"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

liimaamisongelmia gyron kanssa

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
Moogle

liimaamisongelmia gyron kanssa

Viesti Kirjoittaja Moogle »

Onko tuo super glue riittävän vahvaa pitämään gyrocopterin roottorinlavat paikoillaan? Vai riittääkö se peusliima? Koitin kotoa löytyneellä muoviliimalla liimata mutta ei toiminut ollenkaan. Super gluella on vaan aika suolainen hinta, yli 6e, mutta ostan sen tietenkin jos se on ainoa keino saada tämä mahtava metallikapistus kokoon.
ajappat

Re: liimaamisongelmia gyron kanssa

Viesti Kirjoittaja ajappat »

Muoviliimallahan ei metallia liimatessa tee mitään, koska sen ideana on sulattaa 2 muovin palaa toisiinsa. Super gluella meinaat GW:n tököttiä? Mulla ei ole siitä omakohtasta kokemusta, mutta ei kuulemma ole hääppöstä liimaa sekään. Kokeile Loctiten super attakkia, sitä löytyy luultavasti lähes joka rautakaupasta tai vastaavasta.

Sikäli tuo gyro on kyllä hirveä liimata, että vaikka olisi oikeat liimatkin, niin se on ja tulee olemaan heikko.

Toisessa ketjussa tuossa aiemmin höpistiin juurikin gyron liimaamisesta: http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 4&start=20 Siitä mun viestistä alkaen on jotain höpinää...
You can take me back to the place where I could watch the sky and see those signs!
You can show me their lies, show me the disbelief in their words. Oh, these burning times!
St. Apollo

Viesti Kirjoittaja St. Apollo »

Itse en ole tehnyt koko ukkoa, mutta suosittelen käyttämään pikaliimana Loctiten Super Attakia. Se tekee tiukan liitoksen ja kestää aika hyvin, mutta kuten muutkin pikaliima liimaukset se ei kestä kovia iskuja. Jos osaat käyttää GS:ssää niin suosittelen sillä varmistamaan raon koska se on heikko kohta liimassa ja kun näin tekee GS tekee siitä todella kestävän.

(melkein ennätin ekana)
Jos tunnet itsesi tyhmäksi, käytä käänteispsykologiaa!

Oma ukkogalleria: http://www.warseer.com/forums/showthread.php?t=224443
ajappat

Viesti Kirjoittaja ajappat »

St. Apollo kirjoitti:Jos osaat käyttää GS:ssää niin suosittelen sillä varmistamaan raon koska se on heikko kohta liimassa ja kun näin tekee GS tekee siitä todella kestävän.
Jotenkin uskon että saa olla aika pallot GS:ää gyron potkurien saumoissa ennen kuin voi haukkua todella kestäväksi ;D Toki se auttaa kuitenkin.
You can take me back to the place where I could watch the sky and see those signs!
You can show me their lies, show me the disbelief in their words. Oh, these burning times!
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Jormageddon kirjoitti:Onko tuo super glue riittävän vahvaa pitämään gyrocopterin roottorinlavat paikoillaan? Vai riittääkö se peusliima? Koitin kotoa löytyneellä muoviliimalla liimata mutta ei toiminut ollenkaan. Super gluella on vaan aika suolainen hinta, yli 6e, mutta ostan sen tietenkin jos se on ainoa keino saada tämä mahtava metallikapistus kokoon.
Isot metalliosat kannattaa suosiolla pinnata, etenkin figuissa, joilla pelaa ja joita joutuu joskus kuljettamaan paikasta toiseen. Kestää ehkä pidempään ja vaatii poran, mutta on paljon parempi vaihtoehto kuin liimata koko figu kasaan joka pirun kerta kun joku katsoo sitä hieman kieroon.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Moogle

Hä? Pinnata?

edit: No kappas. Pitääpä kattoa, löytyykö kotoa tarpeeksi pientä poranterää.
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Jormageddon kirjoitti:Hä? Pinnata?

