WM/H turnaukset Ropeconiin 2012
Re: WM/H turnaukset Ropeconiin 2012
Oh noes, aloittelijoiden turneessa sunnuntaina reinforcementit? Nyt tulee melkoinen kiire maalata tarpeeksi...
Puhutaanko politiikkaa?
Tais mennä tää lause väärinpäin. Mun järkeilyn mukaan pääturnauksessa nimen omaan on reinforcementit, muissa ei. Perjantaina ei varmasti ole ja tuskin aloittelijaturnauksessakaan, kun sitä on mainostettu 35 pinnan yhen listan turneena. Mestarien turnaus nyt on vähän niin tai näin, kun jo 75 pinnaa on aika paljon...petskules kirjoitti: Pääturnauksessa ei pelata reinforcementeilla, mutta muissa varmaan pelataan.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Onko tuo pääturnauksen max 3 listaa niin, että vain yhdelläkin saa pelata?
Ei. Pitää olla kolme.ShadowMan kirjoitti:Onko tuo pääturnauksen max 3 listaa niin, että vain yhdelläkin saa pelata?
Nojoo, vähän jo ehdin ihmettelee..Celebdae kirjoitti:Tais mennä tää lause väärinpäin. Mun järkeilyn mukaan pääturnauksessa nimen omaan on reinforcementit, muissa ei. Perjantaina ei varmasti ole ja tuskin aloittelijaturnauksessakaan, kun sitä on mainostettu 35 pinnan yhen listan turneena. Mestarien turnaus nyt on vähän niin tai näin, kun jo 75 pinnaa on aika paljon...petskules kirjoitti: Pääturnauksessa ei pelata reinforcementeilla, mutta muissa varmaan pelataan.
Kun mä kuolen kaikki baneni sä saat
Muuten tohon Mestarien turneeseen liittyen onhan Juho ja Teppo molemmat pääsemässä mestoille? Ei tartte sit mitään varamiehiä kaivaa. Ja kaksi paikkaa tosiaan jaossa lauantaina.
Tuolla aiemmin oli puhetta, että katsotaan formaattia ja osallistujia ensi vuodeksi tarkemmin. Ilman muuta näin ja palatkaa joku asiaan viimeistään joulukuussa, kun uusi "kausi" alkaa taas. Tää vuosi mennää vielä nykyformaatilla.
Mut sellanen ajatus tähän vuoteen, että mites jos otettaisiin Mestarien turneeseen kolme pakollista listaa ja niistä mitään ei saa käyttää kuin kertaalleen? Toisi vähän pelivaraa valintaan, mutta samalla pakottaisi käyttämään faktiota laajemmin kuten toi lauantainkin turnaus. Vai onko nappimäärä tässä jo ongelma? Ehkä tosiaan ilman reinforcement-skenuja toi sit, niin auttaa vähän.
Tuolla aiemmin oli puhetta, että katsotaan formaattia ja osallistujia ensi vuodeksi tarkemmin. Ilman muuta näin ja palatkaa joku asiaan viimeistään joulukuussa, kun uusi "kausi" alkaa taas. Tää vuosi mennää vielä nykyformaatilla.
Mut sellanen ajatus tähän vuoteen, että mites jos otettaisiin Mestarien turneeseen kolme pakollista listaa ja niistä mitään ei saa käyttää kuin kertaalleen? Toisi vähän pelivaraa valintaan, mutta samalla pakottaisi käyttämään faktiota laajemmin kuten toi lauantainkin turnaus. Vai onko nappimäärä tässä jo ongelma? Ehkä tosiaan ilman reinforcement-skenuja toi sit, niin auttaa vähän.
11 (?) päivää turnaukseen ja pohdiskellaan josko muuttais "vähintään yks 75p lista" -turnauksen "vähintään kolme 75p listaa charrurajoituksin"? Päällikkö meininki, niinku ruottalaiset sanois...
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Mut jos ne kolme listaa olis samaan aikaan pöydällä.. Eli 225 pisteen peli kolmella casterilla. Ja reinforcementit.. Joo ei.TheEmu kirjoitti:11 (?) päivää turnaukseen ja pohdiskellaan josko muuttais "vähintään yks 75p lista" -turnauksen "vähintään kolme 75p listaa charrurajoituksin"? Päällikkö meininki, niinku ruottalaiset sanois...
