavasti jotakuta auttoi... Jotakin täällä tietysti voi olla väärin (Peliguru kun en ole, toisin kun Mr Cartier) mutta kyllä tässä on suurimmiltaosin kaikki oikein. Loppu sitten ropekerhossa.
'10-'11-'12 WDLOberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
- Mr Cartier
Eiköhän sitä ropekerho ole aivan normaaliin tapaan tulossa kerhoon.
Melkolailla kaikkea mitä tuodaan näytille voidaan kokeilla.
Jos et korttejasi levauta pitkin maita ja mantuja niin eiköhän korttisi pitäisi pysyä turvassa siinä missä muutkin ihmisten tavarat.
Kyllä tuo DM vaikuttaa sekä säännöiltään että värien teemoiltaan 95% kaikkien tunteman magickin kopiolta, mutta se ei tarkoita etteikö kopio voisi olla myös hyvä. Kokeilemallahan se selviää.
Ja ei, en minä mikään peliguru ole, on vain tullut kokeiltua vähän kaikenlaista.
Melkolailla kaikkea mitä tuodaan näytille voidaan kokeilla.
Jos et korttejasi levauta pitkin maita ja mantuja niin eiköhän korttisi pitäisi pysyä turvassa siinä missä muutkin ihmisten tavarat.
Kyllä tuo DM vaikuttaa sekä säännöiltään että värien teemoiltaan 95% kaikkien tunteman magickin kopiolta, mutta se ei tarkoita etteikö kopio voisi olla myös hyvä. Kokeilemallahan se selviää.
Ja ei, en minä mikään peliguru ole, on vain tullut kokeiltua vähän kaikenlaista.
Vahingosta viisastuu.
Niin, DM on +-Magic kopio, mutta kyllä se toimii jokseenkin eri tavalla...
Olen tullut päätökseen tuoda:
-Valopakan (Jossa on ihan hitusen luontoa ja tulta joka kuuluu pakan taktiikkaan)
-Pimeyspakan (Jossa on myöskin hitusen luontoa ja tulta)
-Tulipakan
Muita en ole ehtinyt kiireiseltä viikoltani kyhätä, mutta ensi kerraksi voin vaadittaessa tehdä muillekkin sivilisaatioille pakkoja.
Olen tullut päätökseen tuoda:
-Valopakan (Jossa on ihan hitusen luontoa ja tulta joka kuuluu pakan taktiikkaan)
-Pimeyspakan (Jossa on myöskin hitusen luontoa ja tulta)
-Tulipakan
Muita en ole ehtinyt kiireiseltä viikoltani kyhätä, mutta ensi kerraksi voin vaadittaessa tehdä muillekkin sivilisaatioille pakkoja.
Tuplapostaan nyt koska viime viestistäni on noin kaksi viikkoa.
Eli, sovimme parin tyypin kanssa (Mar. ja Con. *) että pelaisimme roolipeliäni ensiviikolla (17.11).
*: En uskalla paljastaa nimiä.
Eli, sovimme parin tyypin kanssa (Mar. ja Con. *) että pelaisimme roolipeliäni ensiviikolla (17.11).
*: En uskalla paljastaa nimiä.
- Ilkeapikkuperkele
Tervehdys Savolaiset!,
Kuten jo tuossa toisessa topicissanne uhosin, niin muuttelen joulukuun alusta Kuopioon. Peliseuraa olisin tietenkin vailla. Armeijanani on Delffit ja 2250:n asti pääsen. Maanantai sopii näillä näkymin hyvin minulle jos sitä ehdottelette päiväksi.
Kuten jo tuossa toisessa topicissanne uhosin, niin muuttelen joulukuun alusta Kuopioon. Peliseuraa olisin tietenkin vailla. Armeijanani on Delffit ja 2250:n asti pääsen. Maanantai sopii näillä näkymin hyvin minulle jos sitä ehdottelette päiväksi.
The Captain kirjoitti: Vittuilun määrä maailmassa on muuttumaton vakio.
- Khorne Marien
No sitten kai vaan tervetuloa!Aloitin siellä käymisen itsekin eilen(17.11.08), ja osoittautui hyväksi paikaksi.=)
Aloitamme erään roolipelin testikamppanjan 24.11.
Tervettuloa mukaan vaan. Ainakin minä haluaisin pelata sinua vastaan, ja luulen että moni haluaisi tällaisen 2Vs.2 pelin mielellään. Ainakin minä.
