Teknik kirjoitti:Kuulostaa siltä että WotR poisti elffien juustotuksen lopullisesti!
Tavallaan joo ja tavallaan ei. 40" efektiivinen kantama (36" + 4" liike) on edelleen karmea ja ilman kilpiä olevaan formaatioon (tai formaation kylkeen) ampuessaan ovat haltiat edelleen pelkkää murhaa.
Teknik kirjoitti:MINUN GOBLINIT KILPIEN KANSSA OLIVAT SÄÄLITTÄVIÄ...
Jaa. Minun eivät. :-) Voitin juuri 1500 pisteen pelin gobboillani all-elf armeijaa vastaan pistein 11-3 siinä voittopisteitä komppanioista ja heroista laskevassa skenussa. Tosin liekö asiaa auttanut Stone Giant ja taikova lohhari (molemmat ovat extremely hard to kill) ja se, että gobbokungi voitti ja tappoi haasteessa Elrondin (Elrond heitti haasteessa 1 ja gobbokungi 6 ja käytti sitten kaikki omasta mahdistaan mahdittoman Elrondin tappamiseen ja ihme oli valmis).
Itse taas olen tyytyväinen isoihin gobbo-osastoihin. Ne vain tarvitsevat "hieman" tukea. :-) Itse tykkään tukea gobboformaatiota sillä nimetyllä gobbomaagilla, joka pystyy manaamaan jättiläishämähäkkejä, hukkia tai lepakoita vastustajien kylkeen tai selustaan. Pari komppaniaa S5 hämähäkkejä haltioiden selustassa pistää taisteluun ihan eri odotusarvot.
Teknik kirjoitti:Goblin archerit olivat myös melko hyödyttömiä...Minulla oli 20 archeria, ja sain 5-7 woundia kokopelin aikana, kun ammuin örkki blockia vastaan...
Itse näkisin archereiden hyödyn maaston miehittäjinä. Saavat siitä pari kolme pojoa lisää defenceä, estävät vastustajaa ottamasta maastoja ja voivat sieltä sitten ammuskella kaikkea 18" kantamalle eksyvää - tosin vain ½ teholla. Kun kerta gobbopelaajilla yleensä on kolmasosa gobbofiguistaan jousiampujia, niin olisihan se sääli olla niitä käyttämättä. Isojen ampujaosastojen käyttöstä en sitten tiedä...