Tuossa syksymmällä lähtee kaverin kans Hell Dorado aloituspaketit tilaukseen, siis minulle nuo ja kaverille "rättipäät".Lassek kirjoitti:- MiekkailijaPlästik Dub kirjoitti:Tätä ei ainakaan taistelutarvikkeessa eikä Helldoradon omilla sivuilla lukenut, siis:
Mitä figuja tuossa westernersien aloituspaketissa tulee?
- Lähetyssaarnaaja
- Kolme arkebuusia ja niille kersantti (Aidan St. James)
- Mustalaisnoita (Sara Zingaresce) ja sille kaksi lemuria
- Ukrainalainen keittäjämatami (Anna Bogda Pavlova)
- Kapteeni (Francisco Vargas)
Hell Dorado
- Plästik Dub
Re: Hell Dorado
- Plästik Dub
Ainiin, vielä kysymys...
Kuinka iso armeija (pisteissä) tulee tuosta westernerien aloitusboxista?
Kuinka iso armeija (pisteissä) tulee tuosta westernerien aloitusboxista?
200 pinnaa, melkolailla tarkalleen tasan. Plussapisteitä oikeasta arvauksesta, mikä onpi "virallinen" pelinkoko hd:ssä :)
- Plästik Dub
Jess, valmis armeija 40e! Varmaan halvin näkemäni figupeli 0.0
Niinpä... buustereilla saa lisävarianssia, mutta ei toi aloitusboksin kokoonpano mitenkään huono todellakaan ole. Vähintäänkin v*ttumainen westernereillä ampujineen, komentajansa latauskäskyn kanssa ja Saran tulipallolemuritkin "hieman" syövät.
Figut ovat sitäpaitsi hienoja.
Tulkaa vain RopeConissa nykimään hihasta, niin peluutamme HD:a oikein mielellämme.
Figut ovat sitäpaitsi hienoja.
Tulkaa vain RopeConissa nykimään hihasta, niin peluutamme HD:a oikein mielellämme.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
- Plästik Dub
Pari kysymystä sääntökirjan teksteistä:
s.20
Samoin kuin tämä:
s.13
s.20
Tuo kaipaisi selvennystä.sääntökirja kirjoitti:Sitova
Figuuri, jonka alustakoko on pienempi tai yhtäsuuri kuin taistelijalla eli voi lainkaan suorittaa pakotoimintoa, jos se on hänen kanssaan kontaktissa
Samoin kuin tämä:
s.13
Tarkoittaako tuo että se on koko ajan päällä? En ainakaan itse tuota osaa muuten ymmärtää.sääntökirja kirjoitti:Jos mitään näistä neljästälaukaisimesta ei ole mainittukestovaikutukselle, vaikutusta sovelletaan yksinkertaisesti aina.
Eli mikäli aktivaatiosi alussa olet alustakontaktissa vihollisen kanssa, on sinulla rajoitettu määrä mahdollisuuksia toimia: joko paeta (jolloin vastustaja saa vapaahyökkäyksen, johon ei voi lyödä takaisin), tapella normaalisti, suorittaa keskittymistoiminnon tai keskittämistoiminnon (focusing -Plästik Dub kirjoitti:Pari kysymystä sääntökirjan teksteistä:
s.20Tuo kaipaisi selvennystä.sääntökirja kirjoitti:Sitova
Figuuri, jonka alustakoko on pienempi tai yhtäsuuri kuin taistelijalla eli voi lainkaan suorittaa pakotoimintoa, jos se on hänen kanssaan kontaktissa
jolloin vastustaja saa vapaahyökkäyksen kuten pakenemisen yhteydessä). Jos vastustajallasi on tuo "sitova" - ominaisuus ja alustasi ei ole hänen alustaansa suurempi, et voi yrittää paeta.
Toivottavasti selvensi edes vähän.
[/quote]Samoin kuin tämä:
s.13Tarkoittaako tuo että se on koko ajan päällä? En ainakaan itse tuota osaa muuten ymmärtää.sääntökirja kirjoitti:Jos mitään näistä neljästälaukaisimesta ei ole mainittukestovaikutukselle, vaikutusta sovelletaan yksinkertaisesti aina.