Tervettuloa mukaan vaan. Ainakin minä haluaisin pelata sinua vastaan, ja luulen että moni haluaisi tällaisen 2Vs.2 pelin mielellään. Ainakin minä.
- Mr Cartier
Todennäköisesti valmiiksi kirjoitetun seikkailun koppaaminen voi osoittautua hankalaksi ennen kuin turnaus on saatu alta pois, mutta hahmojen teko pitäisi luonnistua helposti ilman seikkailuakin. Jokatapauksessa ensimmäinen pelikerta menee usein vain ja ainoastaan hahmojen tekoon genrestä ja mekaniikasta riippumatta.
Vahingosta viisastuu.
Ok. Ei se haittaa vaikka tekisimme vain hahmoja yhdellä kerralla, koska voit varmaan kuitenkin ymmärtää miten iloinen minä olen kun päästään kokeilemaan roolipeliäni.Mr Cartier kirjoitti:Todennäköisesti valmiiksi kirjoitetun seikkailun koppaaminen voi osoittautua hankalaksi ennen kuin turnaus on saatu alta pois, mutta hahmojen teko pitäisi luonnistua helposti ilman seikkailuakin. Jokatapauksessa ensimmäinen pelikerta menee usein vain ja ainoastaan hahmojen tekoon genrestä ja mekaniikasta riippumatta.
Jaksatko Mr. Cartier olla pelinjohtaja, edes auttava sellainen? Minä en katsos osaa vielä olla pelinjohtaja (Johon on kyllä ymmärrettävä syy).
Lisäksi kaiken kuulemani mukaan olet hyvä vetämään kampanjoita. :)
- Mr Cartier
Kiitos :).Mr Cartier kirjoitti:Hyvä ja hyvä, mutta eiköhän se luonnistune.
- Mr Cartier
Eipäs velipoika muistana tuoda niitä Maguksia kotoaan niin täytynee varmaan soveltaa jotain omaa sitten siihen ropeen.
Ei silleen että noin sekalaiseen seurakuntaan millaset hahmot tehtiin nyt mitään valmista olisi kovin hyvin voinutkaan soveltaa...
Ei silleen että noin sekalaiseen seurakuntaan millaset hahmot tehtiin nyt mitään valmista olisi kovin hyvin voinutkaan soveltaa...
Vahingosta viisastuu.
- Mr Cartier
Tällä kerralla ei sitten ole maastoja järjestäjien puolesta johtuen auton puutteesta.
Vahingosta viisastuu.
Miten joululomat vaikuttaa ropekerhon toimintaan? Voisitte listata ne maanantait kun EI ole ropekerhoa.
http://2011.piraattivaalit.fi/patsy02 kirjoitti:Useless as they may be, the horses still need their knights for the extra armour save.
-
Captain-Jake
Pelaako tuolla nyt joku 40:koota? Kun kiinnostaisi pientä patrolli matsia ottaa
- Khorne Marien
Minä, muttei mitään hirmu armeijaa vielä ole.Ehkä saan joululahjaksi figuja, niin voi pelata marruilla.(987pst armeija on + codex.)Tosin omistan vain tactical marruja ja scoutteja, mutta pelaatko ''mr. cartier'' 40k:ta, vai kenen ne eldarit oli, millä pelasitte pari kertaa sitten?Captain-Jake kirjoitti:Pelaako tuolla nyt joku 40:koota? Kun kiinnostaisi pientä patrolli matsia ottaa
- Mr Cartier
Molemmat järjestäjät pelaavat ja armeijaa löytyy molemmilta tarpeeksi. Itseltäni venyttäen pari tonttua, isommalta hepulta useampaa porukkaa tietääkseni noin pari tonttua per setti.
Itse harrastan suippiksia, se isompi ihmisiä parissa eri muodossa. Maalattuna ei järin suuria määriä ole.
Voihan tuota matsia vaikka ottaakin
Tarkkaa tietoa ei talon toiminnasta ole vielä, mutta aiempien kokemusten perusteella uskoisin että joulun jälkeinen maanantai on ainakin kiinni. Itse en myöskään paikalle pääse sitä edeltävänä maanantaina mikäli talo on auki, joten itseltäni vuoden viimeinen kerho taitaa olla ensikerralla. Juuson paikalle pitäisi kyetä vääntäytymään, mikäli ei ole sidottuna oppilaitokseen.
