Turku Kevätfanatic 28.-29.3.2015 - Vapaa Sana
-
Black scars
Re: Turku Kevätfanatic 28.-29.3.2015 - Vapaa Sana
Olisiko parasta rulata tuo vaihto vain niin, että objektien ja alueiden hallintaan liittyviä ei saa vaihtaa mahdottomina. Yksiköiden tuhoamiseen liittyvät saa, jos kyseistä kohdetta ei vastustajalla ole, tule olemaan, tai kohde on poistunut.
*Hu*
Kyllä mun mielestä näin. Sen voi sitten discardata oman vuoron lopussa. Näin ainakin ite oon pelannu noi.Hamar kirjoitti:Eli olisiko jos nostohetkellä ei voi suorittaa niin silloin voisi heti discardata, mutta esim. Witchhunter on kädessä ja vastustaja tapattaa oman psykerinsä perilsiin omalla vuorollaan jolloin ei voisi suorittaa sitä niin silloin ei voi discardata sitä?
Tämä on kai se eniten pelattu tapa.Black scars kirjoitti:Olisiko parasta rulata tuo vaihto vain niin, että objektien ja alueiden hallintaan liittyviä ei saa vaihtaa mahdottomina. Yksiköiden tuhoamiseen liittyvät saa, jos kyseistä kohdetta ei vastustajalla ole, tule olemaan, tai kohde on poistunut.
"Tule olemaan" tarkoittaa kai vaan reserviä?
katoppa tätä
Voihan sitä daemonolygolla tai warp stormilla luoda psykereita tai lentäviä monstereita. What then? Oisko se kuitenki et reservissä kyllä, summonointi yms. ei?
Fanaticin maastoja roudataan perjantaina kello 19:30 alkaen Drupaletilla (Maariankatu 12), lauantaina kello 06:30 alkaen sekä Drupaletilla että T-Talolla (Vanha Hämeentie 29), sekä turnauksen jälkeen sunnuntaina noin kello 17:00 alkaen sekä Drupaletilla että T-Talolla.
Pliis pliis pliis, osallistukaa kantamisiin. Kun moni kantaa vähän, ei kellekään tule liikaa puuhaa, vaan homma on kivaa kaikille. Syksyllä maastoroudauksiin osallistui mukavan kokoinen porukka, toivottavasti homma pelittää tänä vuonnakin niin saadaan kunnolla turnaus pystyyn ja purettua!
Pliis pliis pliis, osallistukaa kantamisiin. Kun moni kantaa vähän, ei kellekään tule liikaa puuhaa, vaan homma on kivaa kaikille. Syksyllä maastoroudauksiin osallistui mukavan kokoinen porukka, toivottavasti homma pelittää tänä vuonnakin niin saadaan kunnolla turnaus pystyyn ja purettua!
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Tuo "discardaa jos et voi ikinä suorittaa" oli ETC:ssäkin edellisessä sääntösetissä aika epämääräisesti (lainaus tuossa alla), eikä siitä mun käsittääkseni silti mitään ongelmia tullut. Etteköhän tekin siis osaa olla vetämättä hommaa överiksi.
ETC kirjoitti:If any objective is unattainable, such as destroy a building and your opponent did not bring any, immediately discard it and redraw. However, this does not apply to objectives such as killing a flier if your opponent’s fliers are simply not on the board yet.
Ehdin jo ite täydentää merkinnän niin ei tarvinnu huudella mitään.Inouj kirjoitti:Mun Zhadsnark löytyy Forge World Update for Dread Mob Army Lististä.
Vaikka ei tuomari sille viitettä vaatinutkaan. ;)
Joonas Nevan lista muuttui vähän kun inkvisiitorit ei olleetkaan enää päivitetyssä codexissa tarpeeksi radikaaleja. Nyt siis pelkkä decurion.
-
HerraMauno
Nössö, annoit sen muuttaa :)
Mitäs tehdään silloin ku vastustaja pystyy summonoimaan jutun joka ehkä pystyy summonoimaan lentävän jutun?
Mitäs tehdään silloin ku vastustaja pystyy summonoimaan jutun joka ehkä pystyy summonoimaan lentävän jutun?
Et itse pysty vaikuttamaan asiaan mitenkään, joten mahdoton sinun suorittaa. Eli discardiin menee.HerraMauno kirjoitti:Nössö, annoit sen muuttaa :)
Bep.
-
HerraMauno
Eihän sillonkaan välttämättä pysty vaikuttamaan asiaan, jos vastustajan ainoo lentävä on deepstrikessä ja misshappaa, josta seuraa 1: Se kuolee vastustajan vuorolla 2: Se misshappailee koko pelin reserviin.
ETC-FAQ on ratkaissut tän maelstorm-obje-discard-erikoistilanteen seuraavasti:
In the odd situation where a tactical objective could potentially be fulfilled depending on a choice the player makes (like when you're supposed to destroy a FMC but your opponent can only have one if he decides to summon one with a malefic power he has) rather than depending on a diceroll in the game (like when the FMC will come in from reserves), the Tactical Objective Card can also be discarded.
Tää klarifikaatio ois suotava lisä useimpien turnaussäännöissä, luulen.
In the odd situation where a tactical objective could potentially be fulfilled depending on a choice the player makes (like when you're supposed to destroy a FMC but your opponent can only have one if he decides to summon one with a malefic power he has) rather than depending on a diceroll in the game (like when the FMC will come in from reserves), the Tactical Objective Card can also be discarded.
Tää klarifikaatio ois suotava lisä useimpien turnaussäännöissä, luulen.
...to crush your enemies, to see them driven before you, and to hear the lamentations of their women.
ETC-FAQ:han on siis käytössä, eli mahdollista summonia ei lasketa. Pelataan nyt selkeyden vuoksi myös niin, ettei mitään figujen sijainteihin tai sellaiseen liittyvää lasketa (edes näitä "mahdoton vaikka yrittäisi tosissaan", koska rajanveto on turhan hankalaa) vaan pelkästään nuo selkeät tapaukset joissa pitäisi tuhota jotain mitä vastustajalla ei ole listassa tai on jo tuhottu, plus nuo domination ja muut useamman objectiven hallinnat jos omassa armeijassa ei ole tarpeeksi montaa yksikköä olemassa.
Milloin faban listat julkaistaan?
Kuninkaalla on keppihevonen.
-
Black scars
Mä tuun, mutta jo huomenna illalla.
Kuninkaalla on keppihevonen.
Lauantai-illan viihteestä muuten tuli mieleen, että näköjään majapaikan lähibaarissa Ravintola Bassossa on lauantai iltana klo 23 glamouria ja seksiä tihkuva Johanna Tukiainen Show. :D Lievästi hajosin.
- Ihme_apina
Jaaha. Fana peruttu. Sunnuntaiaamuna koko lähialue eristetty radioaktiivisten satiaisten takia.
GreenMeanie kirjoitti: ... en oo mikää "Nätti Nakuna" niiku hebe
Veripallo kirjoitti:PELI 2 (vs eLylyth) Destruktion.
Pudotan Rahnin. Kävelen kolme tuumaa depolta ja kuolen.
Kyllä, masiinassa pelataan pelin sääntöjen mukaisesti niin kuin pelin tekijät on kirjoittanut. Tarpeen tullen tukeudumme viralliseen Errataan/FAQiin, mutta epävirallisia ei ole käytössä.petskules kirjoitti:Mä oletan että masiinassa pelataan itse peliä ja skenuja ja tehdään listat just niinku pelin tekijä on sääntöihin, armeijakirjoihin ja skenupakettiin kirjoittanut?
Toivottavasti tällä tarjoitettiin jotain muuta majoitusta kuin tuota Ordon tarjoamaa koulumajoitusta. En tiedä onko tästä tänä vuonna sitten ilmoiteltu liian huonosti, mutta koulumajoitukseen ei pääse baarikierroksen jälkeen, vaan mallilla "pelien jälkeen kauppareissu/kebu nassuun ja kouluun". En tähän hätään muista varmaksi koska hälytykset siellä menee päälle, mutta kyllä se klo 23:00 paikkeilla on kun viimeistään pitää olla sisällä.Eduboy94 kirjoitti:Lauantai-illan viihteestä muuten tuli mieleen, että näköjään majapaikan lähibaarissa Ravintola Bassossa on lauantai iltana klo 23 glamouria ja seksiä tihkuva Johanna Tukiainen Show. :D Lievästi hajosin.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Vieno pyyntö, jos ja kun 40k listat on korjattu, voisko ton google docsin muuttaa pdf:ksi? (joo kyl sais itekin tehtyy, mut näin ois kivempi sit vaik pelien välillä puhelimella aukasta se tiedosto ja metailla)
<Weekender> äsh, huomenna vasta saan kamat
<Weekender> nooh, ehkä mä pärjään
<Weekender> nooh, ehkä mä pärjään
PDF-versio. Olkaapa hyvä.Slooten kirjoitti:Vieno pyyntö, jos ja kun 40k listat on korjattu, voisko ton google docsin muuttaa pdf:ksi? (joo kyl sais itekin tehtyy, mut näin ois kivempi sit vaik pelien välillä puhelimella aukasta se tiedosto ja metailla)