Erohan on ollut siinä, että kukkulan reunat eivät tavallisesti ole 1" korkeudella, vaan vaikka 0,1" korkeudella. Tuo reunan koskettaminen on kuitenkin lähellä kansainvälistä standardia ja siksi ihan ok mennä sille tielle.petskules kirjoitti:Joka on mun mielestä väärin pelattu. Jos figu on sekä 1" korkeudessa, että 0" korkeudessa, niin se on sekä 1" korkeudessa, että 0" korkeudessa, jolloin se saa ne hyödyt, jotka sille kuuluu sen perusteella, että se on 1" korkeudessa.Charad kirjoitti:Tuo maastolista on juuri hyvä paketti.
Ainoa, mitä jäin ihmettelemään, että pelataanko swinnishissä kukkulat varvassäännöllä? Useimmitenhan ollaan pelattu niin, että elevaatio vaatii koko modelin olon korkeammalla.
Sama kuin jos figu on sekä metsässä, että avoimella, niin se on sekä metsässä, että avoimella, jolloin se saa ne hyödyt, jotka sille kuuluu sen perusteella, että se on metsässä (eli concealmentin).
The Great Swinnish WM/H Tournament
Re: The Great Swinnish WM/H Tournament
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Käytännössä:
Completely within on vaikeahko siksi, koska käytännössä kukkulat ovat yleensä niin pieniä, että KOKONAAN niille mahtuu enää kolmisen nappia jos ei ihan hirveeseen kasaan laita ja näin kukkuloiden merkitys häviää.
Within, jossa lasketaan vain kukkulan ylin osuus 1" korkeaksi, on kaikkein vaikein, koska silloin figut pitää asettaa minimissään juuri siihen slopeen, joka on usein se paras ratkaisu (haluan olla niin lähellä vihollista kuin voin ja saada silti elevaation). Tämä vain on pelillisesti täyttä persettä, koska silloin figujen oikea paikka vaarantuu, koska ne kaatuilee ja niille asetetaan markkereita missä ne on, tai tasapainotellaan noppien kanssa tms. Eli figun OIKEA sijainti hämärtyy.
Within, jossa kukkulan klippaaminen riittää, poistaa yllä olevat ongelmat, mutta on kuitenkin teknisesti ottaen väärin, koska se slope ei ole 1" korkuinen, vaikka kukkulan huippu olisikin. Minun puolestani voitaisiin kuitenkin mennä aina (tietysti turnausjärjestäjästä riippuen) tällä ratkaisulla, koska se osaksi poistaa edellisiä ongelmia.
Completely within on vaikeahko siksi, koska käytännössä kukkulat ovat yleensä niin pieniä, että KOKONAAN niille mahtuu enää kolmisen nappia jos ei ihan hirveeseen kasaan laita ja näin kukkuloiden merkitys häviää.
Within, jossa lasketaan vain kukkulan ylin osuus 1" korkeaksi, on kaikkein vaikein, koska silloin figut pitää asettaa minimissään juuri siihen slopeen, joka on usein se paras ratkaisu (haluan olla niin lähellä vihollista kuin voin ja saada silti elevaation). Tämä vain on pelillisesti täyttä persettä, koska silloin figujen oikea paikka vaarantuu, koska ne kaatuilee ja niille asetetaan markkereita missä ne on, tai tasapainotellaan noppien kanssa tms. Eli figun OIKEA sijainti hämärtyy.
Within, jossa kukkulan klippaaminen riittää, poistaa yllä olevat ongelmat, mutta on kuitenkin teknisesti ottaen väärin, koska se slope ei ole 1" korkuinen, vaikka kukkulan huippu olisikin. Minun puolestani voitaisiin kuitenkin mennä aina (tietysti turnausjärjestäjästä riippuen) tällä ratkaisulla, koska se osaksi poistaa edellisiä ongelmia.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Emmää nyt tiedä. Tämä vain tarkoittaa sitä, että pitää priorisoida mitä sinne laittaa.Completely within on vaikeahko siksi, koska käytännössä kukkulat ovat yleensä niin pieniä, että KOKONAAN niille mahtuu enää kolmisen nappia jos ei ihan hirveeseen kasaan laita ja näin kukkuloiden merkitys häviää.
