Tervehdys.
Pelatessani tutun kanssa harjoituspelejä (hän necroneilla, minä witch hunttereilla) törmäsimme seuraavaan dilemmaan: Kuolleet necronit jätetään kentälle tutimaan We'll be backia odottelemaan ja codexissa lukee että heitä kohdellaan kuin battlefield debristä. Noh, viitosedikka painottaa että fiigurit eivät koskaan saa mennä toistensa ylitse eivätkä pysähtyä toisten figujen päälle. Eli jos necroneita röhnyää porukan etuosassa niin paljon että ei voi vetää suoraa linjaa assaulttia varten -> ei voi assaultata?
Huhuja liikkuu myös necronien vanhan codexin toisesta edikasta jossa tämä sääntö olisi tarkennettu seuraavasti: Kuolleet yksiköt kaadetaan pelikentälle eivätkä ne vaikuta pelaamiseen millään tavalla. Tämä vaikuttaisi minusta järkevältä, mutta toisen edikan painosta ei ole löytynyt käteen ja periaatteena on ollut että niillä säännöillä pelataan jotka kirjoista löytyvät.
Olisiko jollakulla toinen edikka jolla tämä sääntökiista ratkeaisi?
Necronien kuolema ja pathfinding error.
Necronien kuolema ja pathfinding error.
"Im bored as pacifist's pistol."
- Hands_of_blue
Re: Necronien kuolema ja pathfinding error.
Eihän tuossa alkujaankaan ole ongelmaa. Kun Necron on kyljellään se on "battlefield debris" ei millään tavalla sääntöteknisesti figu vaikka se siltä näyttääkin. Eli huoletta vain hypitte päälle.
Toivottavasti saan ystäväni vakuuttuneeksi että kuollet necronit ovat vain debristä.
En saanut häntä vakuuttuneeksi pelkästään sanomalla että debris ei vaikuta pelaamiseen millään lailla vaan hän on iskostunut faktaan että tekstissä mainitaan modelin laittaminen kyljelleen jolloin se olisi vieläkin figuuri. Olen itse jo vakuuttunut että sääntö on väärä, eihän kuolleilla voi blockata assaulttia. -__-
Jos niitä kerran kohdellaan romuna kentällä, niin eihän ne silloin modeleita ole. Siinä modelia kaataessa se muuttuu pelivälineestä romuksi millä ei ole peliteknistä merkitystä (paitti että ne voi nousta taas ylös). Codexi on suht selvä tossa kohtaa kuitenkin.