Eli lienee kyse auroista. Auroilla yleisesti ottaen on muutama laukaisintyyppi: joko vapaa, jolloin sen voi aktivoida milloin huvittaa, passiivinen, jolloin se ei tarvitse keskittymistoimintoa, aktiivinen, jolloin se vaatii keskittymistoiminnon ja sitten vielä yksi, jota en nyt ulkoa muista, joka vaatii keskittämis(fokusointi)toiminnon. Jos tällaista ei ole mainittu, on aura koko ajan päällä - yleensä tällaisissa auroissa kuitenkin lukee Permanent.
Vastaukset siis heitetty ulkomuistista tarkemmin sääntökohtaa tarkistamatta.
Sääntökysymyksiä ehkä ensisijaisesti kannattaa kysyä nappikohtaisesti, eli mitä kukin aura/spelli/orderi käytännössä tekee, jos ei sitä itse pysty päättelemään säännöistä.
- Plästik Dub
Kiitos, nyt nuokin ongelmat selvisivät.
Oompas mä kirjottanut tuota paskasti.
- Hammerheart
Turneessa tuli viimeistään semmoinen olo, että räjähdykset ovat jonnin verran liian tehokkaita. Mietittiin Lassen kanssa erilaisia mahdollisuuksia niiden järkeistämiseksi. Yksi mahdollisuus olisi käyttää GW:n isompaa blastia, jolloin räjähdysten halkaisija pienenisi tuumalla. Tämän lisäksi vain reiän kohdalla räjähdys olisi normitehoinen ja muualla damiskaa tulisi vain puolet (pyöristäen ylöspäin).
Jos vieläkin tuntuu liian hurjalta, niin sitten voi vielä miettiä että 4+ osuu nappeihin, jotka eivät ole kokonaan templaten alla, mutta ehkä ensin voisi kokeilla näillä heikennyksillä. Jos heikennys tuntuu sen sijaan liian radikaalilta, voisi yksinkertaisesti heittää vain neljää noppaa jos kohde ei ole reiän alla ja kolmea jos se ei ole kokonaan templaten alla.
Millaiset aatokset?
Jos vieläkin tuntuu liian hurjalta, niin sitten voi vielä miettiä että 4+ osuu nappeihin, jotka eivät ole kokonaan templaten alla, mutta ehkä ensin voisi kokeilla näillä heikennyksillä. Jos heikennys tuntuu sen sijaan liian radikaalilta, voisi yksinkertaisesti heittää vain neljää noppaa jos kohde ei ole reiän alla ja kolmea jos se ei ole kokonaan templaten alla.
Millaiset aatokset?
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
En tiedä, että onko räjähdysten laajuus itsessään se ongelma, vaiko enemmän itse kranaattien tehokkuus ja skenaariot, sekä heittotarkkuus.
Mites olisi, että blastiaseita saisi olla vain yksi/armeija ja kranaattiheittoon ei saisi käyttää vae victistä?
Mites olisi, että blastiaseita saisi olla vain yksi/armeija ja kranaattiheittoon ei saisi käyttää vae victistä?
Hyökkäysnoppien vähennys neljään tai kolmeen kuulostaa kyl niin simppeliltä = nerokkaalta ja eniten pelin muun hengen mukaiselta, että sitä pitää testata ensin. (Ja voisi se lettu olla 5" myös.)
Määrärajoituksiin taikka vae victiksen kieltoon en itse läksisi, koska edelliset jo on olemassa, ja jälkimmäinen taas tuhoaisi pointin ötökköjen lingosta, joka on siis vitosen rankun (ei maksimia) 1/3 possaus (22 pistettä, ei liiku eikä tappele), TIR 2.
Määrärajoituksiin taikka vae victiksen kieltoon en itse läksisi, koska edelliset jo on olemassa, ja jälkimmäinen taas tuhoaisi pointin ötökköjen lingosta, joka on siis vitosen rankun (ei maksimia) 1/3 possaus (22 pistettä, ei liiku eikä tappele), TIR 2.
- Hammerheart
Ei tuo ihan hirveästi noita haittaisi, kun niillä kuitenkin on TIR 3, eli osuvat siihen neljään tuumaan 88% ajasta ilman lisänoppiakin. Lisäksi se vain lisäisi satunnaisuutta, joka ei välttämäti ole sekään hyvä idea. Ja sitten on tosiaan vielä tuo linko-ongelma.Silveri kirjoitti:kranaattiheittoon ei saisi käyttää vae victistä?
Yhteen rajoittaminen toimisi ihan ok, kyllä, mutta alihinnoiteltuja nuo silti olisivat erittäin radikaalisti, ja olisi se hiukan mälsää ostaa kahden figun boksi, josta vain toista saa käyttää (ovat nimittäin oikeasti aikasta samanlaisia, vaikka tussari toki pistoolista jonnin verran eroaakin).
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Miten sitten muut blastiotukset, kuten alkemisti? En nyt hirveästi lämpene, että sitäkin ruvettaisiin rajoittamaan, kun ei sekään nyt mikään ihan ilmainen ole. Pikemminkin voisi noita krenatöörejä itsessään lähteä erratoimaan, esim. juuri tuolla pienemmällä blastilla.
No tota, itse asiassa kemisti kärsisi vain vähän pienemmästä letusta, kun sen pommi vaan sytyttää asiat palamaan eikä tee vahinkoa. Jos nyt tosiaan käsitin sen aseen säännöt oikein.Silveri kirjoitti:Miten sitten muut blastiotukset, kuten alkemisti? En nyt hirveästi lämpene, että sitäkin ruvettaisiin rajoittamaan, kun ei sekään nyt mikään ihan ilmainen ole. Pikemminkin voisi noita krenatöörejä itsessään lähteä erratoimaan, esim. juuri tuolla pienemmällä blastilla.
- Plästik Dub
Taas tyhmä kysymys jota en itse saanut selvitettyä joko puusilmäni tai puutteellisen sääntökirjan takia. (Veikkaan vahvasti ensimmäistä)
Mitä nuo harmaat ympyrät joissa on numero tekevät stattien vieressä? Ensin tuli DEF kohdasta mieleen haarniska tai jotain. Siis mitä nuo luvut ovat ja miten ne vaikuttavat?
Mitä nuo harmaat ympyrät joissa on numero tekevät stattien vieressä? Ensin tuli DEF kohdasta mieleen haarniska tai jotain. Siis mitä nuo luvut ovat ja miten ne vaikuttavat?
Siis esim jos on Def 4(3)? Se meinaa, että kun hahmo on ottanut tarpeeksi haavoja, ollen vakavasti haavoittunut, se rupeaa käyttämään niitä pienissä palloissa olevia statteja. haavoittumistilan näet siitä elinpisterivistä, kun jäljellä on enää niitä vihreitä tms palloja, hahmo on haavoittunut. Joillakin napeilla haavoittumistila nostaa statteja, useimmilla miinustaa.
- Plästik Dub
Ahaa. Nyt tajusin. Tuota en itse kyllä sääntökirjasta löytänyt. Kiitos kumminkin.
Kaikella kunnioituksella Lassen suomenkielistä käännöstyötä kohtaan, suosittelisin lisäksi tutustumaan viralliseen enkunkieliseen käännökseen, joka tuottanee valoa pimeyteen: http://helldorado.fr/ressources/telecha ... ichier.pdf
Samoin UKCORDin sivuilta löytyy nuo "in full" -armeijalistat, jotka yhdessä noitten enkkusääntöjen kanssa selkeyttävät ainakin itselläni suurimpia osaa sääntöepäselvyyksistä: http://www.conf-federation.org.uk/forum ... oard=146.0
Samoin UKCORDin sivuilta löytyy nuo "in full" -armeijalistat, jotka yhdessä noitten enkkusääntöjen kanssa selkeyttävät ainakin itselläni suurimpia osaa sääntöepäselvyyksistä: http://www.conf-federation.org.uk/forum ... oard=146.0
- Hammerheart
Rupesin nyt vänkäämään noista krenatööreistä tuolla enkkufoorumien puolella. Jos jollain on vahvoja näkemyksiä, niin tervetuloa temmeltämään :p