Isompi ongelma lienee tarkistelussa etteivät varpaa ole ulkona.
Joo. Noppien kasaaminen figun alle on vain hanurista.Tämä vain on pelillisesti täyttä persettä,
Nähdäkseni pragmaattinen lähestymistapa on parempi kuin tiukasti sääntöjen kirjaimesta kiinni pitäminen.Within, jossa kukkulan klippaaminen riittää, poistaa yllä olevat ongelmat, mutta on kuitenkin teknisesti ottaen väärin, koska se slope ei ole 1" korkuinen, vaikka kukkulan huippu olisikin.
Edit: Ruling aiheesta. "Jutelkaa keskenänne".
Viimeksi muokannut Merimetsä, Ti 09.04.2013 15:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Pjaa, en mä ees aatellu tota asiaa sen pidemmälle, kun mun mielestä tota on aina pelattu niin että riittää kun osa nappia on kukkulalla. Jossain randomhesaturnauksessa sitten joku vastustaja on tulkinnut eri tavalla ja silleen, mutta pääosin noin :).
Käytännössä toi on vähän ankee, just noitten noppaviritysten vuoksi. Voi olla että ton vielä vois vaihtaa completely withiniksi, täytyy vähän tuumailla. Lisäks tässä paketissa tosiaan ei oo varsinaisesti mietitty loivia kukkuloita, kun meillä taitaa likimain kaikki olla noita jyrkkäreunasia, jotka on sentään vähän kivempi pelaa.
Käytännössä toi on vähän ankee, just noitten noppaviritysten vuoksi. Voi olla että ton vielä vois vaihtaa completely withiniksi, täytyy vähän tuumailla. Lisäks tässä paketissa tosiaan ei oo varsinaisesti mietitty loivia kukkuloita, kun meillä taitaa likimain kaikki olla noita jyrkkäreunasia, jotka on sentään vähän kivempi pelaa.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Itse olen sitä mieltä, että varvastamisessa tulee useimmin vastaan juuri figujen tasapaino-ongelmat.
Jos nappi on kukkulalla kokonaan, yleensä ne ovat suht tasaisia ja napit pysyvät siellä.
Tosiaan olisi kiva, että turneissa pelattaisiin pääosin aina samalla tavalla. Ei sillä lopulta ole väliä miten, kunhan vaan se ei tule kummallekkaan yllätyksenä.
Jos nappi on kukkulalla kokonaan, yleensä ne ovat suht tasaisia ja napit pysyvät siellä.
Tosiaan olisi kiva, että turneissa pelattaisiin pääosin aina samalla tavalla. Ei sillä lopulta ole väliä miten, kunhan vaan se ei tule kummallekkaan yllätyksenä.
Rats keep running!
HUOM! Mun tilinro on FI67 5711 1340 0488 64. Maksakaa mulle laivamatkan lisäksi turnausmaksu, joka on 200SEK = 23,91EUR. Yhteensä siis joka jannulta 77,41e.
Ja maksakaa jooko mahdollisimman pian eli heti. Tommonen 12 hengen + auton laivamatka tekee yllättävän kolon tiliin...
Koskee siis pelkästään laivallalähtijöitä. Juho tais olla ainoa, joka tulee omia reittejään, tutkitaan vielä miten ja missä muodossa maksat sitten turnausmaksun.
Ja maksakaa jooko mahdollisimman pian eli heti. Tommonen 12 hengen + auton laivamatka tekee yllättävän kolon tiliin...
