"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Empireä Espooseen 2250pts, ETC kompit

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Róbó-Tónó

Empireä Espooseen 2250pts, ETC kompit

Viesti Kirjoittaja Róbó-Tónó »

Eli siis mietiskelin tässä listaa omista empirestä tuonne Espoon tän kuiseen turnaukseen, eli käytössä näemmä uudet ETC kompit, niillä mennään.

Arch Lector of Sigmar
-War Altar, Armour of Meteoric Iron, Van Horstmann's Speculum, Sword of Power *320pts

Battle Wizards
-Warhorse, 2lvl, 2 Dispel Scroll *160pts

Battle Wizards
-Warhorse, 2lvl, Rod of Power, Sigil of Sigmar *155pts

Captain of the Empire
-Barded WaRhorse, Full Plate Armour, Rod of Command, BSB *147pts

25 Swordmen
-Full Command, 5 Archer, 9 Swordmen *264pts

21 Flagellants
-Prophet of Doom *220pts

10 Handgunner *80pts

10 Crossbowmen *8opts

5 Knight
-Musician *123pts

5 Knight
-Musician *123pts

Great Cannon *100pts

Great Cannon *100pts

Mortar *75pts

Steam Tank *300

All: 2247pts
Models in army: 94
Warmachine in army: 4
Dispel Dice: 6 + 3 (2 scroll) = 9/10
power Dice: 6 + 1-5 (1-3 boundia) = 7-11/10

Toivottavasti saitte selvää PD ja DD laskuista, lyhyesti 10 PD ja DD per phase, rullat + boundit vievät tuota rajaa myös. Kahden rullan ja kahden boundin (kolmatta boundia lehorin ei välttämättä tarvi heittää, näin saadaan PD nopista kaikki hyöty irti) jälkeen rajoituksissa on vielä Rodilla siirettävä yhden nopan rako, näin joko on vahva magia puolustus tai semi magia, kai sillä jotain saa aikaan. Kaikki muut on aika perus kauraa, bösbi nyt lähinnä kikkailee boxissa tai knighteissa Rod of Commandinsa kanssa.

Ja sitten kommenttia. Kyllä tää näyttäisi olevan jotenkuten reilu että Runekin voisi sen jopa kommentoida tätä, tai ainakin kritisoidakseen missä ei olla reiluja. :D
Mitä todennäköisemmin nopista pyörii mitä epätodennäköisempiä lukuja.
Rune
Peliporukkavalvoja

Re: Empireä Espooseen 2250pts, ETC kompit

Viesti Kirjoittaja Rune »

Miksi minua kaivataan? Miksi, oi Sigmar, miksi minua näin koettelet?

No joo, sama kai sanoa jotain hassua. Suureen taistoon kauas etelään kun olet lähdössä, niin katselin vähän miten listasta saisi ehkä astetta tehokkaamman tuomiomyllyn. Jalkaväen voisi ihan kylmästi vaihtaa kokonaan flagellantteihin. Ovat ne kuitenkin niin kovia tehokkaan chargensa ja julman unbreakablensa kanssa, että ounaavat kerran insanettavan miekkamiesblokin. Näin ainakin mielestäni. Voisit harkita, psykoimmuuniutta kun armeijasi näyttää harrastavan, vaikka kokonaisen archeryksikön ottamista detachmenttien sijaan. Kymmenen sellaista scriinaavat varmaan tarpeeksi flagujasi. Jos breikkiheittoja heittävien yksiköiden määrä vähennetään minimiinsä, ei bösbiäkään enää välttämättä edes tarvita. Muutenkin olisin mieluummin ehkä ottanut stubbornlipun bösbille kertainsanen sijasta. Yhtä haavoittuva se silti on, sama kumman sille ottaa, ja stubborn olisi kestänyt pidempään.

