Kyllä se Stalwart on sen viiden pisteen arvoinen. Turha olisi laittaa hinnaksi voikka 63pts tai jotain, viiden tarkkuudet on hieman selvempiä. Ja mitä Erestoriin tulee, niin onhan sillä yksi mahti enemmän, mahti on aika arvokasta tässä. Erestori ei saa häippäistä mihinkään, kun se ei ole Epic Hero.
Nyt kun yritin hakea tarkempia tietoja Legendary Formationeista, niin aika vähänlaisesti niistä on sanottu. Lasketaanko Legendary Formationit (esim. Fellowship) Heroksi, eli voiko se On The Doublata tai tehdä Duelin, tai voidaanko se haastaa sellaiseen? "Sankarillisiahan" ne eeppiset joukot ovat, mutta missään ei ole kunnolla selitetty ketä ja mitä Legendary Formationit ovat. Vai eikö minulle sattunut se osumaan silmään?
RAWin mukaan missään ei lue, että saattue olisi sankari, joten se ei periaatteessa voisi käyttää OTD:tä tai Heroic Actioneita. Mutta järkeä voisi tässä kohtaa käyttää, ja soveltaa Monstrous Heroes kohtaa tähänkin. Missään ei nimittäin ole lukenut mitä MH:t itse asiassa ovat, joten RAWin mukaan esim. Puupartakaan ei ole sankari. Sankariksi se on kuitenkin tarkoitettu (Melko varmasti), joten laskisin sen sankariksi. Sovella samaa saattueeseen.
Tai sitten lasketaan. Tämäkin tulkinta on kyllä RAWin mukaan.
Heroes have additional characteristic called might...
Tuon mukaan siis kaikki joilla on mahtia ovat sankareita. Joten taitaa tarkemmin mietittyä saattue olla sankari, RAWin, järjen ja oman mielipiteen mukaan ainakin.
EDIT: Sainpas aika kaksimielipiteisen viestin aikaan. Mutta joo, sama tilanne joka tapauksessa :)
Jotkut pistemäärät tuntuvat vain olevan niin epätasaisia (lähes) identtisistä yksiköistä. Esim. edellä mainitut.
Onhan niitä ylihintaisiakin, mutta ei onneksi kovin pahasti ylihinnoiteltuja. Mutta löytyyhän niitä pirun tehokkaitakin. Esim. Mauhurs Marauders. Hinta-laatu suhteessa varmaan parhaita pelissä.
Tuli muuten mieleeni, miten Legendary Formationeiden hinnat lasketaan? Itse aluksi luulin, että esim. yksi komppania Rivendell Kaartia maksaa 125pts, mutta nyt aloin miettimään, että maksaako se sittenkin 125+65=190pts?