"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ropecon 40k turnaus

Ilmoitukset tulevista turnauksista.
nyyman

Re: Ropecon 40k turnaus

Viesti Kirjoittaja nyyman »

Itselläni oli ainakin turnauksessa todella hauskaa ja mukavaa, vaikkakin Taulla tuli otettua ei niin kauheana yllätyksenä turpaan. Aluksi järjettömiltä kuulostaneet skenaariot toimivat loistavasti ja olivat ehdottomasti parhaita turnauksissa pelattaviksi. Harmi vain että armeijatarjonta turnauksessa oli hyvin yksipuolista, itse olin ainoa Tau eikä Templareita, Siskoja tai suurimpana yllätyksenä Dark Eldareita näkynyt yhtään, vaan eniten oli hyvin yksitoikkoisia Gray Knight listoja (ei pahalla ketään kohtaan joka pelasi kyseisilä listoilla), kolmannelle vastustajalleni respektit Paladin armeijalla pelaamisesta!

Turnauksessa oli todella paljon hienoja armeijoita, oma Tau armeija jäi hieman vaisun oloiseksi muita armeijoita katsoessa. Mielestäni tosin Teemun mopo-Thunderwolfit olivat hienoimpia ja kauneimpia figuja mitä olen ehkä koskaan livenä nähnyt.

Ehdottomasti aion ilmoittautua ensi vuonna taas, katsotaan jos saisin Dark Eldarit valmiiksi siihen mennessä
Haizelhoff
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Haizelhoff »

ei voi järin suuria palkontoja olla jos pitää 3 kategoriassa antaa 3 palkintoa. Vaikka en itekkään tykkää dippifiguista joissa on jätetty kiiltopinto ja dippilammikoita, niin onko se niin eri asia jos olis vaikka armeija tehty wahseil? Maalauspojot on siit hankalia, et huonollaki maalaril pitäis olla mahikset saada hyvin niitä pojoja. Se on sit kait ne vikat 9 ja 10 pojoo joihin täytyy oikeesti osaa maalaa, joka on mulle ihan fine.

Ehken mä eurocheesen edustajana kommentoi maastoa ;).
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Samalla logiikalla huonoille pelaajille pitäisi antaa tasoitusta, jotta heilläkin olisi mahdollisuus saada hyvät pelipisteet :)

Enkä nyt tarkoittanut, että dipattu armeija olisi suoraan huono juttu. Silläkin menetelmällä saa tosi hyvää jälkeä aikaan, mieleen muistuu ainakin yksi nurgle demoniarmeija menneiltä vuosilta. Samoin laittamalla galleriaosion hakuun nimimerkin 'jullevi' saa näytille hyviä tuloksia. Sama pätee washeihin. Eikä sen armeijan tarvitse välttämättä olla mikään himoblendattu. Jos nyt en pahasti väärässä ole niin tämänkin turnauksen maalauspalkinnon voittanut armeija oli toteutettu washeilla ja drybrushaamalla. Jotain kuitenkin on vialla jos edellämainittu "lammikkodipattu" armeija saa samat maalauspisteet kuin tällä tasolla maalattu armeija: https://photos-2.dropbox.com/i/o/rPGnxs ... 00/c1adad9

Itsellänihän ei ole sinänsä mitään aihetta valittaa, pelasin puolet peleistä erittäin hienoja armeijoita vastaan ja loput kaksi vastustajaakaan ei millään tasolla huonosti olleet maalanneet ukkojaan. Kunhan vaan esitän kehitysehdotuksia.

Ja niin, tuo pointti palkintojen määrästä on ihan oikeutettu. Sopiva voisikin olla esim. paras armeija, paras kenraali ja sitten top 3 kokonaispisteissä. Parhaalle kenraalille ja maalarille vähän pienemmät palkinnot kuin overall voittajalle, etenkin paras kenraali kuitenkin todennäköisesti palkittaisiin myös overall pisteillä.
Roizo

Viesti Kirjoittaja Roizo »

