Uusi hallitus pitää ensimmäisen kokouksen kahvila Roberts Coffeessa sunnuntaina 8.3 Klo 13.00. Tarkoituksena olisi keskustella ainakin hallituksen yleisistä toimintatavoista, tulevan vuoden vastuutehtävien jaosta ja yhdistyksen jäsenmaksuista. Jäsenet voivat halutessaan kommentoida kokouksessa käsiteltäviä asioita tai ehdottaa uusia keskustelun aiheita. Kaikki ovat myös tervetulleita itse kokoukseen.
Tässä tredissä olisi siis tarkoitus käydä alustavaa keskustelua kokouksen asioista jotta kokouksen osallistujilla olisi etukäteen hieman kuvaa muiden näkemyksistä, eikä kokous venyisi liian pitkäksi.
(Kaikkien tulisi kuitenkin pitää mielessä, että yhdistyksen toiminta perustuu pohjimmiltaan vapaaehtoiseen harrastustoimintaan, joten päätöksentekotapoja ja mielipiteitä ei kannata sen suuremmin rajata. Kaikilla on sanavaltaa siinä suhteessa kuinka paljon asia heitä koskee. Joskus enemmistö voittaa, joskus päätöksien hyväksyntään tarvitaan kaikkien jäsenten suostumus ja joskus asioista päätetään yksin tai pienessä porukassa. Kaikki saavat henkilökohtaisesti päättää kuinka aktiivisesti osallistuvat yhdistyksen toimintaan ja jos nykyiset toimintatavat eivät kiinnosta, niin esittäkää mielipiteitä asioista jotta toimintaa saataisiin mielekkäämmäksi. Suurin osa nykyisestä tapahtumista ja toiminnasta on vain vanhojen ja nykyisten aktiivien henkilökohtaisista mieltymyksistä ja kyvyistä muodostunut kokonaisuus, jota saa, ja täytyy muuttaa ja parantaa jatkuvasti.)
Viimeksi muokannut -Emppu-, Ti 03.03.2009 17:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mää voisin tulla esittään konklaavin WM/H turnauksen budjetin, tai jos en ehdi paikalle niin laitan sen sähköpostilla vaikka Heikille.
Toinen juttu mitä voisitte puida on se, että koska Eino ei ehdi vetään samassa tapahtumassa järjestettävää WH40k turnausta, tyrmän kaveri ehdotti sen Torniolaista ystävää Einon tilalle. Mun mielestä jonku teistä kannattas nyt soittaa sille Tyrmän setälle ja selvittää miten se mietti ton kuvion.
-Emppu- kirjoitti:Uusi hallitus pitää ensimmäisen kokouksen kahvila Roberts Coffeessa sunnuntaina 8.3 Klo 13.00 (vai oliko se 15.00, joku muu hallituksen jäsen voisi tarkentaa).
Oli se klo 13.00.
Voi ei, taas se Timo tulee ja heittää natsit! ;)
Timon mainitsemasta "Thö Conklaavi Ongelmasta" sen verran että keskusteltiin jo mahdollisuudesta muuttaa peliä 40k->FB jotta tekijöitä löytyisi helpommin. Itse olen vieläkin sitä mieltä että oli peli mikä tahansa, turnausjärkkääjät joutuvat tekevät samat hommat paikan päällä. Tuomarit tietty pitää osata hommansa, ja sääntöpakettikin kannattaa olla osaavan pelaajan tekemä, mutta muuten sillä pelillä ei ole kauheesti väliä. Lisää tästä siis sunnuntaina!
Conklaavin 40K-turnaus todennäköisesti järjestetään. Eino oli tiedustellut Ketolan Mikaa järjestämään turnausta, myös Hyvönen on kai touhussa mukana. Ja toki tämä mystinen torniolainen. Kenenkään mahdollisista suunnitelmista en ole tarkemmin kuulu, mutta eiköhän tuosta porukasta joku saa turnauksen järjestettyä. Toivotaan, että pelaajiakin riittäisi. Vaihto fantasyyn on aina mahdollinen, mutta yritetään nyt pitää 40K-pelailuakin hengissä.