Nyt kuitenkin bösbin voisi vaihtaa vaikkapa captasukseen. Tai ehkä jopa casketsukseen jos pisteitä siihen tahdot laittaa. Mitä kuitenkin vielä ennemmin tahtoisin nähdä, olisi kolmas ritariyksikkö. Jos tiputtelet pisteitä turhista jutukkeista, kuten toisen velhon magic ressistä, miekkamiehistä (jos ne flaguiksi vaihdat) ja sensellaisista, saisit 123 pistettä varmasti aika nopeasti kasaan. Lisäksi captasus maksaa vähän bösbiä vähemmän ilman taikahärpäkkeitä.

Tehokashan tuo näyttää olevan. Ei siitä oikein minnekään näytä pääsevän. Vähän melkein hävettää kun itse sunnittelen maagitonta Griffonlistaa, mut... :) War Altar noilla kamoilla nyt on aika varma voittajan valinta aina (vaikka Sword of power saattaa olla pieni ylilyönti, might riittänee), tankki on aina tankki, tykit tykkejä ja flagellantit ja ritarit flagellantteja ja ritareita. Ainut, joka tuossa nyt voi feilata kriittisiin paniikkeihin, feareihin ja sensellaisiin ylimääräisiin typeryyksiin, on miekkamieslohko. Mutta onhan ne kovia, toisaalta, ja detut on aina käteviä. Captasusta kuitenkin suosittelisin mitä lämpimimmin. Se on sen verta tehokas kamutsi että heikottaa, ja auttaisi ampumistakin kiitettävästi. March block be kiva aina, yes very nice. Eikös pistolieryksikkö olisi kanssa aika kova?

Empiressä on se jännä puoli, että 'reilua' on vaikea määritellä. Jos armeijassa on neljä tykkiä, niin se ei ole reilua, jos siinä on 12 leveliä magiaa niin se harvoin on reilua, jos siinä on kaksi tankkia niin se ei ole reilua, ja jos siinä on war altar niin sitä voi katsoa kieroon. Muuten siihen on vaikea änkeä sellaisia piirteitä, jotka tekevät siitä kusipäisen ja ahdistavan armeijan pelata vastaan. Yleensä pelaajilla on näyttänyt olevan taipumus pelata mielellään empireä vastaan. Se on kiva, mukava, ei ärsytä ketään ja sitä vastaan saa ihan tiukkoja matseja yleensä, jos vastustaja on osaava pelaaja. Ja kaiken lisäksi empirellä pelaavat ovat vaikuttaneet (minua lukuunottamatta) tosi reiluilta kamuilta keskimäärin, joten empirellä pelatessa ei voi oikein menettää mitään, saai sitä vastaan pelatessa. Monia muita armeijoita vastaan ahdistun paljon helpommin. Pitää itsekin varmaan alkaa katselemaan mitä sitä Espooseen ottaisi... :)
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Róbó-Tónó

Tämä on ihme, kerranki tuli vastaukseksi kunnon puhetta eikä yhden lauseen kommentteja. Pitää kai vastata samalla mitalla ja kertoa omat ajatukset tekemästäni listastani.