Siis lauantain pääturnaukseen ei tule reinforcementteja, koska se on ihan turhaa kikkailua jokaisen tehdä reinforcementit kolmeen listaan ja niillä on sitten väliä vain 1-2 pelissä. Ja lisäksi viivästäisi aikataulua. Muissa turnauksissa näytti olevan vähän negatiivista suhtautumista reinforcementteihin, joten niitä nähdään varmaan tänä vuonna vähän, mutta otetaan varmaan johonkin turnaukseen. Mutta ei lauantaina.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Pistetään maalauspakko (ainako mä tästä huutelen?) ni käy mulle.petskules kirjoitti:Mut jos ne kolme listaa olis samaan aikaan pöydällä.. Eli 225 pisteen peli kolmella casterilla. Ja reinforcementit.. Joo ei.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Kuhan heittelen ajatuksia, kun tässä ei ole mitään lyöty lukkoon. Jos on kommentteja, niin saa toki heittää!
Mun mielestä on todella sääli, jos lauantain turnauksessa ei ole reinforcementteja. Conin pääturnaus on yrittänyt olla joka vuosi se turnee, jossa ollaan "kehityksen" kärjessä jos ei edellä. Nyt sitten hylätään tän uusimman Steamrollerin merkittävin uusi elementti, kun "se on liikaa kikkailua". Aika-argumentti on mun mielestä kaikista turhin. Lauantain turnaushan on se ainoa, jolla ei sinänsä ole mitään aikataulullista hoppua. Kaikissa muissa on sitten enemmän kiire.
Mun mielestä on todella sääli, jos lauantain turnauksessa ei ole reinforcementteja. Conin pääturnaus on yrittänyt olla joka vuosi se turnee, jossa ollaan "kehityksen" kärjessä jos ei edellä. Nyt sitten hylätään tän uusimman Steamrollerin merkittävin uusi elementti, kun "se on liikaa kikkailua". Aika-argumentti on mun mielestä kaikista turhin. Lauantain turnaushan on se ainoa, jolla ei sinänsä ole mitään aikataulullista hoppua. Kaikissa muissa on sitten enemmän kiire.
Niin ja Mestarien turneesta tossa etusivulla lukee "75 pistettä, kaksi listaa". Jos tohon lisää kolmannen, mutta vain kahta tulee käyttää, niin ohan se aika pitkälti sama asia. Jos on ongelma, niin voit tehä siitä kolmannesta listasta sellaisen johon sulla ei ees ole nappeja, kun ei sitä oo pakko käyttää kuitenkaan. Oisihan näitä voinu aikasemminkin lyödä lukkoon, mutta tilanne nyt on tämä ja paras mahollinen tapahtuma yritetään saada aikaan.
Spämmätään vielä vähän aihetta sivuten. Keksin tossa viikonloppuna uuden tosi hyvältä paperilla vaikuttavan listan ja pakko se on yrittää coniin saada aikaan. Ongelma tosin on, että se vaatii noin 20 napin maalaamista. Maalaamattomilla kun en oo pelaamassa, vaikkei toi itelle hirveesti maistukaan. No kolme on jo maaleissa ja toive on, että kesälomalle pääsis tällä viikolla niin ois aikaa hoitaa loput! Niin joo muutkin listat saattavat kaivata vähän täydennystä...
...ja se pirun Storm Striderkin on maalaamatta. Pitäisköhän dumpata se vaan kylmästi ajatuksista.
...ja se pirun Storm Striderkin on maalaamatta. Pitäisköhän dumpata se vaan kylmästi ajatuksista.
Tällä kertaa en ees pysty lainaamaan vaan taidan itse leikkiä molemmilla. Ei mulla tietty oo tuplat ku yhessä listassa, eli pelaat vaan oikeilla rundeilla sitä/niitä listoja jossa kävelijä on niin saat välillä lainaan. :)Celebdae kirjoitti:...ja se pirun Storm Striderkin on maalaamatta. Pitäisköhän dumpata se vaan kylmästi ajatuksista.
