"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

GW korottaa...

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
aatami

Re: GW korottaa...

Viesti Kirjoittaja aatami »

Jokainen harrastaa mistä tykkää, ja harrastukset vievät rahaa.
Miettippäs tneva paljonko esimerkiksi jalkapallon, musiikin tai vaikka softauksen hinta on samassa mittakaavassa kuin figuissa.
Ja voin sanoa sinulle, että kyllä ne sinun superihkuvalmistajasikin ovat aivan yhtä paljon rahan perässä kuin GW, joten turha kolme sivua on valittaa siitä miten surkea ja ylihintainen koko homma on.
Xenonkin taisi tuossa antaa esimerkkejä muiden hinnoista.

Eikai tämä sama valitusvirsi ala ensi vuonna?
Oberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
'10-'11-'12 WDL
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

aatami kirjoitti:Jokainen harrastaa mistä tykkää, ja harrastukset vievät rahaa.
Miettippäs tneva paljonko esimerkiksi jalkapallon, musiikin tai vaikka softauksen hinta on samassa mittakaavassa kuin figuissa.
Offtopiccina pakko sanoa, että futis (ja urheilu yleensä) on pirun hyvä harrastus ja monet lajit eivät mitenkään kovin kalliiksi tule harrastaa. Lätkä, golf tms. nyt vähän eri juttu toki. Joka tapauksessa voin suositella liikuntaa kaikille figuharrastajille - sillä on ihan positiivisia vaikutuksia muutenkin =)
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

aatami kirjoitti:Jokainen harrastaa mistä tykkää, ja harrastukset vievät rahaa.
Totta. Mutta toisaalta miksi maksaa enempää kuin on pakko? En ainakaan itse näe mitään erityistä syytä minkä takia olisi PAKKO ostaa GW:ltä kun vastaavaa laatua tai parempaa saa halvemmallakin. Kummakos se on jos vaihdan firmaa muualle.

Ei jalkapalloilijat tai muusikotkaan maksa enempää kuin on pakko vaan hankkivat hinta/laatusuhteeltaan parhaita. Jos firma A tuottaa yhtä hyviä tai parempia tuotteita kuin firma B mutta halvemmalla mistä luulet jalkapalloilijoiden yms ostavan? Ei ainakaan firma B:stä. Miksi siis itse noudattaisin eri linjaa?

Ehei. GW ei saa minulta enää euron euroa. Epic figuja saatan ostaa käytettynä jos löydän jotain mitä ei jo ole mutta siinäpä se. Muuten ostan muilta firmoilta yhtä laadukkaita figuja halvempaan hintaan ja pelaan parempia pelejä kaupanpäälle.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Xenon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Xenon »

tneva82 kirjoitti:
Xenon kirjoitti:No voihan kyynel.. Miksi puhut jostain höynäytyksestä? Ei tässä ketään höynäytetä, ihan vapaasta tahdostaan ihmiset niitä ostavat. Se että onko gw:ltä järkevää nostaa hintoja on toinen juttu. Se jää nähtäväksi kuinka käy.. Kannattaa varmaan miettiä ootko valinnu oikean harrastuksen jos on niin hirviän kauheet nää hinnat.
Tai vaihtaa valmistajaa :D Ei GW ole ainut saati paras figuvalmistaja joten miksi rajoittaa siihen figuhankinnan. Hankin sieltä ne mitkä kiinnostaa(epic figut käytettynä) ja siinä se. Muut hankinnat menee ihan muille firmoille jotka tuottaa yhtä laadukasta tai laadukkaampaa paremmilla hinnoilla(ja mahdollisesti jopa paremmalla skaalalla. 28mm vinksinvonksin mittasuhteilla on huono mittakaava figupeleihin).
Argh.... Montako kertaa tämä pitää toistaa. Kerroppa minulle miten sinä määrittelet miniatyyrin laadun? Se jota sinä nyt kutsut tässä "laaduksi", ei ole laatua. Se on sinun oma henkilökohtainen mielipide ja tuote voi olla sinulle subjektiivisesti laadukas, joka tarkoittaa toisinsanoen sitä että se tuote vastaa paremmin sinun omia tarpeitasi tai sinun henkilökohtaiset kokemuksesi ovat parempia sen tuotteen osalta.. Toki voit sanoa että ne on sinun mielestäsi laadukkaampia mutta ei se oikeasti tee yleisellä tasolla niistä yhtään sen laadukkaampia.