Aluksi sanon että kaikki mitä sanot on totta, captasus on näppärä ukko, vieläpä casketilla (vaikka ei saisi kaikissa tilanteissa päästellä boundeja, niin taian varastaminen on jo aika härskiä, todettu on). Yleensä menssiin on vielä tullut Ench. Shield antamaan sen 2+ saven jolloin kestääkin jotain, vielä sen jälkeenki kun hepo kuolee alta. Captasuksen rooliin olisi jo valmis figukin (tämä on tärkein, sillä nyt jo pitäisi ulkoistaa detu swordit maalauksen puolella).
Swordit pois ja toinen ryhmä flaguja tilalle? Moni jo päivittelisi että ei ole toista ryhmää mutta itse satun omistamaan vielä toiset 21 flagua (oli joskus kauhea fiilisfluffi empire projekti jossa olisi ollut 3. ryhmää flaguja). Rareen mahtuisi ja coressakin olisi riittävästi unitteja vaikka poistaisin swordit. Kuitenki lähinnä se olisi "se" piiloyksikkö jossa maagit ja ehkä kapteeni piilottelisi aluksi tai kokonaan, riippuen tilanteesta. Ampuja yksiköt kun ovat vähän liian pieniä siihen, ja knighteja ajattelin käyttää ihan syötteinä (sen takia ei lippuja) koska itse en omista fast cavalryä. Eikä kapteeni siis olisi pelkästään swordeissa, vaan voisi liittyä knighteihin ja käyttää siellä Rodiansa. Itse näen Rodin todella loistavana kamana, vaikka onki kertakäyttöinen. Voidaan esim. ottaa mistä tahansa päin charge kuinka kovaa lyövää, isoa resoa omistavaa ja fear outnumber yksikköä vastaan ja pysyä siinä varmasti. Eihän tämä toimi kuin kerran, mutta pitää ottaa tilanteesta hyöty irti ja iskeä vasara yksiköillä sen jälkeen. Tätä kun vastustaja ei pakolla tiedä niin se chargeaa helpommin niillä 10 BK:lla 20 swordia vastaan kuin 20 flagua. Pitää kuitenki pohtia tätä kohtaa harjoitus peleissä, huomenna vastassa sellainen.
Koska oli pisteitä, otin lehtorille sen Power Swordin. Woundaa ainakin pakosti kaikkea haasteessa 2+ ja ilman haastettakin 2+ T4 yksiköitä vastaan, myös poistaa savea mukavasti. Toisella maagilla on MR1 ihan vain sen takia koska pisteitä riitti ja ajattelin että sillä saa hyvät magia suojat tuolle swordi yksikölle.

Mutta joo, kerron lisää mikä toimi huomenna ja mikä ei, ja tartteeko listaa muuttaa.
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Kerros nyt miten meni? Musta toi tankki on ihan mauton :<
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Bunkka-pop

Viesti Kirjoittaja Bunkka-pop »

Rune kirjoitti:Miksi minua kaivataan? Miksi, oi Sigmar, miksi minua näin koettelet?
Ystävälliset mutta silti taidokkaat armeijalistojen arvionti ja parannus taitosi alkavat tulemaan kuuluisiksi, veli hyvä = P
Steamtanks cause global warming.
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Bunkka-pop kirjoitti:
Rune kirjoitti:Miksi minua kaivataan? Miksi, oi Sigmar, miksi minua näin koettelet?
Ystävälliset mutta silti taidokkaat armeijalistojen arvionti ja parannus taitosi alkavat tulemaan kuuluisiksi, veli hyvä = P
Parasta on se, että olen itse ihan kurapaska pelaaja. Ai niin, tämähän oli Sotu, go figure...

Mutta jotta joo. Anna tulla vaan kommenttia testipeleistä, kiinostaa allekirjoittanuttakin. Tuosta yllätysmomentista sen verta, että ilmeisesti Espoossa pelit pelataan avoimilla listoilla - Rod of Command ei kerkeäkään olla aivan niin suuri yllätys mitä ehkä toivoisit. Paavin varustus nyt ei varmaan tule kenellekään yllätyksenä, mutta tuollaiset yllätysmomentit saattavat vähän sylkeä päin naamaa jos kaveri saa tietää niistä heti alkuunsa. Toisaalta, mitäpä sitä poistamaankaan niitä vain sen takia - itse en sitä ainakaan aio tehdä.

Millaisia muutoksia itse ajattelit, jos niitä rupeat väkertämään?
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Kai se mun pitää sit ite kommentoida, kun ei toi yks ala... Eli siis komppia noudattamattomia vampyyreitä peluutin (4 heroa, joista yksi kantoi regebanneria, onnistuin yhdessä regen-heitossa!), 3+1+1 leveliä magiaa ilman lisänoppia, pari rullaa, 8 "regeneroivaa" ritaria, 5 veristä ritaria, parit sudet, parit ghoulit, yhet zombit, 2x4 lepakkoa.

