Uudet Bastionit on muovia
Uudet Bastionit on muovia
Terve,
Ajattelin nyt, että olis kiva tietää mitä täälläkin ajatellaan tästä muovijupakasta. Kuten suurin osa teistä tietääkin nyt on 100% varmaa, että uudet Bastionit on muovia 5 pakkauksessa. PP:llä lienee tarkoituksenaan tehdä jakit ja unitit jatkossa muovista.
Kommentteja?
Ajattelin nyt, että olis kiva tietää mitä täälläkin ajatellaan tästä muovijupakasta. Kuten suurin osa teistä tietääkin nyt on 100% varmaa, että uudet Bastionit on muovia 5 pakkauksessa. PP:llä lienee tarkoituksenaan tehdä jakit ja unitit jatkossa muovista.
Kommentteja?
Re: Uudet Bastionit on muovia
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... start=1039finmirage kirjoitti: Kommentteja?
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Niin no jos asiaa tarkemmin miettii, niin mieluummin nämä sinänsä erilliset asiat erottaisi tuolta yhdestä mammuttiketjusta aina omiksi otsikoikseen ja silloin joku ei täällä koko aikaa roikkuvakin ne löytäisi. Nykytilannehan on, että väki ei "uskalla" (lue: viitsi) avata uutta ketjua, vaan heittää kaiken melkein mahdollisen aina samaan paikkaan.
No siinäpä ois moderaattoreille työsarkaa perata tuo...
No siinäpä ois moderaattoreille työsarkaa perata tuo...
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Itseäni hieman harmitaa muovit, mutta odotan että näen moisia. Ymmärän kyllä taloudelliset seikat miksi muoviin siirytään, maailman talous ei ole enää sama kuin Primen "all metal" aikohin.
Mutta silti hassua että juuri, soolot, casteri ja jackien hinta minua ei häiritse vaan juuri jalkaväen, eli mielumin jatkossa näkisin jacki metallisina ja perus 5+ unitit muovisina.
Kunhan nyt ottavat Rackhamilta mallia miten EI kannata muoveja tehdä.
toivotaan parasta, pelätään pahinta.
Mutta silti hassua että juuri, soolot, casteri ja jackien hinta minua ei häiritse vaan juuri jalkaväen, eli mielumin jatkossa näkisin jacki metallisina ja perus 5+ unitit muovisina.
Kunhan nyt ottavat Rackhamilta mallia miten EI kannata muoveja tehdä.
toivotaan parasta, pelätään pahinta.
Pseudok kirjoitti:Dogmaattiset raamatullisenkuuloiset kärjistetyt mielipiteet ovat aika lol.
Melkein toivoisin, että casterit, warlockit, soolot, pedot ja jackit pidettäisiin edes metallisina. Se, että jalkaväestä ja erityisesti isosta jalkaväestä osa olisi movia, ei niin häiritsisi. Periaatteessa juuri tuo jalkaväki ja iso jalkaväki on muutenkin sitä kaikkein hinnakkainta. Jackien kohdalla voisi käydä metallin ja muovin yhdistelmä, jossa edes olisi sitä metallin tuntua.
Tosin ainahan tosi harrastaja vain jättää hankkimatta halvat muovifigut. Ja minä taas kuitenkin hankin proxyksi jotain käytettyä GWn sälää..
Tosin ainahan tosi harrastaja vain jättää hankkimatta halvat muovifigut. Ja minä taas kuitenkin hankin proxyksi jotain käytettyä GWn sälää..
Kuten tuska jo sanoikin,niin kunhan eivät seuraa Jean Beyn/Rackhamin jalanjälkiä niin muovi on ookoo ainakin mulle. Ja toivottavasti myös laskevat hintoja, mua ainakin ärsyttää rackhamin hinnoittelu, jossa 6 muovifikua maksaa enemmän kun 6 metallista.
Miten Rakham sössi hommat sitten??
Itse vähän pelkään tätä muutosta sillä en ole nähnyt muistaakseni koskaan ainuttakaan muovifigua josta olisin pitänyt. Ja veikkaan sen johtuvan juuri siitä, että tuo muovin massavalmistusfilosofia näkyy niistä napeista.
Itse vähän pelkään tätä muutosta sillä en ole nähnyt muistaakseni koskaan ainuttakaan muovifigua josta olisin pitänyt. Ja veikkaan sen johtuvan juuri siitä, että tuo muovin massavalmistusfilosofia näkyy niistä napeista.
No paras esimerkki IMO on red lioness, todella paljon fluffia sisältävä henkilö jonka alkuperäinen metalli figu näytti tältä: http://www.rackham-store.com/boutique_u ... A_0201.jpg (hinta 8e suoraan rackhamilta, noin 9e)finmirage kirjoitti:Miten Rakham sössi hommat sitten??