Toinen miettimisen arvoinen aihe on pelisunnuntait ja niiden käyttö. Ordolla on kerran kuukaudessa vuoro Turku-saliin yo-talolle. Ainakin kaksi viimeistä on jäänyt käyttämättä, kun kukaan ei ole ollut menossa paikalle. Paikalle voi mennä pelailemaan mitä tahansa, ja tila sopii myös pienten turnausten järjestämiseen. Turnaukset vaativat jo hieman vaivannäköä, peruspelailu käytännössä sen, että joku ilmoittaa pelailun olevan mahdollista. Maastojen kuskaaminen lienee ainoa "ongelma". Ehkä tässäkin kysymys on enemmän siitä, onko sunnuntaiden pelailulle tarvetta? Ainakin itselleni riittää kaksi viikottaista peli-iltaa, enkä ole kuullut muidenkaan itkevän pelisunnuntaiden puuttumisen johdosta.
Antakaa ääntenne kuulua, mitä tehdä pelisunnuntailla? Turnausten järjestämisestä kiinnostuneille yhden päivän pikkuturnaus (laji vapaa) on oivaa harjoittelua.
Pelisunnuntait ei varmaan oo niin tarpeellisia, jos siellä ei kerta porukka käy pelaamassa. Vai onko semmosellle 750 patrol turnaukselle kysyntää?
Mites pelien demotustoiminta? Nuorempaa väkeä on alkanut pyöriä liigassa, niin sille voisi olla tarvetta. Kysymyksiä siihen liittyen:
- kuka demottaa (kuka nyt ehtii/jaksaa?)
- millä figuilla (PP figujahan on Ordolla tähän tarkoitukseen, GW:n pelejä demottajan omilla figuilla?)
- maksaako se (pari kertaa ilmaisia, sitten maksaa?)
Kiinnostaako jotakuta Blood Bowl? Ruohomatosta saisi pari kenttää aikaiseksi ja porukassa ois kivampi askarrella-paskarrella pelilauta.
Finet kirjoitti:
- kuka demottaa (kuka nyt ehtii/jaksaa?)
- millä figuilla (PP figujahan on Ordolla tähän tarkoitukseen, GW:n pelejä demottajan omilla figuilla?)
- maksaako se (pari kertaa ilmaisia, sitten maksaa?)
Mulle sopii toi demottaminen/pelaaminen (edelleen), mut se tarkoittaa sitten sitä etten ole vetämässä sitä seuraavaa liigaa (mistä vähän kyl juttelin Markuksen kanssa).
Sinänsä on ollu mielessä et vois noita perus taktiikkajuttuja höpöttää jonain kertana, lähtien ihan deploymentista liikenteeseen. En varmaan ole lähimainkaan paras ihminen siihen, joten ne loput hienoudet kuulee muilta mitä minä en saa päähäni.
Be Optimistic! All The People You Hate Will Eventually Die.
Finet kirjoitti:Kiinnostaako jotakuta Blood Bowl? Ruohomatosta saisi pari kenttää aikaiseksi ja porukassa ois kivampi askarrella-paskarrella pelilauta.
Mua kiinnostais ainakin. Tepon kanssa ollaan pari kertaa kokeiltu ja iha kivalta peliltä tuntuu. Iteltä löytyy kaks kenttääki, jossain vaiheessa yritettiin parin kaverin kanssa pelata jotain liigaa mut se sitten jäi.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Finet kirjoitti:Kiinnostaako jotakuta Blood Bowl? Ruohomatosta saisi pari kenttää aikaiseksi ja porukassa ois kivampi askarrella-paskarrella pelilauta.
Mua kiinnostais ainakin. Tepon kanssa ollaan pari kertaa kokeiltu ja iha kivalta peliltä tuntuu. Iteltä löytyy kaks kenttääki, jossain vaiheessa yritettiin parin kaverin kanssa pelata jotain liigaa mut se sitten jäi.
Minua kiinnostaisi kokeilla tota peliä, jos joku viittis figuja lainata. Olen kuullut vaan hyvää, joten pitää sitä jossain vaiheessa koklata, eiks jee?! :P
Minua kiinnostaisi kokeilla tota peliä, jos joku viittis figuja lainata. Olen kuullut vaan hyvää, joten pitää sitä jossain vaiheessa koklata, eiks jee?!