Haluaisin edelleenkin kuulla mikä firma 28mm skaalassa tuottaa sitä sinun kutsumaasi "laadukasta" figua paremmilla hinnoilla. Ja mikä tekee gw:n figuista ei laadukkaan? Ne äijjät vääntää hienoja figuja toinen toisensa jälkeen, niillä on palkkalistoilla alansa maailman parhaita osaajia jotka muovaavat niitä ukkoja työkseen ja ovat tehneet sitä koko elämänsä, niillä on käytössään ehdottomasti paras valutekniikka koko maailmassa. Miksi ne eivät olisi sitten laadukkaita? Mikä sitten on sitä sinun laatua?
Flogger

Viesti Kirjoittaja Flogger »

Rakath kirjoitti: Oli niitä diilejä silloinkin. Ihan alussa kolme Land Raideria maksoi 9,90 puntaa, joskin ne splitattiin nopeasti yksittäisiin bokseihin.
Hintakehitys on kuitenkin pienoismallipuolella ollut samanlaista. 1:35 skaalaiset tankit ovat about samankokoisia kuin 40k:n tankit ja maksavat suunnilleen saman. Dragonin tai Tamiyan T-34 maksaa luokkaa 30-40+ euroa. Venäläisten tai kiinalaisten lafkojen tuotteet irtoavat noin puolella hintaa tuosta.

Uskon että GW joutuu väistämättä jossain vaiheessa siirtämään tuotantonsa halvan työvoiman maahan. Viimeistään siinä vaiheessa kun kiinalaiset alkavat piratisoida GW:n figuja ja malleja...elleivät sitä jo tee.
Flogger

Viesti Kirjoittaja Flogger »

tneva82 kirjoitti: Ei jalkapalloilijat tai muusikotkaan maksa enempää kuin on pakko vaan hankkivat hinta/laatusuhteeltaan parhaita. Jos firma A tuottaa yhtä hyviä tai parempia tuotteita kuin firma B mutta halvemmalla mistä luulet jalkapalloilijoiden yms ostavan? Ei ainakaan firma B:stä. Miksi siis itse noudattaisin eri linjaa?
Ja ne parhaan hinta/laatusuhteen omaavat jalkapallot tehdään poikkeuksetta Aasiassa halvan työvoiman maissa...urheiluvälinetuotanto on aikaa sitten siirtynyt pois länsimaista, tuotantokustannukset nousivat liian korkeiksi. Just sayin' :)
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Flogger kirjoitti:Uskon että GW joutuu väistämättä jossain vaiheessa siirtämään tuotantonsa halvan työvoiman maahan. Viimeistään siinä vaiheessa kun kiinalaiset alkavat piratisoida GW:n figuja ja malleja...elleivät sitä jo tee.
Käsittääkseni tuotantolinja ei ole GW:lle suhteessa iso menoerä. Luin jostain, että taloudellisesti tehdas hyvin pitkälti pyörittää itseään - tuotantokustannukset on kuitattu siinä vaiheessa kun tavara liikahtaa varastolle. GW voisi myydä meille Banebladeja kympillä ja silti tehdä voittoa tuotantokustannuksiin verrattuna, mutta kuka sitten maksaisi satojen GW-myyjien palkat ja kymmenien GW-liikkeiden ylläpitokustannukset?
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
aatami

Viesti Kirjoittaja aatami »

Xenon kirjoitti: Haluaisin edelleenkin kuulla mikä firma 28mm skaalassa tuottaa sitä sinun kutsumaasi "laadukasta" figua paremmilla hinnoilla. Ja mikä tekee gw:n figuista ei laadukkaan? Ne äijjät vääntää hienoja figuja toinen toisensa jälkeen, niillä on palkkalistoilla alansa maailman parhaita osaajia jotka muovaavat niitä ukkoja työkseen ja ovat tehneet sitä koko elämänsä, niillä on käytössään ehdottomasti paras valutekniikka koko maailmassa. Miksi ne eivät olisi sitten laadukkaita? Mikä sitten on sitä sinun laatua?
Minäkin haluaisin muuten tietää mitkä ne tnevan supervalmistajat ovat.
Muutenkin olen aika lailla samaa mieltä Xenonin kanssa joten en viitsi kirjoittaa pitempää viestiä jossa sanottaisiin vain samat asiat.
Oberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
'10-'11-'12 WDL
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

aatami kirjoitti: Minäkin haluaisin muuten tietää mitkä ne tnevan supervalmistajat ovat.
Muutenkin olen aika lailla samaa mieltä Xenonin kanssa joten en viitsi kirjoittaa pitempää viestiä jossa sanottaisiin vain samat asiat.
Hmm... Aloitetaan nyt vaikka Perry Miniaturesista - mielestäni hemmetin hienoja ja 36 figua £15:lla, jolloin yksittäisen figun hinnaksi jää alle 0.5 € (0.464 €) punnan nykykurssilla. Kyllä. Tiedän varsin hyvin, että Perryn veljekset tekevät duunia myös GW:lle.