Ja uusi valmiiksi maalttu figu (joka siis tosiaan pehmyt muovia): http://www.rackham.fr/newsletter/cry_on ... CH03-2.jpg Hinnasta ei vielä tietoa, mutta jos muihin vertaa niin noin 12e
Ja tuo valmiiksi maalattu on siis Rackhamin omasta "NQ" nettilehdessä oleva promo kuva.
Siis kuiten Tas sanoi Rackhami siis nosti nappien hintaa siirtyesään metallista valmiiksi maalatuun muoviin, sanomatakaan selvää että rackhami menetti noin 75% pelaaja kunnasta kun säänöt vielä samalla raiskatiin hyvästä Skrimish pelistä, hammereiden unit blok tasolle.
Mutta itse en muovia varsinaiseti pelkää, koska kun katsoo esim: PP Pokemostercalypsea niin näyttäsi PP ihan hyvän näköistä muovia vääntävän.
@Murhe metalli+muovi yhdistelmä on imo hankala, esim muistan GW:n muovi ruumis+metalliset kädet figuja jotka eivät pysyneet sitten milään pystyssä, ja metalli osat irtosivat kokoajan muovista, eli jos muovia käytetään niin vedetään sitten kokonaan.
Pseudok kirjoitti:Dogmaattiset raamatullisenkuuloiset kärjistetyt mielipiteet ovat aika lol.
-
Der Dexter
noh, rackham iskikin muoviksi ja pre-paintediksi nopeiden kiinalaiskäsien avulla, PP kuitenkaan ota muuta kuin materiaalin, niin ei tarvitse tuosta kauheasta maalausjäljestä pelkoa herätellä, ja säännöt sitten, noh...
itse olen tykännyt muovillakin leikkiä, ja convailla, mutta kyllä metalin työstäminen on ollut opettavaisempaa. ihan mielenkiintoista nähdä mihin suuntaan mennään, mutta enpä nyt näe että PP ovia ihan heti naulataan vielä kiinni, ranskalaisen rakastajattarensa malliin.
itse olen tykännyt muovillakin leikkiä, ja convailla, mutta kyllä metalin työstäminen on ollut opettavaisempaa. ihan mielenkiintoista nähdä mihin suuntaan mennään, mutta enpä nyt näe että PP ovia ihan heti naulataan vielä kiinni, ranskalaisen rakastajattarensa malliin.
Aliquando Insanire Iucundum Est
- The Captain
- Valvoja
Minusta on ihan aiheellista tehdä tästä oma ketjunsa.
PP:n oman väen kommenteista on havaittavissa, että Rackhamin esimerkki on otettu varoituksena. Ja PP:n muoveistahan ei tule pre-paintedeja ja ne käsittääkseni aiotaan tehdä GW:n muovia vastaavasta materiaalista, joka mahdollistaa nykytekniikalla aika häkellyttävän määrän yksityiskohtia ja laadukkaat valut.
On niillä varmaan vähemmän miehekästä mätkiä vastustajaa, mutta tuskinpa noita pelipöytäetäisyydeltä katseltuna juuri materiaalinsa puolesta erottaa tosistaan, jos ovat maalattuja.
Prime-jackit ovat todennäköisin vaihtoehto muovituksen uhreiksi, koska etenkin raskaista saadaan toinen raskas tekemällä käsi- ja päävaihdot ja lisäämällä jotain tilpehööriä olkapäille, eli modulaarinen "Prime heavy" -muovisetti, jossa on osat molempiin raskaisiin (tai Khadorin tapauksessa kaikkiin kolmeen) on paitsi todennäköinen myös varsin fiksu idea. Epäilen, että myös Myrmidonit nähdään muovisina.
MW:n pohdinnoista voisi arvella, että myös paljon metallia sisältävät Prime-jalkaväkiyksiköt (Iron Fangs, anyone?) saattavat saada muovivastineet tulevaisuudessa. Kuinka läheisessä, sitä ei osaa sanoa.
Minua vähän hymyilyttää ajatus, että jonain päivänä olemme Warmachinen suhteen samassa tilanteessa kuin osa meistä nyt GW:n pelien suhteen, eli pelatessamme uusien junnujen kanssa esittelemme 15 - 20 vuotta vanhoja metallifigujamme ja muistelemme, kuinka "silloin ennen vanhaan figutkin olivat figuja".