Kuka sen parhaiten maalatun armeijan palkinnon sai?
"Pain is an illusion of the senses, despair is an illusion of the mind."
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

jamovoima kirjoitti:Sopiva voisikin olla esim. paras armeija, paras kenraali ja sitten top 3 kokonaispisteissä. Parhaalle kenraalille ja maalarille vähän pienemmät palkinnot kuin overall voittajalle, etenkin paras kenraali kuitenkin todennäköisesti palkittaisiin myös overall pisteillä.
Useimmissa turnauksissa mitä olen ollut järkkäämässä on ollut overall voittaja ja paras kenraali yksi ja sama henkilö. Fabapuolella tällä kertaa maalauspinnat ratkaisivat voittajan ja kakkosen. Itse olen pitänyt turnauksissa suunnilleen sellaista linjaa, että parhaiten maalattu armeija ja turnauksen voittaja saavat isoimmat palkinnot, ja overall kakkonen ja kolmonen loput. Nyt fabaturnmauksessa isoimmat plakaatit meni overall kenraalille ja parhaiten maalatulle armeijalle, ykkönen sai vähän isomman rahan ja turnauksen kakkonen taisi saada saman suuruiset lahjakortit kuin parhaiten maalattu armeija, ja kolmonen vähän vähemmän.

Mun mielestä se, että parhaiten maalatut 3-5 armeijaa nostetaan framille äänestettäviksi ja annetaan parhaalle armeijalle kunnon palkinto, antavat sopivasti positiivista palautetta yleensä järjettömän hyvän näköiset armeijat valtavalla työmäärällä nysvänneille. Ainakin omaa turnausviihtyvyyttä nostaa kuitenkin ihan oleellisesti niiden kaikkein upeimpien armeijoiden ihailu.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
jamovoima
Valvoja

smaxx kirjoitti:
jamovoima kirjoitti:Sopiva voisikin olla esim. paras armeija, paras kenraali ja sitten top 3 kokonaispisteissä. Parhaalle kenraalille ja maalarille vähän pienemmät palkinnot kuin overall voittajalle, etenkin paras kenraali kuitenkin todennäköisesti palkittaisiin myös overall pisteillä.
Useimmissa turnauksissa mitä olen ollut järkkäämässä on ollut overall voittaja ja paras kenraali yksi ja sama henkilö. Fabapuolella tällä kertaa maalauspinnat ratkaisivat voittajan ja kakkosen. Itse olen pitänyt turnauksissa suunnilleen sellaista linjaa, että parhaiten maalattu armeija ja turnauksen voittaja saavat isoimmat palkinnot, ja overall kakkonen ja kolmonen loput. Nyt fabaturnmauksessa isoimmat plakaatit meni overall kenraalille ja parhaiten maalatulle armeijalle, ykkönen sai vähän isomman rahan ja turnauksen kakkonen taisi saada saman suuruiset lahjakortit kuin parhaiten maalattu armeija, ja kolmonen vähän vähemmän.

Mun mielestä se, että parhaiten maalatut 3-5 armeijaa nostetaan framille äänestettäviksi ja annetaan parhaalle armeijalle kunnon palkinto, antavat sopivasti positiivista palautetta yleensä järjettömän hyvän näköiset armeijat valtavalla työmäärällä nysvänneille. Ainakin omaa turnausviihtyvyyttä nostaa kuitenkin ihan oleellisesti niiden kaikkein upeimpien armeijoiden ihailu.

Joo oon ihan samoilla linjoilla. Toi ajatus parhaasta kenraalista lähinnä olis validi, jos maalauksesta yms. sais enemmän pisteitä. Ehkä vaan haikailen vanhoja kunnon chaosboyz turnauksia... :)
Inouj

Viesti Kirjoittaja Inouj »

Järjestä itse kunnon turnauksia, kun kerran tiedät miten se tehdään ;)
Valkohukka

Viesti Kirjoittaja Valkohukka »

Kiitoksia palautteesta. Järjestäjän näkökulmasta turnaus sujui kohtuu hyvin ilman suurempia katastrofeja. Hyvä mieli jäi turnauksen järkkäämisestä ekaa kertaa, saatan jopa osallistua järjestämiseen jatkossakin :)

CB:n maastot alkavat tosiaan olla jo vähän rajallisia, nytkin käytössä oli näiden lisäksi maastoja Mygamestorelta ja multa himasta.
Ei voi kuin olla kateellinen Noppakerhon superhienoista maastoista joita vieläpä on kamala kasa. Propsit Kallelle ja muille aktiiveille tästä!
Jos innostusta löytyy, niin eikö olisi paikallaan järjestää kunnon kokoiset maastotalkoot (vaikka yhdistettynä turnaukseen niin että uusilla hienoilla maastoilla pääsee heti pelaamaan) jotta kaikkiin tuleviin pääkaupunkiseudun (ja miksei muihinkin) turnauksiin saataisiin riittävästi riittävän hienoa maastoa? Epäilen että maastoja voisi jopa saada sponsorilahjoituksina pienellä painostuksella.

