Sturmeilla on erikoissääntö "improvised armour", joka antaa kylkeen 5+ saven FP 5+/6 aseita vastaan. Käytännössä siis wysiwyg on juurikin tukkien mallailu suomalaisten rynnäkkötykkien kylkeen.Kiroava Kullervo kirjoitti:No voisun *piip*! Se siitä wysiwyg:stä työn alla olevien vehkeiden osalta! Pitäisi varmaan rekisteröityä tuonne firman foorumille, että pysyisi oikeasti hereillä. Toki pelaamaan tässä tuskin pääsee muutenkaan, siitä pitää huolen periferialla asuminen ja oma työstönopeus...Tumppi259 kirjoitti:Listaan tehtiin näköjään pieniä muutoksia: ... log armouria ... ei enää ole.
...no kivahan noita on ihan vaan mallailla.
FoW: Suomalaisten Late war -lista.
Re: FoW: Suomalaisten Late war -lista.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
-
Kiroava Kullervo
- Viesti:
Huh, eli ei hätää. Tuohan vain parantaa entisestään wysiwyg/fluffi kikkailijan tilannetta!Celebdae kirjoitti: Sturmeilla on erikoissääntö "improvised armour", joka antaa kylkeen 5+ saven FP 5+/6 aseita vastaan. Käytännössä siis wysiwyg on juurikin tukkien mallailu suomalaisten rynnäkkötykkien kylkeen.
Hienon näköinen opus, mutta [pihalla]tämäkö on siis täysin itsenäinen "kirja" (miksi niitä FoWissa kutsutaan) jolla voi pelata kuten muillakin listoilla? [/ulkona]? Jos näin niin hieno asia, valitettavasti en vielä peliin ole erityisemmin perehtynyt, vaikka piti hyvän aika sitten aloittaakin :S
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni
Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa
Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa
Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
Kyllä. Se on virallinen lista, eli sen lisäksi tarvitset vain sääntökirjan (ja miniatyyrit, pari noppaa, maastoa, pelikaverin, mittanauhoja...)
- Kez.
- Kez.
Life is hard, and then you reincarnate.
On olemassa 10:nlaisia ihmisiä: ne, jotka ymmärtävät binaaria, ja ne, jotka eivät.
On olemassa 10:nlaisia ihmisiä: ne, jotka ymmärtävät binaaria, ja ne, jotka eivät.
En jaksanut tehdä uutta topiccia joten:
Sisältääkö toi fowin alotuspakkauksessa tuleva sääntis kaiken mitä se iso sääntiskin sisältää? Siitä saisi halvalla yhen stugin ja shermanin + sääntiksen..
Sisältääkö toi fowin alotuspakkauksessa tuleva sääntis kaiken mitä se iso sääntiskin sisältää? Siitä saisi halvalla yhen stugin ja shermanin + sääntiksen..
Oberon kirjoitti:Mää oon ninja.banzgo kirjoitti: Puhutko ittestäs, vai pystyitkö väistämään velvollisuuden kutsun?
Säännöt, kyllä.
Skenaariot ja niihin liittyvät säännöt (fortifications jne.) ei.
Sillä pärjää kyllä, kunhan peliporukassa jollakulla on sitten iso sääntökirja.
- Kez.
Skenaariot ja niihin liittyvät säännöt (fortifications jne.) ei.
Sillä pärjää kyllä, kunhan peliporukassa jollakulla on sitten iso sääntökirja.
- Kez.
Life is hard, and then you reincarnate.
Hei, olen aloittelemassa FOW:ien keräilyä. Nyt tuli mieleen tyhmä kysymys, että mitä mallia sturmien pitää edustaa StuG III F/8 vai ilmeisimmin mitä luulen StuG III G tyyppiä?
-
Kiroava Kullervo
- Viesti:
Stug III G, jos kiinnostaa ottaa homma realismin kannalta, niin alla turkasen hyvä sivusto Sturmeista:
http://www.andreaslarka.net/sturmi.html
Onko muuten muille selvinnyt noiden betoni ja puuhärpäkkeiden varmat asennus ajankohdat vaunuittain? Itse ymmärtäisin esim. Lärkan sivujen perusteella, että Kuuterselkä, Tali-Ihantala aikoihin noita lisäsuojia ei vielä ollut, mutta seuraaviin mättöihin niitä asennettiin hajanaiseen tahtiin? Jostain on vain jäänyt sellainen kutina, että olisin lukenut toisin jostain muusta lähteestä (kirjallisesta sellaisesta), että noita olisi asenneltu heti Kuuterselän tappioiden jälkeen kenttäolosuhteissa, mutta???
http://www.andreaslarka.net/sturmi.html
Onko muuten muille selvinnyt noiden betoni ja puuhärpäkkeiden varmat asennus ajankohdat vaunuittain? Itse ymmärtäisin esim. Lärkan sivujen perusteella, että Kuuterselkä, Tali-Ihantala aikoihin noita lisäsuojia ei vielä ollut, mutta seuraaviin mättöihin niitä asennettiin hajanaiseen tahtiin? Jostain on vain jäänyt sellainen kutina, että olisin lukenut toisin jostain muusta lähteestä (kirjallisesta sellaisesta), että noita olisi asenneltu heti Kuuterselän tappioiden jälkeen kenttäolosuhteissa, mutta???
Ihan mielenkiinnosta, voiko joku kertoa mikä se mottierikoissääntö oli? En ehtinyt nähdä sitä ennen kuin se poistettiin. Tekeekö improvised armor samaa kuin mitä log armor teki?
Minä en kyllä ymmärrä miksi listasta ei löydy panssari nelosta sillä Suomi osti niitä 15 kappaletta Saksalta vuonna 1944.
Tosin ne heti vain taisteluihin Lapissa entisiä omistajia vastaan.
Nykyään suunnittelee Itä-Saksan johtamista.
Varmaankin siksi, että ne eivät olleet mukana yhdessäkään taistelussa, koska suomalaiset eivät kerinneet käyttää Panzer IV ausf. J (Battlefront on vasta ausf. H:ssa) vaunujaan missään taistelussa, kun ne eivät jatkosotaan ehtineet ja samoin kuin Strumien kohdalla nelosia ei lähetetty Lappiin venäläisvaunuja huonompien maasto-ominaisuuksien (korkeampi telapaine) takia.Dakka Master kirjoitti:Minä en kyllä ymmärrä miksi listasta ei löydy panssari nelosta sillä Suomi osti niitä 15 kappaletta Saksalta vuonna 1944.
Kyllä noita panssari nelosia käytettiin Sodankylän takaisin valtauksesta ja sen jälkeen varmistus tehtävissä.
Nykyään suunnittelee Itä-Saksan johtamista.