E: Eli tänään ropekerhosta olisi saanut kouraansa lappusen jossa lukee kiinnioloajat. Kopioin tähän ropekerholle relevantit detaljit:
...Nuorisokeskus 44 on joululomalla 22.12.2008-6.1.2009, eli Sali, Disco, Bändikämppä ja muutkaan tilat eivät ole käytössä tuona aikana.
Tammikuussa 2009 vakiovuorot alkavat jälleen ke 7.1.09 alkaen, seuraavin poikkeuksin:
...
Sekä jo aiemmin ilmoitetut :
2.-6.3.09 (hiihtoloma)
10.-13.4. (pääsiäinen)
...
Vakiovuorot päättyvät 17.5.2009.
Eikä sitten muuta kuin Oikein Mukavaa Joululomaa & Mahtavaa Vuotta 2009!
Ropekerhoa tullaan jatkamaan myös syyskauden puolelle, mutta tuona ajankohtana nuorisotalo siirtyy kesälomalle, ja auennee jälleen syksyllä, joka tarkoittaa että ropekerhoa ei voida pitää kesän aikana. Asiasta enemmän kun ajankohta on lähempänä.
Kaikki paikalle vaivautuneet myös huomaavat helmikuun lopulla varatun päivämäärän ja kommentin sen perässä. Kyllä, se on WH40k turnaukselle varattu ajankohta.
Myös omasta puolestani toivotan kaikille hyvää joulua ja onnellista uuttavuotta. Ropekerho siis ensi kerran 12.1.09.
Itse harrastan suippiksia, se isompi ihmisiä parissa eri muodossa. Maalattuna ei järin suuria määriä ole.
Voihan tuota matsia vaikka ottaakin
Tarkkaa tietoa ei talon toiminnasta ole vielä, mutta aiempien kokemusten perusteella uskoisin että joulun jälkeinen maanantai on ainakin kiinni. Itse en myöskään paikalle pääse sitä edeltävänä maanantaina mikäli talo on auki, joten itseltäni vuoden viimeinen kerho taitaa olla ensikerralla. Juuson paikalle pitäisi kyetä vääntäytymään, mikäli ei ole sidottuna oppilaitokseen.
E: Eli tänään ropekerhosta olisi saanut kouraansa lappusen jossa lukee kiinnioloajat. Kopioin tähän ropekerholle relevantit detaljit:
...Nuorisokeskus 44 on joululomalla 22.12.2008-6.1.2009, eli Sali, Disco, Bändikämppä ja muutkaan tilat eivät ole käytössä tuona aikana.
Tammikuussa 2009 vakiovuorot alkavat jälleen ke 7.1.09 alkaen, seuraavin poikkeuksin:
...
Sekä jo aiemmin ilmoitetut :
2.-6.3.09 (hiihtoloma)
10.-13.4. (pääsiäinen)
...
Vakiovuorot päättyvät 17.5.2009.
Eikä sitten muuta kuin Oikein Mukavaa Joululomaa & Mahtavaa Vuotta 2009!
Ropekerhoa tullaan jatkamaan myös syyskauden puolelle, mutta tuona ajankohtana nuorisotalo siirtyy kesälomalle, ja auennee jälleen syksyllä, joka tarkoittaa että ropekerhoa ei voida pitää kesän aikana. Asiasta enemmän kun ajankohta on lähempänä.
Kaikki paikalle vaivautuneet myös huomaavat helmikuun lopulla varatun päivämäärän ja kommentin sen perässä. Kyllä, se on WH40k turnaukselle varattu ajankohta.
Myös omasta puolestani toivotan kaikille hyvää joulua ja onnellista uuttavuotta. Ropekerho siis ensi kerran 12.1.09.
Vahingosta viisastuu.
Oletko Mr. Cartier tuomassa läppäriäsi ensikerran (Toivomaani) ropetukseen?
- Mr Cartier
- Khorne Marien
Nyt (pieneen)armeijaani kuuluu:
(n.1300pst armeija + codex.)
n.7 squadia Tactical marruja
3-4 Squadia Scoutteja
3 mopoa
Devastator squad.
Oli aika turha viesti,mutta noh. tietääpä nyt kaikki.
Koita Mr. Cartier saada ''Mortti Smartti'' paikalle ,jos mahdollista...
(n.1300pst armeija + codex.)
n.7 squadia Tactical marruja
3-4 Squadia Scoutteja
3 mopoa
Devastator squad.
Oli aika turha viesti,mutta noh. tietääpä nyt kaikki.
Koita Mr. Cartier saada ''Mortti Smartti'' paikalle ,jos mahdollista...