Onneksi suomalainen pelaajakunta lienee sen verran kypsää, että oikeasti odottaa näkevänsä nuo muovifigut ennen kuin tuomitsee PP:n alimpaan hornaan ja uhkaa lopettavansa koko harrastuksen. Tai jos joku ei ole, niin kertokoon minulle, etten suotta suuunnittele järkkääväni mitään pelejä kanssaan.
PP:n oman väen kommenteista on havaittavissa, että Rackhamin esimerkki on otettu varoituksena. Ja PP:n muoveistahan ei tule pre-paintedeja ja ne käsittääkseni aiotaan tehdä GW:n muovia vastaavasta materiaalista, joka mahdollistaa nykytekniikalla aika häkellyttävän määrän yksityiskohtia ja laadukkaat valut.
On niillä varmaan vähemmän miehekästä mätkiä vastustajaa, mutta tuskinpa noita pelipöytäetäisyydeltä katseltuna juuri materiaalinsa puolesta erottaa tosistaan, jos ovat maalattuja.
Prime-jackit ovat todennäköisin vaihtoehto muovituksen uhreiksi, koska etenkin raskaista saadaan toinen raskas tekemällä käsi- ja päävaihdot ja lisäämällä jotain tilpehööriä olkapäille, eli modulaarinen "Prime heavy" -muovisetti, jossa on osat molempiin raskaisiin (tai Khadorin tapauksessa kaikkiin kolmeen) on paitsi todennäköinen myös varsin fiksu idea. Epäilen, että myös Myrmidonit nähdään muovisina.
MW:n pohdinnoista voisi arvella, että myös paljon metallia sisältävät Prime-jalkaväkiyksiköt (Iron Fangs, anyone?) saattavat saada muovivastineet tulevaisuudessa. Kuinka läheisessä, sitä ei osaa sanoa.
Minua vähän hymyilyttää ajatus, että jonain päivänä olemme Warmachinen suhteen samassa tilanteessa kuin osa meistä nyt GW:n pelien suhteen, eli pelatessamme uusien junnujen kanssa esittelemme 15 - 20 vuotta vanhoja metallifigujamme ja muistelemme, kuinka "silloin ennen vanhaan figutkin olivat figuja".
Onneksi suomalainen pelaajakunta lienee sen verran kypsää, että oikeasti odottaa näkevänsä nuo muovifigut ennen kuin tuomitsee PP:n alimpaan hornaan ja uhkaa lopettavansa koko harrastuksen. Tai jos joku ei ole, niin kertokoon minulle, etten suotta suuunnittele järkkääväni mitään pelejä kanssaan.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Pyh, minä en turhia odottele vaan tuomitsen hornaan tässä ja nyt. PP on tästedes virallisesti selkärangaton sekä munaton. Pidän silti alkuperäistä Primeä tyynyni alla muistuttamassa parillisista ajoista.The Captain kirjoitti:Onneksi suomalainen pelaajakunta lienee sen verran kypsää, että oikeasti odottaa näkevänsä nuo muovifigut ennen kuin tuomitsee PP:n alimpaan hornaan ja uhkaa lopettavansa koko harrastuksen.
En tiedä, onko harrastuksessa enää mitään lopetettavaa. Riippuu vähän määritelmästä.
Die hard -persoonille on nyt tarjolla hauska logo sekalaista käyttöä varten. Designiin saa ehdottaa parannuksia jos siltä tuntuu.Matt Wilson kirjoitti:For those 1% of you that have more money than you need in these economic times, there's not much I can say to you if you're a die hard, 'metal or nothing' kind of person.

Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Katkelma aikaisemmasta keskustelusta ko. asiasta...The Captain kirjoitti:Onneksi suomalainen pelaajakunta lienee sen verran kypsää, että oikeasti odottaa näkevänsä nuo muovifigut ennen kuin tuomitsee PP:n alimpaan hornaan ja uhkaa lopettavansa koko harrastuksen. Tai jos joku ei ole, niin kertokoon minulle, etten suotta suuunnittele järkkääväni mitään pelejä kanssaan.
Keneltä: The Captain
Lähetetty: Tor Syy 04, 2008 1:38 pm
Muovia? Pöh. Pelatkoot lapset muovillaan.
S.
-
Der Dexter
- The Captain
- Valvoja
Aiotko osoittaa jonkin ristiriidan sanomisteni välillä, vai lämpimikseksikö lainailet?Clavos kirjoitti:Katkelma aikaisemmasta keskustelusta ko. asiasta...The Captain kirjoitti:Onneksi suomalainen pelaajakunta lienee sen verran kypsää, että oikeasti odottaa näkevänsä nuo muovifigut ennen kuin tuomitsee PP:n alimpaan hornaan ja uhkaa lopettavansa koko harrastuksen. Tai jos joku ei ole, niin kertokoon minulle, etten suotta suuunnittele järkkääväni mitään pelejä kanssaan.