Toinen esimerkki voisi olla Warlord Games. 30 figua £17:lla, jolloin yksittäisen figun hinta 0.63 €. Tai sen ECW-pelifigut. 40 figua £18:lla -> yksittäisen figun hinta 0.50 €.

Kontrastina: Maelstormista 16 kpl Bretonnian Men at Armseja £16.20, eli 1.13 € per nappi.

Muitakín toki löytyy, mutta noi nyt tulivat ensimmäisenä mieleen. Metallipuolella GW on laadullisesti altavastaajan asemassa käytännössä aina, joskin GW tekee kyllä ihan hyvää muovia, kun sille päälle sattuu.

Ainiinjoo. Näiltä puuttuu ne suippokorvat, tissit ja pahisdemoneitten sorkat, jolloin ei ne ville 5-v figuttajaa kiinnosta, kun ei se voi ottaa niitä siihen fabakytkoo-armeijaansa, kun eivät ole GW:n tekemiä.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Xenon
Peliporukkavalvoja

Silveri kirjoitti:Ainiinjoo. Näiltä puuttuu ne suippokorvat, tissit ja pahisdemoneitten sorkat, jolloin ei ne ville 5-v figuttajaa kiinnosta, kun ei se voi ottaa niitä siihen fabakytkoo-armeijaansa, kun eivät ole GW:n tekemiä.
:DDDDD Niin tai sitten niitä ei osta sen takia että gw:n figut on hienompia. Ei tarvii olla ville 5v tykätäkseen gw:n miniatyyreistä. Eikä niillä tarvitse olla suippoja korvia, tissejä eikä sorkkiakaan. Perry miniatyres tekee kyllä hyvää jälkeä. Perryn veljekset skulptasivat myös 6ed. empiren figut melkein kokonaan, joiden tyylistä itse pidän paljon. Onhan tuota tullut mietittyä josko perry miniatyresiltä tilaisi joskus jotain, varsinkin samurai range on hyvin mielenkiintoinen.
Silveri kirjoitti: Hmm... Aloitetaan nyt vaikka Perry Miniaturesista - mielestäni hemmetin hienoja ja 36 figua £15:lla, jolloin yksittäisen figun hinnaksi jää alle 0.5 € (0.464 €) punnan nykykurssilla. Kyllä. Tiedän varsin hyvin, että Perryn veljekset tekevät duunia myös GW:lle.

Toinen esimerkki voisi olla Warlord Games. 30 figua £17:lla, jolloin yksittäisen figun hinta 0.63 €. Tai sen ECW-pelifigut. 40 figua £18:lla -> yksittäisen figun hinta 0.50 €.

Kontrastina: Maelstormista 16 kpl Bretonnian Men at Armseja £16.20, eli 1.13 € per nappi.
No mutta tässäkin on tavallaan pelissä se että perry miniaturesin ja warlord gamesin valmistamille figuille on paljon enemmän kilpailua. Kuten täällä joku jo totesikin niin on ne tsiljoona ja yksi yhtiötä jotka valmistavat niitä roomalaisia legioonalaisia. Mutta on vain yksi gw, joka tekee niitä space mariineita ja muita.
Silveri kirjoitti: Muitakín toki löytyy, mutta noi nyt tulivat ensimmäisenä mieleen. Metallipuolella GW on laadullisesti altavastaajan asemassa käytännössä aina, joskin GW tekee kyllä ihan hyvää muovia, kun sille päälle sattuu.
Niin no mitenkä sitä laatua sitten mitataan taas.
Agamemnon2

Viesti Kirjoittaja Agamemnon2 »

Ja jos sitä halpiksia halutaa, taitavat Victrixin ranskalaiset viedä skaalassa voiton, kahdellakympillä kun saa peräti kuusikymmentä jantteria.
Viimeksi muokannut Agamemnon2, Ma 11.05.2009 14:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tneva82