edit: No kappas. Pitääpä kattoa, löytyykö kotoa tarpeeksi pientä poranterää.
Investoi rautakaupan pieneen käsiporaan ja poranteräsarjaan. Saanet kaiken alle kympillä.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Moogle

Kyllä multa käsipora löytyy, poranterästä en oo niin varma... eli kuinka pieni sen pitäis olla? 1mm? Varmaan siihen lavojen "keskipyörylään" on helppo tehdä reiät mutta itse lavojen kanssa tulee kyllä varmaan kivaa -_-"

Olin kaupassa niin innoissani tuosta paketista etten huomannut että siinä luki 'eavy metal. Jos olisin tiennyt olisin kyllä mietinyt kahdesti. Mutta kun oli niin hieno tuo figu niin pakko oli ostaa, ja käsittääkseni käppänäarmyssa ihan hyödyllinen kapine?
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Jormageddon kirjoitti:Kyllä multa käsipora löytyy, poranterästä en oo niin varma... eli kuinka pieni sen pitäis olla? 1mm? Varmaan siihen lavojen "keskipyörylään" on helppo tehdä reiät mutta itse lavojen kanssa tulee kyllä varmaan kivaa -_-"
Ihmiset käyttävät vähän erikokoisia rautalankoja. Milli on hyvä koko, 0,6mm tai 0,5mm (riippuen siitä, minkä kokoista rautalankaa löydät) on näppärä pienempien osien pinnaamiseen.

Jos yksi pinnaus ei tunnu riittävän (eli osa on tosi raskas tai hankala kiinnittää), kaksi rautalankapinnausta rinnakkain on jo huomattavasti tukevampi ja estää myös osaa pyörimästä akselinsa (=pinnauslanka) ympäri.
ampusiili

Viesti Kirjoittaja ampusiili »

Pinnauksen kanssa kun käyttää green stuffia niin kyllä pysyy. Itse kokosin tuossa 40k demoneilleni bloodthirsteriä niin sain kädet ruvelle pin vicen kanssa, mutta kyllä pysyy.
92% ihmisistä vetää tilastoja hatusta
Moogle

Varmaan pakko ostaa toi GW-käsipora, ei meiltä millään voi löytyä puolen millin poranterää. Syö vaan miestä tuo että gyro on suunnilleen ainoa figu jossa sitä tarviin, kyllä nuo kaikki muut käppänöiden metallimodellit varmaan pysyy liimalla kasassa. Hemmetti vieköön...

Toinen murheenkryyni ovat nuo jalakset. Nekin varmaan saa ihan hyvin pinnaamalla, liimaamalla eivät oikein tahdo pysyä. Kaikki muut osat kiinnittyivät hyvin sellaisella kodin yleispikaliimalla.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Ilmainen vihje: Käyttäkää se poranterä ensin esim. ruokaöljyssä ennen kuin rupeatte poraamaan. Porautuu paremmin ja terä ei mene tukkoon.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Jormageddon kirjoitti:Varmaan pakko ostaa toi GW-käsipora, ei meiltä millään voi löytyä puolen millin poranterää. Syö vaan miestä tuo että gyro on suunnilleen ainoa figu jossa sitä tarviin, kyllä nuo kaikki muut käppänöiden metallimodellit varmaan pysyy liimalla kasassa. Hemmetti vieköön...

Toinen murheenkryyni ovat nuo jalakset. Nekin varmaan saa ihan hyvin pinnaamalla, liimaamalla eivät oikein tahdo pysyä. Kaikki muut osat kiinnittyivät hyvin sellaisella kodin yleispikaliimalla.
Älä turhaan osta koko poraa jos tarvitset vain teriä. Käväise joko rauta- tai pienoismallikaupassa (esim. Hobby Point Helsingissä) ostamassa puolen millin teriä. Usein ne ovat sellaisia, jotka sopivat dremeliin tai vastaavaan työkaluun, mutta monissa tapauksissa ne saa kiinnitettyä myös normikäsiporaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”