Juu kyllä minuakin kiinnostaisi kokeilla. Pitkään olisi ollut jo tarkoitus lukea säännöt, mutta koskaan en ole viitsinyt.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Olisiko jollakulla (esim. Samssonilla) tietoa saataisiinko Ordon porukalle lisää peliporukkavalvojan käyttöoikeuksia.Olisi mukava saada vähän muokattua tätä sivun ulkoasua. Kotisivuilla ei löydy hirveästi interaktiivisuutta, joten suurin osa informaatiosta ja keskustelusta taitaa löytyä täältä peliporukoiden puolelta, ja tärkeimmät jutut olisi hyvä saada liimattua näkyville. Voitaisiin hiukan tarkemmin jutella tästä kokouksessa.
-Emppu- kirjoitti:Olisiko jollakulla (esim. Samssonilla) tietoa saataisiinko Ordon porukalle lisää peliporukkavalvojan käyttöoikeuksia.Olisi mukava saada vähän muokattua tätä sivun ulkoasua. Kotisivuilla ei löydy hirveästi interaktiivisuutta, joten suurin osa informaatiosta ja keskustelusta taitaa löytyä täältä peliporukoiden puolelta, ja tärkeimmät jutut olisi hyvä saada liimattua näkyville. Voitaisiin hiukan tarkemmin jutella tästä kokouksessa.
Voin koittaa. Muistaakseni minä ja Osku ovat ainoat turkulaiset "Peliporukkavalvojaluvilla", mutta kai niitä lisää saa. Laitan Matille YV:n!
-Emppu- kirjoitti:Olisiko jollakulla (esim. Samssonilla) tietoa saataisiinko Ordon porukalle lisää peliporukkavalvojan käyttöoikeuksia.Olisi mukava saada vähän muokattua tätä sivun ulkoasua. Kotisivuilla ei löydy hirveästi interaktiivisuutta, joten suurin osa informaatiosta ja keskustelusta taitaa löytyä täältä peliporukoiden puolelta, ja tärkeimmät jutut olisi hyvä saada liimattua näkyville. Voitaisiin hiukan tarkemmin jutella tästä kokouksessa.
It is done!
Heikille ja Empulle sekä käyttikselle Ordo Aboensis peliporukkavalvojan tittelit, olkee hyvvät!
finmirage kirjoitti:En pääse kokoukseen. Ketä kiinnostaa?
Et sä mitään menettäny. Seuraavaks kerraks valittii toi sama paska paikka. Ihme jurpoja, kun ei hämynen mesta kelpaa (mis käy kuulemma oudon näköistä jengiä). Figupelaajat on sit normaaleja? xD
Be Optimistic! All The People You Hate Will Eventually Die.
Ensimmäinen kokous takana, seuraava 5.4 Roberts Coffeessa (se ylihintainen, mediaseksikäs, kauniiden ihmisten kahvila). Yleisesti sovittiin, että aloitetaan jokaisesta kokouksesta oma tredi johon kuka tahansa voi esittää mielipiteitä ja uusia puheenaiheita. Tredissä käsitellyt aiheet käsitellään tarvittaessa itse kokouksessa. Kaikki halukkaat ovat tervetulleita myös itse kokoukseen (Ordo tarjoaa jäsenille kokouskahvit/virvoikkeet (ei alkoholipitoisia juomia!)).
Ensimmäisen kokouksen highlightit:
- Conklaavin 40K turnauksen järjestelyt ovat vielä vähän vaiheessa, Heikki tutkii asiaa edelleen.
- Pelisunnuntaipäiville olisi mahdollisuus kehittää ohjelmaa. Turnauksia yms. saa ehdotella.
- Nettisivuile ja pankkitilille sovittiin uudet vastuuhenkilöt. Nettisivuille saa kuka tahansa tuottaa sisältöä (Akilta lisää infoa)
- Päätettiin "Ordolipun" ostosta. N. 90*170 cm kokoinen lippu, jota tullaan käyttämään tapahtumissa mainoksena ja yleisenä hauskana juttuna. (Aki lupasi tehdä mallikappaleita, jonka perusteella päätetään lopullisesta tuotteesta).
Muut hallituksen jäsenet saavat lisäillä käsiteltyjä aiheita jos unohdin jotain tärkeää.