Memnon kirjoitti:Ja jos sitä halpiksia halutaa, taitavat Victrixin ranskalaiset viedä skaalassa voiton, kahdellakympillä kun saa peräti kuusikymmentä jantteria.
Jooph kävi mielessä tehdä noista IG armeijan kakkosedikkaa varten. Taskurahalla saisikin aivaan sairaankokoisen armeijan noilla. Hiukan konvertoimista vaadittaisiin erikoisaseisiin mutta varsinainen tenkkapoo tuli ajoneuvojen suhteen. Ideat loppui mistä löytäisi sopivannäköisiä ajoneuvoja noiden rinnalle. Tietty voisihan sitä tehdä infantry-only horden ja päästä tuolla tavalla siitä ongelmasta. Ei kävisi kalliiksi, olisi omannäköisensä ja pirun hienoja figuja kaupanpäälle. GW:n figuja ei voisi sekaan laittaa ilman että menee naurettavaksi mittasuhde-eron takia mutta hälläkös väliä. Ei siellä varsinaisesti ole mitään mitä ei voisi ilman pärjätäkkään.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Agamemnon2

tneva82 kirjoitti:Hiukan konvertoimista vaadittaisiin erikoisaseisiin mutta varsinainen tenkkapoo tuli ajoneuvojen suhteen. Ideat loppui mistä löytäisi sopivannäköisiä ajoneuvoja noiden rinnalle.
Miten olisi höyryvaunu? http://www.ironcladminiatures.co.uk/ Ei ihan Napoleonia, mutta 1800-luvulla kyllä.
tneva82

Memnon kirjoitti:Miten olisi höyryvaunu? http://www.ironcladminiatures.co.uk/ Ei ihan Napoleonia, mutta 1800-luvulla kyllä.
Wow. Pistetäänpä mieleen tuo. Ehkä 6mm roomalaisten ja kelttiläisten jälkeen palaankin tämän idean pariin. Tosin voisi ehkä mennä jo turhankin vitsin puoleen mutta mietitään saisiko noista sopivia.
Xenon
Peliporukkavalvoja

tneva82 kirjoitti: Jooph kävi mielessä tehdä noista IG armeijan kakkosedikkaa varten. Taskurahalla saisikin aivaan sairaankokoisen armeijan noilla. Hiukan konvertoimista vaadittaisiin erikoisaseisiin mutta varsinainen tenkkapoo tuli ajoneuvojen suhteen. Ideat loppui mistä löytäisi sopivannäköisiä ajoneuvoja noiden rinnalle.
No eihän siinä mitään. Normaalit ajoneuvot, noihan nyt voi olla vaikka joku sotilasjaosto paraatipuvut päällä..
tneva82

Xenon kirjoitti:
tneva82 kirjoitti: Jooph kävi mielessä tehdä noista IG armeijan kakkosedikkaa varten. Taskurahalla saisikin aivaan sairaankokoisen armeijan noilla. Hiukan konvertoimista vaadittaisiin erikoisaseisiin mutta varsinainen tenkkapoo tuli ajoneuvojen suhteen. Ideat loppui mistä löytäisi sopivannäköisiä ajoneuvoja noiden rinnalle.
No eihän siinä mitään. Normaalit ajoneuvot, noihan nyt voi olla vaikka joku sotilasjaosto paraatipuvut päällä..
GW figujen skaala vain on "hiukan" eri kuin historiallisten figujen skaala. GW käyttää omaa vinksinvonksin mittasuhteita saadakseen figuistansa sankarillisemman näköisen joten tuloksena on se että nuo figut on melkolailla täydellisen epäyhteensopivia muiden valmistajien kanssa.

En ole koskaan pitänyt ei-GW jalkaväki+GW ajoneuvo kombosta. Mittasuhteiden yms takia näyttää niin väärältä kuin olla ja voi.
Silveri

Memnon kirjoitti:Miten olisi höyryvaunu? http://www.ironcladminiatures.co.uk/ Ei ihan Napoleonia, mutta 1800-luvulla kyllä.
You evil bastard. Noi on jo sarjassa älyttömän hienoja. Gotta catch them all...
Nummi

Viesti Kirjoittaja Nummi »

Silveri kirjoitti:
You evil bastard.
You Bloody (huomhuom!) bastard
Agamemnon2

Itselläni on sen verran etumatkaa että omistan yhden panssarivaunun ja kaksi walkkeria, ihan hauskoja malleja eikä hintakaan ole kauhean paha, kun kyse kerran on piensarjavalusta yhden miehen firmalta.
Silveri

Inspiroivat ihan älyttömästi esim. Cthulhu by Gaslight -tyyppiseen steampunk-peliin.

No, menee pahasti offtopikiksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”