Skenaariot oli tosiaan apinoitu Ameriikan tiimikisoista (kiitoksia Ishmaelille vinkkauksesta). Tykkäsin kyllä itse näistä, hyvä että tuntui olevan muillekin mieleen.

Pisteytystä voi tosiaan tulevissa turnauksissa miettiä ehkä vähän erilaiseksi ja ulkopuolisen, asiantuntevan maalausarvostelijan käyttö on loistoidea. Nytkin saimme huomata, että epäselviä, vajaita tai virheellisiä armeijalistoja oli huomattavan vähän heti kun niistä sai jotain pisteitäkin.

Tässä vielä korjatut lopputulokset (aiemmin puuttui listapisteet):

Sija Nimi Armeija Lista Peli MaalausKaikki
1 Eetu Peltola GK 4 100 8 112
2 Jussi Nurro Orks 5 90 10 105
3 Jukka Halme CSM 5 95 5 105
4 Juho Klemola GK 5 95 5 105
5 Teemu Valve SW 5 85 10 100
6 Jarkko Kallio BA 5 85 5 95
7 Aleksi Meuronen IG 5 80 10 95
8 Antti Halonen SW 5 75 8 88
9 Tapio Apajalahti BA 4 75 8 87
10 Tapio Reko DA 5 75 7 87
11 Roni Landgrén DA 5 75 7 87
12 Antti Natunen BA 5 75 7 87
13 Joakim Isaksson SW 5 75 7 87
14 Olli Ormio SW 5 75 6 86
16 Anssi Roivainen IG 5 65 9 79
17 Aleksi Lehtiö Orks 5 65 8 78
15 Teemu Kilpiö Tyranids 0 70 7 77
18 Mika Joensuu CSM 5 60 10 75
19 Marko Vuorinen Eldar 5 60 10 75
20 Henri Lipponen Tyranids 5 60 8 73
21 Anton vihervaara CSM 5 60 7 72
22 Jani Komppa Eldar 5 55 6 66
23 Jaakko Siitonen Eldar 5 50 10 65
24 Joonas Neva BT 5 60 0 65
25 Henri Simelius GK 5 50 7 62
26 Tomi Kareinen Eldar 5 50 6 61
27 Lauri Koukila DA 5 45 10 60
28 Ismo pulkkinen Tyranids 5 45 7 57
30 Jesse Nurminen GK 5 45 4 54
29 Jaakko Nikkilä TAU 0 45 5 50
31 Jussi Lindeberg IG 5 35 9 49
33 Pauli Hulkkonen BA 5 30 8 43
32 Joonas Kylä-Harakka SM 0 30 9 39
34 Petteri Ihalainen Necron 5 25 6 36
35 Juha-Matti Kuusinen IG 5 30 0 35
36 Olli Jansson Orks 4 25 0 29
37 Aki Kotiranta BT 5 20 0 25
38 Petri Haverinen GK 0 20 0 20
39 Jere Jukka Tau 0 20 0 20
40 Miika Pihkola SM 5 5 4 14

Edit: Niin ja kiitoksia vielä mun vastustajille eli Aleksille, Miikalle, Markolle ja Joakimille mukavista ja opettavaisitakin peleistä sekä kärsivällisyydestä kun jouduin välillä härväämään jotain järjestelyjuttuja.

