Minä laskisin sen niin että kuinka paljon ne viimeksi liikkuivat, oli aikaa menny kuinka tahansa. Kunpa GW julkaisi FAQ:ja hiukan useammin.flagu kirjoitti:Itse ainakin ajattelisin että se olisi aina 3d6 ja että tuossa on todellakin GWn ajatus häiriö. Tai siis, jos squikit jotenkin jäisivät jumiin pariksi vuoroksi lähikseen niin paljon ne silloin pursuittavaisivat? 2d6 (nopeus jolla ne pääsivät lähikseen), 3d6 vai saisivatko ne ylipäätänsä pursuittaa kun M arvo on 0? Itse väittäisin, että koska jonkun M arvon muistaminen parinvuoron takaa ja purusitin täysi evääminen kuulostavat jotenkin aivan absurdeilta vaihtoehdoilta, niin sanoisin (tässä tapauksessa) nopeuden olevan 3d6.The Captain kirjoitti:Näin minäkin normaalisti tekisin, mutta kun squikkien säännöissä mainitaan nimenomaisesti, että ne liikkuvat Movement phasessa 3D6". Tietysti se voi olla vain GW:n ajatushärö, kun eivät ole tulleet ajatelleeksi, että muissakin phaseissa voi tapahtua liikkumista.Cactuscheff kirjoitti:Itse olen aina sen enempiä miettimättä liikuttanut sen 3D6, kun liikearvo on tavallisestikin kolmella nopalla heitettävä niin en näe syytä miksi se karkuun tai perään juostessakaan muuttuisi siitä mihinkään.
O&G sääntökysymyksiä
Re: O&G sääntökysymyksiä
-
Mithrandir
Re: O&G sääntökysymyksiä
Vastauksena Finetin kirjoittamaan:
No jättiläissguigin kohdallahan on niin, että jos sguiggi yltää chargen tekemään, (eli on heitetty nopilla tarpeeksi paljon jotta ylletään kohteeseen), sen on suoritettava tämä charge. Movement on siis muutenkin compulsorya, mutta koska frenzy ei pakota etenemään aina suoraan lähintä vihollisyksikköä kohti tms, ei frenzy millään lailla pakota jättiläissguiggiratsastajaa yhtään mihinkään. EDIT. Tai sitten ei kyseinen juoma aiheuta yhtään mitään, sillä eivätkös sguiggeloiset ole immuuneja psychologylle?
Boar Boyzien kohdalla tuollainen on ihan höpönlöpöä, eivät ne mitään 20" chargea mittaa, vaan mittaavat ihan normaalisti sen 14" matkan. Se lisänoppa tulee vasta chargen julistamisen jälkeen, ja frenzy-yksikön chargematka mitataan ennen kuin sillä julistetaan chargeja.
Eli voipi olla niin että pääset mittaamaan yksikköön vaikka 15" matkan: "ohhoh, eipäs nyt päästäisikään tuonne, mutta onneksi banneri auttaa!" :P
Eli hyvä banneri frenzy-yksiköllä, kun ei koskaan tarvitse tätä banneria turhaan haaskata.
(ja huom. Erratassa tätä banneria on hieman muutettu, muistakaa lukea se)
No jättiläissguigin kohdallahan on niin, että jos sguiggi yltää chargen tekemään, (eli on heitetty nopilla tarpeeksi paljon jotta ylletään kohteeseen), sen on suoritettava tämä charge. Movement on siis muutenkin compulsorya, mutta koska frenzy ei pakota etenemään aina suoraan lähintä vihollisyksikköä kohti tms, ei frenzy millään lailla pakota jättiläissguiggiratsastajaa yhtään mihinkään. EDIT. Tai sitten ei kyseinen juoma aiheuta yhtään mitään, sillä eivätkös sguiggeloiset ole immuuneja psychologylle?
Boar Boyzien kohdalla tuollainen on ihan höpönlöpöä, eivät ne mitään 20" chargea mittaa, vaan mittaavat ihan normaalisti sen 14" matkan. Se lisänoppa tulee vasta chargen julistamisen jälkeen, ja frenzy-yksikön chargematka mitataan ennen kuin sillä julistetaan chargeja.
Eli voipi olla niin että pääset mittaamaan yksikköön vaikka 15" matkan: "ohhoh, eipäs nyt päästäisikään tuonne, mutta onneksi banneri auttaa!" :P
Eli hyvä banneri frenzy-yksiköllä, kun ei koskaan tarvitse tätä banneria turhaan haaskata.
(ja huom. Erratassa tätä banneria on hieman muutettu, muistakaa lukea se)