Keneltä: The Captain
Lähetetty: Tor Syy 04, 2008 1:38 pm
Muovia? Pöh. Pelatkoot lapset muovillaan.
S.
Minulla ei ole aikomusta muovilla pelata. En silti lopeta pelaamista vain siksi, että joku muu pelaa muovilla tai että muovia ylipäätään on olemassa.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-
Der Dexter
tupla-bustaus kierteellä, ovela hämäysyritys ja lavastus pienessä paketissa.
opimme varmasti tarinasta jotain, mutta joku muu kertonee mitä...
OT, ei vissiin pitäisi umpiväsyneenä yrittää olla nokkela
opimme varmasti tarinasta jotain, mutta joku muu kertonee mitä...
OT, ei vissiin pitäisi umpiväsyneenä yrittää olla nokkela
Aliquando Insanire Iucundum Est
Harrasteessa, jossa tarkoitus on siirrellä pelimerkkejä pöydällä, pelimerkkien materiaalin luulisi olevan toissijainen seikka. Toki on aina epämääräisellä ja -terveellä tavalla pelimerkkeihinsä kummallisen fiksaation kehittäneitä persoonia, joiden harrasteesta saatavaan (seksuaaliseen) mielihyvään vaikuttaa jotenkin tuo materiaali. Kyseiset onnettomat jaksavat räplätä pelimerkkiensä parissa käsittämättömiä aikoja, ja tuntevat jonkinlaista ylemmyyttä siitä että heidän pelimerkkinsä on paremmat (ja paremmin väritetyt) kuin muiden pelimerkit Näitäkin, vakavasta elämättömyydestä kärsiviä yksilöitä tulee ymmärtää, sillä kyseessä on pohjimmiltaan freudilainen, omaan libidoon liittyvään kykenemättömyyteen viittaava oireyhtymä.
Hankala tähän on mitään uutta lisäillä. Oma mielipide koko juttuun on vähän ristiriitainen. Tykkään metallista enkä olekaan löysien vaatteiden ja sämpyläkenkien perässä julistaja, mutta kyllä tuo muovikin sujuu, mikäli hinta ei seuraa erään ranskalaisen firman jalanjälkiä. Hassun hauskaa olisi myös, jos linjaus antaisi myöten molemmille tuotteille eli wanhoja malleja tulisi jatkossakin metallisina. En ole myöntämässä sitäkään faktaa että olisin jättänyt lukematta muut ilmoitukset asiaan koskien. Itsehän aion ilomielin ostaa alustatkin jatkossa metallisina, jotta miniatyyrin painoarvo keskittyy alapäähän. jatkossakin. Rommia silmään.
"ytimekäs ja hyvä *näyttää vaemman sormen peukaloa*" - Hovinarri
Cynae-aeaelioe
Cynae-aeaelioe
Itse olen edeleen aika positiivisella asenteella moisesta, kuitenkin PP on jo näyttänyt tekevänsä IMO parhaan näköistä muovia tähänmennessä.
Kunhan ei nappien taso laske ja hinta nouse niin olen tyytyväinen, vaikka muovista en niin välitäkään niin ymmärän että maailma muutuu ja kaikki ei pysy niinkuin tahtoisin.
Ja toteutan PP:n toivetta ja odotan näkeväni napit ennekö huudan että ne on perseestä :)
Kunhan ei nappien taso laske ja hinta nouse niin olen tyytyväinen, vaikka muovista en niin välitäkään niin ymmärän että maailma muutuu ja kaikki ei pysy niinkuin tahtoisin.
Ja toteutan PP:n toivetta ja odotan näkeväni napit ennekö huudan että ne on perseestä :)
Mä kävin jo avautumassa PP foorumilla, että lopetan jos tekevät muovista. Se oli kyllä valkoinen valhe, mutta ajattelin, että jonkinlainen negatiivinen mielenilmaus olisi syytä tehdä. Päätös siirtyä muoviin on ensimmäinen askel "ei kuluttajalähtöiseen" -toimintatapaan. Mikäli PP päättää, että business ei kannata TARPEEKSI, siis ei tuota tarpeeksi liikevoittoa, niin on vain ajan kysymys koska leikataan suunnittelusta ja skulptit alkavat olla tasoa empire handgunners.