Edit 2: Niin ja paras armeija- äänestyksen voitti Jussi Lindebergin IG.
Viimeksi muokannut Valkohukka, Ti 02.08.2011 18:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Valkohukka kirjoitti:Ei voi kuin olla kateellinen Noppakerhon superhienoista maastoista joita vieläpä on kamala kasa. Propsit Kallelle ja muille aktiiveille tästä!
Jos innostusta löytyy, niin eikö olisi paikallaan järjestää kunnon kokoiset maastotalkoot (vaikka yhdistettynä turnaukseen niin että uusilla hienoilla maastoilla pääsee heti pelaamaan) jotta kaikkiin tuleviin pääkaupunkiseudun (ja miksei muihinkin) turnauksiin saataisiin riittävästi riittävän hienoa maastoa? Epäilen että maastoja voisi jopa saada sponsorilahjoituksina pienellä painostuksella
Nelkyttonniseen premium maastoa on noppakerholla talkoilla askarreltu noin 8-10 kentän verran, siihen on otettu päälle sitten kerholaisten omaa kamaa loput 5-7 kentällistä. Mutta onhan ne pirun hienoja, siellä on olleet aika etevät kaverit niitä kokoilemassa (Mika & Sampo päämestareina), seuraavaan turnaukseen pitää taas tuunata vähän lisää. Fabaturnauksen maastot oli kaikki mun omasta kaapista, niitä on tullut pari kesää askarreltua, niin että nyt saa kevyesti sen 20+ pöytää asialliseen kuntoon, fantsulta lainasin puita, kun omat puut on vähän kökkösemmän näköisiä. Foamimaaston teko on miesten hommaa, sähkötyökaluilla ja hommaan tarkoitetuilla puukoilla saa tehokkaasti jälkeä aikaiseksi. Maaston askartelu on enemmän ulkohommaa, ne on näppärintä sahata, hioa ja maalata pihalla. Foamikukkuloita sahaa, leikkaa, hioo ja maalaa kunnon välineillä todella nopeasti. Rakennusten nysväys on vähän verkkasempaa puuhaa, kun ne kunnolla tekee.

Seuraava iso 40K noppaturnaus on näillä näkymin 1-2.10 (aika vielä varmistamatta), tilaa 30 hengelle, osallistumismaksu 30€, paikka sama kuin viimeksi, mutta tällä kertaa ilmastointi pistetään päälle... Maastot tulevat olemaan tajunnan räjäyttävät, ja skenaariot ja kompit Toukon kynästä, joten odotettavissa on jälleen jotain aivan mieletöntä.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Haizelhoff
Valvoja

Odottaa siis kannattaa. Ilmeisesti listapojoilla nousin yhen sijan :D. Toki noihin palkintoihin vois ottaa mallia jenkkien isoista turnauksista, mutta kun niissä on jopa yli 200 pelaajaa, niin järkkäreillä on enemmän rahaa käyttää palkintoihin. Ite oon tykänny tän hetkisestä systeemistä. Maalauspojot/palkinnot on aina vähän randomeita (on muaki kyrsiny joittenki turnausten jälkeen tulokset) mut se pitää vaan tiedostaa. Kauneus on katsojan silmässä vai missä se nyt oli.
jamovoima
Valvoja

Inouj kirjoitti:Järjestä itse kunnon turnauksia, kun kerran tiedät miten se tehdään ;)
Liikaa vaivaa ja palkkioks saa vaan valitusta foorumeilla :)
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Skenaariot oli hyviä, armeijat vaikutti hurjilta, pelejä ois voinu jatkaa jos turnauskestävyys ois riittäny eikä kotopuolessa ois tarvittu autoa. Kirkon testipyrähdys jäi vähän lyhyeksi, vaan enpä jäänyt viimeiseksi, huhhuh.
Maastot oli mun pöydillä pelattavia, ei mitenkään tajunnanräjäyttävän hienoja eikä aina myöskään kauheasti peliin vaikuttavia (keskiympyrän kokonen matalapohjainen metsä keskellä pöytää ftw), mutta tehtävänsä se suoritti silti. Parantamiselle on aina varaa mutta peukkua voi silti nostaa tällekin.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Nauku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nauku »

Haizelhoff kirjoitti:Maalauspojot/palkinnot on aina vähän randomeita (on muaki kyrsiny joittenki turnausten jälkeen tulokset) mut se pitää vaan tiedostaa. Kauneus on katsojan silmässä vai missä se nyt oli.
Maalauspojoissa ei kyrsi palkintojen vähyys vaan se, että tuolla systeemillä ne eivät kannusta näkemään vaivaa armeijan ulkomuodon eteen -> turnaukseen tullaan pahvilaatikoista kasatuilla etc-kopiolistoilla. Ongelmana eivät siis ole maalauspisteiden yläpään vaan alapään armeijat, jotka tässäkin turnauksessa pääsivät helposti yli viiteen pisteeseen. Esim. oma selkeästi keskeneräinen, mutta pelimaaleihin sudittu listani sai 6/10 maalauspistettä.
The same line three times. The same line three times. The same line three times.
Haizelhoff
Valvoja

