Kirjoitanko mä jotenkin tosi epäymmärrettävästi? Ihan totta, usko pois, sä suoritat todennäköisyyslaskentaa ("mathhammeria") kun pelaat. Koko peli perustuu siihen. Sä laitat ne kovat lähimyllyttäjät lähimyllyttämään, koska tällöin saat todennäköisesti enemmän aikaan kuin ampumalla niillä pistooleilla. Noin niin kuin keskimäärin - toki tulee vastaan tapauksia joissa pitää tehdä toisin, koska - *rummunpäristystä* - todennäköisyys siinä tilanteessa sanoo, että kannattaa tehdä toisin. Et ehkä tee sitä tietoisesti, mutta kyllä teet, koska muuten et tätä peliä oikeasti voi pelata. Ja kasuaalisuus tai hardcore ei liity tähän mitenkään. =)Lord of Carcassonne kirjoitti:Pahoittelen että kärjistin mutta olen itsekin turnausjärjestäjä ja tunnen joitakin (nimeltämainitsemattomia henkilöitä vuosien takaa) turnausjärjestäjiä joille math-hammerin harrastaminen oli kaikki kaikessa ja ovat sanoneet että math-hammerilla katsovat komppinsa turnauksiin. Liian kovat karsitaan rajulla kouralla. Sä näet että olen huono pelaaja koska en harrasta math-hammeria? Se olkoon sun mielipide ja kaikilla on siihen oikeus olipa positiivinen tai negatiivinen).
Mutta ammutko mieluummin ensin raketit lantikkaan ja sitten vasta lascannonit? Et taida. Ja et taida lähteä suinpäin rynnistämään kentän poikki pathfindereilla suorinta reittiä kohti lähitaistelua niitä gauntteja vastaan. Nyt puhut poikkeuksista, et siitä mitä normaalisti tapahtuu. Eli toisin sanoen, todennäköisyyksistä.Hammerheartille sen verran että ite pelaan paljon impulssin vallassa jolloin olen raketeilla tuhonnut myös lantikoita :). Se vei aikaa mutta sitäkin on tehty.Taulla noita lascannoneita tuskin on vai onko? Olen tau pelaaja ja en ole nähnyt yhtäkään lascannonia mun listassa. Sillä pärjätään mitä on kun kerran broadsidejen rail aseetkaan ei enään ole S10 aseita. Ja voi poika, et ole viel nähnyt mitään mitä mun peleissä on käynyt ja niissä todennäköisyyksillä ei ole ollut mitään virkaa. kyl silleenkin on käynyt että 3 pathfinderia voitti 20 hormagaunttia lähiksessä ja sai kiinnikin XD.
Tietenkään todennäköisyydet ei kerro mitä tapahtuu joka kerta. Ei se jättiTzemoni oikeasti kuole 162 lascannon shottiin, vaan esmes 150:een tai sitten vaatii 200. Mutta jotta näistä asioista voi keskustella, pitää jotenkin perustella asiat. Muuten tulee tuommoista huutelua ja joku lähtee oikeasti yrittämään niillä lascannoneilla sitä alas. Onnaahan se varmaan kerran kahdestakymmenestä pelistä vaikka, mutta sitten loput häviää. Oliko se nyt sitten hyvä neuvo? Sen sijaan jos hahmottaa, että se on hölmöä lähteä sitä lascannoneilla ampumaan vaan mieluummin ampuu niillä se Soulgrinderit, niin menee jo paljon paremmin. =)
Olen minäkin kuitenkin figupelejä vääntänyt pitkälti yli 20 vuotta pääasiallisena harrastuksenani - kyllä mäkin olen hassuja heittoja nähnyt. Ihan niin kuin todennäköisyydet sanoo. Koska jos ei sanoisi, niin niissä heitoissa ei olisi mitään "hassua", vaan olisi ihan normaalia, että jossain pelissä toinen pelaaja ei vaikkapa osu kertaakaan yhtään millään.
Ja, "poika", oletko ihan rehellisesti sitä mieltä, että se onko Taulla lascannoneita vai ei liittyy jotenkin johonkin sanomaani, "poika"? Vai haluatko ihan oikeasti, että en sano "lascannon", vaan sanon "lascannon tai dark lance tai bright lance tai railgun tai meltagun tai mikä ikinä" koska muuten ei voi millään extrapoloida mitä mahdoin tarkoittaa? =)