Olennaista tässä on juuri se, että Matin kirjeestä tuli sellainen fiilis, että siellä on alettu suhtautua yritykseen yrityksenä ja päätöksiä tehdään business-logiikalla. Tämä on aivan normaali muutos yrityksen kasvaessa. Käytännössä se voi johtua esimerkiksi ammattijohdon palkkaamisesta. Ammattilaiset (ei figuharrastaja) markkinointi sekä taloushallinnon ihmiset näkevät "leluyrityksen" toiminnan sekä markkinakentän vähän eri vinkkelistä, kuin alkuperäiset perustajat. Uuteen tuottavampaan malliin siirtyminen on helppo myydä omistajille sillä verukkeella, että se tarkoittaa enemmän taaloja heidän taskuihinsa.
Juuri näinhän kävi GWlläkin. En ole varma kuinka monella täällä on perspektiiviä (ikää) tarpeeksi, jotta muistavat mitä sieltä tuotettiin 80-luvun lopussa ja 90-luvun alussa. Sitten kun toiminta kasvoi yli kriittisen pisteen niin yritys myytiin, mikä teki perustajista miljonäärejä. Alkuperäiset, Warhammer 1st, 2nd, 3rd edition, WH40k Rogue trader sekä näihin peleihin tulleet lisäkirjat, ovat uraauurtavia nerokkaita mestariteoksia. Kaikki tämän jälkeen tullut materiaali on kopioitu noista vanhoista kirjoista, eikä GW ole tuottanut MITÄÄN aidosti uutta materiaalia tämän jälkeen.
Myönnän, että olen kyyninen, mutta pidän erittäin todennäköisenä (mutta en 100% varmana), että samanlainen kehitys on odotettavissa myös Privateerilla. Mikäli yritys menestyy jatkossakin, uuden kehittäminen lakkaa ja tulemme näkemään enenevässä määrin GWn kaltaista toimintaa. Esimerkiksi "hankalat" mutta monipuoliset säännöt, jotka lienevät yksi tärkeimmistä asioista miksi pidämme pelistä, ovat samalla suuri este nuorien pelaajien rekrytoinnille ja täten myös pelaajamassan kasvattamiselle. GWllä on tajuttu ajaa alas 3rd editionin warhammerin sekä roguetraderin aikaiset säännöt nykytasolle. Voitte olla varmoja, että tämä ei ole ollut sattumaa, vaan raa-an analyysin seurauksena tehty businesspäätös.
Olennaista tässä on juuri se, että Matin kirjeestä tuli sellainen fiilis, että siellä on alettu suhtautua yritykseen yrityksenä ja päätöksiä tehdään business-logiikalla. Tämä on aivan normaali muutos yrityksen kasvaessa. Käytännössä se voi johtua esimerkiksi ammattijohdon palkkaamisesta. Ammattilaiset (ei figuharrastaja) markkinointi sekä taloushallinnon ihmiset näkevät "leluyrityksen" toiminnan sekä markkinakentän vähän eri vinkkelistä, kuin alkuperäiset perustajat. Uuteen tuottavampaan malliin siirtyminen on helppo myydä omistajille sillä verukkeella, että se tarkoittaa enemmän taaloja heidän taskuihinsa.
Juuri näinhän kävi GWlläkin. En ole varma kuinka monella täällä on perspektiiviä (ikää) tarpeeksi, jotta muistavat mitä sieltä tuotettiin 80-luvun lopussa ja 90-luvun alussa. Sitten kun toiminta kasvoi yli kriittisen pisteen niin yritys myytiin, mikä teki perustajista miljonäärejä. Alkuperäiset, Warhammer 1st, 2nd, 3rd edition, WH40k Rogue trader sekä näihin peleihin tulleet lisäkirjat, ovat uraauurtavia nerokkaita mestariteoksia. Kaikki tämän jälkeen tullut materiaali on kopioitu noista vanhoista kirjoista, eikä GW ole tuottanut MITÄÄN aidosti uutta materiaalia tämän jälkeen.
Myönnän, että olen kyyninen, mutta pidän erittäin todennäköisenä (mutta en 100% varmana), että samanlainen kehitys on odotettavissa myös Privateerilla. Mikäli yritys menestyy jatkossakin, uuden kehittäminen lakkaa ja tulemme näkemään enenevässä määrin GWn kaltaista toimintaa. Esimerkiksi "hankalat" mutta monipuoliset säännöt, jotka lienevät yksi tärkeimmistä asioista miksi pidämme pelistä, ovat samalla suuri este nuorien pelaajien rekrytoinnille ja täten myös pelaajamassan kasvattamiselle. GWllä on tajuttu ajaa alas 3rd editionin warhammerin sekä roguetraderin aikaiset säännöt nykytasolle. Voitte olla varmoja, että tämä ei ole ollut sattumaa, vaan raa-an analyysin seurauksena tehty businesspäätös.