Oli mulla vielä melkeen asiaaki: Vahva veikkaus, että Juho ei oo tulossa Coniin, kun se on vaan skeitannu koko kesän. En tosin varmaksi voi sanoa, mutta kuvittelisin näin. Teppo puolestaan lienee tulossa aika innollakin.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Joo kyl saat Teemu pitää sen sun diskopallon. Mä maalaan oman jos sitä käytän. Jos en ehi/jaksa maalata, niin otan sit jotain muuta.
Muuten tohon reinforcement-asiaan liittyen tässä ketjussa oli reinforcementeista keskustelua jo kesäkuun puolella. Eli tuskin osana SR2012:sta kellekään puun takaa tulevat. Melkein jopa kannattaisin ihan vaan kylmästi skenujen arpomista ennen kutakin turnausta, mutta toisaalta on noissa sen verran nyansseja (kuten mm. allekirjoittanut sai ETC:ssä karvaasti kokea) että ehkä parempi tosiaan kertoa etukäteen. Ehtiipä jokainen sitten lukea ajatuksella.
Niin ja Close Quarters ei sit todella tuu esiintymään conissa!
Muuten tohon reinforcement-asiaan liittyen tässä ketjussa oli reinforcementeista keskustelua jo kesäkuun puolella. Eli tuskin osana SR2012:sta kellekään puun takaa tulevat. Melkein jopa kannattaisin ihan vaan kylmästi skenujen arpomista ennen kutakin turnausta, mutta toisaalta on noissa sen verran nyansseja (kuten mm. allekirjoittanut sai ETC:ssä karvaasti kokea) että ehkä parempi tosiaan kertoa etukäteen. Ehtiipä jokainen sitten lukea ajatuksella.
Niin ja Close Quarters ei sit todella tuu esiintymään conissa!
Mehän sovittiin, että conin skenaariot on pelkkää Close Quartersia, kunnes joku onnistuu voittamaan sen skenaariolla.Celebdae kirjoitti:Niin ja Close Quarters ei sit todella tuu esiintymään conissa!
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
Virallinen turnausketju on avattu:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 0#p1174340
Hopi hopi ilmoittautumaan! ;)
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 0#p1174340
Hopi hopi ilmoittautumaan! ;)
Näin siinä nyt sitten taisi käydä. Toivottavasti onnistuu maalaus!Walz kirjoitti:Oh noes, aloittelijoiden turneessa sunnuntaina reinforcementit? Nyt tulee melkoinen kiire maalata tarpeeksi...
Tajusin muuten eilen illallla sängyssä nukahtamista yrittäessäni, että jos Juho ei oo tuu Mestarien turneeseen, niin mä oon sielä varamiehenä merceillä. Toi mun ehdotus oisi siis "lievästi" haastava itelle. Oisin kyl silti valmis haasteeseen, mut taisi tää tulla tyrmätyksi =)Celebdae kirjoitti: Mut sellanen ajatus tähän vuoteen, että mites jos otettaisiin Mestarien turneeseen kolme pakollista listaa ja niistä mitään ei saa käyttää kuin kertaalleen? Toisi vähän pelivaraa valintaan, mutta samalla pakottaisi käyttämään faktiota laajemmin kuten toi lauantainkin turnaus. Vai onko nappimäärä tässä jo ongelma? Ehkä tosiaan ilman reinforcement-skenuja toi sit, niin auttaa vähän.
- The Captain
- Valvoja
Kolme 75 pisteen Merc-listaa character-rajoituksin? Voisi kieltämättä olla "lievästi" haastava useammallakin tavalla.Celebdae kirjoitti: Tajusin muuten eilen illallla sängyssä nukahtamista yrittäessäni, että jos Juho ei oo tuu Mestarien turneeseen, niin mä oon sielä varamiehenä merceillä. Toi mun ehdotus oisi siis "lievästi" haastava itelle. Oisin kyl silti valmis haasteeseen, mut taisi tää tulla tyrmätyksi =)
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
- Ihme_apina
No onneks keksitte jonkun syyn torpata mokoma idea..
GreenMeanie kirjoitti: ... en oo mikää "Nätti Nakuna" niiku hebe
Veripallo kirjoitti:PELI 2 (vs eLylyth) Destruktion.
Pudotan Rahnin. Kävelen kolme tuumaa depolta ja kuolen.