vompovompatti kirjoitti:Taidat tehdä homman vain itsellesi vaikeaksi. Oman pään käyttäminen ei ole aivan mahdotonta näissä sääntökysymyksissä. Mikäli sääntökirjassa lukisi että: "Vedä itsesi jojoon", niin tällä foorumilla olisi kohta varmaankin vain muutama käyttäjä jäljellä.
Walzu45 kirjoitti:Jos tarkoitit "toverilla" minua, niin sanon, ettei minulla ole aikomustakaan soveltaa tuota kirjoittamaani tekstiä käytäntöön.
Kunhan pistin oikein "äärinippelinvääntöä" tänne sekoittamaan väittelyitänne.
Nyt menee jo viestit sekaisin. Walzu ehdit pistää viestiä väliin, kun tuhlasin aikaa codexien ja sääntökirjojen selailuun. Viestini oli tarkoitettu Deetwon viestin jatkeeksi jossain määrin.
Tarkistin kaikki codexit ja kirjaset mitä löysin, ja täytyy sanoa, että MoO on aika erikoinen, sillä missään muualla ei ole sellaista juttua, kun Shooting attack. Kaikkialla puhutaan "counts as a ranged weapon", "counts as a weapon with the following profile", jne. Vain ampuvat psychic powerit ovat "shooting attackeja" ja sääntökirja tekee niistäkin aseita.
Joten, joko GW on taas tehnyt jonkin aivopierunsäännön ("Q: Voinx mä yhdistää MoO:n ja mortarin?" "A: Et, se ei ole Weapon vaan Shooting Attack."), jonka olisi voinut selittää hienomminkin, tai sitten se on vain GW:n wanhaa kunnon kirjoitusvirhettä ja he tarkoittivat sillä "ranged weaponia". Aika ja arrata näyttää, jos näyttää.
Ja onhan perhana Chapter Masterinkin hyökkäys ase ("counts as firing a ranged weapon") vaikka tuleekin kiertoradalta, ja mikä mielenkiintoisinta, se on "Ordnance 1, Barrage", ei "Ordnance Barrage 1", joten yksikään kitisevä sääntömies ei voi sanoa mitään ainakaan sitä vastaan, jos laitan Chapter Masterin yksikköön toisen Barrage aseen kanssa (esim. 2 Chapter Masteria). Kumpikin on aseita, kumpikin on Barrage (ei Ordnance Barrage) ja kumpikin on samassa yksikössä.