Moi,
ajattelin kysellä hieman hyviä neuvoja kun pitäisi tehdä sellainen melko tournament kelpoinen nidi armeija, enkä
ole sellaista ikinä tehnyt.
Ajattelin ottaa jotain seuraavanlaista:
HQ:
Hive Tyrant (Venom & Barbed, +1 to S, 2+ saves)
Hive Tyrant (2 x Scything talons, winged, Bio plasma, 2+ saves(6+inv), +1 iniative, Implant attack, hooks)
HEAVY:
Carnifex (2 x twin devourers, +1BS, +1T, +1W, 2+ saves, +1 to BS)
Carnifex (Venom, Barbed strangler, +1BS, +1T, +1W)
3 x Zoantrope (Warp blast, "voima joka antaa -1 moraleen")
TROOPS:
20 x Spinegaunts
20 x Spinegaunts
10 x Genestealers (Mitä näille?) "Tulevat varmaan spinegaunttien antamassa coverissa"
10 x Genestealers (Mitä näille?) "Tulevat varmaan spinegaunttien antamassa coverissa"
ELITE:
6 x Tyranid warriors (Scything talons & Deathspitter, +1S, 4+ save, +1BS)
Elikä tuossa nyt jotain mitä mietiskelin... Mitään en tosin ole päättänyt vielä...
Onko kellään kokemusta nideistä turnauksessa?
Pahin puutteeni figuissa on varmaankin se, että minulla ei ole ainuttakaan Guardia tyranteille...
Ohjenuoria Nidi-turnauslistaan
Re: Ohjenuoria Nidi-turnauslistaan
Ehkä tämä olisi parempi listat puolella. Lähinnä hain mielipiteitä, että mitkä ovat ns. "ehdottomasti" mukaan olevia valintoja jos jollakulla sattuisi olemaan kokemusta nideistä turnauksessa. Itse olen tapellut vain tiedettyä rotua vastaan.
Tosiaan ehkä noi kovat Toughnesit ja Savet ei ole turnauksessa niin tärkeitä. Vihulaisillani kun on yleensä paljon raskasta asetta kun tappelee mua vastaan (silloin kun pelaan nideillä), mutta ehkä turnauksessa listat ei oo niin heavy weapon painotteisia, että ei tarvi kaikelle ottaa mega kestävyyttä...
Tosiaan ehkä noi kovat Toughnesit ja Savet ei ole turnauksessa niin tärkeitä. Vihulaisillani kun on yleensä paljon raskasta asetta kun tappelee mua vastaan (silloin kun pelaan nideillä), mutta ehkä turnauksessa listat ei oo niin heavy weapon painotteisia, että ei tarvi kaikelle ottaa mega kestävyyttä...
Re: Ohjenuoria Nidi-turnauslistaan
Genestealerit ainakin haluaa Scuttlersin ja Feeder Tendrilit.
Ampuvalle Tyrantille suosittelisin kaksia Twin-Devourereita, Strangler on sillä aika tehoton eikä muutenkaan ole mikään hyvä pari VCannonin kanssa. Guardin se haluaa myös mukaan, ehkä kaksikin voisi ottaa, mutta karsisin 2+ saven pois pisteitä säästääkseni. The Shadow in the Warp on hyvä olla mukana niin on edes jotain psyykkisiä voimia vastaan, ovat nykyään aika tärkeitä monelle armeijalle.
Oikeastaan kaikkiin muihin miettimiisi yksiköihin kehottaisin vähentämään upgradeja, ja hankkimaan niiden sijasta lisää massaa sekä Trooppien että monstereiden muodossa.
Ampuvalle Tyrantille suosittelisin kaksia Twin-Devourereita, Strangler on sillä aika tehoton eikä muutenkaan ole mikään hyvä pari VCannonin kanssa. Guardin se haluaa myös mukaan, ehkä kaksikin voisi ottaa, mutta karsisin 2+ saven pois pisteitä säästääkseni. The Shadow in the Warp on hyvä olla mukana niin on edes jotain psyykkisiä voimia vastaan, ovat nykyään aika tärkeitä monelle armeijalle.
Oikeastaan kaikkiin muihin miettimiisi yksiköihin kehottaisin vähentämään upgradeja, ja hankkimaan niiden sijasta lisää massaa sekä Trooppien että monstereiden muodossa.
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
-Sörkan Sika-Harri-