Koskee siis pelkästään laivallalähtijöitä. Juho tais olla ainoa, joka tulee omia reittejään, tutkitaan vielä miten ja missä muodossa maksat sitten turnausmaksun.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
- Ihme_apina
done
GreenMeanie kirjoitti: ... en oo mikää "Nätti Nakuna" niiku hebe
Veripallo kirjoitti:PELI 2 (vs eLylyth) Destruktion.
Pudotan Rahnin. Kävelen kolme tuumaa depolta ja kuolen.
I've made a small, but important change to the terrain rules: A model must now be completely on top of a hill to gain bonuses. This is done to prevent the need to balance models partially on top of hills with dice (or whatever) which can lead to damaged models and frustration.
The terrain rules can still be found from the same link:
http://ordoaboensis.net/liitteet/OA_terrainrules.pdf
The terrain rules can still be found from the same link:
http://ordoaboensis.net/liitteet/OA_terrainrules.pdf
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Maksettu.
Lauantai-Sunnuntain välinen yö Omenahotellissa (fiksuin ja halvin vaihtoehto jossa vapaita paikkoja ja jonka löysin) kustantaa 33 euroa per naama. Ketkä haluaa messiin? Vastaukset heti niin saadaan homma eteenpäin.
Tässä se hyvä puoli sen lisäksi ettei tarvitse asua kadulla, on että ei tarvitse roudata makuualustoja yms. mukana. Omenahotelli on 2 km illallispaikasta ja käytännössä päärautatieaseman vieressä, josta siis pääsee junalla/metrolla suoraan turnauspaikalle, eli sijainti on passeli.
Tässä se hyvä puoli sen lisäksi ettei tarvitse asua kadulla, on että ei tarvitse roudata makuualustoja yms. mukana. Omenahotelli on 2 km illallispaikasta ja käytännössä päärautatieaseman vieressä, josta siis pääsee junalla/metrolla suoraan turnauspaikalle, eli sijainti on passeli.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
Mää!
TheEdit: Olettaisin siis että kaikki 12 haluais messiin, mutta eihän sitä tiedä mihin ramboiluihin jotkut haluaa lähteä..
TheEdit: Olettaisin siis että kaikki 12 haluais messiin, mutta eihän sitä tiedä mihin ramboiluihin jotkut haluaa lähteä..
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
asdasdasda
Viimeksi muokannut Arctico, Pe 14.03.2014 14:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Backman messii.
Mä kans! jee ei tarvii roudata mitään nukkumavehkei! -Eetu
-
Der Dexter
hips, miksipä ei, ei ollenkaan huonompi diili, all in.
Aliquando Insanire Iucundum Est
Mikko Kulmala hotelleissa mukana
Jep. Tällä tiedolla varaan jo kolme huonetta. Maksakaa mulle toi 33 e tilille:
134450-202459, mieluiten ASAP kun oon työtön 3 lapsen isä (surullista eikö), eikä tota rahaa nyt ihan ylimääräistä ole.
134450-202459, mieluiten ASAP kun oon työtön 3 lapsen isä (surullista eikö), eikä tota rahaa nyt ihan ylimääräistä ole.
Joo meitsi mukaan kans. maksan vaiks heti.
-Teppo
-Teppo
Maksettu.
Asiaan liittyen, olen sillä kannalla, että tällaisten hotellivarausten ja laivamatkojen organisoijat voivat kylmästi laskuttaa omat hotelli/laivakustannukset muilta matkailijoilta.
Asiaan liittyen, olen sillä kannalla, että tällaisten hotellivarausten ja laivamatkojen organisoijat voivat kylmästi laskuttaa omat hotelli/laivakustannukset muilta matkailijoilta.
-
Der Dexter
rahoja tuuttailtu itse kullekin, teemulle tiedoksi että maksan itse turnausmaksun käteisellä, Aroksesta kun jäi sopivasti leikkirahaa ylitse, niin pääsen tällai kivasti siitä eroon...
Aliquando Insanire Iucundum Est