Space Orks 1500p

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Oikolukuhirvi
Viesti:

Space Orks 1500p

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

HQ

Warboss (HQ) @ 140 Pts
+Power Klaw & Shoota
+Stikkbombz
+Warbike
+Attack Squig

Troops

11 Ork Boyz (Troops) @ 162 Pts
+Nob w/Power Klaw & Slugga (x1)
+Bosspole

Trukk
+Rokkit Launcha
+Reinforced Ram
+Stikkbom Chucka

+Bosspole

Trukk
+Rokkit Launcha
+Reinforced Ram
+Stikkbom Chucka

+Bosspole

Trukk
+Rokkit Launcha
+Reinforced Ram
+Stikkbom Chucka

Fast Attack

9 Warbikers (Fast Attack) @ 290 Pts
+Nob @ w/Power Klaw (x1); Slugga
+Bosspole

+Bosspole

+Bosspole

Models in Army: 70
Total Army Cost: 1496

++

Tälläsen listan mä väsäsin. Space Orks on alkanut kiinnostaa, näin muutaman vuoden tauon jälkeen 40k:ssa. Tarkoitus olis mennä täysiä päälle tai jotain.
Viimeksi muokannut Oikolukuhirvi, La 14.03.2009 17:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
P. Ruuhijärvi

Re: Space Orks 1500p

Viesti Kirjoittaja P. Ruuhijärvi »

Oikolukuhirvi kirjoitti:HQ

Warboss (HQ) @ 140 Pts
+Power Klaw & Shoota
+Stikkbombz
+Warbike
+Attack Squig
Menettelee

Troops

+Bosspole
Itse ottaisin lipputangon pois. Syy; jos moraali pettää Trukkimobissa ennen lähistä, jotain on tehty väärin.

Trukk
+Big Shoota (x1)
+Armour Plates
+Stikkbom Chucka
Itse ottaisin Armorit pois; jos vihollinen haluaa tuhota Trukin, niin harvoin siinä Armoringilla pärjää.

+Bosspole

Trukk
+Big Shoota (x1)
+Armour Plates
+Stikkbom Chucka

+Bosspole

Trukk
+Big Shoota (x1)
+Armour Plates
+Stikkbom Chucka

Fast Attack

+Bosspole
Ihan kivoja valintoja.

+Bosspole

+Bosspole

Models in Army: 70
Total Army Cost: 1496

++
Elikää pääpointti kohdistuu Trukkimobien hiominen. Sen kun suoritat, niin hyvä tulee.
Ilfierno kirjoitti: Sun pelkästä viestistä tietää kuka sen kirjottaa, ei tarvi nimeä katsoa. Sen verran omaperäisellä tavalla kommentoit. :)
Oikolukuhirvi
Viesti:

Laitoin lipputangot lähinnä siks että jos sattuu käymää sellanen tilanne että kaikki charge-rangella olevat on hakattu. Esim jos on joku helvetin mopoarmeija tai joku muu häröpallo vastassa. Sitäpaitsi ne on siistejä :P. Mitä mä sit ostaisin tilalle noilla pointseilla? Kasan grotteja? Kai nekin jotain objektiivia voi pitää...
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Scoundrel

Viesti Kirjoittaja Scoundrel »

Bosspolet ovat ihan jees trukkiryhmillä. Fearless menetetään kuitenkin nopeasti ja klawinobi tekee pahaa jälkeä vielä parinkin örkin tukemana. Rerollittava ld7 tulee silloin tarpeeseen. Trukkien armorit voisi vaihtaa rammeihin tai rokitteihin. Listassa ei ole mopoklawien lisäksi mitään panssarintorjuntaa, mutta toisaalta örkkifoorumeilla on mopoileva klawibossi äänestetty tehokkaimmaksi keinoksi kovien panssareiden tuhoamiseen.

Itse olen luopumassa bossin käytöstä kokonaan. Harvoin se pääsee tekemään tuhojaan kun vastustaja yleensä välttelee sitä viimeiseen asti. Mopobossia on luonnollisesti vaikeampi vältellä kuin jalkaisin liikkuvaa. Bossi on kuitenkin "vain" klawinobi isommalla WS:llä ja S:llä. WS:stä on harvoin etua ja S auttaa vain tankkeja vastaan. Bossin tärkein hyöty muihin hq-valintoihin verrattuna on nobien saaminen trooppina, jota et hyödynnä. Vaihtoehdoista weirdboy ei oikein sovellu trukkihordeen teleporttiominaisuutensa vuoksi. Bigmek pystyisi periaatteessa samaan kuin boss, mutta halvemmalla. Ellet sitten välttämättä tahdo mopobossia konvertointimahdollisuuksien vuoksi.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Mr_Fogg

Viesti Kirjoittaja Mr_Fogg »

Se bosspole on myös mukava, jos trukin tuhoutuessa evottaa pinning testin.

Itse en bossia mopoilevaan mekiin vaihtaisi. Hinta eroa tulee se 25pts. Ja tällä hinnalla bossi saa etuna yleensä 3+ osumisen combatissa, yhden attackin enemmän, mahdollisuuden iskeä Inikka 5 jos on jotain kevyttä haarniskaa vastassa, Liippa 9, T6 mopon kyydissä ja normi fistit ei instakillaa ja eka lascannon ei koidu turmioksi, Pystyy itse instakillaa T5 äijiä ja saa koneita melko helposti paloiksi. Mielestäni selkeä valinta mekin ohi.
Oikolukuhirvi
Viesti:

Vaihdoin trukkien bigshootat rokkiteiksi ja armour platet reinforced rammeiks. Nyt voi hurjastella metsien läpi ja ehkä kolaroida rhinojen/toisten trukkien kanssa :D.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijalistat”