"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa topiccia

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
TheEmu

Re: Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa topiccia

Viesti Kirjoittaja TheEmu »

aatami kirjoitti:Ääh... Jokin muu vastaus kuin tuo!
MiksI? Dippaus (tai vastaavasti nykyään washaus) on yksinkertaisesti helpoin ja nopein tapa maalata armeija, ja jälki on tosi siistiä. Jos sulla on 200 modelia armeijassa, ei kukaan katso yksittäistä figua niin, että huomaisi, onko se dipattu vai ei. Ja lisäksi dippaamalla saa parempaa jälkeäkin kuin keskiverto maalaaja. Esimerkiksi en itse edes osaisi maalata "wanhaan hyvään" tapaan maalata figujani, kuin ne nyt näyttävät dipattuina.
aatami kirjoitti: Nykyään teen perusörkeissä niin, että vihreää nahkaan, vaatteet jollakin värillä, hampaat ja silmät, aseet ja sen jälkeen kaikki muut härpäkkeet, mitä milloinkin. Sitten vielä washaus.
Borceissa niin, että ensin metallinen h-a ja aseet, sitten nahka, sitten muut härpäkkeet kuten yksityiskohdat jne... Viimeisenä washi.
Yö-goboilla taas niin että ensin kaapu, sitten nahka, sitten aseet, kilpi ja yksityiskohdat, ja joskus pistän washin lopuksi.
Öö, jos vedät figuun vaan perusvärit ja sen jälkeen washaat (melkeen) koko figun, on ihan sama kuin "dippaisit" figun.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "
aatami

Viesti Kirjoittaja aatami »

Ai?
Minä luulin että dippaus on sitä että dipataan koko figu lakkaan. Noh, oppia ikä kaikki.
Oberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
'10-'11-'12 WDL
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
finmirage

Viesti Kirjoittaja finmirage »

Tekniikkalla itsessään ei ole mitään väliä, vaan vain lopputuloksella. Mun mielestä dipatut napit on kuitenkin yleensä vähän sotkuisen ja keskeneräisen näköisiä. Tämä siksi, että dippaajat jättää maalauksen yleensä dippiin joka on vain vähän parempi washi. Tää on raaka yleistys sitten.

On niitä varmaan hienojakin dipattuja nappeja. Epäilen kuitenkin, että niihin mennyt työmäärä on about sama kuin muilla tekniikoilla tehtyihinkin. Dippaaminen on hyvä tekniikka, mutta dippaamallakaan ei saa peitettyä laiskan maalarin laiskaa jälkeä :)
O'snobba

Viesti Kirjoittaja O'snobba »

Tuli tässä mieleen, että kun itsellä löytyy inkejä sekä pari washi purnukkaa, joten pitääkö käyttää ukon washaamisessa vain yhtä washi väriä, vai käytänkö ruskahtavia ruskeisiin, vihreää vihreään, jne.? Vai vedänkö kenties vaalean ruskealla washilla koko ukkelin, jolloin washi ei sentään aiheuta liian isoja sävy eroja, kuin käyttäisi vihreää ja ruskeaa washia?

Eli mikä on siis se paras tapa?
Oletko ajatellut ajattelevasi, että voisit ajatella niin, että ajattelisit miten muut ajattelevat ajattelevan sinua?!
aatami

Itse olen ainakin käsittänyt asian niin, että joko niin kuin äsken sanoit (Vihreitä vihreisiin jne..), tai sitten jotkut washaavat koko figun devlan mudilla tai jotkut jopa badab blackilla.
'10-'11-'12 WDL
potatomoto

Viesti Kirjoittaja potatomoto »

arvatkaas mitä. Se selviää kokeilemalla.
aatami

potatomoto kirjoitti:arvatkaas mitä. Se selviää kokeilemalla.
arvaas mitä. Kysyminen on sallittua.
'10-'11-'12 WDL
Nummi

Viesti Kirjoittaja Nummi »

aatami kirjoitti:
Arvatkaas molemmat mitä? Isot alkukirjaimet ovat sallittuja.
Easterling

Small questions which don't need own topic!

Viesti Kirjoittaja Easterling »

Drumavatic´ kirjoitti:
aatami kirjoitti:
Arvatkaa mitä? Kun tarpeeksi puratte kiukkuanne tänne, kaikki asiat ratkeavat kuin itsestään.
Khorne Marien

Re: Small questions which don't need own topic!

Viesti Kirjoittaja Khorne Marien »

Easterling kirjoitti:
Drumavatic´ kirjoitti:
aatami kirjoitti:
Arvatkaa mitä? Kun tarpeeksi puratte kiukkuanne tänne, kaikki asiat ratkeavat kuin itsestään.
Arvatkaa mitä? Jos tosiaan jatkatte tuota, voi tulla tällainen, eli lukko, ja silloin on huono juttu, sillä tässä ketjussa on jo sata sivua...
Drakojan

Viesti Kirjoittaja Drakojan »

Tähän ketjuun ei varmasti lukkoa tule, on palvellut kaikkia sen verta hyvin. Ja niin se lukko voi tulla käyttäjämoderoinnistakin.
Ultra95

Viesti Kirjoittaja Ultra95 »

juu tässä kysymys green stuffista (en oo ennen käyttäny ku oon figuiki vast jotai 3kk keränny) eli millä tätä pitää työstää. jollain työkalulla vai ihan sormin kiitos ny etukäteen
Arkki

Viesti Kirjoittaja Arkki »

Kauan saattaa Boostepillä kestää lähettää tilaus sen jälkeen kun ovat vastaanottaneet sen? Kohta ollut jo kymmenen päivää " Tilaus vastaanotettu " eikä mitään kuulumisia siitäkään.
Tuomas Kyrö kirjoitti: Breivik syyttää joukkomurhastaan demokratiaa. Se on sitten sana sanaa vastaan. Demokratia kun syyttää joukkomurhasta Breivikiä
ajappat

Viesti Kirjoittaja ajappat »

Ultra95 kirjoitti:juu tässä kysymys green stuffista (en oo ennen käyttäny ku oon figuiki vast jotai 3kk keränny) eli millä tätä pitää työstää. jollain työkalulla vai ihan sormin kiitos ny etukäteen
Riippuu ihan mitä tekee. Sormin vääntää perusmuodot ja työkaluilla saa sitten tarkempaa jälkeä. Työkaluina toimii kutakuinkin kaikki mitä keksii käyttää, hammastikut, mattoveitsi, jne.
You can take me back to the place where I could watch the sky and see those signs!
You can show me their lies, show me the disbelief in their words. Oh, these burning times!
Kolmastoista
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Kolmastoista »

Arkki kirjoitti:Kauan saattaa Boostepillä kestää lähettää tilaus sen jälkeen kun ovat vastaanottaneet sen? Kohta ollut jo kymmenen päivää " Tilaus vastaanotettu " eikä mitään kuulumisia siitäkään.
Boostepin omalta alueelta kysymällä saattaisi kenties saada helpommin vastauksen.
Kuitenkin. Vajaat kymmenen päivää ei vielä valtavasti ole kuitenkaan, jos - niinkuin näyttää - se pitää sisällään kaksi viikonloppua ja vain yhden kokonaisen viikon. Ota yhteyttä liikkeeseen ja kysy, jos kuitenkin haluat tarkempaa tietoa. Itse odottelisin vielä rauhassa.
Ultra95

Viesti Kirjoittaja Ultra95 »

Ultra95 kirjoitti:juu tässä kysymys green stuffista (en oo ennen käyttäny ku oon figuiki vast jotai 3kk keränny) eli millä tätä pitää työstää. jollain työkalulla vai ihan sormin kiitos ny etukäteen
jatkoa edelliseen: missä tätä pitäs säilyttää ihan vaa norm. huoneessa vai jossain muualla
armored walker
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja armored walker »

Ultra95 kirjoitti:
jatkoa edelliseen: missä tätä pitäs säilyttää ihan vaa norm. huoneessa vai jossain muualla
Jääkappisäilytystä suositellaan, niin GS säilyy kuulemma kauemmmin käyttökelpoisena. Ennen käyttöä kannattaa ottaa lämpenemään, jotta muokkaus olisi helpompaa.

En ole itse juuri eroa huomannut, on stuffi sitten pöydällä tai jääkaapissa, ehkä kuukausien säilytysajoilla huomaisi jo jotain..
ile

Viesti Kirjoittaja ile »

Arkki kirjoitti:Kauan saattaa Boostepillä kestää lähettää tilaus sen jälkeen kun ovat vastaanottaneet sen? Kohta ollut jo kymmenen päivää " Tilaus vastaanotettu " eikä mitään kuulumisia siitäkään.
Boostepin toimitusehdoissa on melko tarkka kuvaus siitä, miten kaverit hommansa hoitavat. n. 10 päivää on lafkan oma käsittely, johon tulee vielä postin 1-2 päivää päälle. Kannattaa siis odotella rauhassa noin pari viikkoa. Jos lafkalla ei jostain syystä homma onnistu, ottavat kyllä henk. koht. yhteyttä ja kertovat, mikä on pielessä.

Näinhän toimivat kaikki nettiyritykset.

-ile
Nandros

Viesti Kirjoittaja Nandros »

ile kirjoitti:
Boostepin toimitusehdoissa on melko tarkka kuvaus siitä, miten kaverit hommansa hoitavat. n. 10 päivää on lafkan oma käsittely, johon tulee vielä postin 1-2 päivää päälle. Kannattaa siis odotella rauhassa noin pari viikkoa. Jos lafkalla ei jostain syystä homma onnistu, ottavat kyllä henk. koht. yhteyttä ja kertovat, mikä on pielessä.

Näinhän toimivat kaikki nettiyritykset.

-ile
Paskan marjat kahdesti olen tilannut ja aina ollut aika väh. 3 viikkoa, eihän tuo nyt heitä kuin viikon luvatusta mutta mitäs pienistä varsinkaan jos saat GWltä meren takaa figusi samassa ajassa ...
Fansusta lähti tulemaan samana päivänä kun tein tilaukseni mikäli tavaraa vain oli varastossa.
Seuraavat figuni tulen tilaamaan joko suoraan GWltä tai Maelstromilta mutten takuulla ainakaan boostepista tilaa enää figuja, on sen verran hidasta hommaa tuon firman postitus kuviot.
Marcholio

Viesti Kirjoittaja Marcholio »

ajappat kirjoitti:
Riippuu ihan mitä tekee. Sormin vääntää perusmuodot ja työkaluilla saa sitten tarkempaa jälkeä. Työkaluina toimii kutakuinkin kaikki mitä keksii käyttää, hammastikut, mattoveitsi, jne.
Ja sitten vielä, että kannattaa käyttää vettä niin saa parempaa jälkeä ja on helpompi muokata. (esim. silottelee vedellä kohtia jotka haluu sileiks etc.).
amis kirjoitti:yhteenveto on: Hanki se v#¤%n sääntökirja ja opettele pelaamaan...

ei millään pahalla mut silleen...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”