Ekalla rundilla empiren tykistö joko ampui yli tai metrin lyhyeksi, vastasin lennättämällä herovampin tykkiin kiinni, ja summonoimalla+vanheloimalla zombit kiinni mortariin, molemmat meni ja vamppi lensi yli laidan. Empire iski kovaa takaisin, ja misdispellin saattelema valopallo tappoi puolet eli 5 ritariani+jotain random-haavoja. Siinä sitten liike-energia hupeni ihan täysin, kun havaittiin ettei mun magialla saada mitään läpi, ghoulit painivat hetken aikaa tuloksetta ritarien+bösbin kanssa (tiesin rodista, olin lukenut listan), kunnes sain ihan itse chargata ritarini sinne ja bösbi kuoli lordin haasteeseen. Siinä välillä valopallot ja tankin kanuuna olivat kuluttaneet ritarilootaa, molemmat herot (bösbi ja lordi) yhdessä haavassa ja henki höllässä...

Toiset ghoulit pääsivät flaguja kylkeen screenin karattua, siinä jatkettiin pelin loppuun asti, tappojen mennessä 15-1 ghoulien hyväksi. Ritareista ja takana olleista archereista päästyään ritarisankarien lihamuurit loppuivat, ja tankki ampui kyljestä viimeisen mustan ritarin, sekä boksiin turvaan karanneet lentohevos-vampin pois.

Bösbi ja lordi pakenivat takavasemmalle ghoulilootan jämiin (5 modelia tms) ja valmistautuivat chargaamaan miekkamiehet. Siinä sitten jyystettiin 3 rundia, kunnes miekka-detu ja miekkarykmentti pakenivat kuudennen tasoittavalla, tuoden kivasti pisteitä (rodimaagi ehti kuolemaan ghoulin kynsissä aikaisemmin jo).

Toisella sivustalla 2 ryhmää lepakoita+summonoitu rivi zombeja sekä yhdet sudet koittivat jallittaa tankkia alttaria ja yksiä ritareita. Lopputulos: zombit jäi yhteen modeliin, sudet ja lepakot kuoli kaikki, ritarit sai kahdella kylkeen osuneella modelillaan tuhottua alttarin ja ennen sitä kaikki ritarit. Tankkiin ei päästy kiinni, eikä tankin tykki saanut puolia ritareista tapettua ampumalla.
TL;DR: minor voitto VC:lle, kummalekaan jäänyt juuri mitään jäljelle, mun haavoittuneet herot+liput+neljännekset>Knihdin tankki ja handgunnerit, tai jotain.

Magiapuolustus ja hyökkäys oli Empiren puolelta varsin riittävää, jopa murhaavaa, eikä oman lordini kädettömyys auttanut asiaa, opetus: ei pidä tunkea 130 pinnaa bloolineihin ja taikakamoihin mitkä panostaa vaan lähikseen (fury, dreadlance, nightshroud). Flagut eivät päässeet oikeuksiinsa, jäädessään kauas äksönistä toiselle flänkille ja wheelatessaan liikaa ghoulien alle, tankki ei nähnyt lähistä kertaakaan mutta kanuuna oli tehokas kanssa. Pelistä tosiaan on jo 2 päivää tms, sori sekavaa kerrontaa.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Róbó-Tónó

Joo, eiköhän se jotenki noin mennyt. Mainitaan vielä että vaikka dispelä oli ihan kauhiasti niin parissa tilanteessa ei sitten millään onnistunut dispellointi jotka oli aika tärkeitä juttuja, joko siinä hetkessä tai myöhempää tilannetta katsoen olisivat olleet tärkeitä esim. kusin raise deadin jonka avulla zobit meni hakee mortarin ja jumittu toista tykkiä, myös lordi ja bösbi sai jossain vaiheessa magioitua yhdet haavansa takaisin, kun power level 4. ja 5. nehekkejä ei onnistettu dispelloimaan kahdella nopalla molempia. Myöhemmin Stankin tykki päräytti molemmat yhteen haavaan, eli jos olisivat olleet jo haavottuneita niin molemmat olisivat kuoleet, tuoden pisteet mulle ja jättäen yhden maagin + swordit + lipun + neljänneksen mulle. Mutta kaikkea ei saa vaikka kuinka tahtoisi, uutta testipeliä varmaan perjantaina samalla listalla. Sen jälkeen katso mikä ei natsaa ja vaihdan sen johonki toiseen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijalistat”