"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

War Head Helsinki Grand Tournament 14.-15.5. [40K] - komppikeskustelu

Ilmoitukset tulevista turnauksista.
Lukittu
A.M€nen

Re: War Head Helsinki Grand Tournament 14.-15.5. [40K] - komppikeskustelu

Viesti Kirjoittaja A.M€nen »

shiwan kirjoitti:
Jollekin se tulee pärjäämisestä, jollekin nopanheittelystä ja jollekin hien haistelusta.
Miksi se tulisi jollekin häviämisestä tahallaan?
1) kukaan ei ole väittänyt että joku menee turnauksiin häviämään tahallaan. Eri asia kuin välinpitämättömyys voittoa kohtaan.
2) miksi ei? koska sinusta se on outoa? koska sinä et siitä tykkää? odotatko nyt oikeasti että minä tai joku muu kertoo sinulle miksi ihmiset tykkäävät eri asioista?

Jos hauskanpitäminen ei ole kaikkein tärkein tarkoitus niin mikä sitten?
Voisin kuvitella, että se olisi sen asian tekeminen mistä se hauskanpitämisen tunne on seuraus.

No ei ole. se hauskanpitämisen tunne on se syy miksi sitä asiaa tehdään mistä se seuraa.

Käytkö kaupassa sillä tarkoituksella että saisit käyttää rahaa, vai sen takia että saat ruokaa ja muita hyödykkeitä?
Käytkö töissä sen takia että saat tehdä töitä, vai sen takia että siitä seuraa palkanmaksu?
Käveletkö sen takia että saat liikutella jalkojasi, vai sen takia että sen seurauksena pääset paikasta toiseen?
Käännätkö autossa rattia kääntämisen takia, vai sen takia että sen seurauksena pysyt tiellä?

Huomaatko miten usein tekemisen syy on siitä seuraava seuraus? Jos nämä on sun mielestä olkiukkoja niin kerro oma esimerkkisi sellaisesta tekemisestä, minkä seuraus tai sen aiheuttama tunnetila ei ole tekemisen syy.

Sillä ei ole mitään väliä mikä on syy ja mikä on seuraus. Tuo ketju on aivan loputon koska asiat seuraa toisista asioista jotka seuraa toisista asioista jne. Ihmisten motiivi mennä turnauksiin on hauskanpito ja sinne mennään tekemään sellaisia asioita jotka edesauttavat tavoitteeseen pääsemiseen.

Tehdään ajatusharjoitus. Pelaaminen aiheuttaa hauskuuskokemuksen. Poistetaan toinen tekijä ja katsotaan mitä käy.
Pelaaminen ei aiheuta hauskuuskokemusta. Käykö ihmiset turnauksissa pelaamassa? ei
Turnauksissa sama hauskuuskokemus syntyy ilman pelaamista. Käykö ihmiset turnauksissa pitämässä hauskaa? kyllä

Johtopäätös: hauskanpito on tarkoitus. MOT
MItä väliä sillä on miksi joku on jonkun mielestä hauskaa? eikö se riitä että se jonkun mielestä on?
Asian ymmärtäminen vaatii jotain käsitystä niistä syistä miksi asia on niin kuin se on.
Haluat siis ymmärtää miksi ihmiset tykkäävät eri asioista? Siihen keskusteluun löytyy varmaan sotavasaraa parempi paikka.
Ai niin kuin roolipelit ja palapelit? Ja edelleen, mitä väliä jos jotain tunnutaan mieltävän huonoksi? Jos joku siitä tykkää niin kuka sinä tai minä ollaan siihen mitään sanomaan? Ihmiset tuntuvat tykkäävän mitä ihmeellisimmistä asioista ja se on ihan ok. Kaikkien ei tarvitse olla niin kuin sinä tai minä.
Niin kuin täysikuntoisten urheilijoiden juoksukisat jalattomalle jolla ei ole jalkoihin rinnastettavia apuvälineitä. Vaikka varmaan jollekin pelkkä nukkekasan tuuppiminen pöydällä on se juttu, voit kokeilla miettiä asiaa omalta kohdaltasi, pelaisitko peliä jossa on voittaja ja häviäjä ja joka on viritetty niin, ettet voi siinä voittaa? Minä en pelaisi, ei olisi mitään pointtia, tulos olisi ennakkoon tiedossa, vähän samalla tavalla kuin niissä matseissa joissa itselle vastaan tulee jokin kovan tason turnauslista jonka takia en turnauksissa juokse.
Ei tässä ole kyse minusta tai sinusta. Minun tai sinun näkemykset ja mieltymykset ei edusta mitään osaa ihmisten näkemyksistä ja mieltymyksistä, eikä todista mitään.

Minun mielestä jääkiekon katsominen on aivan idioottimaista ajanhukkaa. MItä se kertoo jääkiekosta? ei mitään. Se että minä tai sinä ei tykätä jostain jalattomien juoksukilpailusta ei kerro lajista mitään. ainoastaan meistä. Joten tekisitkö itse, tykkäisitko itse -todistelut ei todista mitään.
Kysymykseen siitä miksi joku menisi tietoisesti ottamaan quokkaan, siis pelaamaan huonosti, häviämään tahallaan et ole vastannut.
1) kukaan ei ole sanonut että kukaan tarkoituksenmukaisesti hakisi tappiota. Se on eri asia kun välinpitämättömyys voittoa kohtaan.
2) vaikka näin olisi tai jos sellaisia ihmisiä on niin he menevät sinne siksi koska tykkäävät siitä.
3) siihen miksi joku tykkää tai tykkäisi siitä osaa vastata vain jokainen henkilö itse. Sama kun kysyisin sinulta miksi Matin lempiväri on sininen.
Todennäköisesti Matti ei osaa siihen itsekään vastata, mutta se ei vähennä tämän tosiasian arvoa mitenkään ja on erittäin perusteltua että Matti ostaa sinisiä vaatteita ja tavaroita.

Sulle on nyt selitetty kärsivällisesti (ja jotkut vähemmän kärsivällisesti) rautalangasta vääntäen kuin pikkulapselle miksi jotkut ihmiset tekevät hassuja juttuja mistä itse ei tykkää. Nyt voit joko hyväksyä sen tosiasian että näin on, tai olla hyväksymättä. Siihen miksi ihmiset tykkäävät eri asioista ei osaa täällä kukaan vastata.

Miksi näitä pitää aikuiselle miehelle kertoa?
Hammerheart kirjoitti:Hemmetti Allu puhuu fiksuja.
A.M€nen

Viesti Kirjoittaja A.M€nen »

Runic kirjoitti:Joo. Ehkä vaan sovitaan kollektiivisesti että Shiwan haluaa asian (miksi mennä turnaukseen) olevan tietyllä tavalla eikä mitään muuta kykene sisäistämään ja/tai hyväksymään, siltä vahvasti vaikuttaa. Jatketaan me muut eteenpäin ymmärtäen helposti ja luonnollisesti, että kilpailuun on järkeä osallistua vaikkei voittaisi/omaisi mahdollisuuksia voittoon edellämainituista useista syistä, riippumatta siitä onko jollakulla ongelmia hyväksyä/sisäistää asiaa.
Se on yleisesti tiedossa kaikilla shiwanin kirjoittelut tuntevilla ja asoista yhtään mitään tietävillä, että shiwanin juttuja ei kannata ottaa vakavissaan.

Ongelma on se, että jos joku ei shiwania tiedä ja/tai on uusi lajin parissa, saattaa hän ottaa ne jutut tosissaan ja siten saada aivan totaalisen väärän kuvan turnauspelaamisesta tai figupelaamisesta. En tiedä kuinka monta uutta pelajaa on menetetty shiwanin valittamiseen. Toivottavasti ei kovin montaa.

Shiwan on vähän kuin Dolan Trump. Puheista 80 % epätotta: keksittyä juttua, vääriä käsityksiä tai ihan perinteistä fuulaa. Väittää ja saattaa jopa rehellisesti uskoa olevansa totuuden asialla. Kykenemätön vastaamaan suoraan kysymykseen kiertelemättä. Harmiton ja huvittava niin kauan kunnes ihmiset rupeavat uskomaan noihin satuihin.

Itse koetan torpata tuota vihan lietsontaa sillä motiivilla, että ne eivät jäisi ketjussa mieleen haastamattomina. Joku uusi pelaaja saattaa näin nopeasti huomata ettei tämän sällin jutut pidä vettä. Shiwanin motiivi avautua toistuvasti asiasta josta ei tykkää on minulle mysteeri.
Hammerheart kirjoitti:Hemmetti Allu puhuu fiksuja.
shiwan

Viesti Kirjoittaja shiwan »

Selvä. :D
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
Squirreli
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Squirreli »

Lukittu.
...to crush your enemies, to see them driven before you, and to hear the lamentations of their women.
Lukittu

Palaa sivulle “Turnaukset”