Ottaen huomioon et kyseiset armeijat on mun vakiovastuksia niin täytyy myöntää et oon ite varmaan vaan tottunu kestämään sellasii armeijoita. Omasta mielestäni ne jotka oikeesti nauttii maalaamisesta (mukaanlukien minä) jaksaa panostaa armeijoihinsa turnauksia varten vaikkei maalauspojojen vuoks välttis tarttis. Toisaalta, ymmärrän myös niitä joita eniten turnaustuloksissa kiinnostaa ne maalauspisteet, ja ihmettelee kun yksinkertaisemmat armeijat saa samat pisteet.
Viikatemies Jr

Viesti Kirjoittaja Viikatemies Jr »

Nauku kirjoitti:Esim. oma selkeästi keskeneräinen, mutta pelimaaleihin sudittu listani sai 6/10 maalauspistettä.
Oma maalaukseni tuotti vain 4p kun en ollut ehtinyt basetusta tekee, mutta muuten kylläkin valmis maalaus, eli oliko mun figut niin kaameita vai onko basetus se figun kasaamisen/maalaamisen tärkein osuus, vaikkakin kyse oli maalauspisteistä eikä basejen koristeelisuus pisteistä.
Btw: olitko ehtinyt basettaa ne figut?
The war never changes.
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

Baset on pelifigussa puolet, eli 4/10 pistettä puolivalmiista kuulostaa ihan hyvältä. Ei kannata kuitenkaan lannistua koska kuulostaa siltä, että saat armeijasi nopeasti huvään kuosiin! Eli ensikerralla enemmän.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Vile

Viesti Kirjoittaja Vile »

hyvi chemppaa
wanhan liiton örkki pomo
Slooten
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Slooten »

Maalausarvostelu oli tosiaan melko suuntaa-antava, sillä ei meillä kauheesti ollut aikaa paneutua figuihin, aika pitkälle mentiin sillä mitä pisteitä oli toivottu +-1 piste... Toki arvostelun myös teki henkilöt jotka eivät ehkä pidä maalauspuolta turnauksen tärkeimpänä elementtinä.

Tosin miulle kävis myös hyvin tuollainen palkitseminen, missä on erikseen maalaukset, pelit ja sit overall. Nää vaan vaatis erilaista pisteytystä + ehkä enemmän väkeä tai vähemmän palkintoja per tyyppi. Tosin eikai noiden palkintojen takia kukaan suoranaisesti pelaa, joten eipä kai siinä palkintojen pienempään osaan jakamisessa ois mitään pahaa.

Ite olin kans ekaa kertaa Conissa mitään jäkkäämässä, ja aikamoinen häslinkihän siellä oli, mut kai sitä vois jotain uudemmankin kerran järkätä + osallistua vaikka johonkin yhteisten kamppeiden tekeemiseen myös tätä varten.
<Weekender> äsh, huomenna vasta saan kamat
<Weekender> nooh, ehkä mä pärjään
rikuturso

Viesti Kirjoittaja rikuturso »

Onko suomessa mitään isompaa jatkuvasti pyörivää turnausta menossa kuin ropecon? Oisko Tampereelle mahdollista saada joku/joitakuita vetämään ja tuomaroimaan turnausta johon sais noi koti-isä-kaappipelaajat mukaan. Maksettais tottakai majotukset, matkat, ruoat ja muut. Tilat hankittais ja pöydät kanssa, lähinnä joku vetämään toi tapahtuma ja pelit kunnialla kotiin, ratkaisemaan voittajat, sekä riitatilanteet (joita on tulossa pirusti), hoitamaan palkitsemiset yms.Tulis ihan tutulle porukalle varmaan n.20-30 henkeä ja koko päivän setit.

Oisko vapaaehtosia:) Ajankohta varmaan jotain joulu-tammikuu tienoilla? Jos on joku porukka joka näitä jo järkkää niin voin kääntyä heidän puoleensa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Turnaukset”